بازدید 32430

پرواز موفق «شکارچی» فراصوت جدید روسیه

کد خبر: ۹۱۵۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱ 04 August 2019

وزارت دفاع روسیه از پرواز موفق یک پهپاد نظامی جدید فراصوت با برد عملیاتی ۵۰۰۰ کیلومتر خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، وزارت دفاع روسیه شامگاه شنبه از پرواز موفق یک پهپاد نظامی فراصوت به نام «شکارچی» خبر داد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» وزارت دفاع روسیه بدون اعلام محل دقیق این پرواز آزمایشی اعلام کرد که این پهپاد پس از برخاستن از یکی از فرودگاه‌های این کشور، حدود ۲۰ دقیقه پرواز کرده است. این پهپاد جدید بعد از چند دور پرواز در ارتفاع ۶۰۰ متری، با موفقیت بر باند فرودگاه فرود آمد.

در حالی که مشخصات فنی این پهپاد پنهان مانده، اما گزارش برخی رسانه‌ها حکایت از آن دارد که پهپاد شکارچی هنگام برخاستن بین ۲۰ تا ۲۵ تن وزن دارد و برد عملیاتی آن ۵۰۰۰ کیلومتر است. همچنین گفته می‌شود که پهپاد شکارچی قادر است با سرعت فراصوت ۱۴۰۰ کیلومتر در ساعت پرواز کند.

وزارت دفاع روسیه تاکنون هیچ عکس و فیلمی از پرواز این پهپاد ارائه نکرده و تنها در نمایشگاه «ارتش-۲۰۱۹» که اواخر ژوئن (خرداد) در مسکو برگزار شد، مدلی از این هواپیمای بدون سرنشین را به نمایش گذاشت.

چندی قبل نیز «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه جنگنده نسل پنجم «سوخو-۵۷» را به عنوان «بهترین هواپیمای جنگی جهان» توصیف کرد.

پوتین در مراسمی با حضور جمعی از منتخبان این کشور گفت: «سوخو -۵۷، بهترین هواپیمای روز جهان است. این بهترین هواپیما در جهان با تمام ویژگی‌های عملیاتی و تسلیحاتی است و هیچ هواپیمای دیگری نمی‌تواند همانند هواپیمای ما پرواز کند.»

سوخو-۵۷، یک جنگنده چند منظوره نسل پنجم برای نابود ساختن انواع اهداف هوایی در مسافت‌های کوتاه و بلند، هدف قرار دادن اهداف زمینی و دریایی و غلبه بر دفاع هوایی دشمن است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۲
اقاروسيه كمى دقت كنه اف ٣٥ اسقاطى به حساب مياد
یک کپی از F-35 و پهپادی که کپی از بمب افکن B2 هست
عکس بالایی بیشتر به نظر ماکت میاد . فرم چرخ و پایه چرخ ها به هواپیمای ۲۵ تنی نمیخوره
این قدر که شما از پیشرفت روسها خوشحال هستید خودشان خوشحال نیستند . شعار نه شرقی ... یادتان هست؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
اینقدر هم که شما ، به نیابت از امریکا، از روسیه متنفر هستید و از نزدیکی ایران و روسیه میهراسید خیلی جالب و هیجان انگیز است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
شما چرا بهت برمیخوره!؟در حال حاضر متحد منطقه ای ما محسوب میشه،ضمن اینکه طی دو سه سال اخیر دماغ غرب و نوکران سینه سوختشو به خاک مذلت نشوندیم
آفرین بر عمو پوتین که از ما در مقابل امریکا حمایت میکنه وگه نه امریکا مارو می خوره ،افرین بر برادر پوتین و همچنین برادر چین کمونیست !
دمه ایران گرم آرکیو170 روداد به روسها بتونن از روش کپی کنی
این که بیشتر شبیه یه جنگنده f18 تا یه پهباد
روسیه هر چی بتونه بسازه پهباد با این مشخصاتو نمیتونه
مثل این میمونه که ایران همین فردا هواپیمایی در حد بویینگ بزنه
روسیه تکنولوژی نظامیش خوبه و جنگ سوریه موجب شد صنعت نظامیش را امتحان عملی کند و از لحاظ هواپیما و موشک فوق العاده پیشرفت کنند و الان هواپیماهای آنها همطراز آف ۱۸ هستند و حقیقتا می تونن به ما کمک کنند چون ما واقعا کمکی نداریم
اصلا تابلو نیست که این پهباد مهندسی معکوس rq170 که ایران از امریکا به غنیمت گرفته هست
دلم از این میسوزه که کشور مورد علاقه ی شما ، در طول تاریخ غیر از غارت و ویرانی هیچ چیزی برای ایران نداشته . امیدوارم این کشور ، دوباره تجزیه بشه...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس