بازدید 19338

مقاومت شدید پزشکان در برابر نصب کارتخوان

کد خبر: ۹۱۷۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶ 11 August 2019

اقدامات سازمان امور مالیاتی در راستای اجرای قانون الزام پزشکان به استفاده از دستگاه کارتخوان، با واکنش به شدت منفی تشکل‌های صنفی پزشکی مواجه شده که دقیقا مشابه رفتار این تشکل‌ها در زمان تصویب قانون مذکور در زمستان پارسال است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، مجلس شورای اسلامی در راستای مقابله با فرار مالیاتی و در قالب بند الحاقی به تبصره ۶ لایحه بودجه ۹۸، پزشکان را ملزم به استفاده از پایانه فروشگاهی (دستگاه کارتخوان بانکی) کرد.

۷ مردادماه امسال بود که علی رستم پور مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و برون سپاری سازمان امور مالیاتی با اشاره به بند «ی» تبصره ۶ قانون بودجه ۹۸ گفت: «صاحبان محترم حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی تا ۲۳ مردادماه مهلت دارند در نظام سامانه فروش و استفاده از پایانه فروشگاهی (کارتخوان بانکی) ثبت نام کنند... کلیه صاحبان حرف و مشاغل یاد شده مکلفند حداکثر تا تاریخ ۲۳ مرداده ماه ۱۳۹۸ برای ثبت درخواست تخصیص شماره شناسه پایانه فروشگاهی (کارت‌خوان) به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی الکترونیکی https://tax.gov.ir مراجعه و مبادرت به ثبت مشخصات دستگاه کارتخوان خود نموده و در اولین ماه پس از دریافت شناسه مذکور از طریق پیامک تلفنی نسبت به بهره‌برداری از آن اقدام نمایند».

چند ساعت بعد از انتشار این خبر، رستم پور در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با تاکید بر اینکه مشاغل پزشکی که از کارتخوان بانکی استفاده نکنند مشمول جریمه خواهند شد، گفت: «پزشکانی که به این سیستم مجهز شوند دو سال ۱۰ درصد مالیات ابراز شده آن‌ها بخشیده خواهد شد. در مقابل کسانی که از این دستگاه‌ها استفاده نکنند ۲ درصد درآمد حاصل از فروش خدمت آن‌ها مشمول جریمه خواهد شد. ضمن اینکه بقیه مراجع نظارتی نیز باید در حیطه خودشان برای نظارت بر این موضوع عمل کنند».

اخیرا هم هادی خانی مدیرکل بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما درباره این موضوع اظهار داشت: «مردم اگر به مطب پزشکی مراجعه کردند و آن مطب دستگاه کارتخوان نداشت، موضوع را به ستاد خبری سازمان امور مالیاتی به شماره ۰۲۱۳۵۰۱۹ اعلام کنند و سازمان امور مالیاتی علاوه بر جریمه غیر قابل بخشش، این نوع عدم همکاری‌ها را فرار مالیاتی محسوب و با آن‌ها برخورد قانونی می‌کند».

*مقاومت شدید پزشکان در برابر نصب کارتخوان

همانطور که انتظار می‌رفت اقدامات سازمان امور مالیاتی در راستای اجرای بند «ی» تبصره ۶ قانون بودجه ۹۸ مبنی بر الزام پزشکان به استفاده از دستگاه کارتخوان، با واکنش به شدت منفی تشکل‌های صنفی پزشکی مواجه شده که دقیقا مشابه رفتار این تشکل‌ها در زمان تصویب بند مذکور در زمستان پارسال است.

در ادامه این گزارش نامه اعتراضی روسای سازمان نظام پزشکی بوشهر و زاهدان، روسای انجمن علمی رادیولوژی ایران و انجمن دندانپزشکان عمومی ایران و همچنین انجمن صنفی کارفرمایی دندانپزشکان استان گیلان به رئیس سازمان نظام پزشکی درباره این موضوع آمده است:

گفتنی است در حالی که براساس آمار‌های سازمان امور مالیاتی پزشکان صرفا ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات می‌پردازند، مرکز پژوهش‌های مجلس با انتشار گزارشی در دی ماه پارسال، میزان مالیات واقعی آن‌ها را حداقل حدود ۶۷۰۰ میلیارد تومان تخمین زد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۰۷
انتشار یافته: ۱۰۶
پزشکان ایران احساس میکنن که تافته جدا بافته هستن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
هروقت وکلا و دفاترمهندسی مجبوربه نصب دستگاه پوزشدندماهم اینکارراانجام میدهیم
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
فضاحت به تمام معنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
شاید نصب دستگاه در مطب سخت باشد چون برخی بیماریها به لحاظ ذات خود دردسرهایی دارند مثل اعصاب و روان و منشی نمی تواند آنها را کنترل کند و در چنین حالتی آرامش پزشک بهم می خورد از روش های دیگر مثل ورود به حساب های بانکی بهترین راه حل است و پزشکان ما قطعا از مالیات دادن فرار نمی کنند و ما همگی برای پیشرفت و ترقی کشورمان تلاش می کنیم و به وابسته ایم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
از کارمند و کارگر قبل از واریز حقوق مالیات کسر میشه در حالی که بعضی از پزشکان درامدشون در روز برابر با یک ماه حقوق یک کارمنده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
یکی از نامه ها نوشته این توهین به بیماره !!!! باشه آقا ما دوست داریم با نصب کارتخوان در مطب شما به ما توهین بشه ما اینجور
وکیل وصی هم نمی خواهیم توهین ها را دوست داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
میگم اگه این قانون واقعا اجرایی بشه و مالیات یک آقا یا خانم دکتری بشه یک عددی و سالهای گذشته این دکتر عزیز خدای نکرده یک هزارم این عدد یا کمتر مالیات داده باشه اونوقت باید چیکار کرد؟؟؟
حسن
| United States of America |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
دلایلی که در نامه ها برای عدم نصب کارتخوان ها عنوان کرده اند، کاملا مسخره است. به جای آنکه به فکر رفاه بیماران و شفاف شدن دریافتی هایشان باشند، دم از تبعیض صنفی و حرفه پزشکی و ... از این قبیل بهانه ها می زنند. واقعا خنده دار است چنین افرادی نمایندگی تعدادی از پزشکان را دارند. همه آنهایی که چنین نامه هایی نوشته اند باید عزل شوند.
در مطب هاشون رو ببندید یک مشت ادم پول پرست بیسواد با وحشتناکترین اشتباهات پزشکی، نبودشون بهتر از بودنشون هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
حالا که نبودشون بهتره شما دکتر نرو.
ببینید تا حالا چه خبر بوده چه ها میگرفته اند از مردم
این مصداق دزدی از بیت الماله
کارمند نگون بخت از چندرغازش باید ماهی 10%نقدا به پزشک صدقه بده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
صدقه نه هزینه تحصیلشو میده
این نامه ها نشانه ای هست بر وجود درآمد های بسیار بالا که تا حالا ریالی مالیات بابتشون پرداخت نکردن!
باید مالیات پردات کنن وگرنه بقیه مردم هم از پرداخت مالیات خودداری میککند. مگر اینها کی هستن و خونشون از بقیه مردم رنگینتر هست؟!
راست میگن دیگه! خیلی داره به جامعه پزشکی ظلم میشه!
4 تا دندانم 5 ماهه که خرابه هر شب عذابم میده تا بخوابم
هزینه درمانش را ندارم چون دکتر ها فقط به فکر جیب خودشان هستند نه سلامتی و آسایش مردم.
اگر بخوام درمانش کنم باید حداقل یک ملیون تومان یعنی تقریبا حقوق یک ماهم را بدهم به آقای دکتر
زن بچه ام چی بخورن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
مطمئن باش این ظلمها روی زمین نمی مانند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
از قیمت ها خیر نداری یک میلیون؟؟؟
ناشناس
| Korea (Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
میخوای دکتره از جیبش خرج ماهانتو هم بده؟
از یک حدی به بالا مالیات باید پلکانی بشه به عنوان مثال کسی که ماهانه بیشاز ۵۰ میلیون تومان درامد دارد بایستی حدود چهل درصد مالیات بپردازد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
و الا از ما اتفاقا می گیرند چون برای دولت کار می کنیم. من برای 7 میلیون ماه پیش 660 هزار تومان مالیات داده ام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
همه پزشکان مالیات میدهند و اتفاقا تا 35 درصد هم مالیات میدهند
خوب اگر ريگي به كفش پزشكان محترم نيست چرا از شفاف سازي ميترسند چرا خودشان را تافته جدا بافته ميدانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
هیچ پزشکی بدنبال فرار مالیاتی نیست خواست انها برخورد یکسان با صنوف مختلف هست تا حالا فکر کردید این نوع کارتخوان خاص را چرا وکیل و دلال و طلافروش و بساز بفروشی ندارد؟
بیچاره پزشکان... با این کار احتمالاً به زیر خط فقر میرن...خخخخخخخ
در جواب اون انجمنی که گفته چرا فقط پزشکان:

1- چون فقط پزشکان با نصب کارتخوان مخالف هستند دیگر اصناف نه تنها مخالف نیستند بلکه برای رضایت مشتری دو یا سه کارتخوان در محل خدمت دارند. (حتی بعضی از دست فروشان مترو)
2- چون فقط پزشکان هستند که با ارغام ریز به هیچ وحه سر و کار ندارند.
3- چون فقط پزشکان با مخالفت خود نشان داده اند که تنها دلیل مخالفتشان فرار مالیاتی است و نصب نکردن آن هیچ مفهموم دیگری ندارد
4- چون گردش مالی سالیانه بخش بهداشت کشور از کل فروش نفت در ایران نیز بیشتر است ولی پزشکان فقط 150 میلیارد تومن در سال مالیات میدهند.

در پایان: جناب به اصطلاح دکتر! خجالت بکش ، پولی که بابت ویزیت بهت پرداخت می کنم قبل از اینکه به حساب منم بیاد مالیاتش پرداخت شده...
پاسخ ها
بينا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
كسي كه فرق كارتخوان با پايانه فروشگاهي را نميداند ،در صدد اصلاح امور است،پشت اين قضيه مافياي دارو وتجهيزات پزشكي است كه هر وقت سراغش ميروند قايله ماليات پزشكان را جار ميزند ،ماليات پزشكان بعد از صنف اهن فروشان بالاترين ماليات بوده است، ولي ايا ماليات ٢٥٠٠٠٠٠ هزار واحد مسكوني خالي ولوكس گرفته ميشود هزار هزار مليارد تومان جرخه دلالي مسكن و سوداگري در اين بخش شده است ايا كسي ميداند كرايه يك واحد شصت متري مطب در تهران چند شده؟!؟؟
پزشکان و حتی سایر افراد که پول نقد رو تو خونه انبار نمی کنن. با بررسی حساب های بانکی یا بررسی اسناد ملکی و یا خودرو هر شخصی می توان از فرار مالیاتی جلوگیری کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
بسیاری از پزشکان در حال خرید منزل و سرمایه گذاری در خارج از کشور هستند بعید هست قابل پیگیری باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
کاملا موافقم این را مخالفین پزشکان باید بفهمند هیچ پزشکی مخالف کارتخوان نیست
یعنی چه پس عرق ملی اینها چه شد چرا باید کارمندی باچندرغاز حقوق مالیات دهد و اینها با دهها و صدها میلیون درآمد ماهانه نخواهند مالیات بدهند یعنی زور قانون به اینها نمی رسد
میلیاردی درآمد دارن ولی نباید مالیات بدن...این در حالیه که حتی دستفروش ها هم کارتخوان دارن...اگر ریگی به کفششون نیست چرا مقاومت؟؟؟مریض بد حال باید از مطب بره بیرون و دنبال دستگاه خودپرداز باشه....آقایون به فکر ندادن مالیات...
با چند تا برخورد و بازداشت درست میشه! چطور به راحتی از قشر کارمند و کارگر مالیات کسر میشه بعد اینها حاضر نمیشن مالیات بدن؟ باید تغییر و تحولی در سیستم مالیاتی کشور انجام بشه که کسی به راحتی از از پرداخت مالیات طفره نره. به نظر من برخورد جدی با این پزشکان انجام بشه که خودشون رو تافته جدا بافته نبینن.
کسی که مالیات واقعی را نمی دهد در تمام دنیا بع عنوان دزد می شناسند
کارمندان و کارگران قبل از دریافت حوق ناچیز خود مالیات از حسابشان کسر می شود
صنف طلبکار جامعه پزشکانن .واس چی؟؟
منم بودم مقاومت میکردم . چند دهه است که خون مردمو کردن تو شیشه بعضی از این باصطلاح پزشکا
پاسخ ها
ناشناس
| Korea (Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
تو ناراحتی نرو دکتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
تو ناراحتی نرو دکتر که نشد جواب . باید امافیای پزشکی را نابود کرد . یگ پزشک چرا باید 52000تومان برای 2 دقیقه دریافت کند. وماهانه درامدر500 تا 1 میلیلارد تومانی داشته باشد. من با مدرک فوق لیسانس مهندسی و 20 سال سابقه در شرکت نفت برای یکساعت کامل اضافه کار فقط و فقط مبلغ 17000 تومان میگیرم .که برای دو دقیقه ویزیت پزشک میشود 400تا تک تومانی . .یعنی پزشک ساعتی 1.6 میلیون تومان و مهندس ارشد در جنوب کشور با بترین اب وهوا ومشکلات ساعتی 17000 تومان .این کجایش انصاف و عدالت است.
باید دفاع از حقوق نامشروع تیتر میزدید
پزشکان واقعا طماع، پر رو وفراری اند از پرداخت های قانونی
بعضی از پزشکان محترم روزانه ده میلیون تومان از جیب مریض بدبخت بیرون می کشند و باز هم حاضر نیستند سهم ناچیزی از این پول هنگفت را صرف کشورشان کنند. الهی بپکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
خخخخخخخخ. الهی
نصب کارتخوان در مطب اصلا مورد اعتراض پزشکان نیست بلکه ثبت ان در پایانه سازمان مالیاتی مورد اعتراض است زیرا این قانون در کل کشور صرفا برای پزشکان اعمال می شود و سایر مشاغل آزاد از این قانون معاف هستند.اعتراض جامعه پزشکی به موضوع اول نیست یه موضوع دوم است.نامه های فوق هم در همین مورد دوم است
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
پس چرا گدای سر کوچه ما به خدمات الکترونیک روی آورده و پزشکان نه قانون مالیات مشاغل رو اگر بخونی متوجه میشی شما از آخرین کسانی هستید که تو این پایانه نوبتتون رسیده
نکنه توهم زدی چنین پایانه ای رو برای شما فقط
درست کردند
مالیات اون هم پلکانی مانند آلمان انگلستان هلند آمریکا استرالیا و به نفع قشر متوسط خواسته اکثریت جامعه ایران است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
این اتفاق به مرور برای تمام اصناف صورت خواهد گرفت
صرفا جهت اطلاع
وقتی تحصبلکردگان کشور فرهنگ مالیاتی ندارند از دلال و مکانیک و خرده فروش و بقیه صنوف چه انتظاری داریم فقط مجازات سنگین مثل تمام کشورها جهت بازدارندگی از فرار مالیاتی می تواند باعث کاهش فرار مالیاتی شود باید برای همه افراد کشور پرونده مالیاتی تشکیل و از طریق بررسی حسابهای بانکی کسانی را که از حد معینی درامد بیشتری دارند به صورت پلکانی مشمول مالیات کرد حتی نماینده ای که چک 6/5 میلیاردی فروش ملک را به خبرنگاران نشان می دهد
خیلی جالبه، این قشر زحت‌کش پزشک خودشان را تافته جدا بافته از جامعه می‌دانند. قشری که باید از سلامت مردم پول درآورند منتظر می‌مانند تا مردم بیمار شوند و از بیماری‌شان چند برابر بیشتر پول درآورند، بعد خود را نخبگانی می‌پندارند که باید فراتر از قانون و اخلاق و ... باشند. پزشکان شریف، زحمت کشدید و می‌کشید بجا، ولی چرا فکر می‌کنید فقط شما زحمت طاقت‌فرسا می‌کشید. آیا تابحال اندیشیده‌اید که بدون کمک سایر اقشار جامعه شما توانایی انجام همان خدمات پزشکی را به مراجعه کنندگان ندارید. بدون ایزار پزشکی، بدون ادوات ساده الکترونیکی و برق و غیره شماها باید به عهد قدیم برگردید. اگر شما حق دارید درآمد نجومی داشته باشید پس مهندسانی که ابزار و ادوات لازم برای کار شما را می‌سازند باید ده ها برابر بیشتر از شما درآمد داشته باشند. آیا اینگونه هست؟ اگر شما بیمار را درمان می‌کنید پس کشاورزی که غذای شما را تآمین می‌کند که بدون آن زنده نخواهید بود باید درآمد نجومی داشته باشد. معلمی که از اول ابتدایی تا دانشگاه بشما آموزش می‌دهد چه؟

لطفاً قدری از عالمی که بدور خود بافته‌اید خارج شوید و واقعیات را ببینید!
اگر هم مجبورشان کنید دستگاه کارت خوان بگذارند فایده ای ندارد. چون منشی ایشان می گوید دستگاه کارت خوان خراب است و برو از بیرون پول بگیر برگرد.
جالب است که من کارمند پیش ار دریافت حقوق مالیاتم از حقوق کم شده است و سپس آن را دریافت می کنم و آن وقت برخی از اصناف ادعای فداکاری و ویژه بودن برای جامعه هم دارند.
این اعتراضها برای بنده به عنوان یک شهروند که قبل از دریافت حقوق ماهانه تا 10 درصد مالیات از آن کم می کنند و مجددا در هر خریدی همین مقدار یا بیشتر دوباره مالیات می دهیم بسیار نا امید کننده است. یعنی ما با مدرک دکترای مهندسی باید حداقل 20 درصد از درآمد را بدهیم، اما آقایان که عموما درآمدهای بيش از 20 ميليون تومان در ماه دارند، بخشیده شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
جسارتا اطلاعاتتان در این زمینه در حد صفر هست هیچ پزشکی معاف از مالیات نیست اتفاقا به نسبت خود مالیاتهای چند ده میلیونی پرداخت میکنند
متاسفانه و علیرغم درآمد بالای جامعه پزشکان که در جاهای مختلف مانند مسکن هم دستی بر اتش دارند، خسیس ترین افراد ایران را نیز همین جامعه تشکیل میدهند. باندهای مافیایی نیز در بخشهای مختلف کشور به آنها کمک میکنند مانندمیزان سهمیه پزشکی دانشگاهها و...
البته که پزشک متعهد هم داریم که خیلی خیلی خیلی انگشت شمار هستند....
ولی اکثر پزشک ها از اینکه تعهد داشته باشند بیزارن. چه موقع عمل جراحی که ازت تعهد می گیرن اگه اتفاقی افتاد اونها هیچ مسئولیتی ندارند، چه الان که باید متعهد به پرداخت مالیات شوند!
خلاصه اینکه اذیتشون نکنین، بذارین پول هاشون رو بشمرن! جون مردم و وظیفه شون نسبت به مملکت که ارزش نداره!!!!
آخی تفلکی ها
بنده خداها گناه دارن
اینا با بقیه مردم فرق دارن
راه حل این کار، استفاده از پزشکان هندی در ایران است. همانطور که در هنگام افزایش گوشت آقایان با دلار 4200 گوشت وارد کردند، الان هم با دلار 4200 از خدمات پزشکی کشورهای ارائه دهنده خدمات سلامت استفاده شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
احسنت درود بر شرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
دقیقا هزار آفرین
اگه شاخ جامعه پزشكي را نشكانيد فساد در اين طبقه مرفه هر روز بيشتر خواهد شد . جامعه براي حفظ سلامت خودش هم كه شده بايد دست به كار شود و فشار بر پزشكان را افزايش دهد . خواست عمومي تن دادن همه اقشار به قوانين عمومي است . خدا رو شكر پزشكان به لحاظ مالي تامين تر از ديگر اقشار جامعه هستند .
اجازه بدید صبح تا شب مشغول چاپیدن باشن و مالیات ندن
مالیات فقط برای کارمند و و اقشار حقوق بگیره
جدا از درستی و نادرستی اخذ مالیات بر بخش بهداشت و درمان (که این پول نهایتا از جیب بیمار پرداخت می گردد)، نصب کارت خوان راه حل مناسب نیست.
امتناع برای شفافیت مالی و عدم پرداخت مالیات از سوی تاجران پزشک مآب حقیقتاً جای تأسف دارد
امید که برخورد قاطع و موثر برای احقاق حقوق ملی انجام شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
پزشکان تاجرمآب
چنانچه فرار مالیاتی نیست پس چرا حساس شده اند!!!
آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است
ملتی که پزشکانش اینطور باشند وای به حال بقیه اقشار و اصناف
آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟
عجب مملکتی داریم ما !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چقدر تاسف آوره وقتی میبینی کسی در مقابل یک منطق ساده و روشن و حفظ حقوق بیمار، اینچنین حرفهای بی مبنا میبافه!!
واقعا کسی نمی دونه این مملکت چه خبره باهوشترین افراد یه جامعه که اکثرا تو رشته های ریاضی هستند عمرشان به فنا میره. هیچ وقت پزشکان باعث پیشرفت یه جامعه نمی شوند جامعه را مهندسین کشاورزان معلمین صنعتگران و سرمایه گذاران می سازند
وا....
چرا ترسیدند اینهااااااا...
بابا لابد ی چیزی هست
چرا پزشکان نمی خواهند بر اساس درآمدشان مالیات برداخت کنند مگر من کارمند چه گناهی کرده ایم که مالیات بپردازیم و آنها مالیات ندهند واقعا خجالت دارد
حالا شما پای صحبت این عزیزان بشینی آن چنان از خوبی های اروپا و آمریکا برات تعریف می کنند که تو فکر می کنی واقعا عقب افتاده ای اما دریغ از یک جوالدوز به خودش که اون ور آب، قسمت اعظم بودجه دولت با مالیاتها تامین میشه!
واقعا اگه حسابتان پاک است چرا باک دارین؟ یه توصیه هم به تشکیلات و اصناف این عزیزان: درسته شما باید حامی پزشکا باشین اما مردم چی؟
اگرهم کارتخوان بگذارند خیلی راحت میگن کارتخوان خرابه برو پول نقد بیار
خیلی مسخره هست.
یعنی که چی مخالف نصب کارتخوان هستن؟؟؟؟؟
به قول معروف لابد ککی به تنبون این آقایون هست که از نصب کارتخوان وحشت دارن
یعنی دادن مالیات بر درآمد چند ده میلیونی در ماه این آقایون اینقد براشون سخته؟؟؟؟؟؟وزارت دارایی باید به شدت با پزشکای متخلف برخورد کنه اگه نه که این آقایون تشریف ببرن اروپا کسب درآمد کنن آخه تو کشورای دیگه به پزشکا خیلی میرسن و پزشکا مالیات نمیدن و براشون فرش قرمز پهن میکنن و تو ایران خیلی به سختی نون در میارن.
من خودم داروخانه دارم از قبل ۴ تا دستگاه کارتخوان داشتم ، غالب مراکز پزشکی هم از قبل داشتند و آوردن کلمه ی مقاومت در عنوان نوشتار برای بخش عمده ای از این صنف کلام مهملی ست. البته قبول دارم که بعضی مطب ها از این دستگاه استفاده نمی کنند ولی جالبه بدانید از ۴ دستگاهی که من دارم هیچ کدام رو به دلیل ایرادات زیاد سامانه ی امور مالیاتی نمی توان ثبت کرد، الان یک هفته ست که دارم تلاش می کنم ولی هیچ سریال پایانه ای را نمی پذیرد. دوست عزیز نویسنده به جای سوار شدن بر موج احساسات کاذب دیگران بهتر بود به شکل منطقی و کارشناسانه با این موضوع برخورد می کردید و همچنین این مقاومت تا حدی مقاومت در برابر الزام به ثبت هست که انتقاد درستی نه انتقاد به داشتن کارتخوان.
باز بی عرضگی مسئولان .
در جوامع پیشرفته با فرار مالیاتی برخورد شدیدی می شه بطوریکه مجازات های زندان و جریمه دو داره و دزدی از جامعه محسوب می شه و یکی از دلایل پیشرفتشون هم همینه، عدالت اجتماعی اینکه کلیه اقشار جامعه مالیات بدن ، پزشک و معلم و مهندس و کارگر و کارمند هم نداره و یه نکته هم در مورد پزشکان محترم بگم که در طی این چندین سال طبق آمار خود وزارت بهداشت ۶۰ درصد ورودی دانشگاههای پزشکی با سهمیه بوده و یعنی اینکه حقشان نبوده و جای یکسری دیگه از شرکت کننده ها رو گرفتند . البته با تمام این تفاسیر ما پزشکان زیادی داریم که قلبشان برای این وطن می شه و زحمات زیادی می کشن . ولی انتظار همه مردم اینه که همه اقشار به قانون تمکین و فقط در جهت اعتلای کشور عزیزمان گام بردارند.
با پول مالیات ما دانشگاه و .... ساخته میشه اینها میرن درس میخونند( اگه بخونند) اونوقت میخواهند مالیات ندهند (ثبت در سامانه مالیاتی هم بهانه هست . اینکه من خطا میکنم چون بقیه هم خطا میکنند پذیرفته نیست) اصلا به در امد زیر صد ملیون پول نمیگن. انتظارشون هم سالی چند سفر خارجی و خونه بالای شهر رو .... کمتر نیست. تو مطب اکثرشون هم که بری متوجه میشی که کار اصلیشون ساخت و ساز و تجارته و پزشکی محل تامین سرمایه برای مشاغل ثانویشون هست. من نمیدونم ما هم رفتیم دانشگاه و درس خوندیم و بیش از بیست ساله داریم زحمت میکشیم . اما یک صدم پزشکان و فوتبالیست ها و سلبریتی ها در آمد نداریم و همیشه هشتمون گرو نه هست. تازه مالیات هم قبل از اینکه حقوق های با تاخیرمون رو بگیریم از حسابمون کم میشه. هیچ جا هم اسمی ازمون نیست که البته بهتره که نیست . اما این این بی عدالتی ها رو کی میخواد جلوش رو بگیره.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
متاسفم از اظهار نظر عدهای بی اطلاع پزشکان کارت خوان اغلب دارند بقیه هم هیچ مشکلی ندارند ولی سوال اینست که اولا در حال حاضر پزشکان نسبت به سایر اقشار مالیات مرتب تر میدهند و تقریبا همه پرونده مالیاتی دارند چرا بقیه صنوف را ول کرده اند و شروع به جو سازی برای این قشر زحمت کش کردهاند که در تمام گرفتاریهای کشور جنگ زلزله سیل و هر جا نیاز بوده خط مقدم بودهاند و خئواهند بود حد اقل بیست تا سی سال بهترین زمان عمر را صرف تحصیل کرده اند و با توجه به سختی کار شب و روز راحت نبوده و شغل پر استرس دارند بیاییم خدا را مد نظر قرار دهیم نه کینه و تبعیض وجلوی فرار مالیاتی سایر ین را که بدون هیچ رد پایی پول کلان در میاورند گرفته شود و گرنه مرتب تر از پزشکان کسی نیست به حافضان سلامت خود زمان بیماریتان فکر کنید که برای شما چه کردهاند انها وظیفه خود دانسته و در اینده نیز خدمتگزار جامعه هستند با همه نا مهربانیها
جاهایی که باید مالیات بدهند و نمی دهند که همه ملت درجریان هستند
همه باید به نسبت درآمدی که داریم مالیات بدهیم. همه جای دنیا هم همین است. حالا اینکه مالیات کجا میرود کاری نداریم ولی باید مالیات داد. دکتر و مهندس و وکیل هم نداره. همه به نسبت توانایی که دارند درآمد کسب میکنند و مالیاتش را هم باید بدهند.
در مطبهای اینارو ببندید ومثل قدیم از هند وپاکستان پزشک بیارید واز ایشون مالیاتم بگیرین تا بدونند با سهمیه پزشک شدن ومالیات ندادن یعنی چی!
حال انسان از این رفتار پزشکان عزیز به درد می آید بنده خودم در هفته گذشته مطب خانم دکتری رفتم که کارت خوان نداشت ولی برای بنده تجویز کلنسکوپی وآنسکوپی کردند که باید چند میلیون تومان به این خانم دکتر پرداخت نمایم و واقعا"حالم بد شد واحساس کردم نکند خدای نکرده این دکتر که به این راحتی فرار مالیاتی دارند شاید بنده را بی جهت به سمت این کار هدایت می کنند تا پول بیشتری را به جیب بزنند واحساس بد تجارت وکاسبی به ذهن بنده متبادر شد.این رفتار پزشکان مردم را نسبت به آنان بد بین ومسلما" اگر شرایط انتخاب فراهم باشد مردم به مطب این پزشگان فرصت طلب مراجعه نخواهند کرد که مسلما" بساط تجارت آنان بهم خواهد ریخت واز این ناحیه مضرر خواهند شد
دلیل عدم استفاده از کارتخوان رو بفرمایند ببینیم چیست؟
همین الان هم خیلی از پزشکان دستگاه کارت خوان دارند نباید ب همه جامعه پزشکی تعمیم داده بشه . ضمنا خلاصه این پول نقد باید خرج بشه دولت با رصد اموال و حساب بانکی ب راحتی میتونه جلو فرار مالیاتی رو بگیره.
اینقدرررر این کارتخوانها خوووووبه، راحت کارت می کشن، فرتی پول می آد تو حساب دکتر! دیگه نه شماره کارت مجبوری بدی نه با گونی پول بیارن هی بشماری هی بشماری،‌ قبول کنین عاشقش می شین
درکشورما فقط پزشکان درامدبالایی دارند،تجار،بازاریها،دلالها،بارفروشهای میوه وتره بار،بسیاری ازکسبه ،املاکیهاو.....که طی دوسال گذشته خون ملت رادرشیشه کردندوبه هیچ چیز هم رحم نکردندویک شبه سرمایه شان چندبرابر شد، درامدی نداشته ومالیاتشان راهم کامل پرداخته اند !!!!!!!!!!!
من پزشک نیستم اما درآمد پزشکا مربوط به کسی نمیشه اونا حاصل سالها سختی بیخوابی وتلاششون رومیگیرن همون سختی که کمترکسی حاضر به تحملش میشه اینقدر حسادت وبخل بهشون بکنیدتا دودش توچشم خودتون میره چون تک تک ما آدما زمان بیماری ومرگ به حضور پزشکا احتیاج داریم ناشکرنباشبد علت فقر شما پزشکا نیستن بلکه خودشماییدهزینه ی سالم کردن وزنده نگهداشتن یه انسان خیلی بیشترازچیزیه که دریافت میکنن ملت مفت خورنباشبد
مگه ارثتونو ازپزشکا طلب دارید که اینجوری بهشون حسادت میکنید وقتی شما ها درخواب نازبودید پزشکاسالهای سال شب زنده داری ومشقت کشیدن چرا تحمل درآمدشونو ندارید پس اگه اینجوریه به فوتبالیستها به هنرپیشه ها به تاجرا به مهران مدیری وبقیه پولدارا هم حسادت کنید جون شماها دردست پزشکاست اینقدر کفر نگید
پزشکان همه باید یه هفته اعتصاب کنن اون موقع دیگه ملت نمیان چرت و پرت بگن،اون موقع ارزش سلامتی و جونشون رو درک میکنن که از صدقه سر پزشکا دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
هیچ کس نمی گه پزشکان درامد نداشته باشند. درامد داشته باشند . ولی در حد معقول . مثلا ماهی 100 تا 200 میلیون تومان . نه ماهی 800 میلیون . تا 2 میلیارد تومان و بعضا 3 میلیارد تومان. ایران بهشت پزشکان و جهنم مهندسان. ولی در کشورهای پیشرفته غربی و علی الخصوص امریکا . برعکس است.
باز قلم به دستها شلوغ کردن اکثریت پزشکان در مطب خود کارتخوان دارند اعتراض پزشکان به این هست که ملزم به اسفاده از نوع خاص کارتخوان و ثبت ان در درگاههای مختلف شده اند اگر این قانون هست که باید برای همه اجرا شود اگر هم نیست چرا پزشکان را فقط انتخاب کرده اند کسی مخالف کارتخوان نیست فقط خواستار برخورد یکسان هستند هر وقت وکلا دلالها و طلا فروشان کارتخوان ویزه ثبت کردند ف پزشکان هم به ان میپوندند
چه مقایسه ی سراسر غلطی که پزشک روبا کارمند مقایسه کید پزشک سالها تلاش وسختی روتحمل میکنه چندین برابر اون درس میخونه که یه آدم معمولی حتی یه صفحه ازاون روحوصله نداره بخونه حق هرآدمی براساس تلاششه متاسفم برای آدمای ضعیف وبخیل هروقت بلدبودید به جسموروح یه انسان درحال مرگ زندگی بدید بعد میفهمید تمام انتقاداتتون ازروی نادانی وحسادته درضمن من پزشک نیستم فقط شعور دارم که درست فکرکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
دوست عزیز من مدرک مهندسی با مدرک فوق لیسانس از دانشگاه امیر کبیر دارم. با20 سال سابقه در وزارت نفت با اضافه کاری به زحمت ماهی 5 میلیون تومان حقوق می گیرم. یک پزشک متخصص فقط و فقط 3 تا 4 سال بیشتر از من درس خونده . ولی در یک ماه معادل حقوق 10 تا 15 سال من درامد داره. . دروس مهندسی اگر از پزشکی سخت تر نباشه .یقین بدانید راحت تر نیست . آنهم در دانشگاهی مثل امیرکبیر. پس هی نگویید پزشک درس خوانده . بقیه بیسواد و علاف بوده اند. پزشکی در ایران درامدش فقط بواسطه یک مافیای مخوف و درهم تنیده است که زور هیچ کس حتی دولت به انها نمی رسه. پزشک باید درمد داشته باشه . ولی نه در یکماه . معادل حقوق 15 سال یک مهندس. واین درامد فقط به مدد همان مافیای مخوف است که به این راحتی شیره جان مردم را می مکند و مردم را بدبخت و بیچاره می کنند تا خود به درامدهای چند صد میلیونی و گاها میلیاردی در ماه برسند.
خوب معلومه که مقاومت کنند هدف اینها از تحصیل در پزشکی چاپیدن مردم بوده است. اکنون باید دید که نظام چقدر قدرت دارد که فقط مشخص کند اینها چقدر می چاپند! بافی بماند برای بعد.
بابا رئیس فیفا یا حتی رئیس جمهور یه کشور ، فرار مالیاتی می کنه دستبند بهش می زنن می برنش زندان ، اونم جلوی تمام اصحاب رسانه....
پزشکی که تخلف به این فاحشی می کنه ، و با کمال بی شرمی با بلندترین صدا داره میگه من میخوام فرار مالیای کنم پول نقد بده ، چه شانی داره که نباید اینطوری باهاش برخورد بشه؟
پزشکان باید تابع قانون شوند.
هههههههههههه طرف پول عملش رو وقتی نقد میکنه توی کیف میبره درخونه ی پزشک، دستگاه کارتخوان چه سودی داره؟؟؟؟
دریغ از یک استدلال منطقی تو نامه ها!!
فرق است بين كاتخوان با پايانه فروشگاهي نتيجه انرا سالها بعد خواهيد ديد از اين ديگ اش مالياتي چنداني براي دولت پخته نميشود همين الان هم بعد از ماليات فعالان بازار اهن دومين قشر پزشكان هستند ولي ايا واقعا چند پزشك در بين هزار نفر سرمايه دار اول ايران است،ادرس غلط براي دور كردن ذهن مردم از ماليات بر واحدهاي مسكوني لوكس وخالي و ويلاهاي ملياردي تفريحي است ملتي كه خود را به خواب زده هيج كس بيدارش نميتواند بكند ،ماليات نود درصد پزشكان علي الراس ده درصد قبل از برداخت به خودشان كسر ميشود، ان درصد كم كه بيماران زيبايي پلاستيك ودندانبزشكي لوكس است با هيچ سيستمي قابل كنترل نيست چون بيماران وسواسي خودشان را دارد كه حاضرند براي جشم هم چشمي مبلغ بيشتري بپردازند تا چشم رقيبانشان را خيره كنند تجملات قابل رصد نيست، سال اينده بنده منتظرم هفت هزار مليترد تومتن ماليات وعده داده شده از پزشكان همه مشكلات را حل كند انروز وعده بنده وشما زود باوران اكر چنين مبلغي فرار مالياتي وجود دارد بيخود خواهد كرد كسي در تريبون از مشكلاتي مالي مملكت حرف بزند بايد با همين مبلغ بودجه كل كشور را ببندد و تثبيت كند ،مغلطه مافياي هاي دارو وتجهيزات پزشكي و دلالان ارز و مسكن و خودرو پشت قضيه است، ومدام پزشكان را متهم ميكند بكشيد پزشكان مملكت را و انوقت پاسخكو باشيد
متاسفانه جماعت پزشک الان جماعت منفور جامعه ایران هست بدلیل رفتار تاجرمابانه و غیردلسوزانه
این جماعت دلال شدن فشار و نظارت بر اینها خواسته مردمه
پزشکها الان بدون دستگاهها الکترونیکی و تکنولوژی و حتی هوش مصنوعی که براحتی میتونه بیماری رو تشخیص بده هیچی نیستن . الان فقط نقش اپراتور دارن بجز جراحها
اگر نمیتوانند با همان سیستمی که از کارمندان مالیات میگیرند از پزشکان و سایرین مالیات بگیرند ، خوب از کارمندان هم نگیرند. براساس چه عدالتی از حقوق حداقلی کارمندان مالیاتی گرفته میشود که برای کسانی که مالیات نمیدهند هم هزینه می شود؟؟؟
متاسفانه سیستم اعلام شده در سایت اداره مالیات بسیار ناقص است و من 4 ساعت با ان کلنجار رفتم ولی نتوانستم حتی یکی از کارتخوان های داروخانه را در ان ثبت کنم. بنظر می رسد که متصدیان راه اندازی این سیستم فقط شرکت های ارائه دهنده دستگاه کارتخوان خاصی مد نظرشان بوده است و همه دستگاهها را پوشش نداده اند و در اخر عطای ثبت نام را به لقایش بخشیدم و از ثبت نام منصرف شدم.
واقعا جای تاسف دارد. در متن اکثر نامه ها حتی تلاشی جهت ارائه علل منطقی و دلایل قانونی مخالفت با نصب دستگاه کارتخوان هم نشده است.
انسان تاسف میخورد از افراد تحصیل کرده و مجمع صنفی انان
ایا نصب کارت خوان و مشخص شدن میزان درامد و بالطبع مالیات متعلقه اینقدر صغرای و کبرای خوندن دارد و تاسف بیشتر انکه تعدادی در مجلس و سایر نهادها نیز هماهنگ با این حرکت زشت شد ها ند پزشکان مانند بسیاری از مشاغل باید منابع درامدی خود را شفاف نمایند این حداقل انتظار ملت از این عزیزان است یقین دارم تعداد زیادی از انان با این موضوع مشکلی ندارند
مافیای پزشکی حالا مردم را به خطر مهاجرت و فرار پزشکان خواهد ترساند. مهاجرت پزشکان افسانه است. اگر در غرب کوجکترین پذیرشی داشتند اکنون یک پزشک متخصص هم در ایران نبود
اگر این مافیای پزشکی نبود . و تعداد خروجی پزشکان از دانشگاه به جامعه زیاد بود . هیچوقت پزشکاران درامد چند صد میلیون و یا چند میلیاردی در ماه نداشتند. بطور مثال با خروجی تعداد مهندسان در سال های اخیر. وضعیت مهندسی طوری شده که یک مهندس حاضر است با حقوق اداره کار و حتی کمتر کار کارگری کند و کاری گیرش نمی اید. ولی مافیای پزشکی تعداد دانشجویان ورودی به پزشکی راکنترل و بسیار کمتر از نیاز کشور میکند . تا همیشه پزشکی در بورس باشد و شیره جان مردم را بمکند و بادر یافتهای نجومی . ملت را نیست و نابود کنند . چرا یک پزشک متخصص برای دو دقیقه ویزیت باید 52000 تومان از یک بیمار بگیرد . من در یک هفته گذشته بابت بیماری همسر و دو فرزندم با سونوگرافی و از مایش خون و پول دارو بیش از 3 میلیون تومان پول داده ام. یعنی حقوق یکماه شغل مهندسی ام را با مدرک ارشد. اگر دولت می خواهد کاری کند باید تعرفه پزشک و سونوگرافی و از مایش خون و غیره و ذالک را حداقل به یکدهم تقلیل دهد. یک پزشک با هر ویزیت به مبلغ 5000 تومان بازهم در ماه در حدود 50 تا 60 میلیون تومان در امد خواهد داشت. یعنی معادل حقوق دو سال یک مهندس ارشد. ولی با تعرفه های فعلی یک متخصص در ماه حداقل معادل حقوق 20سال یک مهندس ارشد درامد دارد . یک پزشک متخصص فقط 3 تا 4 سال بیشتر از یک مهندس فوق لیسانس درس خوانده و زحمت کشیده. ولی این همه تفاوت در درامد فقط بخاطر مافیای پزشکی در ایران است و بس.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر