بازدید 3544
بازار ارز در آخرین روز هفته؛

نرخ رسمی ۲۳ ارز کاهش یافت/ ثبات نرخ دلار در بازار آزاد و صرافی‌های بانکی

بازار ارز در آخرین روز هفته با ثبات قیمت‌ها همراه بود. روندی که در روز‌های اخیر تحت تاثیر مدیریت بازار توسط بانک مرکزی و همچنین کاهش تقاضا، رقم خورده است. همچنین بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۵ ارز افزایش و قیمت ۲۳ واحد پولی دیگر کاهش یافت. همچنین نرخ ۹ ارز دیگر نیز ثابت ماند.
کد خبر: ۹۱۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵ 15 August 2019
بازار ارز در آخرین روز هفته با ثبات قیمت‌ها همراه بود. روندی که در روز‌های اخیر تحت تاثیر مدیریت بازار توسط بانک مرکزی و همچنین کاهش تقاضا، رقم خورده است. همچنین بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۵ ارز افزایش و قیمت ۲۳ واحد پولی دیگر کاهش یافت. همچنین نرخ ۹ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (پنج شنبه بیست و چهارم مردادماه ۹۸) بازار ارز، شاهد عدم تغییر نرخ گذاری توسط بازارساز بودیم. رویکردی که نشان می‌دهد بازار با کاهش تقاضا مواجه شده است و حالا سیاست گذاری ارزی به دنبال تثیت قیمت دلار در کانال ۱۱ هزار تومان است.

هرچند برخی کارشناسان و حتی نمایندگاه مجلس، پیش بینی عقب گرد شاخص ارزی به کانال ۱۰ هزار تومان را بیان می‌کنند، اما تا زمانی که نرخ دلار در سامانه نیما در محدوده ۱۱۲۰۰ تا ۱۱۴۰۰ نوسان دارد، نمی‌توان انتظار ریزش نرخ آزاد دلار به کمتر از نرخ نیما را داشت.  

زیرا قیمت دلار در بازار باید از قیمت این ارز در سامانه نیما بیشتر باشد؛ چراکه در صورت پایین بودن، واردکنندگان برای خرید ارز به جای نیما می‌توانند به بازار آزاد مراجعه کنند و در نتیجه شاهد افزایش قیمت ارز با توجه به افزایش تقاضا، خواهیم بود.  مگر آنکه نرخ ارز در سامانه نیما با افزایش عرضه، به سمت کاهش تمایل داشته باشد.

حال بر اساس این گزارش و به نقل از سامانه سنا بانک مرکزی که بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است؛ هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۱۶۰۰ تومان خریداری شده و به قیمت ۱۱۷۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شده است.

همچنین هر اسکناس یورو در آخرین روز هفته، به قیمت ۱۳۱۰۰ تومان خریداری شد و به قیمت ۱۳۲۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.
 
نرخ رسمی ۲۳ ارز کاهش یافت

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «پنج‌شنبه بیست و چهارم مردادماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس با ۴ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۵۰ هزار و ۶۳۶ ریال و هر یورو نیز با ۱۱۲ ریال افت نسبت به روز گذشته ۴۶ هزار و ۸۰۸ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۳ هزار و ۱۳۷ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۳۶۶ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۶۸۲ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۲۷۵ ریال، روپیه هند ۵۹۰ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸  هزار و ۶۹ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۲۲۱ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۶۴۹ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۹ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۵ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۵۶۳ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۷ هزار و ۴۵ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۷۳۰ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۴۹۶ ریال، روبل روسیه ۶۳۷ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۱۰ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۸ هزار و ۴۵۸ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۲۴۳ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۷۲ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۷۴ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۶ هزار و ۶۴۴ ریال تعیین شد.

افزون بر این، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۸۰۱ ریال، دینار لیبی ۲۹ هزار و ۹۲۳ ریال، یوان چین ۵ هزار و ۹۷۴ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۶ هزار و ۲۱۰ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۷ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۴ هزار و ۵۶۲  ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۸۷۹ ریال، لاری گرجستان ۱۴ هزار و ۴۳۴ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۴۰ ریال، افغانی افغانستان ۵۳۶ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۴۵۹ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۶ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۷۹ هزار و ۹۵۵ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۰ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و یک ریال ارزش‌گذاری شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار