بازدید 14368

هیئت نظارت مجلس،شکایت شورای عالی امنیت ملی از دو نماینده را نپذیرفت

در ابتدا آقای الیاس حضرتی نماینده تهران در جلسه حضور پیدا کرد تا درباره شکایت مطرح شده از ایشان توضیح دهد. شکایت ناظر بر این بود که مطرح کردن موضوع مذاکره با آمریکا ممنوع است که آقای حضرتی  در صحبت‌هایش خلاف این موضوع را بیان کرده است...
کد خبر: ۹۱۴۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ 30 July 2019

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: هیئت نظارت اظهارات حضرتی و فلاحت پیشه نمایندگان تهران و اسلام آباد غرب را خلاف وظایف نمایندگی‌شان تشخیص نداد.

پیشتر علی مطهری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شکایت از نمایندگان را به دلیل اظهار نظر در یک موضوع را خلاف قانون اساسی دانسته بود.

محمد جواد جمالی به ایسنا گفته است:در ابتدا آقای الیاس حضرتی نماینده تهران در جلسه حضور پیدا کرد تا درباره شکایت مطرح شده از ایشان توضیح دهد. شکایت ناظر بر این بود که مطرح کردن موضوع مذاکره با آمریکا ممنوع است که آقای حضرتی  در صحبت‌هایش خلاف این موضوع را بیان کرده است.

وی افزود: آقای حضرتی این توضیح را داد که منظورش مذاکره با مقامات آمریکا و شخص ترامپ نبود همان طور که در دوران دفاع مقدس گروه‌هایی را برای تبیین نظرات جمهوری اسلامی می‌فرستادیم پیشنهاد دادم اکنون هم برای کمک به دیپلماسی و وزارت خارجه این کار صورت گیرد. با این کار آقای ظریف تنها نمی‌ماند و این افراد در راستای منافع ملی نظام می‌توانند به دستگاه دیپلماسی کمک کنند. با توجه به این اظهارات در نهایت هئیت نظارت صحبت‌های آقای حضرتی را خلاف وظایف نمایندگی تشخیص نداد.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان  همچنین اظهار کرد: در این جلسه آقای فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد در هیئت حضور پیدا کرد،  همان شکایتی که از آقای حضرتی بود از آقای فلاحت پیشه هم مطرح بود. پاسخ‌های  فلاحت پیشه این بود که نظرش مذاکره نبوده بلکه از آن جا که آمریکا و برخی طرف‌های منطقه‌ای تنش‌هایی را در منطقه ایجاد کرده و به آن دامن می‌زنند پیشنهاد ایجاد کاهش میز تنش را داده است که این به معنای مقابله با سیاست‌های اعلامی نیست. در نهایت هیئت نظارت صحبت‌های آقای فلاحت پیشه را خلاف وظایف نمایندگی تشخیص نداد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
مذاکره سهل است
پاسخ ها
خرم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
در شرایط فعلی که در مذاکره فقط باید باج بدیم بله جرم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
به هرحال ما که نمی توانیم همرا زیر سوال ببریم باید با دنیا رابطه داشته باشیم ایندهمهذنباید به مردم دیگر فحش بدهیم والان روحانی خودش زیر یوال ایت
پس هر کی صحبت از مذاکره با آمریکا بکنه مجرم شناخته میشه!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
مذاکره نکردن با آمریکا در واقع اشتباه محض است
با عرض سلام
نمایندگان طبق اصل 84و86 قانون اساسی راجع به همه ی مسایل کشورمی توانند صحبت کنند.اصولا قانون اساسی برای همه ملت ایران " حق آزادی بیان "و اظهار نظر را آزاد گذاشته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
صولا قانون اساسی برای همه ملت ایران " حق آزادی بیان "و اظهار نظر را آزاد گذاشته است.

کدوم کشور؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
بایداز آزادی بیان دفاع کرد.
اخبار این مجلس توسط هیچ ایرانی دنبال نمیشود

بزارید بزنن تو سروکله هم

به ما هیچ ربطی نداره . این مجلس هیچ اهمیتی برای ما نداشته و ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
مجلس ناکارامد
مجلس در راس امور است؟ ؟؟؟
پاسخ ها
مجید
| Germany |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
دقیقا همون راااااس که فرمودین.
الان فقط برای گرفتن رای برای دوره بعدی افتادن به استیضاح کردن و گرفتن حقوق حقه مردم
با اینکه در شرایط کنونی تأثیر مجلس و اصولاً توان بیشتر نمایندگان در سطح پخش باد هواست، با این حال از قرار معلوم شورای عالی امنیت ملی (و برخی نهادهای دیگر دولت پنهان) حتی طاقت تحمل این حرف های بدون تأثیر را هم ندارد. مطابق قوانین ایران و فرمان امام خمینی این مجلس است که باید در رأس امور باشد و اگر قرار اطاعت باشد این شورای عالی امنیت ملی است که باید پیرو رأی مجلس باشد، به جای اینکه تلاش برای خفه کردن همین صدای نیمه نفس آن کند.
یعنی چی اینکار؟ یعنی هرکی پیشنهاد مذاکره بده جرم انجام داده؟؟ حرف آقا فصل الخطابه؟؟
نظرات مردم کشکه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
سالهاست چنین است
واقعا مجلس در راس امور است؟
ما برای چی باید بریم رای بدیم؟رای بدیم که نمایندمون حرف هایی رو بزنه که از بالا بهش دیکته شده؟مگه بالاتر از مجلس هم داریم؟
هرچه سریعتر نظام باید باب گفتگو با آمریکا رو باز کند و وارد مزاکره شویم این خواست ملت است . چند نفر که نمیتونن ا ز جانب مردم حرف بزنند . هی میگید ملت مخالف گفتگو میباشد برعکس ملت خواهان گفتگو و برقراری سفارت خونه امریکا در مملکت هست
چه ایرادی داره از ۱۰٪ توان موشکیمون بگذریم وبجاش خواستار رفع مثلا۵۰٪ تحریم ها بشیم. مگه توان موشکی هدف نهاییش تامین منافع ملت نیست
به نظرم اگه کمی دقیقتر مساله رو بررسی کنند بشه حکم اعدام این دو نفر در اورد.
اصل ماجرا این است که این دو تن آدمهای دولت در مجلس هستند و هدفشان تشویق نمایندگان به تن دادن نظام به مذاکره بود ولی وقتی تیرشان به سنگ خورد برای حفظ موقعیتشان در حال حاضر و انتخابات پیش رو شروع به سفسته نمودند
مشکل اینجاست که هر کسی به خودش اجازه میده هر حرفی بزنه و مشکل جدی تر این هست که تریبون دارند .
نماینده مجلس فقط یک شهروند نیست که نظرش را داده باشد . جایگاهی که دارد اگر لیاقت آنرا ندارد و در حد آن رشد عقلی پیدا نکرده نباید ادامه حضور داشته باشه و باید هر شخصی در حد مسئولیتش نیست آن پست از ایشان سلب شود .
در مذاکره سر ما کلاه می ره
جالبه شورای امنیت ملی تندروهایی مثل ذوالنور و ابوترابی و ... را که اظهارات مختلفشان به صورت بدیهی خلاف امنیت ملی بوده، زیر سوال نبرده اما به این نمایندگان نامبرده که عملا موضع گیری شأن در چارچوب اقدامات دولت بوده، گیر داده!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر