بازدید 6465
۷

نقض حکم قطع دست سارق سابقه‌دار در دیوان عالی

کد خبر: ۹۱۷۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱ 11 August 2019

چندی قبل اعضای یک باند ۷ نفره سرقت از خانه‌های شمال و شرق تهران از سوی پلیس دستگیر شدند. متهمان در بازجویی‌ها به بیش از ۸۰ فقره سرقت از سال ۹۴ اعتراف کردند. تحقیقات نشان می‌داد که سارقان در هر بار سرقت حدود ۱۰۰ میلیون تومان پول، طلا و دلار از خانه‌ها دزدیده بودند.

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه ایران، سرکرده اصلی این باند که علی نام داشت در بازجویی‌ها به شرکت در ۶۱ فقره سرقت حدی اعتراف کرد و بدین ترتیب پرونده متهمان با صدور کیفرخواست به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری فرستاده شد.

در نخستین جلسه دادگاه علی به ۵ فقره سرقت اعتراف کرد و از آنجا که یکی از متهمان اصلی باند به‌نام شاهین همچنان فراری بود قاضی دادگاه حکم وی را به‌صورت غیابی صادر کرد. بدین ترتیب علی به قطع دست از مچ، شاهین به قطع ۴ انگشت دست و سایر متهمان نیز به ۳ تا ۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدند. اما این حکم در دیوان عالی کشور نقض شد و برای رسیدگی دوباره به شعبه هفتم دادگاه کیفری رفت.

این بار نیز قضات دادگاه حکم قبلی را صادر کردند و پرونده برای تأیید حکم به شعبه ۳۹ دیوانعالی کشور رفت. قضات دیوان ضمن تأیید حکم متهمان فقط حکم شاهین را نقض کردند چرا که معتقد بودند وی در زمان صدور حکم هنوز دستگیر نشده بود و غیابی برایش رأی صادر کرده‌اند.

مدتی بعد شاهین دستگیر شد. این در حالی است که علی سرکرده باند در جلسه دادگاه مدعی شده شاهین در هیچ یک از سرقت‌ها شرکت نداشته و فقط زاغ زنی می‌کرده است. بدین ترتیب پرونده بار دیگر به شعبه ۷ دادگاه کیفری فرستاده شد تا به جرایم شاهین رسیدگی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۷
بهترین حکم برای سارقان سابقه داری که زحمت کشید چندین ساله مردم را یکدفعه بالا میکشند قطع دست است.امیدوارم برای اختلاسگران سابقه دار هم همین حکم صادرشود
این باید 61 مچ ازش قطع بشه!
ما دچار اصراف آدم هستیم, چرا تعارف میکنید با از بین بردن انگل ها!
این سارقا یعد از قطع عضو اگه به دزدی ادامه ندن میرن گدا میشن و باز میشن سربار جامعه.
با این حساب اونایی که دست به جیب مردم کرده اند و اموال بیت المال را غارت کرده اند با این حساب بایستی تمامی اعضا و جوارشان تکه تکه شوند در حالیکه متحمل 2 تا 20 سال حبس تعزیری شده اند
مگر دست قطع می کنند کاش با اختلاس و فساد اقتصای و فرار مالیاتی هم دست قطع کنن
دست اختلاس گران را جرا قطع نمی کنند؟ مثلا دست خاوری را دست عاملان پدیده شاندیز را دست موسسات اعتباری کلاهبرداری را و ... فقط دست ادم معمولی قطع شه
برای جلوگیری از تکرار جرم اردوگاه کار اجباری لازم است
جایی که حتا فکر برگشتن به آن مانع تکرار جرم شود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار