بازدید 5736
۹

ایران رتبه دوم تربیت نیروی انسانی در جهان

کد خبر: ۹۱۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۹ 28 July 2019

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از جایگاه دوم ایران در تربیت نیروی انسانی دانشگاهی در جهان خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، چهارمین نشست از سلسله نشست‌های هم‌اندیشی منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاونانش با اعضای هیئت علمی جوان و نخبه در این وزارتخانه برگزار شد.

غلامی، اظهار داشت: دانشگاه‌های کشور پس از انقلاب با موفقیت سه دوره را پشت سر گذاشته اند؛ دوره نخست از دهه شصت با تربیت نیروی انسانی شروع شد. در دهه سوم انقلاب، دانشگاه‌ها توانستند گام دوم را برداشته و در سطح بین‌المللی رتبه پژوهشی ایران را ارتقاء دهند. در دهه چهارم انقلاب و در گام سوم، دانشگاه‌های کارآفرین در حال شکل گیری و پارک‌های علم و فناوری در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه این نشست ها بیشتر جنبه غیررسمی و دوستانه دارند خاطرنشان کرد: اعضای هیئت علمی حاضر در نشست به یاد داشته باشند که به دلیل سمت‌هایشان در دانشگاه‌ها دعوت نشده‌اند بلکه به عنوان اعضای نخبه و جوان دانشگاهی برای همفکری و تدوین نقشه راه آینده آموزش عالی دعوت شده‌اند.

غلامی تاکید کرد: آینده دانشگاه‌ها با حضور شما اتفاق خواهد افتاد؛ ما امروز با استفاده از پیشنهادهای شما در سیاست‌گذاری‌های کلان تصمیماتی را اتخاذ می کنیم و شما باید در فردای آموزش عالی این تصمیمات را اجرائی کنید.

وزیر علوم اظهار داشت: در خصوص بحث ارتباط با صنعت در چند سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده است. موافق این موضوع هستم که باید در شهرستان‌ها کمک بیشتری برای ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در زمینه بومی‌گزینی ایرادهای جدی‌ای وجود دارد، افزود: تلاش می‌کنیم این طرح را در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کنیم تا در خصوص آن بازاندیشی صورت بگیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۹
نیروی انسانی بدون مهارت و بسیار بسیار بی کیفیت
شاخص های تربیت نیروی انسانی را نام ببرید؟ 3 نمره
البته بااین روند فرارمغزها بهتراست بگوییم رتبه دوم درتربیت نیروی انسانی « برای» جهان !!!
کیفیت فدای کمیت! خوب بعدش همه خروجی هاش بیکارن, چون کمترشون کاری یاد گرفتن, در حالی که اخراجی دانشگاه های بزرگ دنیا هم آدم های موفقی میشن!
با سلام
عنوان خبر ایراد دارد باید بنویسید تربیت نیروی انسانی در دانشگاه.
البته تا ببینیم تعریف تربیت نیروی انسانی از دید وزیر چی باش؟
از دید بنده که بطور واقعی چنین جایگاهی در جهان نداریم.
ما تربیت میکنیم میدیم کانادا، المان ، امریکا کشورای اروپایی دیگه خیلی سطح پایین باشن میرن ترکیه دم مسئولین ما گرم که نیروی متخصص تربیت میکنن برای کشورهای ابرقدرت جهان
ولی در عوض رتبه اول در فراری دادن همین نیروی انسانی دانشگاهی را هم داره
بیشترش هم بخاطر ناکارامدی سیستم فساد عدم ازادی های فردی و اجتماعی و عدم وجود فضای مناسب کار و فعالیت همین نیروهای تحصبلکرده
تربیت نیروی انسانی برای کدام کشور ها . لطف کنید آمار تکان دهنده خروج نیروی کاردان و متخصص را حداقل طی این 20 سال منتشر کنید . تا معلوم شود اساسا" در کشور ارزشی برای نیروی انسانی لحاظ شده ؟
وزارت علوم یا دستگاه چاپ دکترا فوق لیسانس و دکترا؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار