بازدید 4322

کیم: آزمایش موشکی هشدار به آمریکا است

کد خبر: ۹۱۶۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۷ 07 August 2019

رهبر کره شمالی بامداد چهارشنبه گفته اقدام این کشور در پرتاب موشک‌های هدایت‌شونده تاکتیکی به منظور هشدار به مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی انجام شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی بامداد چهارشنبه گفته اقدام این کشور در پرتاب موشک‌های هدایت‌شونده تاکتیکی به منظور هشدار به مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی انجام شده است.

سخنان رهبر کره شمالی را خبرگزاری رسمی این کشور بامداد چهارشنبه، ساعاتی بعد از اظهارات «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید منتشر کرده است.

بولتون سه‌شنبه شب در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس‌نیوز به کره شمالی یادآوری کرده بود که رهبر این کشور به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا تعهد داده از آزمایش موشک‌های دوربرد خودداری کند.

کره شمالی در کمتر از دو هفته گذشته اقدام به آزمایش چهار موشک کوتاه‌برد کرده و به آمریکا هشدار داده ممکن است «مسیر جدیدی» را انتخاب کند. یک دیپلمات کره شمالی هم در یک سخنرانی روز سه‌شنبه به آمریکا هشدار داد کره شمالی ممکن است در خصوص برخی از گام‌هایی مهمی که تا کنون برداشته، تجدید نظر کند.

به نوشته رویترز، رهبر کره شمالی گفته آزمایش موشکی این کشور «فرصتی برای دادن هشدارهای لازم به رزمایش نظامی مشترکی است که توسط رهبران کشورهای آمریکا و کره جنوبی در جریان است.»

خبرگزاری رسمی کره شمالی نوشته موشک‌های تاکتیکی هدایت‌شونده که این کشور روز سه‌شنبه از منطقه‌ای در غرب کره شمالی آزمایش کرد توانسته در ساحل شرق این کشور به اهداف مورد نظر خودش اصابت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل