بازدید 6535

علت تیراندازی‌های مرگبار اخیر در آمریکا از نظر نرامپ

کد خبر: ۹۱۶۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۲ 05 August 2019

رئیس جمهور آمریکا مطابق سنت دولت‌های قبلی آمریکا، تیراندازی‌های مرگبار در اوهایو و تگزاس را به بیماری روانی نسبت داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که تا کنون موضع رسمی درباره تیراندازی‌های تگزاس و اوهایو نگرفته است طی اظهاراتی علت این تیراندازی‌ها را به بیماران روانی نسبت داد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، ترامپ که در مسیر بازگشت از نیوجرسی به واشنگتن با خبرنگاران صحبت کرده است، تاکید کرده که ما باید جلوی این حوادث را بگیریم. او گفته است که نفرت جایی در آمریکا ندارد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین اعلام کرد که درباره این حوادث با پلیس فدرال و همچنین دادستانی کل آمریکا رایزنی کرده است.

این اظهارات ترامپ ر. حالی مطرح میشود که وی پیش از این تنها از طریق توئیتر با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کرده بود.

دولت‌های آمریکا همواره تیراندازی‌های مرگباری که توسط آمریکایی‌های سفیدپوست انجام می‌شود را به مساله بیماران روانی نسبت می‌دهند و تمایلی به تروریستی خواندن این حوادث ندارند. این درحالیست که، اغلب حوادثی که عوامل آن به سیاه پوستان یا دیگر اقلیت‌های دینی مرتبط است را بلافاصله تروریستی اعلام می‌کنند.

طی ۴۸ ساعت گذشته سه تیراندازی مرگبار در ایالت‌های تگزاس، اوهایو و شیکاگو رخ داده است.

بامداد یک شنبه تیراندازی در پارکی در شیکاگو ۷ مجروح برجا گذاشت.

این حادثه در حالی رخ داد که تیراندازی‌های دیگری نیز در برخی شهر‌های دیگر آمریکا انجام شد به طوری‌که تیراندازی شنبه در «ال پاسو» در ایالت «تگزاس» که از سوی یک فرد راستگرای افراطی انجام شد ۲۰ کشته و ۲۴ زخمی برجا گذاشت.

تنها چند ساعت پس از کشتار در تگزاس آمریکا، این بار تیراندازی در شهر «دیتون» اوهایو تعداد زیادی کشته و زخمی برجا گذاشت. در این حادثه نیز ۱۰ نفر از جمله فرد مهاجم کشته و ۱۶ نفر دیگر هم زخمی شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار