بازدید 2712

تضعیف اقتصاد آمریکا در نیمه دوم سال

رویترز اعلام کرد رشد اقتصادی آمریکا در نیمه دوم سال کاهش می یابد و سرمایه‌گذاری در این کشور به مرز هشدار می رسد.
کد خبر: ۹۱۴۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵ 28 July 2019

به گزارش فارس به نقل از رویترز، رشد اقتصادی آمریکا در نیمه دوم امسال آهنگ کندتری خواهد داشت. اگرچه این کاهش کمتر از میزانی است که قبلا پیش‌بینی‌ شده بود.

کاهش رشد اقتصادی آمریکا به دلیل افزایش هزینه‌های مصرف کننده و کاهش صادرات و کندی بخش مسکن است که می‌تواند هم پیمانان آمریکا را درباره سلامت اقتصادی این کشور بیشتر نگران سازد.

گزارش روز جمعه وزارت بازرگانی آمریکا دارای هشدارهایی برای توسعه اقتصادی 10 سال آمریکا بود که این رکورد بیشترین زمان طولانی برای اقتصاد این کشور است.

سرمایه‌گذاری تجاری در این کشور برای نخستین بار در سه سال گذشته کاهش یافته و رکورد بخش مسکن برای ششمین سه ماهه سال است که ادامه می‌یابد.

جرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا اوایل این ماه دو بخش اقتصادی این کشور را به عنوان بخش‌های تضعیف شده اعلام کرد و در تلاش است تا با کاهش نرخ بهره که برای نخستین بار در یک دهه گذشته اتفاق خواهد افتاد سرپوشی برای این کاهش رشد اقتصادی بگذارد. البته چشم‌انداز اقتصاد این کشور را جنگ تجاری بین آمریکا و چین تلخ‌تر کرده که به کاهش رشد اقتصادی جهانی نیز می‌انجامد.

در این میان «سانگ وون سون» استاد اقتصاد دانشگاه «لویولا مریلند» با بیان اینکه  نشانه خوبی برای اقتصاد آمریکا وجود ندارد، چرا که منجر به کاهش اشتغال و مصرف خواهد شد، گفت: تنها راهکار رشد اقتصادی در آینده سرمایه‌گذاری روی بخش تجارت است و برای همین منظور فدرال رزرو به دنبال کاهش نرخ بهره در آمریکا در هفته آینده است.

انتظار می‌رود فدرال رزور آمریکا نرخ بهره را 25 درصد در جلسه سی‌ام و سی‌ و یک جولای کاهش دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان