بازدید 27337
کرمان موتور، رامک خودرو و نگین خودرو، محصولات واردشده را کجا عرضه می‌کنند؟

شرکت‌هایی که از لیست «افشای مافیای خودرو» جا ماندند!

به نظر می رسد، افزایش ساختگی قیمت خودرو که توسط دلالان و سوءاستفاده کنندگان از شرایط اقتصادی کشور وضعیت نابسامانی در بازار خودرو ایجاد کرده است، کارخانه های تولیدی و واردکنندگان خودرو را بر این داشته که اگر خودرویی را به صورت موجود در پارکینگ ها و انبارهای خود دارند، از عرضه آن اجتناب کنند. متأسفانه این رویه باعث شده که کار در بازار خودرو صرفا به دست دلالان بیفتاد. عرضه نکردن را می توان یکی از دلایل جدی این مسأله خواند.
کد خبر: ۸۱۳۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹ 06 July 2018

روزنامه سازندگی در گزارشی ویژه، چهار خانواده ای را که در بازار خودرو سلطنت می کنند، افشا کرد، البته نام برخی شرکت ها در میان واردکنندگان نامبرده از قلم افتاده است که در این بین، می توان به شرکت های کرمان موتور وابسته به شرکت عمران کرمان که زیر نظر افرادی نظیر «حسین مرعشی» و برخی مدیران عالی کرمانی اداره می شود، شرکت «رامک خودرو» که نمایندگی آئودی آلمان را هم دارد و «نگین خودرو» نمایندگی رسمی شرکت فرانسوی رنو در ایران، اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ رامک خودرو در لیستی که از سوی بانک مرکزی منتشر شده و میزان ارز دریافتی از سوی واردکنندگان خودرو را مشخص کرده، نزدیک به 6.5 میلیون یورو و در یک مرحله 2.7 میلیون یورو ارز دولتی دریافت کرده و البته با وجود این، رسما روی سایت خود اعلام کرده که از 11 خرداد 97 هیچ طرح فروش فعالی ندارد و بدین ترتیب هیچ خودرویی برای فروش عرضه نمی کند. معلوم نیست که ارز دریافتی قرار است صرف چه شود!

به نظر می رسد، افزایش ساختگی بهای خودرو که توسط دلالان و سوءاستفاده کنندگان از شرایط اقتصادی کشور وضعیت نابسامانی در بازار خودرو ایجاد کرده است، کارخانه های تولیدی و واردکنندگان خودرو را بر این داشته که اگر خودرویی را به صورت موجود در پارکینگ ها و انبارهای خود دارند، از عرضه آن اجتناب کنند. متأسفانه این رویه باعث شده که کار در بازار خودرو صرفا به دست دلالان بیفتد. عرضه نکردن را می توان یکی از دلایل جدی این مسأله خواند.

دومین شرکتی که از لیست افشای مافیای خودرو جا افتاده، شرکت «کرمان موتور» و یکی از مجموعه های زیر نظر هلدینگ و شرکت عمران کرمان است که البته به نظر می رسد با ارتباط و نفوذی که مدیران دولتی و عالی کرمانی دارند، این شرکت اکنون اوضاع خوبی پیدا کرده و علاوه بر واردات و بعضا مونتاژ خودروهای چینی، نمایندگی مونتاژ خودروهای شرکت هیوندایی کره جنوبی را گرفته و تصمیم به تولید برخی خودروهای آن در داخل گرفته که البته تحریم های آتی آمریکا، یکی از دست اندازهای بزرگ و مهم سر راه این شرکت است.

کرمان موتور که البته اکنون خود به یک هلدینگ خودرویی تبدیل شده و مالکیت و سهام برخی شرکت های واردکننده دیگر را نیز در اختیار دارد، قرار بود، خودروهای آی 10، آی 20، النترا و سانتافه شرکت هیوندایی را در فاز اول همکاری خود با این شرکت کره ای مونتاژ کند. علیرغم ایجاد خط تولید و حتی پیش فروش برخی خودروها نظیر النترا و آی 20 این شرکت اخیرا عنوان کرده که به دلیل تحریم ها قادر به مونتاژ خودروهای مذکور نیست.

کرمان موتور که بیش از 4 میلیون یورو ارز از بابت واردات خودرو و واردات قطعه به صورت سی کی دی دریافت کرده، اکنون به مشتری ها و ثبت نام کنندگان خودروی النترای مونتاژ اعلام کرده است که به دلیل اعمال تحریم های آمریکا طی ماه های آینده، قادر به تحویل این خودرو به 5 هزار مشتری و ثبت نام کنندگان آن نیست و آنها می توانند خودروی چینی جک و یا سانتافه را به جای خودروی مذکور کنند. البته این در حالی است که هیوندای تا کنون اعلام رسمی برای خروج از ایران به دلیل اعمال تحریم ها نداشته است.

البته اخیرا فیلمی از یکی از پارکینگ ها و انبارهای کرمان موتور به دست خبرنگار تابناک رسیده است که نشان می دهد، این شرکت، خودروهای النترای زیادی دارد که به دلیل افزایش قیمت این خودرو، حاضر نیست آن را به مشتریانش تحویل دهد و به نوعی به احتکار روی آورده است.

تعداد بازدید : 1527

شرکت دیگری که از این لیست جا مانده، «نگین خودرو» نمایندگی شرکت رنوی فرانسه است، که مطابق با اعلام بانک مرکزی، در یک مرحله بیش از 8 میلیون یورو و در مرحله ای دیگر حدود 3.5 میلیون یورو ارز دریافت کرده است. البته شرکت رنوی فرانسه ـ که سال گذشته نگین خودرو را دهمین نمایندگی برتر خود در جهان معرفی کرده ـ رسما اعلام نموده، قصد ندارد از ایران خارج شود و دنبال راهکاری برای ماندن در ایران پس از اعمال تحریم های آمریکاست.

با وجود این، شرکت «نگین خودرو» اخیرا به مشتریان خود ـ که ماه ها پیش خودروهایی نظیر تالیسمان و ... نام نویسی کرده اند، اعلام نموده به دلیل جلوگیری از واردات خودروهای خارجی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، قادر به تحویل خودرو نیست و مشتریان و ثبت نام کنندگان خودروهای این شرکت، می توانند نسبت به بازپس گیری پول های خود با سود مشخص اقدام کنند.

این در حالی است که «قانون عطف به ماسبق» نمی شود و شرکت مذکور حتما باید خودروهای ثبت نام شده پیش از اعمال قانون جدید توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت را به مشتریان واگذار کند. دریافت بیش از 3.5 میلیون یورو ارز دولتی توسط شرکت نگین نشان می هد که برنامه واردات این شرکت مطابق با نام نویسی ها و پیش بینی های آنان انجام شده و اگر تحویل خودرو به مشتریان صورت نگیرد، حتما باید منتظر عرضه این خودروها توسط دلالان و در بازارهای غیر رسمی بود.

سازندگی نیز با افشای مافیای خودرو نوشت: «نگران نباشید واردات چای ساز برای آپشن خودروی وارداتی است. این جمله به نقل از یکی از مدیران شرکت ماموت در واکنش به افشاگری های ارزی اخیر بیان شده است. گروه ماموت توسط مهرزاد فردوس فرزند بنیانگذار این گروه صنعتی اداره می شود و طی چند سال گذشته موفق شده نمایندگی فولکس واگن را دریافت کند. یک روز پس از گفت و گوی یکی از مدیران ماموت با ایسنا که تلاش می کرد واردات چای ساز را توجیه کند، لیست اسامی دریافت کنندگان ارز دولتی برای واردات خودرو هم منتشر شد و در این لیست، گروه صنعتی ماموت با دریافت ۸۴۲هزار یورو جای گرفته بود. در لیست ارائه شده توسط بانک مرکزی نام چهار خاندان و یک وزارت خانه بر سر زبان ها افتاد؛ خاندان حدادزاده، واردکنندگان تویوتا ورنو، فردوس واردکننده خودروی فولکس واگن، بی ریا واردکننده دی اس و میتسوبیشی و گرامی واردکننده خودروی هیوندای مشهورترین واردکنندگان دریافت کننده ارز بودند. وزارت بهداشت هم در صدر این جدول قرار داشت که البته به سرعت اعلام کرد این ارز صرف واردات آمبولانس شده است.

شرکت هایی که از لیست «افشای مافیای خودرو» جا ماندند!

در بازار ایران، واردات خودروهای معتبر خارجی در انحصار چند خانواده محدود است که تعدادی از آنها به غیر از واردات خودرو مجموعه های صنعتی بزرگی را نیز اداره می کنند.

بررسی ها نشان می دهد برادران «دیلمی»، فرزندان دیلمی، بنیانگذار گروه صنعتی ال جی در ایران، نمایندگی خودرو آلفارمنو را دارند و این برند ایتالیایی را در ایران جا انداخته اند. فعالیت های اصلی آن در زمینه خودروهای لوکس است. سال گذشته آنها درگیر بدهی ۳ هزار میلیاردی به گمرک بودند که گویا پرونده شان مختومه شده است.

همچنین «حقیقت» یکی از واردکنندگان بی ام دبلیو است که در کنار حداقل دو گروه دیگر پای این برند را به ایران باز کرده اند. البته یک دهه قبل، موفق شده بود، شرکت فواد را متعلق به آستان حضرت عبدالعظیم و با مدیریت شریعتمداری، وزیر کنونی صنعت، واردات این خودرو را از خاندان نوریانی به این مؤسسه منتقل کند.

«بهبهانی»، وارد کننده پورشه است که پس از اتفاقات یک سال گذشته، تقریبا کارش در ایران متوقف شده است. «افتحی» واردکننده مازراتی هم همین سرنوشت را دارد.

جوکار از خانواده سرشناسی که در فعالیت های آموزشی حضور دارند، وارد کننده نیسان است. البته افراد دیگری هم در کنار او واردات تیسان را انجام می دهند. فضلی یکی از فرزندان ایوب فضلی بنیانگذار گروه صنعتی گلرنگ هم هوندا را به ایران می آورد. گروه صنعتی گلرنگ به غیر از مجموعه واردات خودرو به عنوان بزرگترین هلدینگ اقتصاد ایران شناخته می شود. این گروه بیش از ۱۴ هزار کارگر دارد. انتشار نام دریافت کنندگان ارز برای واردات خودرو نشان می دهد که برخی شرکتهای کمتر شناخته نیز طی ده سال گذشته در این زمینه فعال شده اند. این گروه از واردکنندگان بیشترین ارتباط را با خودروسازهای چینی دارند و برخی از برندهای معتبر را نیز غیررسمی به کشور وارد می کنند. تعدادی از این واردکنندگان برای دور زدن قانون شیوه واردات خودرو، قراردادهای همکاری با واردکنندگان رسمی بسته اند. به طور خاص گروه واردکنندگان خودروی هیوندای، خدمات پس از فروش یک خودروی چینی را ارائه می دهد که تعداد دستگاه های وارد شده آن به کشور کمتر از ۸۰۰ است؛ بنابراین، واردات این خودرو به دلیل نداشتن خدمات پس از فروش اساسا ممنوع است.

همچنین از دوره ای که واردات خودروهای هیبریدی با تسهیلات ویژه همراه شد هم حداقل نیمی از این واردکنندگان به سمت این خودروها رفتند. بررسی های سازندگی نشان می دهد در دوره ای که واردکنندگان خودرو ارز دولتی دریافت می کردند، محصولات آنها در بازار به طور متوسط با ۲۰ تا ۵۰ درصد رشد قیمت هم همراه بوده است. این اطلاعات تایید می کند که حداقل بخشی از این خودروهای وارداتی با قیمت ارز بازار آزاد فروخته شده اند.

در سوی دیگر انجمن واردکنندگان خودرو هم مدعی است که رشد قیمت خودرو در بازار بیش از آنکه محصول کار وارد کنندگان رسمی باشد، از دل فعالیت های واردکنندگان غیررسمی بیرون زده است.

خسروتاج، رئیس سازمان توسعه و تجارت چندی قبل اعلام کرده بود که ثبت سفارش خودرو به یک شرکت برون سپاری شده و مدتی بعد هم مشخص شده خودروهایی به کشور وارد شده که ثبت سفارشی برای آنها انجام نشده است. او گفته بود: «از سوی این شرکت، گزارش هایی به ما رسید که بخشی از ثبت سفارش های صورت گرفته از سوی آنها انجام نشده است. ما نیز این موضوع را پیگیری کرده و در چند نوبت به نهادهای امنیتی اعلام کردیم. برای گمرکات، تعزیرات سازمان حمایت و سایر نهادهای مربوطه نیز توضیحات لازم ارسال و گفته شد که حدود ۱۴۰۰ خودرو از طریق این سامانه ثبت سفارش نشده اند. بررسی ها نشان می دهد که ۶ هزار و ۴۰۰ خودرو توسط افرادی به غیر از نمایندگی های رسمی وارد کشور شده است.

فرهاد احتشام زاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو که از اقوام یکی از مهمترین واردکنندگان خودروی کشور هم به حساب می آید، چندی قبل در یادداشتی که برای ماهنامه آینده نگر نوشته بود، از این صنف در نگاه دولت چنین یاد کرده بود: وصله سیاهی بر پیراهن سفید اقتصاد کشور. او در مقاله خود با کنایه و اعتراض نوشت: به تعبیر دولت واردات خودرو در شرایطی که کشور دارای چند تولید کننده است، امری غیرضروری به حساب می آید. به همین دلیل در چند سال گذشته سیاست گذاران کشور با انواع و اقسام دستورالعمل ها و قوانین تلاش کردند تا از ورود خودروهای خارجی به کشور هرچند جزئی، جلوگیری کنند؛ از تغییر دستورالعمل واردات خودرو و حذف بخش مهمی از واردکنندگان خودرو (شرکت های گری مارکت) تا بستن سایت ثبت سفارش به مدت شش ماه و افزایش تعرفه واردات خودرو به بیش از چهل درصد. تمامی دستورالعمل های قانونی و غیر قانونی که دولت در طول دو سال گذشته اتخاذ کرده، موجب برهم زدن بازار و افزایش قیمت این خودروها شده است؛ دستورالعمل هایی که نه تنها هیچ تناسبی با برنامه های از پیش تعیین شده در چشم انداز ۱۴۰۴ کشور برای واردات خودرو نداشته، بلکه متضاد آن است. او سوم خردادماه گفته بود که افزایش قیمت خودرو به این دلیل رخ داده که واردکنندگان از امکان دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی اطلاعی ندارند، ولی جدولی که بانک مرکزی منتشر کرده، نشان می دهد، این گروه موفق به دریافت حجم قابل توجهی ارز دولتی شده اند. قابل توجه ترین بند از مقاله او به این نکته مربوط بود: در هر صورت اگر دولت این ارز را به واردکنندگان خودرو اختصاص دهد، موجب ثبات قیمت های فعلی در بازار خواهد شد، اما اگر اختصاص داده نشود، قیمت خودروهای وارداتی مجددا افزایش پیدا می کند، چون بازار براساس مکانیسم خود عمل می کند.

اما وارد کنندگان ارز دولتی را هم گرفتند و باز هم قیمت ها را افزایش دادند. بررسی های سازندگی نشان می دهد که ۵ درصد از بازار خودروی ایران در اختیار خودروهای وارداتی و ۹۹ درصد از سهم بازار هم در اختیار ایران خودرو و سایپاست. خبرهای محفلی واردکنندگان هم تایید می کند که ایران خودرو وساییا بعد از برجام تعداد زیادی خودروی کامل را به کشور وارد کرده اند و آمارهای گمرک هم این موضوع را تأیید می کند. بررسی آمار سال ۹۶ نشان می دهد، ۱۱ درصد واردات سال گذشته به کشور از طریق خودروسازان صورت گرفته است. این آمار در حالی است که سهم خودروسازان در واردات قطعات منفصله به منظور تولید خودروی سواری نیز ۸۰ درصد بوده است.

احمد در تهران نمایشگاه خودروهای وارداتی دارد. او می گوید اواخر خرداد، قیمت اوپتیماه ۱۸۳ میلیون تومان بود که حدود ۴۰۵ میلیون تومان معامله می شد، لکسوس از ۴۹۰ میلیون تومان به ۷۱۰ میلیون تومان رسید و هیوندای ائی پیست هم از ۱۱۴ میلیون به ۱۶۳ میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرد. اما به گفته احمد، سانتافه به عنوان پرفروش ترین خودروهای خارجی در ایران از ۳۳۰ میلیون تومان به ۴۹۰ میلیون تومان رسید و پورشه باکستر ۹۰۰ میلیون تومانی هم یک میلیارد و ۱۱۵ میلیون تومان معامله شد.

آمارهای گمرک نشان می دهد واردات خودروی خارجی در سال گذشته با کاهش ۳ بر ۸ درصدی به ۷۰ هزار دستگاه رسیده است. ارزش این تعداد خودرو هم حدود یک میلیارد و ۸۳۸ میلیون دلار اعلام شده که نسبت به سال قبل از آن، ۸٫۴۴ درصد کاهش داشته، ولی همچنان بازار خودروهای خارجی حداقل چشم های زیادی را به خود خیره کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۴۰
اونقدر افشاگری کن که فیلترت کنن. نمیدونی تو این کشور اطلاع رسانی جرمه ؟!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
دولت بجای کنترل نرخ ارز، ساده ترین و ناکارآمدترین راه یعنی تخصیص ارز دولتی به واردات را انجام داد که علاوه بر تشدید بحران ارزی سبب سواستفاده آقازاده ها در واردات و سودهای چند صد میلیاردی با پول بیت المال شد.
اصلا چرا یه سایت نمی زنن که هر کس از مردم خواست، مستقیم خودش درخواست خودرو بده! چرا ما به جای خرید مستقیم از سایت کمپانی های خارجی باید از دلالان بخریم! چرا باید همیشه به جای خرید مستقیم از دلالی بخریم که خودش از یه دلال خرید و اون دلال هم از یه دلال دیگه! گوشی تلفن وارد می کنند در حالی که اون فروشنده خارجی یک بار مالیات اش رو میگیره و میفروشه و فروشنده داخلی باز هم مالیات میگیره و میفروشه به ما! خب چرا نباید ازز سایت مستقیم بخریم؟! معلومه به خاطر تحیریم!!! حالا برید دنبال کسانی بگرید که دوست دارند تحریم باشیم!!! تحریم یعنی خرید هر جنسی به سه برابر قیمت واقعی اون! هم خارجی دو برابر میفروشه! دلال ایرانی هم میزاره روش و میفروشه به مردم بدبختی که نمیدونن داره چه بلایی سرشون میاد!!!!
چه آدماهایی هستند کسانی که دلالی می کنند!!! خونه رو کالا می کنند و ظرف چند سال به قیمت خدا تومان میفروشن و براشون سرنوشت هموطنانشون مهم نیست!!! چون فرزندان خودشون فردا روز توی ایران نیستند که بخان اینجا خونه بخرن!!!! چه واژه ی کثیفی هست دلال!!! خون مردم و خلق خدا رو خوردن!!!! چه قدر ما ساده هستیم که فکر می کنیم قراره فرجی حاصل بشه
آهای دزد! آهای دزد!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
لغو نمایندگی و حراج مایملک این احتکارگر، کمترین پاسخ به آن است.
این شرکت ها خودرو با ارز دولتی برا چه اشخاصی وارد میکند؟؟؟؟
سلام معلوم نيست چه ضرورتي دارد كه اين مسيرهاي غلط اقتصادي ادامه پيدا كند چه موبايل و چه ماشين و يا ساير خريدها هر كاري بشود بدليل اختلاف ارز رانت وفساد به همراه دارد با شهامت اين افتضاح اقتصادي را جمع كنيد و دلار را ازاد كنيد راهي جز اين نداريد در غبر اينصورت
منتظر فساد ورانت وباشيد هر چند مسير غلط دولت ها كار را
به اينجا مي رساند
واردات خودرو جزء افزایش فاصله طبقاتی در جامعه چیز دیگری ندارد اگر ارز داریم چرا برای آبرسانی به شهرهای مرزی نداریم . وزارت صنعت با آتش بازی می کند واین آتش بازی جزء با بر هم زدن آسایش وامینیت مردم چیزی دیگری را در بر ندارد وجنگ روانی و رانت را در جامعه به نمایش گذاشته است آیا مقصود رهبر انقلاب در مورد تولید کلائی داخلی ،ایرانی این بود .مسئولین لطفاٌ جوابگو باشند.
در زبان فارسی شیر تو شیر داریم خر تو خر هم داریم
ولی شیر تو خر ندیده بودم که این هم محیا شد!
یادتان می آید؟ ما یک موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان نمی دهیم!
الان شما خواننده عزیز جز کدومشون هستید!؟
6 درصد افزایش سکه تو روز جمعه ..6 درصد فقیر شدیم آقای سیف شمال تشریف دارین چی شد طرحات نابغه
قیمت سکه
29,145,000 1,675,000 (6.1%)
بر رانت تبعیض و پارتی و...لعنت و نفرین
بابا چرا اینقدر قضیه رو میپیچونین قرار بود پولهای مردم که تو بانکها جمع شده بود یه طوری از جیبشون بکشن بیرون از قبلم خوداشون خبر داشتن ماشینا رو نفروختن بازارو گرم کردن مردم همیشه در صحنه تورم دوستم جوگیر شدن پولا رو کشیدن بیرون و ماشینا رو چند برابر قیمت خریدن و بازم مثله همیشه سربلند از این امتحان بیزون اومدن
من نمیدونم از تعرفه های سنگین به واردات خودرو به غیر از ستم و نارضایتی مردم، کشتار مردم توسط خودرو های بنجل چینی ایرانی چی گیر دولت میاد. چرا راه ساده و درست که همانا حذف تعرفه خودرو است را انتخاب نمی کنید
تابناک جان ،مگه اونایی که معرفی شدند مجازات شدند؟
مسئولین محترم مخصوصا آقای روحانی بدانند که فقط ماست مالی کردند تا حالا و مردم کاملا حق دارند که اینگونه از بی عدالتی ها و دزدی جان به لب شده اند

نمیدونم واقعا مسئولین چه فکری میکنند!!!واقعا فکر میکنند مردم متوجه نیستند؟ نگران ترکیدنه بغض ها نیستند؟ همین که یکم مردم اعتراض میکنند چهارتا اسم شرکت رو میگن و تمام .... واقعا و بدون اغراق اگر خیلی خیلی کمتر از این بی عدالتی ها در بلاد کفر انجام بشه یا مثل چین طرف خودکشی میکنه یا شدیدا مجازات میشه و داراییشو ازش میگیرن به نفع بیت المال

در بلاد ما چه خبره؟ آقای روحانی چه خبره؟ دارن تخریبتون میکنن؟ اگه راست میگویید چرا رسواشون نمیکنید؟!!!!!! چرا انگشت شمار افرادی که میلیارد میلیارد خوردند و 80 میلیون نفر را دچار مشکلات جدی معیشتی کردند مجازات واقعی نمیکنید؟
اینجوری خاوری ها دارن کیفشونو میکنن ...با پول مردمه بدبخت و زجرکشیده داره در کانادا کیف میکنه .... چه جوابی خواهید داد؟
آقای روحانی چه جوابی به افکار چند ده میلیون نفری که به شما اطمینان کردند و امید بستند خواهید داد؟ چند میلیارد دلار بیت المال را یک ماهه ریختید در جیب چند نفری که از نظرتان به 80 میلیون نفر می ارزند؟!!!!!!!! و گرانی هایش را هم به مردم هدیه دادید.... با این پول چند کارخانه عظیم آب شیرین کن میشد بسازید و مردم را از رنج بی آبی نجات دهید؟چند کارخانه عظیم میشد ساخت و چند هزار نفر را استخدام نمود؟ چند هزار دستگاه اتوبوس میشد به ناوگان های شهری اضافه نمود و ترافیک و دود و دم وآلودگی را کاهش داد؟چندین بیمارستان میشد ساخت ؟
آقای روحانی ،نخبگانی که در حال تحقیق برای ساخت هواپیمای بومی هستند فکر میکنم با یک میلیارد دلار تا حالا هواپیمای بومی ساخته بودند .

آقای روحانی صحبت از چند ملیارد دلار است .... آقای روحانی چه خبره؟!!!!!
چرا کسی اهمیت به این نمی دهد که این دست و دلبازی برای چه کالاهایی صورت گرفته است، اما آن هم انجان نشده است. شوخی نیست که ارز 4200 تومانی برای واردات اپل باشد؟؟؟؟؟؟؟ موبایل اپل کالای ضروری است؟
از افشاگری تان بابت دلارهای مصرف شده در رابطه با خودرو ممنون ، اما بهتر است در مورد دهها میلیارد دلاری که توسط آقا زاده های خارج نشین به یغما رفته است افشاگری کنید . حیف عزیزانی که زندگی شان را دراه سر بلندی و بهروزی این مرز و بوم دادند اما فرزندان مسئولین ناخلف، این گونه عزت این ملت را به سخره گرفته اند و از هیچ منصبی صدایی بلند نمی شود .
محض خدا به داد ما برسید کرمان موتور ۵ ماه پیش زمانی که دلار ۳۸۰۰ تومن بود پول ما رو تحت عنوان فروش قطعی النترا گرفته و حالا که موقع تحویل خودرو شده به بهانه تحریم از تحویل خودرو سرباز میزند.مسلمون ها به دادمون برسید.
آیا وزارت اطلاعات بعنوان حافظ امنیت مردم و تنها امید مردم برای شکستن مافیا ها از وجود این خانواده های متمول و نابودگر عدالت در کشور خبر ندارد.
سلام تابناک لطفا اینو چاپ کن من خودم از مشتری های شرکت .. هستم که میخوام از شما راهنمایی بگیرم شرکت ..11.5 میلیون یورو ارز دولتی گرفته ! که خودشونم تو سایت رسمی شون طی نامه ای که بانک مرکزی دادن اینو تایید کردن!!! و جالبه اینکه هنوز به مشتریانی که بهمن ماه پارسال خودرو ثبت نام کردن و فروردین و اردیبهشت باید خودروشون رو تحویل میگرفتن خودرو نداده!!! در صورتی که زمان واردات اون خودرو ها زمانی بوده که بازار ارز ملتهب نشده بود و این خودرو ها رو آخر سال ۹۶ وارد کردن و زمان مقرر ارسال دعوت نامه آخر سال ۹۶ بوده و بعد از اعلام دلار ۴۲۰۰ هم که ۱۱/۵ میلیون یورو ارز گرفتن!!! و باز باهاش خودرو وارد کردن و عملا خودروها رو احتکار کردن تا اگه بتونن تو بازار آزاد به قیمت دلار امروز و آزاد بفروشن وقتی هم بهشون تماس میگیری هربار یه چیزی میگن و میگن باید صبر کنید ما خرید قطعی ازشون کردیم اما به نظر میاد این ها دنبال یه راهی هستن که ماشینی که به اسم ما وارد کردن رو به ما ندن و تو بازار آزاد با قیمت خیلی بیش‌تر بفروشن البته من خبر دارم که به صورت موردی و دلخواه به بعضی از مشتری هاشون خودرو رو تحویل دادن لطفا راهکار بدید که ما باید چکار کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
تابناک چرا اسم شرکت رو سانسور کردی!
من ماشینم خارجیم بهمن ماه فروختم که النترا نو سوار شم و رفتم ثبتنام کردم حالا بایستی برم ماشین چینی تبدیل کنم
اسم این کار چیه ؟
با پول ما ماشین وارد کردن حالا ......
در مورد شرکت ... اشتباه نوشتی!!!! اونا 11.5 میلیون یورو ارز گرفتن نه 3.5 میلیون یورو!!! توی لیست دوبار اسمشون آمده! یه بار 8 میلیون یورو و یه بار هم حدود3.5 میلیون یورو!
یعنی به کسی که خودروی لوکس هم میخره دلار 4200 تومنی دادن؟ یعنی برای هرکدام صدها میلیون تا چند میلیارد تومن یارانه؟ توی کشوری که یک عده در کپر زندگی میکنن و هیچ چی از این رانتها بهشون نمیرسه؟
کرمان موتور

اینهمه النترا احتکار کرده


برای دارندگان النترا مونتاژ از جک ها و سانتافه های احتکار شدش داد

معلوم نیست اینا رو میخاد بجای چه ماشینی رد کنه
خدا خیرت بده که دست کرمان موتور را رو میکنی .این شرکت خیلی ها را به خاک نشونده .و اصلا هم حقوق مردم براش مهم نیست و همیشه برای مردم گردن کلفتی می کنه .
واقعا جای تآسف داره کرمان موتور تو روز روشن به حق مردم اجحاف میکنه و صنعت و معدن و ... نه تنها کاری نمیکنند بلکه پشتیبانش هم هستند .
تابناك واقعا ممنون كه تو أين اشفته بازار شما مستقل داري افشاگري ميكني... وإلا شرکت کرمان موتور داره حق كلي آدم رو كه النترا نوشتن رو ضايع ميكنه به داد ما برسيد
در مورد تولید و واردات کامیون هم از وزارت صنایع توضیح بخایند.
شرکت رامک خودرو بلافاصله پس از افشای نامش در لیست شرکت هایی که ارز دولتی گرفته اند، با دستپاچگی مبادرت به فراخوان متقاضیانی که مدت هاست خودرو پیش خرید کرده و از زمان تحویل آنها گذشته است، نموده و متمم قراردادی را برای امضا در اختیار آن ها قرار داده که به موجب آن می بایست موافقت کنندتا یک سال دیگر منتظر دعوت نامه تحویل خودرو مورد نظرخود بمانند، آن هم بعد از راه اندازی خط تولید در ساوه. لطف فرموده مبلغ ناقابلی را هم با عنوان هدیه وفاداری به امضا کنندگان این متمم اختصاص داده اند.
اینها ویترون هستن مگر در ایران قدرت اقتصادی مستقل وجود داره؟؟؟
من خودم یکی از کسانی هستم که النترای مونتاژی ثبت نام کردم و گفتم نمیدم بهت
گفتن بیا تبدیل کن ولی من قبول نکردم
منتظرم ببینم چی یمشه
خدایا تا کجا
دو ماه پیش در طرح عید تا عید شرکت کرمان موتور یک دستگاه سانتافه ۲۰۱۷ به صورت اقساطی با قیمت قطعی ۳۳۸ میلیون تحویل یک ماهه ثبت نام کردم به علت افزایش بی رویه قیمتها این شرکت تا این لحظه که یک ماه از موعد تحویل گذشته نه تنها از تحویل خودرو به بهانه های متعدد سرباز زده است جواب روشنی هم به مشتریان نمیدهد و هیچکس هم دراین زمینه پاسخگو نیست
تاسف می خورم از روزی که در مناظره ها چطور گول آقای جهانگیری رو خوردم فکر می کردم از حق داره دفاع می کنه !!!!!نمی دونستم یک سال بعد شرکت کرمان موتور سر مارو با النترا مونتاژ کلاه می ذاره و اینقد به خودش و قدرتی که ازش حمایت می کنه دلگرمه که به ما می گه هر طور راحتید رفتار کنید برید شکایت کنید ، ما که راضی نیستیم و تا جای که بتونیم به شکایتمون ادامه می دیم هر چند که بعید می دونم توی این دولت به جایی برسیم چونکه این دولت متاسفانه امتحانشو پس داده به امید آمدن دولت عدالت محور و دولتی که حق مارو از کرمان موتور بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
اين تازه خوبشونه! منتظر چى هستى؟
تابناک هیس!!!از خودیا نمیشه نام برد!
اللهم العن المافیا من الخودروساز و غیره
دولت ٤ در صدي يعني اين كه ميبينيد
آئودی آلمانی هست نه ایتالیا!!!
از شرکت ایرتویا بگم که من ماشینم رو بهمن فروختم و تا یه ماشین هیبرید کم مصرف و نو ثبت نام کنم و قرار بود اردیبهشت خودرو تحویل بشه الان تماس گرفتن بیا انصراف بده
سلام واقعا ممنون بابت این مقاله
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار