بازدید 4552

حمله موشکی مجدد ارتش یمن به جنوب عربستان

کد خبر: ۹۱۶۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱ 08 August 2019
ارتش یمن از شلیک چهار فروند موشک بالستیک به منطقه‌ای در مرز عربستان سعودی با این کشور خبر داد.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، ارتش یمن اعلام کرد که جنوب غربی عربستان سعودی را با موشک‌های بالستیک هدف قرار داده است.

شبکه تلویزیونی «المسیره» به نقل از یگان موشکی ارتش یمن پنجشنبه (۱۷ مرداد) گزارش داد که نیرو‌های ارتش این کشور چهار فروند موشک بالستیک از نوع «زلزال یک» را به محل تجمع «نیرو‌های مزدور» ارتش عربستان سعودی در «السدیس» نجران شلیک کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، خودرو‌های امدادرسانی بعد از این حمله به محل اصابت موشک‌ها اعزام شده‌اند.

ارتش یمن از «عناصر و نیرو‌های مزدور» بیشتر برای نیرو‌های اجاره‌ای یا نیرو‌های یمنی مورد حمایت ائتلاف نظامی عربستان سعودی استفاده می‌کند. ریاض به دلیل ناکارآمدی و ضعف ارتش سعودی طی بیش از چهار سال گذشته در جنگ علیه یمن، از ارتش‌های به اصطلاح اجاره‌ای استفاده کرده است.

بنا بر اعتراف ژنرال «محمد حمدان» معاون رئیس شورای نظامی سودان، نزدیک به ۳۰ هزار نظامی این کشور در کنار ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن مشارکت دارند.

منطقه جنوب عربستان سعودی طی ماه‌های گذشته بیشتر حملات موشکی و پهپادی ارتش یمن را دریافت کرده است.

این حملات بعد از آن آغاز شد که مقامات ارشد دولت نجات ملی و انصار الله اعلام کردند برای توقف حملات سعودی و محاصره فرودگاه‌های یمن از جمله فرودگاه صنعاء، معادله «فرودگاه در برابر فرودگاه» و حمله به تأسیسات حیاتی برای پایان دادن به حملات سعودی را اجرا خواهند کرد.

از زمان اجرای این معادله، ده‌ها حمله موشکی و پهپادی به پایگاه‌های نظامی و فرودگاه‌های نجران، «ابها»، «خمیس المشیط» و «ملک خالد» در جنوب غرب عربستان سعودی صورت گرفته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان