بازدید 3996

«راه نجات افغانستان» خواستار تعویق انتخابات شد

کد خبر: ۹۱۶۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵ 06 August 2019

رئیس شورای راه نجات افغانستان به دلیل طولانی بودن روند مذاکرات صلح، خواستار به تعویق افتادن انتخابات ریاست جمهوری شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «سید اکبرآغا»، در کابل گفت: اگرچه دور هشتم مذاکرات صلح میان نمایندگان آمریکا و طالبان در قطر جریان دارد، اما زمان پایان مذاکرات تا حصول نتیجه مشخص نیست.

وی افزود: احتمال دارد نمایندگان آمریکا و طالبان در روند مذاکرات صلح، نشست‌های دیگری را نیز برگزار کنند و به‌همین دلیل نیاز است که به موضوع صلح اولویت داده شود و تا زمانی که مذاکرات به نتیجه نرسیده، انتخابات برگزار نشود.

رئیس شورای راه نجات افغانستان تاکید کرد که این موضوع را در دیدار با زلمای خلیلزاد به اطلاع وی رسانده است.

نماینده ویژه ایالات متحده در امور صلح افغانستان شنبه هفته جاری وارد دوحه شد تا هشتمین دور مذاکرات با طالبان را با هدف خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان آغاز کند.

حالا همه انتظار دارند تا پایان هفته جاری، مفاد توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان نهایی شود.

خلیلزاد در بدو ورود به پایتخت قطر، در توئیتی از اشتیاق طالبان برای این دور از مذاکرات نوشت.

وی تاکید کرد که آمریکا فقط به دنبال توافق خروج از افغانستان نیست، بلکه برای دست‌یابی به توافق صلح تلاش می کند.

پیش‌تر مقام‌های آمریکایی به روزنامه واشنگتن پست گفته‌ بودند که پس از توافق ابتدایی صلح با طالبان، ایالات متحده در مرحله اول شش هزار نظامی خود را از افغانستان خارج می کند.

این روزنامه به نقل از منابع خود گزارش داد که خروج هزاران سرباز آمریکایی از افغانستان، پاداش برقراری آتش‌بس و قطع رابطه طالبان با القاعده است.

گفته شده است که بعد از توافق صلح میان آمریکا و طالبان، نشست «میان افغانان» در اسلو نروژ برگزار و روی ساختار حکومت آینده افغانستان و تقسیم قدرت میان گروه‌های درگیر، گفت و گو می شود.

اواخر هفته گذشته نیز، وزارت دولت در امور صلح افغانستان، از تشکیل هیات ۱۵ نفره برای گفت وگوهای میان افغانان در نروژ خبر داده بود.

«سلام رحیمی»، وزیر دولت در امور صلح گفت: در نتیجه رایزنی‌های مستمر و همه‌جانبه با طرف‌های داخلی و تلاش‌های جدی دولت، هیات مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان در پروسه صلح، تشکیل شد.

وی تأکید کرد که در تنظیم لیست 15 نفره، تنوع سیاسی، اجتماعی و قومی در نظر گرفته شد تا بتوانند از سوی جمهوری اسلامی و دستاوردهای مردم افغانستان مذاکره کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان