بازدید 6765

قیمت چای درهر کیلو ۲۰ هزار تومان گران اعلام شده

کد خبر: ۹۱۶۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰ 06 August 2019

رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان زنجان گفت: قیمت چای برای مصرف کننده بیشتر از ارزش آن بوده و احساس بنده این است که حدود ۲۰ هزار تومان گران‌تر اعلام شده است.

به گزارش «تابناک»، جلیل علی‌محمدی در گفتگو با فارس در زنجان با اشاره به افزایش قیمت انواع چای در بازار اظهار کرد: این اتفاق در تیرماه امسال رخ داده و سندیکا و انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان به این تصمیم رسیدند که چای از ۶۰ هزار تومان تا ۷۰ هزار تومان برای مصرف کننده قیمت بزنند.

رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان زنجان با بیان اینکه علت این افزایش قیمت از سوی سندیکا و شرکت‌ها برداشتن ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی اعلام شده است، گفت: حتی اگر با ارز ۱۲ هزار تومانی قیمت را حساب کنیم بهترین نوع چایی در حدود بین ۴ تا ۵ دلار خواهد بود و با ۱۰ درصد هزینه بسته‌بندی قیمت چای کیلویی ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نصب قیمت مصرف کننده ۱۴۰ هزار تومانی به این چای بسیار زیاد است، افزود: احساس بنده این است که قیمت چایی حداقل کیلویی ۲۰ هزار تومان بالاتر از ارزش واقعی آن اعلام شده است.

علی‌محمدی با بیان اینکه همین افزایش قیمت موجب کاهش مصرف مردم شده است، تصریح کرد: از طرفی مردم به بسته‌بندی‌های کوچک روی آورده و یا چایی‌هایی که کیفیت خوبی را هم ندارند استفاده می‌کنند.

رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان زنجان با بیان اینکه به غیر از چای، شوینده‌ها و روغن هم افزایش قیمت داشته است، افزود: البته آن‌ها نیز فروش خوبی ندارند و شرکت‌ها یک سری تخفیفات در این بخش اعمال کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت و عدم استقبال مردم حداقل موجب کاهش ۲۰ درصدی فروش شده است، گفت: مردم تلاش می‌کنند که حجم خرید خود را کاهش دهند.

علی‌محمدی همچنین در ارتباط با قیمت حبوبات و قند و شکر و وضعیت عرضه آن‌ها نیز اینطور توضیح داد که امروز مشکلی از نظر تهیه قند و شکر در بازار و همچنین حبوبات با توجه به رسیدن محصول جدید وجود ندارد.

رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان زنجان افزود: در مجموع این روز‌ها اغلب کالا‌های مورد نیاز مردم به وفور در بازار وجود داشته و به اندازه نیاز در بین واحد‌ها توزیع شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها