بازدید 9932

توضیح‌سازمان‌بنادر درمورد غرق‌شدن‌کشتی‌شباهنگ

کد خبر: ۹۱۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۶ 26 July 2019
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور، دلیل غرق شدن کشتی «شباهنگ» در آب‌های ساحلی جمهوری آذربایجان را آب‌گرفتگی اعلام کرد و افزود: تمام خدمه این کشتی باری نجات یافتند.
 
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «جلیل اسلامی» افزود: کشتی باری ایران شباهنگ از مبدا بندر انزلی در آب‌های کشورمان به مقصد بندر ماخاچ کالای روسیه در حرکت بود.

وی گفت: این کشتی حامل بار کاشی بود و در حدود ۲۳ مایلی بندر آستارای آذربایجان در آب‌های این کشور در منطقه لنکران دچار سانحه می‌شود؛ خدمه کشتی پس از آن درخواست کمک کردند و با توجه به نزدیکی کشتی به جمهوری آذربایجان، گروه امداد ونجات این کشور در محل حادثه حاضر و تمام خدمه کشتی را نجات دادند.

اسلامی گفت: از بین خدمه کشتی ۷ نفر ایرانی و دو نفر هندی هستند.

بعد از ظهر امروز (جمعه) موسسه دولتی دریانوردی جمهوری آذربایجان از غرق شدن کشتی باری «شباهنگ» جمهوری اسلامی ایران در آب‌های ساحلی جمهوری آذربایجان در دریای خزر خبر داد.

این کشتی باری بعد ازظهر امروز در نزدیکی بندر "لنکران " این کشور دچار سانحه شد.

بنا به گزارش موسسه دولتی دریانوردی جمهوری آذربایجان، در پی دریافت گزارش درباره سانحه این کشتی باری ایران، دو فروند بالگرد وزارت حوادث غیرمترقبه و یک فروند ناو گشت زنی نیروی مرزبانی جمهوری آذربایجان برای اجرای عملیات امدادی به محل حادثه شتافتند.

در نتیجه عملیات امدادی انجام گرفته تمامی ۹ خدمه «شباهنگ» نجات داده شده، ولی این کشتی باری لحظاتی بعد در دریا غرق شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل