بازدید 2112

پادشاه مراکش وعده اصلاحات در کابینه و آغاز "مرحله جدید" را داد

پادشاه مراکش با اشاره به تشکیل یک کمیته ویژه برای ارائه یک نمونه توسعه‌ای جدید از کشور تاکید کرد، دولت آتی باید پیش از آغاز دوره پارلمانی جدید اصلاحاتی را در ساختار خود ایجاد کند.
کد خبر: ۹۱۴۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹ 30 July 2019

پادشاه مراکش با اشاره به تشکیل یک کمیته ویژه برای ارائه یک نمونه توسعه‌ای جدید از کشور تاکید کرد، دولت آتی باید پیش از آغاز دوره پارلمانی جدید اصلاحاتی را در ساختار خود ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، محمد ششم، پادشاه مراکش اظهار کرد: دولت آتی باید اصلاحاتی را پیش از جمعه دوم اکتبر آتی یعنی تاریخ آغاز دوره جدید پارلمانی انجام دهد.

محمد ششم در سخنرانی که در سالگرد به قدرت رسیدنش و بیعت دوباره با مردم داشت، از تشکیل یک کمیته ویژه برای ارائه یک نمونه توسعه‌ای جدید از کشور خبر داد.

پادشاه مراکش از سعدالدین العثمانی، نخست وزیر این کشور خواست براساس اصل شایسته‌سالاری چهره‌هایی برخوردار از شایستگی‌های ملی عالی را برای پست‌های دولتی پیشنهاد دهد.

وی گفت: این به معنای آن نیست که دولت فعلی از شایستگی لازم برخوردار نیست بلکه ما می‌خواهیم عوامل موفقیت این مرحله جدید که توان ارتقا به مرحله اجرا و ایجاد تغییری اساسی را دارند، فراهم کنیم.

محمد ششم در سخنرانی که در مراسم بیستمین سالگرد پادشاهی خود داشت، خواستار آغاز مرحله جدیدی برای مقابله با اختلافات آشکار در کشور شد و گفت: مراکش از سال ۱۹۹۹ پیشرفت چشمگیری در سطح زیرساخت‌ها داشته و گام‌های بزرگی را در مسیر تحقق حقوق و آزادی‌ها برداشته است اما این دستاوردها شامل حال تمامی گروه‌های مردم مراکش نبوده‌اند و برخی از شهروندان این کشور نتایج این پروژه‌ها را در بهبود شرایط معیشتی و رفع نیازهای روزمره خود به ویژه در زمینه خدمات اجتماعی اصلی و رفع فاصله‌های طبقاتی احساس نکردند.

پادشاه مراکش در ادامه از تصمیم خود برای ایجاد یک کمیته ویژه برای ارائه یک الگوی توسعه‌ای جدید برای این کشور با هدف رفع مشکلات موجود در نمونه فعلی خبر داد.

محمد ششم با اشاره به اینکه اعضای کمیته یادشده همزمان با آغاز فصل سیاسی آتی منصوب خواهند شد، گفت: این کمیته شامل چهره‌های شایسته‌ای از دو بخش خصوصی و دولتی برای مقابله با چالش‌های مرحله جدید در کشور خواهد بود.

در سال‌های اخیر مناطق مختلف مراکش شاهد حرکت‌های اعتراضی به دلیل وخامت شرایط معیشتی بوده‌اند به ویژه جوانان این کشور اعتراضاتی را به راه انداختند که مهم‌ترین آنها اعتراضات در منطقه ریف شمالی این کشور در سال ۲۰۱۷ و در منطقه جراده در شرق مراکش در سال ۲۰۱۸ بوده‌اند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، پس از سخنرانی سالانه محمد ششم، وزارت دادگستری مراکش در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد جشن پادشاهی از عفو چهارهزار و ۷۶۴ متهم از جمله تعدادی از بازداشتی‌های اعتراضات منطقه ریف از سوی شخص پادشاه خبر داد.

همچنین پادشاه مراکش بار دیگر به تلاش برای آغاز روابط با الجزایر بر اساس اصول مذهبی، زبانی و اصل حسن همجواری اشاره کرد و گفت: وحدت دو کشور به تازگی با خوشحالی مردم مراکش از قهرمانی تیم الجزایر در مسابقات جام قهرمانی آفریقا در مصر مجسم شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار