بازدید 5007

چین خرید محصولات کشاورزی از آمریکا را از سر گرفت

کد خبر: ۹۱۴۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۴ 29 July 2019
رسانه دولتی چین روز یکشنبه اعلام کرد که بعد از دیدار رهبران دو کشور در ماه ژوئن (خرداد-تیر)، آمریکا چندین تن سویا به چین صادر کرده است
 
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و شی جی پینگ همتای چینی (هشتم تیر) در نشست گروه ۲۰ در شهر اوزاکا ژاپن و از سر گیری صادرات محصولات آمریکا به چین همه نشان از توافق نسبی دو کشور برای پایان دادن به جنگ تجاری یک سال گذشته است.

جنگ تجاری آمریکا و چین و تعرفه ۲۵ درصدی پکن بر محصولات آمریکایی تاثیر بسزایی در کاهش فروش محصولات کشاورزی آمریکا از جمله سویا به چین داشته است.

شبکه سی سی تی وی (CCTV) براساس بیانیه وزارت تجارت و کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین اعلام کرد که بعد از ۱۹ جولای (۲۸ تیر) پکن با شرکت‌های آمریکایی برای خرید محصولات کشاورزی از جمله سویا، پنبه، سورگوم خوک ارتباط گرفته است.

براساس بیانیه وزارت تجارت چین، تا زمانیکه محصولات کشاورزی آمریکا از قیمت و کیفیت مناسب برخوردار باشند، انتظار می‌رود که روند خرید ادامه داشته باشد.

به دنبال از سرگیری خرید محصولات کشاورزی آمریکا از طرف چین، تیم مذاکره کننده دو کشور قرار است، این هفته در شهر شانگ‌های مذاکرات تجاری خود را از سر بگیرند.

رویترز در ادامه افزود: انتظار میرود اولین دیدار میان تیم مذاکره کننده آمریکا و چین بعد از دیدار ترامپ و پینگ در اوزاکا در تاریخ ۳۰ جولای (هشتم مرداد) در شانگ‌های انجام گیرد.

در ماه گذشته نیز دولت ترامپ اعلام کرد که می‌خواهد ۱۱۰ کالای چینی از جمله محصولات پزشکی را از اعمال تعرفه‌ها معاف کند
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر