بازدید 5712

احتمال وزش باد شدید در تهران

کد خبر: ۹۱۳۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴ 23 July 2019

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وزش باد شدید موقت در تهران و تعدادی از استان‌های دیگر، از وقوع گرد و غبار در برخی مناطق کشور خبر داد.

به گزارش «تابناک»، احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی سه روز آینده به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب برای جنوب فارس، برخی مناطق هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار موقتی باران همراه با رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در سه روز آینده در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل، استان خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، یزد، شرق کرمان و همچنین استان سمنان و شمال استان اصفهان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک موجب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی خواهد شد. در همین مدت در مناطق مرکزی کشور، استان اصفهان، مرکزی و قم گرد و غبار محلی سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در ساعات اواخر امروز (اول مرداد) برای دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی در استان‌های سمنان، گلستان، مازندران، تهران، البرز و قزوین رشد ابرهای همرفتی و رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به اینکه از امروز تا آخر هفته در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست، گفت: در سایر مناطق کشور طی پنج روز آینده جوی آرام پیش‌بینی می‌شود. همچنین در سه روز آینده دریای عمان مواج خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی پایتخت گفت: امشب و فردا هوای تهران صاف تا کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که امروز دمای تهران در بالاترین نقطه به ۴۰ درجه سانتیگراد و در پایین‌ترین نقطه به ۳۰ درجه سانتیگراد برسد. همچنین پس فردا پنجشنبه سوم مرداد هوای تهران صاف و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. دمای تهران در این روز بین ۴۱ و ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان