بازدید 13419
روحانی در وزارت امور خارجه؛

وزیر خارجه، نماینده کل ملت ایران است / وزیر امروز خارجه ما، یک مجتهد سیاسی است

وی با بیان اینکه در قرآن درباره پیامبران مسأله «رسول امین» تأکید شده است، خاطرنشان کرد: وزارت خارجه دو جا امانت‌دار هستند. سفیر، وزیر و معاون وزیر باید در جمع نظر کارشناسی‌اش را بدهد، به ویژه ظریف که یک نخبه و مجتهد سیاسی است. برخی در سیاست درس خوانده و تجربه هم دارند، ولی به مقام اجتهاد نرسیدند، ولی وزیر امروز خارجه ما یک مجتهد سیاسی است.
کد خبر: ۹۱۶۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 06 August 2019

رئیس جمهوری در دیدار با وزیر امور خارجه گفت: سیاست خارجی مربوط به کل ملت ایران است و وزارت خارجه و شخص وزیر خارجه وقتی در سیاست بیرونی ما و خارجی ما حرف می زند و به عنوان نماینده کل ملت ایران است، نه نماینده یک گروه و جناح.

به گزارش «تابناک»؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز (سه شنبه) در دیدار وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت امور خارجه اظهار داشت: سیاست خارجی ویژگی خاص و یک روابط تنگاتنگی با ملت دارد، ملت مشخصه اش در یک جا محدوده ای است که داخل را از خارج جدا می کند، مرزهای جغرافیایی و مرزهای سیاسی داخل و خارج خودی و بیگانه ملیت ما را به همبستگی ما را کامل‌تر می کند.

وزیر خارجه نماینده کل ملت ایران است

وی اظهار داشت: وقتی می‌گوییم سیاست خارجی یعنی نحوه تعامل کل یک ملت و یک کشور با بیرون و دیگران، سیاست خارجی نمی تواند سیاستی باشد که مربوط به یک جناح یک حزب یک جمع باشد، سیاست خارجی مربوط به کل ملت ایران است و وزارت خارجه و شخص وزیر خارجه وقتی در سیاست بیرونی ما و خارجی ما حرف می زند و به عنوان نماینده کل ملت ایران است نه نماینده یک گروه و جناح به همین دلیل دیپلماسی و سیاست خارجی ما باید یکپارچه باشد.

روحانی تصریح کرد: اگر ملت یکپارچه را می خواهیم آن ملتی توانمند و قدرتمند است که یکپارچه باشد تکه تکه شدن و جداشدن بخش های مختلف منابع قدرت یک ملت توان ملت را می کاهد.

وزیر امروز خارجه ما یک مجتهد سیاسی است

رئیس شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر اینکه ملتی توانمند است و می‌تواند در برابر دشمن خارجی مقاومت کند که آن ملت یکپارچه باشد، اظهار داشت: سیاست خارجی دوران قبل و بعد از انقلاب را دیده‌ایم. مردم ما یک انقلاب ملی و اسلامی بزرگ را به ثمر رساندند. یکی از ویژگی‌های انقلاب ما استقلال است که به عنوان یکی از شعارهای اصلی مردم متجلی بود و اینکه وابستگی ما به قدرت‌های خارجی قطع شد.

روحانی با بیان اینکه یکی از تحقیرهای بزرگی که قرن‌ها بر مردم ایران تحمیل شده بود و آن تحقیر در برابر قدرت‌های بیگانه و تسلیم شدن و سر فرود آوردن بود، این تحقیر را انقلاب برداشت، تصریح کرد: ملت ما مستقل شد و در همه مجامع جهانی وقتی ما حرف می‌زنیم، می‌دانند ما به عنوان نماینده ملت‌مان حرف می‌زنیم و نه نمایندگی شرق و غرب و این و آن ملت.

وی ادامه داد: وزیر امور خارجه ما وقتی حرف می‌زند به عنوان نماینده ملت ایران حرف می‌زند ولی خیلی از کشورها وقتی در سازمان‌های بین‌المللی حرف می‌زنند، به عنوان نمایندگی یک قدرت بزرگ یا ابرقدرت حرف می‌زنند و حرف‌های آنها را به شکلی دیگر تکرار می‌کنند. شاید این افتخار نصیب خیلی از کشورها نباشند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه خیلی از کشورها مستقل هستند، ولی عددشان زیاد نیست، خاطرنشان کرد: معمولا کشورها وابستگی دارند. آنچه در سیاست خارجی برای ما مهم است این است که وزارت امور خارجه به عنوان نیروهای تخصصی کارشناس در امر سیاست خارجی و روابط خارجی هستند یعنی شما، سفرا و سایر مقامات وزارت امور خارجه به عنوان کارشناسان امین نظام در سیاست خارجی هستید.

روحانی افزود: کارشناس امین آنجایی که باید مشورت بدهد، باید آنچه می‌فهمد، تشخیص می‌دهد و تقاضای مشاور امین می‌کند، حرف خود را به صراحت بزند؛ هرچند ممکن است آن حرف که به رئیس‌جمهور می‌زند، خوشایند نباشد. اگر خوشایند این و آن باشد از امانت خارج می‌شویم.

وی با بیان اینکه در قرآن درخصوص پیامبران مسأله «رسول امین» تأکید شده است، خاطرنشان کرد: وزارت خارجه دو جا امانت‌دار هستند. سفیر، وزیر و معاون وزیر باید در جمع نظر کارشناسی‌اش را بدهد، به ویژه ظریف که یک نخبه و مجتهد سیاسی است. برخی‌ در سیاست درس خوانده و تجربه هم دارند، ولی به مقام اجتهاد نرسیدند ولی وزیر امروز خارجه ما یک مجتهد سیاسی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۶۶
انتشار یافته: ۱۳۳
خودتون نماینده ما نیستید تا برسه وزیرتون
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
دقیقا. الان تازه به این نتیجه رسیدن تحریم ها اثر داشته و داره منافعانشون را نابود میکنه
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
مجتهد سیاسی.....مجتهد سیاسی حرف مردم را در رسانه امریکا گفت یا نه نظر مسولین کشور را گفت . الان ما در ایران انگاری اصلا مسول نداریم .و مردم را فراموش کردند و هیچکدام عواقب تصمیم گیری سیاسی خودشان در داخل و خارج از کشور را نمیپدیرند . دعوای دو جناح ملت را خسته کرده . یک جناح فقط حرف میزند جناح دیگر پول و قدرت و تفنگ دارد . بیچاره این وسط ملت گیر کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
چه برای همدیگه خیار پوست میگیرن!!
توسی
| Italy |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
ولی همه اصولگراها این دولت و وزیر را قبول ندارند
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
بعضی ادمها صبح دست و صورتشون را با آب مردشور خونه میشورن
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
اگر مردم در سیاست گذاریها نقش داشتند هیچکدام از مشکلات فعلی بوجود نمی امد
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
اقای روحانی شما خودت یا 24 میلیون رای اختیار تلفن جواب دادن رو بگیر بعد نماینده تعیین کن برا ما
این فقط عقیده شماست آقای روحانی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
کاملاً
روحانی فاصله زیادی با عموم مردم داره!!
من از زندگیم راضی نیستم
پاسخ ها
سلطان
| Germany |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
هیچکس راضی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
همه مثل همیم!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
مارا به مقام انسانیت رساندند، غقط مونده آب وبرق و اتوبوس رت مجانی کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
یک نفر ازعوام پیداکن راضی باشه
بوی توافق می آید
پاسخ ها
ایرونی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
خدا کنه
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
مجبورن دوباره جام زهر را بنوشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
جام زهر اونهم از نوع تگری و خنک!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
جام زهر رو ترامپ می نوشد و سال 2020 کاندید نمی شود تا زندان نرود
سهراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
ترامپ به یقین در سال2020 مجددا رئیس جمهور آمریکا خواهد شد...مطمئن باشید
ظریف نماینده جناح خاصیه نه کل مردم.اگه شک دارین رای گیری کنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
شما دلواپس نیستی؟
وزیر امورخارجه اصلا مرجع تقلیدسیاسی است و دیگران باید ادای وی را در بیاورند.
به حق که آقایظریف سرباز واقعی ملت و نظام است
پاسخ ها
یاردانقلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
این حق را از کجا آوردی که از طرف همه مردم اظهار جانثاری میکنی.
سهراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
اصلاح میکنم : به حق آقای ظریف سرباز واقعی نظام است.
حالا دست آورد این وزیر مجتهد چی بوده
برجام دروغ
تحریم همه جانبه
سایه جنگ هم که سپاه برداشته نه دولت شما
واقعا که
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
یک لحظه فکر کردم برجام دو غ گفتی
خواهشآ آقای واعظی رو پیش خودت ننشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
ای گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
باید یه امتحان از آی کیو واعظی گرفته بشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
دقیقا .
به نظر من دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران حد ومرز نمی شناسد .هرکس دیگری هم که جای جناب آقای ظریف بود تحریم میشد .چون آمریکا با حکومت وملت ایران دشمنی دارد وبرایش فرق نمیکند فرد باسوادی مثل دکتر ظریف در مسند وزارت امورخارجه بنشیند یا فردی کم سواد .درهرحال دشمنی خود را نشان میدهد . از نظر من جناب دکتر ظریف به عنوان یک وطن پرست تمام تلاش خود را برای حفظ نظام وامنیت کشور انجام داده است وکم کاری نکرده است .ودور از جوانمردیست که زحمات ایشان نادیده گرفته شود .کشور تلاش کرد به ثبات برسد ولی بی ثباتی جزو اهداف پلید آمریکاست .وجایی که احساس کند در رسیدن به این هدف ناتوان شده از گزینه تحریم وتروریسم اقتصادی استفاده میکند .من شاید با خیلی چیزها در ساختار کشور هم فکر نباشم ولی پذیرفته ام که دشمن دشمن است وهرگز دوست نمیشود مگر برای اجرای نقشه ای پلید تر
پاسخ ها
چشم کف پات
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
گفتمانت عین گزارشهای تلوزیون تو اوایل انقلابه.تقریبا حدود 40 سال پیش.یه کمی به روز باشید.دوره شعارو این حرف گذشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
آمریکا به اندازه یک صدم روس و انگلیس با ما دشمنی نکرده ولی روس‌ها شدند برادر و متحد ولی آمریکا تاریخ سیاهی نسبت به ما.نداره شده دشمن خونی
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
باملت دشمنی ندارد اگر داشت چند صد هزار نفر ایرانی را بیرون‌میکرد . با مسولین ایران مشکل دارند . اینجا بحث ملت با دولت جدا هست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
سلام دوست محترمی که می فرمایی آمریکا زیاد با ما دشمنی نکرده یا با ملت دشمنی نکرده عرض کنم کشتن مسافران بی گناه هواپیمای مسافربری با کلی زن و بچه، تحریم های ظالمانه ای که توی این مدت اعمال کرد و البته الحمدلله به خواستش نتونسته برسه، ترور۶ای زیادی که مستقیم یا غیر مستقیم درش نقش داشته،
و مردم بی گناه زیادی کشته شدن، کودتایی که در ایران تدارک دید و منجر به کلی نابسمانی بدبختی برای مردم شد و توی همه این ها مردم هدفش بودن. جنگ ۸ ساله ای که تحت حمایت این خبیث کلی کشته دادیم و ... که بخوام بگم کلمات عاجزن.مگه اینکه تعریف شما از مردم و انسان ها متفاوت باشه یا تعریفتون از ظلم متفاوت باشه.
آمریکا مدت زیادی نیست که پدید اومده و از نظر قدمت با روسیه قابل مقایسه نیست و توی همین مدت کوتاه هرچی جنایت خانمون سوزه یک طرفش آمریکای پلیده.
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
عزیزان همین آمریکایی که متأسفانه قبله آمال خیلی از ماهاست، دارو را برای مریضایی که روی تخت بیمارستان دراز کشیده اند تحریم کرد !
همین آمریکا هواپیمای مسافربری ما را با موشک زد
همین آمریکا بود که با بمب اتمی هیروشیما و ناکازاکی را نابود کرد.
بله جناب ظریف باید طبیعتا نماینده کل مردم باشد ولی متاسفانه از عهده ی این مسئولیت برنیامد و شاهد آن ساعت ها مذاکرات بی نتیجه و وعده های توخالی هستش. متاسفانه این مذاکرات رو قبل از اینکه به طرف آمریکایی ببازیم به دیپلمات های خودمان باختیم هرچند که عنایت خدا به واسطه مردم خوبی که داریم و رهبری الهی شامل حال شده و توطئه های دشمنون رو خنثی کرده ولی دلیلی نداره مسببین این چند سال عقب نگهداشتن کشور رو نبینیم و انتقاد نکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
تو هم حتما از اربابزاده هایی
مشکل مسولین اینه که باور ندارند ، تعداد زیادی از مردم سیاست های آنها و روش مدیریت آنها را قبول ندارند و بارها در بازی اصول گرایی و اصلاح طلبی و گاها تحریم هر دو که نتیجه ای مانند احمدی نژاد داشت این موضوع را نشان دادند ، احتمالا خود رییس جمهور جمهوری اسلامی نیز خود خوب می داند دلیل انتخابش نه خودش و توانمندی هاش بلکه عدم انتخاب رقیب بود ، حالا که از این موقعیت ها جهت پیاده کردن درخواست مردم استفاده نکردید ، این نمایش ها و رجز خوانی ها دیگر برای بازی قدیمی کار نه تنها ساز نیست،بلکه جهت اصلاح آن نیز مدتی است که دیر شده.
ظریف برای مردم انتخاب بین بد و بدتر بود البته سواد سیاسی به نظرم داره اما به جای اینکه منافع ملت رو در نظر بگیره بیشتر حواسش به رضایت مسولین رده بالا هستش!!!البته اگر قدرت ندارید که ندارید همون استعفا بدهید نه ایشون هرکی دیگه بیاد همینه اینکه یه تریبون بگیرید از طرف مردم سخنرانی کنید هنر نیست
پاسخ ها
چشم کف پات
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
اتفاقا وکیل و وزیر و ریس و مدیر و همه وهمه حرف اول آخرشون مردم وگرنه این عزیزان شیفتگان خدمتند نه تشنگان قدرت
یاد سریال پایتخت افتادم
اونجا که ارسطو از زیر پتو به هما خانم که میخواست بره شورا میگفت هما خانم مردم فراموش نشند مردم مردم مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
کدوم سواد؟
اتفاقا مشکل بزرگ مردم ما اینه که سیاستی که وزارت خارجه دنبال میکنه مورد قبول مردم نیست. و تا زمانی که رویکرد سیاست خارجی درست نشود ، اقتصاد و زندگی و امورات مردم درست نخواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
نکنه سیاست تند رو ها رو دوست داری دنبال کنه؟
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
سیاست خارجی دست دولت و وزیر خارجه نیست چرا نمیفهمی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
سیاست اقتصادی داخلی باید درست شود تا مزه زندگی را بفهمی
این برای هزارمین بار
اینطور نیست ......
کلاه گشادی سرش گذاشتند. آدمی که نمیداند لیفت یعنی تعلیق تحریم نه لغو آن که دیگه باید فاتحه سوادش رو خوند.
جناب روحانی دلار چنده ؟ با گرانیها بازپس گیری پول رایانه ها از مردم تموم شد؟؟ کلیدتون کجا گیر کرده؟؟؟
قربون برم خدا را ؛؛؛ یک بوم و دو هوا را
یادتونه این آقایون تحریمهای آمریکا رو نتیجه ناتوانی دولت قبل و بلدنبودن زبون دنیا میدونستن؟؟ حالا که تحریمهای برجامی بیشتر شده وخودشون هم تحریم شدن ؛میگن به این تحریم افتخار میکنن !!!
مجتهدی که توییت های خوبی میزند ولی عملگرای ضعیفیست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
چه مجتهد سیاسی چه مجتهد دینی چند کار را نباید انجام دهند . اولی اخلاق هست . اخلاق را چی از بین میبرد کذب گفتن .
وزیر امور خاجه ای که میگوید اگر به روزهای امضای برجام برگردد باز هم آنرا امضاء میکند نمیتواند نماینده تمام ملت ایران باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
چاره این جز امضای برجام نبود برای ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
خیلبی هم چاره ای بوده ولی با خام کردن مثل شما به این روز افتادیم
اقای‌روحانی‌اگر.از‌خودت‌چیزی‌داری‌تعریف‌کن‌
الکی توجیه نکن ،
مجتهد سياسي!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟ جعل واژه و اغراق هم حدي داره استاد!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
از مجتهد سیاسی وقتی در امریکا سوال کردند ایا به لبنان کمک مالی و نطامی میکنید ؟ ایا در ایران زندانی سیاسی دارید ؟ جواب چی بود ؟
درود درود درود.
آقای رئیس جمهور، ظریف را بیشتر محدود نکنید با اظهارات !
کاملا با آقای روحانی موافقم که آقای ظریف یک آگاه سیاسی است و هر کس به جای وی در امور سیاسی دخالت کنه مثل کسی است که "می خواهد چرخ رو دوباره اختراع کنه". بدون هیچ شکی ایشون کسی هست که می تونه تنش موجود رو به بهترین صورت حل کنه.
پاسخ ها
حافظ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
و اینک چند کلمه ازننه عروس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
همین جمله که گفتی با روحانی موافقی نشون میده اگاه نیستی.نیاز به خوندن بقیه کامنتت نیست
جناب روحانی ؛ چطور وقتی بشار اسد به ایران آمد ظریف را در جریان قرار ندادید ؛ الآن چرا عزیز شده ؟؟؟؟!!!
فعلا زمان تعریف و تمجید از یکدیگر و ضیافت های انچنانی برای همیدگر است وضعیت مردم کاملا معلوم است.
عجب! طبق چه آمار علمی با این قاطعیت میفرمایین ایشون نماینده کل ملته؟!
ظریف استعفا بده وبرو
اوه بله کسی که راحت سرش را کلاه می گذارند!
ایشون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی است
متوجه شدید؟؟
عالم بی عمل که گویند اوست
جمع کنید این بساط رو
حالا ظریف عزیز شده یعنی ملاک عمل و ارزشیابی ما فقط عکس العمل است.
اگر ۶ قدرت با تو پشت یک میز نشستند علتش دیپلماسی جنابعالی نبود بلکه اندیشه و علم جوانان دانشمندی بود که دانش هسته ای ایران را با استقلال رساندند و برخی در این راه شهید شدند و کودکانشان یتیم و زنانشان بیوه!!!! وگرنه الان که خیالشان از هسته ای شدن دوباره ایرتن راحت شد محل نمیدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
اون دانشمندانی که شهید و زنانشان بیوه شدند دست گل دوره محموخان بود...اگر هنر دیپلماسی ظریف نبود که باید مثل تیم جلیلی با ما رفتار می کردند و نتایج هم همان نتایج میبود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
اینکه هنوز نفهمیده ایم که مشکلات ما هسته ای نیست جای تاسف دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
دقیقا
زنده باد دکتر ظریف.
واقعا مجتهد سیاسی است و یک تنه امریکا را آچمز کرد.پاینده باشی اقای ظریف .
حالا با این سطح علم چرا از مواجهه مستقیم با اساتید و دانشجویان علوم بین الملل گریزان است وسعی نمیکند درجلسه ای با آنها هم صحبت شود یا فقط وزیر خارجه ای داریم که فقط سعی در اقناع مردم آمریکا دارد !؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
آخ از شما مردم....الان وقت این حرفها یا اینگونه جلسات است؟؟!!!ا
تمام حرف های آقای روحانی و ظریف در مورد برجام درست است و برجام تنیجه خواست کل نظام بود و دولت تنها مجری آن بود! به هیچ وجه توافق بهتری هم بدست نمی آمد و اگر برجام نبود 5-6 سال پیش اقتصاد ایران کامل فلج شده بود. پس دلواپسان و کاسبان تحریم بهتر است زبان در کام گیرند...
خوب که نگفتی مجتهد اعلم است . ضمنا به شما می گوییم و به دیگران شما . که ما رای مان را پس گرفته ام. تمام ترفند ها بدبختی را برای این ملت بکار برده اید ایا اقلامی که شما و .. تحریم کرده اید برای ملت و باعث قفل اقتصادی شده اید و به امریکا نسبت می دهید قابل ذکر است با شعار حمایت از تولید تمام تولید را خوابانده اید ...
ما که جز حرفهای بی منطق نشنیده ایم
عاغا حقوق مزایاها را یکسان کنین تا همه با هم همدل و مهربون بشیم...ایا میشه...
به هیچ عنوان هیچ یک از شما رو نماینده خودم نمی ذونم شما نماینده خودتونید و بس
اون کلید شما جناب کلید بدبختی ملت ایران بود
من به این دولت رای ندادم
وزرای دولت هم نماینده من نیستند

من غلط کرده باشم اگر این دولت و وزرای دولت نماینده ام باشند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
ما رای دادیم الان میگیم اشتباه کردیم ببخشید دیگه غلط بکنیم اگه رای بدیم بشینن بگن تحریم بشیم برای فلسطین افتخار ماست
آقا چرا باید ریس دفتر ریس جمهور باید جلو بنشینه؟!!! مگر رییس جمهور می خواهد دستور بدهد؟ این مورد از زمان آقای واعظی باب شده یا قبل هم مینجور بوده؟
مشکل ملت ما کمبود مجتهد سیاسی بود که الحمد الله با تحریم آمریکا یک شبه بر طرف شد.الی برکت الله
آقای وزیر داخل وزارت خارجه را پوکونده . هر مدیر کلی برای خودش یک قانون می گذاره و وزیر اصلا به تبعات آن فکر نمی کند . هر کس به هرکس شده داخل وزارت خانه .
اصلا ول کرده بهر حال وزیر همیشه در سفر است و مسافر هم که مثل مجنون می ماند.
فعلا که دستاورد ظریف و جلیلی یکی بوده . پس جلیلی رو هم تشویق کنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
با این تفاوت که در زمان جلیلی این همه تورم و گرانی بی سابقه نبود
برای اتمام دوره ریاست جمهوری این بزرگوار ثانیه شماری که نه....لحظه شماری میکنیم.......
خسته شدیم از صحبتها...آمارهای عجیب .....استدلالها.........تناقض گویی ها....وعده ها........امیدهای واهی.........ادعاهای عجیب.........نا تدبیری ها.........حرفهای تکراری ..... قولهای الکی..........و...........و در کنارش لبخند زیبای حرص درار و...و...و.....
آخه این هندونه گذاشتن ها به چه دردی میخوره بارها گفتم ظریف در سیاست خارجی هیچ در چنته نداره و نتیجه شش سال وزارت او بدترین روابط با همسایگان بحران درروابط با اروپا و امریکا زیاده خواهی های روسها و چینی ها بدون امتیاز دهی و عدم چشم اندازی روشن است این روضه خوانی ها هیچ فایده ای نداره
برای اتمام دوره ریاست جمهوری این بزرگوار ثانیه شماری که نه....لحظه شماری میکنیم.......
خسته شدیم از صحبتها...آمارهای عجیب .....استدلالها.........تناقض گویی ها....وعده ها........امیدهای واهی.........ادعاهای عجیب.........نا تدبیری ها.........حرفهای تکراری ..... قولهای الکی..........و...........و در کنارش لبخند زیبای حرص درار و...و...و.....
این اعتماد به نفستون منو کشته.......
خودتون و اطرافیانتون همه عالی هستین.....عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سوال رو با سوال جواب دادن و همه چیز رو انکار کردن و .......و..... میشه اجتهاد؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
معنی نماینده اینه ها : ......... نماینده بودن یعنی عقیده و حرفهای اون نفر و یا جمع رو بیان و پیگیری کردن.....
کمی توجه بفرمایید قرباااان!!!
شما خوبین..... شما عالی..... یکی از یکی گل ترررررررررررررررررررر!!
دولت های دیگر برای مردم شان چکار می کنند دولت ما چکار می کنه نشستند دارند از هم تعریف می کنند .
مجتهد سیاسی یعنی چی؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
یعنی زندگیت امریکا باشه بهشون فحش بدی توافق کنی برای 2500 گرین کارت بعد بگی نماینده مردمم
روحانی در نتیجه تحریم ها اینقدر بی کار شده که می رود وزارتخانه ها جلسه می گذاره از وزرایش تعریق می کنه فکر کنم تا چند وقت دیگه در جلسه هیات دولت یک قل دو قل بازی می کنند
آقای روحانی این مملکت رجال سیاسی مجرب و کار آزموده زیاد دارد که آقای ظریف باید شاگردی کند.
ایشون نماینده جمهوری اسلامی و یا نهایتا نماینده کسانی هستند که تصمیم گرفتند اینطوری زندگی کنند! ایشون نماینده تمام ملت ایران نیستند. بخش بزرگی از این ملت راضی نیستند هزینه سیاست خارجی پر هزینه فعلی رو بپردازند. نیازی به جدل و دعوا هم نیست. میشه با استناد به قانون اساسی و برگزاری رفراندوم از نظر اکثریت مطلع شد.
آقای روحانی لابد خودت هم مرجع تقلید سیاسی هستی

مردم نون شب ندارند اینها دنبال ساختن القاب هستند
همین مجتهد سیاسی در بحبوحه مذاکرات برجام به رهبری زنگ زد و گفت من نمی توانم خط قرمزها را حفظ کنم و درخواست کرد بیشتر باید امتیاز بدهیم
مشکل ما در کشور دقیقا همین تعریف کردن ها هستش ، آخه کار اضافه بر سازمان یا اختراع، که انجام ندادن تنها کاری که کردن به وظیفه شان و عملا طبق شرح وظایفشان کار کرده اند حالا درست یا غلط موضوع دیگه ای هست ، کشور این همه مشکل داره شما داری مجتهد سیاسی معرفی میکنی که بعد هر کی خواست تو عرصه سیاست وارد بشه اجازه بگیره . آقا ول کنید این حرفا رو ، به جاش انظباط و دولت الکترونیک (به معنای واقعی) رو سرلوحه دولت قرار بدین .
مشکل سیاسیون ما اینه که متاسفانه تصمیم هایی میگیرن که اصلا و ابدا از مردم نظرخواهی نشده و هیچ همه پرسیی انجام نشده ولی نظرشون رو به مردم ایران تعمیم میدن و نظرشون رو نظر و خواسته مردم جا میزنن...هر جا هم کم بیارن بجای اینکه بگن تصمیم ما بر این بوده میگن تصمیم ملت ما این بوده!!
کدوم تصمیم ملت؟ کدوم نظر ملت؟ من کی نظرم گرفته شده یا تاثیری داشته؟
کاملا" با سخنان رئیس جمهور مخالفم ، ایشان نماینده اینجانب و همه ی احاد ملت نیستند ..........


میلیونها دلار پول ملت بدبخت ایران را در این هتل ها و ان هتلها در اروپا خرج کردند و آخرش هم یک خانم به نام موگرینی

ایشان را فریب داد و آخرش هم خودش کنار رفت ........

چرا باید ما مردم در بدترین شرایط اقتصادی زندگی کنیم و حتی مسکن هم نداریم و حقوق ما کافی نیست ......

و درحال مرگ هستیم ...ولیکن اینها بیایند با سرنوشت و پول ملت بازی کنند ....

اینجانب از آقای ظریف سوال دارم ،

دست آورد شما با اینهمه مذاکره نتیجه اش چه بوده است ؟

کجا وضعیت اقتصادی و سیاسی ما ملت ایران بهتر شده است .....

شما که دارای پاسپورت آمریکایی هم هستید در واقع میتوان گفت کسی که پاسپورت امریکایی دارد یک شهروند آمریکایی

به حساب می آید ......!!!

چرا اوضاع داخلی ایران از لحاظ اقتصاد و بهداشت و درمان رشدی نکرد ؟

مردم همه مریض هستند و بیمارستانها راه نیست!!

داروی خوب پیدا نیست . مردم در فقر هستند ......

در وزارت امور خارجه چه دست آورد مثبتی است ...نفت ما را نمیخرند ....تازه اگر هم بخرند پولش برای امثال ما هزینه

نمیشود ........
ظريف كارش رو عالي بلده ولي اين واژه مجتهد سياسي واژه من درآوردي روحاني هستش، ولي تو بحث رجال سياسي مرحوم هاشمي واقعا پرآوازه و بزرگ هستند ودرطي قرون گذشته امثالش انگشت شمارند
این ها خودشان حرف می زنند و خودشان گوش می دهند .. ما الان در بدترین شرایط هستیم و هیج مسیولی هم نمی شناسیم که به درد مردم بخورد..
ایشان بیشتر منفعل سیاسی هستند .مجتهدین سیاسی را بیشتر در تریبونهای نمازهای جمعه میشه دید که تعدادشان هم کم نیست.
غربی ها هرگز با حکومتهایی که مورد حمایت مردم باشد درگیر نمیشوند چه این کشور بزرگ باشد و چه کوچک
با نام خدا .

با سلام و تحیلات .

اینجانب سیاست خارجی ایران را قبول ندارم .....در یک کلام و خلاصه :

آقایان فریب خوردند .......حیف آنهمه پول ما ملت ایران که دود شد و به هوا رفت ...........
نه تو کسی هستی که برای مردم تعین و تکلیف کنی نه وزیر خارجه یا همان وزیر سفرهای بی نتیجه
تا حالا که این مجتهد سیاسی همه ی فتوی هاش اشتباه از آب در اومده
لطفا عمیق نگاه کنید .مشکل ایران نه ظریف نه روحانی ته اصلا این حکومت و نه پهلوی و هیچ حکومت دیگه نیست . مشکل خود ایران و استقلال ایرانه . تو دکترین و سیاست کلی و بلندمدت آمریکا و انگلیس، ایرانه مستقل از آمریکا و انگلیس معنا نداره یا باید وابسته باشی یا تحت فشار حالا فارغ از هر حکومت و دولت و ایدئولوژی . اگر کشوری تن نده به خواسته اینها تحت تحریم و فشار باقی میمونه . در همین راستا کوبا 70 ساله تحت فشاره و الان ونزوئلا و اساسا هر کشوری که ساز استقلال سر بده .
پاسخ ها
شهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
آفرین . به اصل مطلب اشاره شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
کاملا درسته
همه نظرات محترم هستند (حتی آنهایی که هنوز متولد نشده اند!) زیرا حاشیه نویسی برای تاریخ این سرزمین پهناور محسوب می شوند.
حسن روحانی کلید جهنمو اورد.
تحریمهاچندبرابر شده، میوه ی برجام جزتحریم نبوده وحالا يئس جمهور آسه تحریم اعضای دولتش با به گلوانداخته
خود جناب ظریف فرمود که تحریم وی مسئله ای نیست ، ولی گویا ایشان بست نشسته و مسئولان کشور به د یدارش می روند.دیروز آقای لاریجانی و امروز هم رئیس جمهور.
تا آمریکا و انگلیس هست ایران روی خوش نمیبینه
متاسفانه مشکل اصلی جای دیگه است
اگه اینطورباشه واسه وزرای ژاپنی که انقدر بازده دارن وهیچ ادعایی هم ندارن باید چه لقبی بکاربرد؟؟
خودخواهی اجازه نمی دهد اندکی تامل کنیم تا به یک قضاوت نسبتا منصفانه برسیم . آقای رئیس جمهور ، منتخب اکثریت رای دهندگان در دو انتخابات بوده اند و ایشان وزرا را معرفی می نمایند . ما چرا عادت نمی کنیم به منتخبین مردم و تصمیمات آنان احترام بگذاریم .متاسفانه در کشور ما توهین و افترا به روسای جمهور اپیدمی شده است چپ و راست و وسط همه گرفتار این معزل هستند .این مسئولان دائمی نیستند دوباره انتخابات خواهد بود و اگر از کسی یا تفکری خوشمان نمی آید به او رأی نمی دهیم .باید یاد بگیریم به خودمان و مردم و رای آنان و برگزیدگان آنان احترام بگذاریم . نقد باید منصفانه و مؤدبانه و توأم با راهکار باشد .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل