بازدید 23965

ابهام در فروش خودروی ۹۵۰ میلیونی وارداتی توسط یک شرکت ایرانی

از آنجا که گفته می‌شود، قیمت این خودرو‌ها در بازار‌های جهانی حدود ۳۵ هزار دلار است، بنابراین اگر با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده باشند که باید قیمت آن‌ها در گمرک حدود ۱۴۷ میلیون تومان و اگر با دلار نیمایی وارد کشور شده باشند با توجه به اینکه قیمت دلار نیمایی در سال گذشته حدود ۸ هزار تومان بوده است، در این صورت قیمت این خودرو‌ها در گمرک ۲۸۰ میلیون تومان بوده است.
کد خبر: ۹۱۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ 28 July 2019
تابناک اقتصادیدر آگهی شرکت کرمان موتور قیمت هر خودروی هیوندا آزرای ۲۰۱۹ با احتساب هزینه شماره گذاری ۹۵۰ میلیون تومان عنوان شده که اگر این خودرو‌ها در سال گذشته به کشور وارد و در انبار‌های گمرک دپو شده باشند، باید با ارز دولتی و یا ارز نیمایی وارد شده باشند که در این صورت، قیمت آن‌ها بسیار پایین‌تر از مبلغ ۹۵۰ میلیون تومان است.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ شرکت کرمان موتور اولین آگهی فروش هیوندا آزرای ۲۰۱۹ را در خرداد ماه سال جاری منتشر کرد. در این آگهی قیمت فروش نقدی خودروی آزرا مدل ۲۰۱۹ را ۹۱۵ میلیون تومان اعلام کرده بود که با هزینه شماره گذاری آن در مجموع قیمت فروش این خودرو به ۹۵۰ میلیون تومان می‌رسید. زمان تحویل خودرو سی روز کاری و مهلت نام نویسی از ۱۹ تا ۳۱ خرداد ماه اعلام شده بود.


ابهام در پیش فروش هیوندا آزرای ۲۰۱۹ توسط شرکت کرمان موتور؛ این خودرو‌ها با چه ارزی وارد شدند؟

دوباره این شرکت در تیرماه سال جاری دومین آگهی را برای فروش هیوندا آزرا مدل ۲۰۱۹ منتشر کرد. تقریباً شرایط پیش فروش این خودرو به مانند شرایط پیش فروش قبلی بود؛ با این تفاوت که این بار زمان ثبت نام از ۲۹ تیرماه تا ۵ مرداد ماه سال جاری بود.

ابهام در پیش فروش هیوندا آزرای ۲۰۱۹ توسط شرکت کرمان موتور؛ این خودرو‌ها با چه ارزی وارد شدند؟

نکته مهم در پیش فروش خودروی هیوندا آزرای ۲۰۱۹ توسط شرکت کرمان موتور این است که در سی ­ام خرداد ماه سال گذشته، محمد شریعتمداری وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای به مجتبی خسروتاج رئیس وقت سازمان توسعه تجارت، رسماً ممنوعیت واردات ۱۳۳۹ قلم کالا‌های لوکس و غیرضروری را اعلام کرد، خودرو نیز جزو آن‌ها بود؛ بنابراین واردات خودرو از ابتدای تیرماه سال گذشته تاکنون ممنوع بوده است.

به علاوه وحید منایی، معاون کالا‌های سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، در دوم مرداد ماه ۱۳۹۸ طی مصاحبه‌ای در ارتباط با پیش فروش خودرو‌های وارداتی توسط برخی از شرکت‌ها گفت: پیرو ابلاغ مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مبنی بر ممنوعیت واردات ۱۳۳۹ قلم کالا از جمله خودرو، موضوع ممنوعیت پیش فروش خودرو به شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو‌های وارداتی ابلاغ شده است.

همچنین در ۲۱ خرداد ماه سال گذشته، اعلام شد که شرکت هیوندا از اواسط مرداد ماه ۹۷ و با آغاز تحریم‌های صنعت خودروسازی ایران همکاری خود با شرکت کرمان موتور را متوقف خواهد کرد.

حالا پرسش این است که با توجه به ممنوعیت واردات و پیش فروش خودرو و همچنین قطع همکاری شرکت هیوندا به دلیل تحریم ها، شرکت کرمان موتور چگونه اقدام به پیش فروش خودروی وارداتی هیوندا آزرای ۲۰۱۹ طی دو مرحله در یک ماه اخیر کرده است؟

در هجدهم تیرماه ۱۳۹۸ سعید باستانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس طی مصاحبه‌ای در این زمینه گفت: "ممکن است شرکتی براساس ضوابط و روابطی که دارد، قطعات یا CKD از خارج وارد کرده و در داخل کشور مونتاژ کند که این اقدام منع قانونی ندارد و به دلیل اینکه خودروی داخلی محسوب می‌شود، پیش فروش آن امکان پذیر است، اما قطعا پیش فروش خودروی کامل وارداتی به دلیل اینکه واردات خودرو ممنوع است، مشکل دارد و تخلف محسوب می‌شود".

با توجه به این صحبت‌های عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، باید در ابتدا مشخص شود که خودروی هیوندای ۲۰۱۹ توسط شرکت کرمان موتور به صورت قطعات وارد کشور شده یا اینکه واردات آن به صورت خودروی کامل انجام شده است؟

آن گونه که مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک اقتصادی اعلام کرد، این خودرو‌ها به صورت قطعه جهت مونتاژ در داخل وارد نشده اند بلکه به صورت کامل وارد شده اند.
 
دادفر با اشاره به اینکه تعداد این خودرو‌ها حدوداً دو هزار دستگاه است، در رابطه با قانونی بودن یا غیرقانونی بودن واردات این خودرو‌ها گفت: خودرو‌هایی که کرمان موتور اقدام به پیش فروش آن‌ها نموده است، خودرو‌هایی است که قبل از ممنوعیت واردات خودرو ثبت سفارش آن‌ها انجام گرفته است و از طریق بانکی وجه آن پرداخت شده، تخصیص ارز هم برای آن صورت گرفته است. این خودرو‌ها وارد انبار‌های گمرک شده اند و هم اکنون آنچه از گمرک ترخیص شده است، به فروش می‌رسانند و آنچه هم که در گمرک باقی مانده است، اگر مصوبه دولت در مورد ترخیص خودرو‌های در گمرک مانده، تمدید شود تحویل داده خواهد شد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که با توجه به ممنوعیت واردات و قطع همکاری هیوندا با ایران به دلیل تحریم ها، آیا واقعاً مدل این خودرو‌ها مدل ۲۰۱۹ می‌باشند، گفت: چندین ماه مانده به پایان سال میلادی سفارش گذاری خودرو‌ها جهت خرید، برای سال جدید انجام می‌گیرد و بنابراین، کد مدل این خودرو‌ها برای سال جدید میلادی می‌خورد، به مانند آنچه که در ایران صورت می‌گیرد؛ به عنوان مثال شما خودرویی را در ایران در سال ۹۷ ثبت نام می‌کنید، اما در سال ۹۸ آن را تحویل می‌گیرید و مدل آن نیز ۹۸ می‌خورد.

همان گونه که ملاحظه می‌گردد طبق اظهارات معاون کالا‌های سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان پیش فروش خودرو‌های وارداتی ممنوع است، اما یک استثنا در این رابطه وجود دارد و آن هم این است که این خودرو‌های کرمان موتور جزو ۱۳ هزار خودروی دپو شده در گمرک باشند که به دلیل ممنوعیت واردات خودرو اجازه ترخیص به آن‌ها تا ۱۶ دی ماه سال گذشته داده نشده بود.
 
در شانزدهم دی ماه ۹۷، دولت طی مصوبه‌ای اجازه واردات به خودرو‌هایی که به صورت قانونی وارد گمرکات کشور شده بودند را صادر و اعلام کرد که واردکنندگان خودرو می‌توانند این خودرو‌ها را ظرف مدت چهارماه از تاریخ مصوبه ترخیص کنند. با پایان یافتن مهلت مصوبه در شانزده اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ و ترخیص نشدن بخش عمده‌ای از خودرو‌های در گمرک مانده، دولت دوباره این مصوبه را دو ماه دیگر تمدید کرد؛ بنابراین، حالا با فرض اینکه این پیش فروش خودرو‌ها و شرایط مندرج در آگهی کاملا درست باشد و وجه قانونی داشته باشد، پرسش این است که اگر این خودرو‌ها در سال گذشته وارد کشور شده اند و در انبار‌های گمرک قرار گرفته اند، با چه ارزی وارد کشور شده اند؟ ارز دولتی، نیمایی و یا آزاد؟ چرا هم اکنون باید به قیمت ۹۵۰ میلیون تومان به فروش برسند؟
 
ابهام در فروش خودروی ۹۵۰ میلیونی وارداتی توسط یک شرکت ایرانی
 
بیشتر بخوانید

با توجه به اینکه واردات خودرو از یکم تیرماه ۱۳۹۷ به بعد ممنوع بوده است این خودرو‌ها به احتمال زیاد با ارز دولتی و یا ارز نیمایی وارد کشور شده اند.
 
از آنجا که گفته می‌شود قیمت این خودرو‌ها در بازار‌های جهانی حدود ۳۵ هزار دلار است، بنابراین اگر با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده باشند که باید قیمت آن‌ها در گمرک حدود ۱۴۷ میلیون تومان و اگر با دلار نیمایی وارد کشور شده باشند با توجه به اینکه قیمت دلار نیمایی در سال گذشته حدود ۸ هزار تومان بوده، در این صورت قیمت این خودرو‌ها در گمرک ۲۸۰ میلیون تومان بوده است. حتی در بازار دوبی، در حال حاضر، هر دستگاه آزرا ۲۰۱۹، با درهم به نرخ آزاد در بازار تهران، حدود ۴۷۰ میلیون تومان می‌باشد که بازهم اختلاف چشمگیر با نرخ اعلامی کرمان موتور دارد؛ هرچند این خودروها، با ارز آزاد وارد نشده است.

هر چند مرحله ترخیص تا شماره گذاری خودرو هزینه‌هایی را در بر دارد، گویا باز هم قیمت واقعی این خودرو‌ها اختلاف بسیار زیادی با قیمت ۹۵۰ میلیون تومان مندرج در آگهی فروش شرکت کرمان موتور دارد.

در پایان اشاره به این نکته ضروری است که اگر همه شرایط پیش فروش این خودرو‌های وارداتی درست و قانونی باشد، باز هم این احتمال وجود دارد که شرکت کرمان موتور در انجام تعهدات خود در این زمینه قصوراتی را داشته باشد چرا که این شرکت در گذشته سابقه بدعهدی در انجام تعهدات را داشته است؛ برای نمونه در ۱۱ اسفند ماه ۱۳۹۷ جمعی از مشتریان این شرکت در اعتراض به تخلفات در زمینه تحویل خودرو مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. ماجرا از این قرار بود که ۹ ماه از زمان ثبت نام مشتریان در طرح پیش فروش خودرو‌های این شرکت می‌گذشت، اما شرکت کرمان موتور در زمان تحویل خودرو برخلاف آنچه در قرارداد ذکر شده بود، از مشتریان قیمت روز خودرو را طلب کرده بود که این امر برخلاف قانون به نظر می‌رسید.
 
به هر صورت با توجه به ابهامات موجود در قیمت و شرایط پیش فروش این خودروها، بهتر است هر چه زودتر وزارت صنعت در مورد قانونی یا غیرقانونی بودن این پیش فروش و شرایط آن واکنش نشان دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۸
میتونن داداش همینه که هست
مگه دولت جیب ماها رو خالی نمیکنه بااین گرونی ها
اوناهم میتونن
ومن الله التوفیق
پاسخ ها
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
آقا ما که پول نداریم با همون ارز دولتی هم بخریم
پس بذارین تا میتونن پولدارها و مولتی میلیاردرها رو بچاپن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
قیمت این ماشین 26000 دلاره که با دلار 12تومان میشه سیصد میلیون؟با صد درصد تعرف هم میشه ششصد میلیون اونوقت میدن 950 میلیون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
قیمت این ماشین 26000 دلاره

چرا یک نسل از مردم را از داشتن یک ماشین به روز
محروم کردید و خیلی ها را با این کیفیت ماشین ها به کشتن می دهید
ناشناس
| Kazakhstan |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
پولدارها و مولتی میلیاردرها هم با چاپیدن من و شما این پول را فراهم می کنند پس غیر مستقیم من و شما باید پول این خودرو و اضافه قیمتش را پرداخت کنیم
کاری ندارم که این شرکت داره ارزون یا گرون میده ، یکم نویسنده خوش فکر اگه نگاه کنه وقتی بی خودت میگی 470 هست قیمتش تو این مملکت بیاد با تعرفه 90تا 100 درصدی نمیشه یه میلیارد؟
خیلی حساب کتابش سخته ؟ یا میخوای فلان شرکت رو بکوبی، یچی واسه خودت نوشتی که گفته باشی؟
نمیگم اینا تخلف کردن یا نه ؟ ولی دیگه مملکتی که ساختیم رو اول فکر کنیم بعد یکی رو ببریم زیر تیغ جراحی و فساد و اعدام ، چه اتفاق هایی که با یه تیتر تو یه روزنامه نمیفته
از اینکه شفاف سازی میکنی ممنونیم ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
البته دقت نداشتی، چون رقم 470 با ارز آزاد محاسبه شده. در حالی که این خودروها اگه یادت باشه پارسال توی فضای ارز 4200 جهانگیری تامین اعتبار و خریداری شده. پس نرخ 470 برای زمانی هست که ارز آزاد باشه نه وقتی که دلار 4200 بوده.
ناشناس
| Sweden |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
تو کرمان موتور کار میکنی؟!
ckd تعرفه نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
تعرفه گمرکی با نرخ دلاری ۴۲۰۰ تومان محاسبه و دریافت میشود....
!!!خودتون دیگه حساب کنید
متوجه نشدم 950 میلیون تومان یا ریال مگر کسی هست در ایران 950 میلیون تومان بده ماشین سوار میشه از کجا اورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
95
میلیون تومن بوده. زیاد فکرشو نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
داداش وقتی اپارتمان تهران چند ده میلیارد است ماشینش ۹۰۰ میایون رقمی برایشان نیست. ما پراید کارکرده را تابستان ۹۷ فروختیم ۱۰ تومن حالا الاغ هم نمی تونم. از تهران رانده شدم کرج حالا در کرج هم نمی توانم خواستم هشتگرد که انجا هم دیگر نمی ت انم اپارتملن رهن و اجاره کنم و بدون ماشین. تنها مانده چادر زدن و کجا که باد و دزد نبرد نمی دانم. با قرص با وجود اعسار و تقسیط باید ۱۱ سکه هم یوم العدا باید پیش قسط مهریه دهم که می شود ۵۰ میلیون و همه اینها تقصیر من است که سکه را کرده ام از یک میلیون ۴و نیم میلیون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
شما چاییتو بخور بعدشم استراحت کن. وارد این مسائل نشو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
تابناک تو حق نداری سانسور کنی یا همه را منتشر کن و یا حق نداری سانسور کنی
مافیای خودرو فقط به ریش ملت می خندد. دیگر هیچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچی. بس کنید.
تابناک
هر روز که از این خبرها میذاری به بلبشو بودن کشور بیشتر پی می بریم. واقعا مسئولان و مدیران دقیقا چیکار میکنن؟ چجوری با بی توجهی روز رو به شب میرسونن؟
یکی 125000 و 34000 خودرو وارد میکنه و به 10 برابر قیمت واقعی میفروشه و یکی هم در پلدختر منتظر یه چهاردیواریه!

وجدان مسئولان ما کجاست؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
تو همون صندوق های رایی که شماها بهشون دادید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
به ناشناس 18: 14
تو هم هی پیام تکراری بده! به همه میگی اینو! تو بودی اونجا که من و امثال من رای دادن؟؟
ارزش خودرو در کشور ما بیشتر از جون آدمیزاده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
آره متاسفانه.
عبدالحمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
در قوانین بیمه ارزش یک خودرو نصف دیه مرد مسلمان محاسبه میشود
برای ما دیگه هیچ ابهامی باقی نمونده! همه چی درسته!
یه عمر در توهم بودیم که مدیران مملکت تشنه خدمتگزاری اند!!
بعد دیدیم در لواسانات چه کردن! در دپوی خودرو چه کردن! فرزندان و انساب چه ها که نکردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
بله. سفره انقلاب برای ازمابهتران پهنه!
شده قضیه تولید داخل الانترا که ثبت نام کردیم و گفتن چون تحریم شدیم در عوض یا پولتونا بگیرید یا جک میدیم. شکایتمون هم به هیچ جا نرسید.
لعنت بر این خودروسازها
بد نیست مقایسه ای هم با قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا داشته باشیم
بد نیست مقایسه ای هم با قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا داشته باشیم
عوارض واردات خودرو 100 در صد است با توجه به اين مسئله هيچ ابهامي باقي نمي ماند براي خودروي 470 ميليوني بايد به همين ميزان عوارض داد تا از صتعت خودروي داخلي حمايت شود
ابهام در صنعت خودروي داخلي است كه سال هاست خودروي ملي توليد مي كند ولي قطعات آن وارداتي و ارز بر است مشكل از توليد خدروي 2010 سراتو است كه از بازار آزاد 5 ميليون تومان گرانتر است راستي به اين نكته مبهم كه چطور سلايپا خودرويي را كه 9 سال است از رده خارج شده تحت عنوان ckd توليد مي كند قطعات اين خودرو از كجا تامين مي شود آيا امكان توليد مدل هاي جديد اين خودرو با قيمت 300 ميليون وجوذ ندارد ابهام همچنان از صنعت خودرو است كه در پناه اقتصاد دولتي داشته هاي يك ملت را به گروگان گرفته است و هيچ نظارتي هم بر آن نيست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
امیرعباس خودت را داداش به نادانی و نفهمیدن نزن. احتمالا از مسئولین کرمان خودرو هستی. 35000 دلار به نرخ دولتی میشه 147 میلیون که به قول شما با صد درصد عوراض گمرکی میشه 294 میلیون. اگر هم ارز نیمایی اون موقع باشه که میشه 280 میلیون که با صدر در صد عوارض گمرکی میشه 560 میلیون. که البته تا اونجایی که من اطلاع دارم عوارض گمرکی خودرو صد در دص نیست ولی با هزینه پلاک گذاری و غیره میگیریم صد در صد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
استاد عوارض ۱۰۰ درصدی طبق قانون با دلار 4200 تومتنی محاسبه میشود. به فرض که قیمت سیف خودروی فوق 36000 دلار باشد که نیست....مبلغ
عوارض میشود 151200000 تومان
اولین گران کننده خودرو شرکت کرمان موتور و شرکتهای زیر مجموعه ان بودند ببینید این شرکت چه به روز صنعت خودرو جهت ثروت اندوزی اورده لطفا یک تحقیق بفرمایید ضمنا تکلیف255میلیون دلار ارز دریافتی 4200این شرکت چه شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
مدیران و سهامداران این شرکت کی هستند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
سال۹۲یکی از مدیران چینی کرمان موتور در مصاحبه ای گفت نظر ما اینه که خودرو سواری لیفان۶۲۰را زیر بیست میلیون تومن در ایران به مشتری بفروشیم که سود معقولی هم برای هر دو طرف ایرانی و چینی داره و نزدیک قیمتی هست که در کشورهای دیگه فروختیم اما مسولین ایرانی مخالف هستند و اجبار کردند که قیمت آن ۴۷ میلیون باشد یعنی بیش از دو برابر و به طرف چینی هم سود بیشتری دادند و هیچ کس هم از پول بدش نمیاد. این واقعیت ذهنیت و نوع نگاه و تفکر مسولین ما به نسبت به هموطنان خودشان هست.
تنها راه مبارزه با دزدیها ازبین بردن انحصار است.چرا دولت لیستی از خودروهای مجاز تهیه نمیکند تا هر ایرانی با یک کد ملی اقدام به وارد کردن یکعدد خودرو تا مدل ۲۰۱۵ نماید؟در اینصورت شرکتهای انحصاری تو دهنی بدی خواهند خورد و خودرو قیمت واقعی پیدا خواهد کرد و ایرانی باور خواهد کرد جان و مالش برای مسولان اهمیت دارد.وگرنه ادامه این وضع یعنی ارزش ایرانی برابر پراید و پژو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
شما هم دلت خوشه ها . تمام هم و غم دولت حمایت از خودرو ساز داخلیه. اونوقت بیاد تو دهنی بزنه به کی؟!
ckd در ایران یعنی اینکه ماشین بدون چرخ وارد میشه و چرخ ها هم وارد میشه اینجا مونتاژ یعنی بستن 5 تا پیچ هر چرخ . بعد میشه تولید داخل
کرمان موتور یک شرکت فوق مافیاییست مطلب تهیه کنید از جیب مردم از ورشکستگی بخاطر بی مدیریتی نجات پیدا کرد
با محاسبات شما و تعرفه و عوارض و هزینه های سازمان ها از محل این تعرفه ها که بیش از 100 درصد است قیمت همان 950 شماست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
به شرط اینکه نرخ ارز را آزاد بگیریم که ارز مصرفی برای خرید این خودروها آزاد نبوده. پس محاسبه شما اشتباه است
ارز ان را بالای ۲۰ حساب کرده اند
خدایا کسانی که با تورم موجب انقلاب فرهگی در جامعه شدند و مردم را ار کوچک و بزرگ پول پرست کردند با دلت بمیران و با ظالمین تاریخ محشور کن
بلعخره تکلیف ملت چیه؟؟؟ ما انقلاب نکردیم که آسایشمون از دست بره انقلاب ما برای رفاه و آسایش مردم بوده نه مسئولان. تا کی قراره با تعرفه های 200 درصدی مردم بیچاره از داشتن رفاه و امکانات محروم کنید؟؟؟ تا کی قراره ما ملت سوار ارابه های مرگ بشیم تا خدای نکرده صنعت مافیایی خودرو از بین نره؟؟؟ چی کسی قرار ه برای این ملت دلسوزی کنه ؟؟؟؟
۹۵۰ میلیون مفت مفت
انشالله ۱۰۰ سال دیگه پولم جمع میشودو میخرم .
تابناک جان دیگه خبر خالی کردن جیب ملت و فساد و مافیا و سلطان و ... تو این کشور خبر محسوب نمیشه.
یه تیتر جدیدی بزن روحیه ما هم عوض شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
خخخخخخخ
اتفاقا شما خوابید این شرکت با لابی و همکاری حتی بخشی از رسانه ها داره تعیین کف قیمت میکنه برای خودرو های موجودی که الان چه صفر و چه کارکرده.
درخصوص رسانه ها به عنوان مثال به جدول هفتگی روزنامه دنیای اقتصاد نگاه کنید ببینید جدولی رو که ارائه میکنه چند درصد بالای قبمت بازاره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
بازم درود به شرف تابناک.
لطفا یک امار در رابطه با میزان کشته شدگان جنگ و کشته شدگان در پراید بذارید.
جالبه که بدونید این خودروها برای افرادی بوده که پارسال فروردین رفتن پول دادن و با قیمت قطعی ثبت نذام کردن. بعد توی تابستون بهشون زنگ زدن و گفتن واردات ممنوع شده و خودرو نداریم و بیایید پولتونو پس بگیرید. حالا نکته جالب ماجرا چیه:
اینکه کرمان خودرو همون خودروها را داره میاره به بازار و به قیمت نجومی و مرود دلخواه خودش میفروشه در صورتیکه این خودروها حق کسانی بود پارسال ثبت نام کرده بودند.
ممنون از تابناک بابت این مطلب.
آقا اصلا سوال اینجاست .مگه خودرو مدل سال ۲۰۱۹ نیست .چه طور وقتی ثبت سفارس سال قبل یعنی اواسط سال ۲۰۱۸ ممنوع شد.پس این خودرو چه طور وارد شده؟؟؟؟؟؟
البته وقتی مالک اصلی کرمان خودرو را بشناسی که به کی وصله دیگه مشکل حله!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
احسنت. این حرف شد حرف حساب. خوب گفتی
به نظر می رسد هر کس هر چه دلش بخواهد می کند. وکسی نیست که جلوی این تخلفات را بگیرد. حداقل دولت این خودروها را خودش بفروشد تا این پول ها به دولت برسد نه کرمان موتور که معلوم نیست مال کیست که نه دولت و نه مجلس و نه نهادهای نظارتی قدرت مقابله با آن را ندارند!
مرگ بر شاه
اعتراض فایده ندارد و خودروسازان کار خودشان را میکنند.
دولت تدبیر و امید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
البته باید بگیم دولت ناامیدی
چون من به شخصه از این دولت ناامید شده ام.
با تبریک و تهنیت به کلیه مقامات و مسئولان و دست اندرکاران
شرکت کارمانیا نیز بعد از ثبت نام خودروهای بی وای دی اس7 چند سال است که از تحویل آن شانه خالی می کند و دست ما به جایی بند نیست.
لطفاً پیگیری کنید.
سیسیل ایتالیا این همه مافیا ندارد که ما داریم! مافیای خودرو مافیای پزشکی مافیای کنکور مافیای زمین خواری و ..........
تدبیر و امییید موج میزنه تو این دولت!
اینها که گفتند اجازه واردات خودرو را نمیدهیم پس اینها چیه به اسم کرمان موتور میخوان بفروشن؟ این هم شد مبارزه با فساد؟ اینقدر که این مردم گفتند مبارزه با فساد اگه به سنگ گفته بودند یه چیزی از خودش نشون میداد.
ماموت خودرو رو چی میگید پس
ماشین با ارز ۴۲۰۰ وارد کرده و در هشتگرد گمرک اختصاصی خودش دپو کرد و الان داره ۴ الی ۵ برابر قیمت خرد خرد وارد بازار میکنه تا کسی نفهمه

البته مثل اینکه بهش گیر ندهند هوای خیلی ها رو داره
وقتی دولت دو برابر ارزش خود ماشین گمرکی میگیره و ملت رو سلاخی میکنه تا مجبور بشن این فرغونهای ساخت داخل رو سوار بشن، اون وارد کننده بیرحم هم که اتفاقا پشتش به همین مافیای دولتی گرمه ،جرات میکنه ۵۰ در صد سود برای خودش محاسبه کنه ...
کرمان موتور حتی قیمت ماشین جک و ماهی ده میلیون میبرد بالا ، کسی بهش گفت چرا ؟ این مملکت همه از حساب شفاف میترسن ؟ مسلمامافیای قوی داره که باید پیگیری شه ، بماند با یوان خودرو وارد میکرد با دلار میفروخت
سازمان حمایت از مصرف کننده الان باید وارد بشه.
به داد مردم برسید. این شرکت ها دارن زور میگن
ما كه سال 96 پولمون را داديم به همين شركت كرمان موتور كه النترا مونتاژ بدن بعدش زمان تحويل خودرو گفتن به خاطر تحريم نميتونيم تحويل بديم بيبيان پولتون رو پس بگيرين (تو اين فاصله دلار 4 برابر شده بود) جالبه كه امسال همون النتراهايي كه نميتونستن توليد كنن و تحويل بدن را فروختن و الان تو شهر داره ميچرخه
کسی نیست واقعا جلوی این مافیا ها رو بگیره
زمانی که نماینده هیوندایی در دست کسانی بود که مدتیست برایش پاپوش دوختند،ده ها هزار ماشین قانونی وارد شد و با قیمت مناسب بدست مردم میرسید اما از موقعی که کرمان موتور وارد میدان شد با انواع روش ها قیمت ها را بالا برد و احتکار خودرو کرد و شد این وضعی که میبینیم.این شرکت متعلق به چه کسان و نهادی است که هر کاری دوست داشت انجام داد؟
کل واردات و صادرات دراین کشور مافیایی است واردکنندگان دراین کشور هیچکدام بنام خود واردات انجام نمی دهند چون برای فرار از مالیات از کارت بازرگانی دیگران ویا از کارتهای معاف از مالیات استفاده می کنند و اکثر آنها تابعیت کشور دیگری را دارند و بیشتر بچه های آنها ایران زندگی نمی کنند اینجا فقط پول کلان و بی حساب کتاب در می اورند کشور تبدیل شده به مقر سرمایه داران فرار مالیات و اختلاسگر و رانت شما می بینید طرف شرکت کاغذی و صوری تو مناطق آزاد زده ولی اصل فعالیت در پایتخت است این بازرگانان ازخدابی خبربا کارتهای بازرگانی ویک سری ترخیص کار حرفه ای کشور را بیچاره کردند یعنی هیچ راهکاری برای کنترل اینها نیست
من سال 96 النترا به قیمت قطعی ثبت نام کردن و قرار بود خرداد 97 بهم تحویل بدن که متاسفانه بهمن 97 بهم با افزایش حدود 20 میلیونی و کم کردن اپشنها تحویل دادن و در سازمان صنعت معدن تجارت شکایت کردم و بعد از 6 ماه میگن اگه کسی فروخته باشه پولی رو که اضافه گرفتن و مابه التفاوت قیمت کم کردن اپشنها رو بهش نمیدن و باید حتما ماشین رو داشته باشه اخه این کجاش عدالته باید به کجا شکایت برد .
وقتز ایران خودرو و سایپا که دولتی اند،همین کار ها رو می کنند،مثلا سراتو طرح قدیم ۱۰۰ میلیونی رو ۳۰۰ میلیون میفروشند،دیگه چه انتظاری از بقیه دارید!
قیمت عمده هیوندا آزرا فولترین تیپ حدود 32000 دلاره که به دلار 13000 تومنی میشه 410 میلیون تومان. البته تیپی که در ایران فروش میره 30000 دلار بیشتر نیست.
اگه 100درصد تعرفه هم حساب کنیم و 10 درصد سود برای واردکننده درنظر بگیریم قیمت مصرف کننده نباید بیشتر از 860 میلیون بشه، اونم برای تیپ فول.
حالا اگه واقعا این تعرفه گمرکی به جیب دولت بره یه چیزی، ولی همه میدونن این واردکننده های "خصولتی" چه تردستی هایی میکنن تا پولی پرداخت نکنن.
کسی هم نیست بپرسه قیمت 950 میلیونی رو کجا آورده و رو چه حسابی به این قیمت میفروشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
شما خودت حاضری ماشینتو به قیمت جهانی بفروشی؟
عمرمون با ماشينهاي قراضه داخلي صدسال پيش تموم شد اگه افغانستان بوديم الان حداقل تويوتا سوار ىيشديم ديگه آهن قراضه هم شده لوكس و لاكچري
چرا بجای اینکه کاری بکنن که مردم ماشین با کیفیت با قیمت پایین بخرن و در رفاه و امنیت و اسایش باشن و پول اضافی و زور پرداخت نکنن جور دیگری میکنن و حتا میتونن بجای سیصد میلیون مثلا صدو پنجاه میلیون بگیرن تا ملت در رفاه باشن...
همه اینهاکار خودشونه
همین ماشین رو تو اروپا یه کارمند جزء می تونه بخره و سوار بشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل