بازدید 23827
تدبیر جدید دولت برای رهایی از اجاره نشینی؛

لطفا کارمند دولت شوید و پس از هفت سال خانه دار شوید!

دولت در این اوضاع نابسامان بازار مسکن و اجاره، تنها به فکر پرداخت رانت به عده خاصی از کارمندان خود است، تا آن ها را پس از هفت سال خدمت خانه دار کند. چه تضمینی است که دولت بعدی از این طرح حمایت کند و این طرح در صورت اجرایی شدن، با سر کار آمدن دولت بعدی به سرنوشت طرح مسکن مهر دچار نشود؟
کد خبر: ۹۱۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ 21 July 2019

تابناک اقتصادیروز گذشته، رئیس جمهور دوباره در سخنان خود به طرح مسکن قسطی کارمندان اشاره نمود. بر اساس پیشنهاد اولیه این طرح، کارکنان پنج سال بخشی از حقوق خود را پرداخت و سپس دو سال صبر می ‌کنند تا خانه ‌ای که توافق شده ساخته شود. مابقی مبلغ خانه در اقساط هفده ساله پرداخت می ‌شود و مبلغ اقساط بین ۲۰ تا ۴۰ درصد حقوق کارکنان خواهد بود. طبق اطلاعات رسمی موجود، تنها 16 درصد کل شاغلان، کارمند دولت هستند و بنابراین دولت با اجرای این طرح تنها بخش کوچکی از جامعه را صاحب مسکن خواهد کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی، روز گذشته، 29 تیرماه 1398 رئیس جمهور روحانی در جلسه ای با مدیران ارشد بخش مسکن کشور، با اشاره به اجرای طرح تأمین مسکن کارمندان توسط وزارت راه و شهرسازی، گفت: اگر بتوانیم با برنامه ‌ریزی مناسب ظرف مدت چند سال واحدی مسکونی برای کارمندان ایجاد کرده و در اختیارشان قرار دهیم، اقدامی بسیار خوب برای جوانانی است که تازه مشغول بکار شده و با این کار دغدغه آنها در زمینه تأمین مسکن کاهش خواهد یافت. وی اظهار کرد: برای کارمندانی که وارد دولت شده و زندگی خود را آغاز می‌ کنند ظرف چهار یا پنج سال اول یک واحد مسکونی در اختیار آنان قرار می گیرد و اقساط آن از بخشی از حقوقشان در مدتی حدود بیست سال کسر می شود.

این اظهارات رئیس جمهور مربوط به طرح "مسکن اقساطی برای کارمندان" است که مدتی است مطرح شده.

در 25 تیرماه 1398 عباس فرهادیه، مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد مسکن در مورد طرح مسکن اقساطی برای کارمندان گفت: وزارت راه و شهرسازی، پیرو دستور رئیس ‌جمهور طرح مسکن اقساطی کارکنان دولت را تهیه کرد که به رؤیت دکتر روحانی رسید. ایشان هم طرح را برای بررسی کارشناسی به سازمان برنامه و بودجه ارجاع داده است.

وی در مورد جزئیات این طرح گفت: بر اساس پیشنهاد اولیه، کارکنان به مدت پنج سال، بخشی از حقوق خود را پرداخت می ‌کنند. سپس دو سال صبر می ‌کنند تا خانه ‌ای که توافق شده ساخته شود. مابقی مبلغ خانه در اقساط ۱۷ ساله پرداخت می ‌شود که بنا به نوع انتخاب مسکن، مبلغ اقساط بین ۲۰ تا ۴۰ درصد حقوق کارکنان خواهد بود.

لطفا کارمند دولت شوید و پس از هفت سال خانه دار شوید!

هر چند به نظر می رسد این طرح، از نظر رئیس جمهور طرح خوبی برای خانه دار شدن کارمندان می باشد اما چند انتقاد به این طرح وارد است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

اولین انتقاد وارد به این طرح این است که طبق آخرین آمار منتشره توسط مرکز آمار ایران پیرامون نیروی کار، سهم افراد مزد و حقوق بگیر بخش عمومی (دولتی) از کل شاغلان ایران، حدود 16 درصد و سهم افراد شاغل در سایر بخش ها از کل شاغلان 84 درصد بوده است. این ارقام نشان می دهد که در خوش بینانه ترین حالت، طرح فعلی مسکن که توسط دولت مطرح شده تنها موضوع خانه دار شدن 16 درصد از افراد شاغل را هدف قرار داده است و 84 درصد از شاغلان که در سایر بخش ها مشغول فعالیت می باشند را در بر نمی گیرد. البته، طبق اظهارات رئیس جمهور این طرح همه این 16 درصد شاغل در بخش دولتی را نیز شامل نمی شود، بلکه کارمندان دولتی که به تازگی استخدام شده اند (جدیدالورود) را شامل خواهد شد.

اگر می خواهید خانه دار شوید، لطفا کارمند دولت شوید!

دومین انتقاد به این طرح این است که طبق آخرین آمار منتشره پیرامون بودجه خانوارهای بانک مرکزی، حدود 25.9 درصد از مردم ایران اجاره نشین هستند. با توجه به اینکه در این سال ها اجاره بها افزایش چشمگیری داشته است حالا پرسش اول این است که این طرح مسکن اقساطی کارمندان چه سهمی از این 25.9 درصد از اجاره نشینان را صاحب خانه خواهد کرد؟ و پرسش دوم این است در این شش سالی که دولت تدبیر و امید سکان هدایت قوه مجریه را بر عهده گرفته است چه طرح هایی را جهت ساماندهی اوضاع مسکن عموم اجاره نشینان طراحی و اجرا نموده که حالا به فکر خانه دار کردن کارمندان خود افتاده است؟

در دوران وزارت عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی سابق طرح هایی همچون مسکن اجتماعی برای به سامان رساندن بازار مسکن پیشنهاد داده شد که محمد اسلامی وزیر فعلی راه و شهرسازی در چهارم تیرماه 1398 در حاشیه پنجمین جلسه شورای ‌عالی شهرسازی و معماری ایران ضمن مخالفت با طرح مسکن اجتماعی، آن را طرحی نامناسب برای جامعه و فرهنگ ایرانی دانست و عملاً مهر تأییدی را بر عدم اجرای این طرح در دوره وزارت خود زد تا پرونده طرحی که قرار بود از سال 1392 جایگزین طرح مسکن مهر شود و به نوعی تنظیم کننده عرضه مسکن در بازار باشد، بسته شود.

وی با تأکید بر این که با مسکن اجتماعی به شدت مخالف است، توضیح داد: مسکن اجتماعی در هرکجای دنیا که رواج پیدا کرده به عنوان مسکن های نشان دار شناخته شده است. عموما این مناطق به مناطقی تبدیل شده که به واسطه فقر شاهد انواع و اقسام مشکلات و معضلات در آن، هستیم. مسکن اجتماعی در آمریکا و اروپا نیز به عنوان تجربه های ناموفق شناخته شده اند.

اگر می خواهید خانه دار شوید، لطفا کارمند دولت شوید!

قبل از بیان سومین انتقاد باید در ابتدا محاسباتی را انجام دهیم. طبق مصاحبه مورخ 26 تیرماه 1398 فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان، هزینه ساخت یک مترمربع واحد مسکونی به حدود ۳.۵ میلیون تومان افزایش یافته است. بنابراین هزینه ساخت یک مسکن 60 متری در حال حاضر مبلغی در حدود 210 میلیون تومان است. اگر کارمند تازه استخدام شده که در سال اول ماهانه دو میلیون تومان حقوق دریافت می کند بخواهد برای تصاحب مسکن، ماهانه 20 درصد از حقوق خود را به عنوان قسط پرداخت کند در سال اول در مجموع چهار میلیون و 800 هزار تومان از حقوق خود را بابت قسط مسکن پرداخت خواهد کرد.

اگر فرض بگیریم که حقوق این کارمند سالانه به دلیل افزایش نرخ تورم، افزایشی 10 درصدی یابد و هزینه ساخت مسکن 60 متری همان 210 میلیون تومان ثابت باقی بماند، آنگاه طبق جدول زیر کارمند جدیدالورود بعد از 7 سال و با پرداخت 45 میلیون و 538 هزار و 320 تومان، صاحب یک مسکن 60 متری با قیمت 210 میلیون تومان خواهد شد. حالا این پرسش مطرح است که دولت برای خانه دار شدن کدام یک از اقشار جامعه چنین تسهیلاتی را در نظر گرفته است که حالا قرار است چنین رانتی را در اختیار کارمندان تازه استخدام شده خود قرار دهد و آن ها را با پرداخت 45.5 میلیون تومان در هفتمین سال استخدام خود صاحب خانه کند؟

 

حقوق ماهانه کارمند جدید الورود

با فرض افزایش ده درصدی حقوق سالانه

پرداخت 20 درصد حقوق ماهانه بابت قسط مسکن

کل قسط مسکن پرداخت شده در یک سال

سال اول خدمت

2000000

400000

4800000

سال دوم خدمت

2200000

440000

5280000

سال سوم خدمت

2420000

484000

5808000

سال چهارم خدمت

2662000

532400

6388800

سال پنجم خدمت (شروع به ساخت)

2928200

585640

7027680

سال ششم خدمت

3221000

644200

7730400

سال هفتم خدمت (تحویل مسکن)

3543100

708620

8503440

جمع قسط های پرداخت شده بعد هفت سال

 

 

45538320

چهارمین انتقاد این است که چرا دولت تدبیر و امید در حالی که تنها دو سال به پایان عمرش باقی مانده است، چنین طرح های مسکنی را پیشنهاد می دهد؟ چه تضمینی وجود دارد که دولت بعدی از این طرح مسکن قسطی کارمندان حمایت کند؟ چه تضمینی وجود دارد که این طرح در صورت اجرایی شدن، با سر کار آمدن دولت بعدی به سرنوشت طرح مسکن مهر دچار نشود؟ چرا این طرح مسکن قسطی کارمندان که به گفته رئیس جمهور طرح خوبی است و قرار است بعد از هفت سال به ثمر بنشیند، از ابتدای دوره دولت تدبیر و امید (1392) آغاز و اجرایی نشد؟ 

به هر صورت به نظر می رسد دولت در این اوضاع نا به سامان بازار مسکن و اجاره تنها به فکر پرداخت رانت به عده خاصی از کارمندان خود می باشد تا آن ها را بعد از هفت سال خدمت خانه دار کند. بهتر است دولت در این اوضاع، طرح های جامع تری را در بخش مسکن دنبال کند تا 25.9 درصد از خانوارهای اجاره نشین با کمترین هزینه خانه دار شوند.   

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳۴
بنده با 24 سال سابقه هنوز مستاجرم ،بعد دولت به فکر کارمند تازه استخدام ها است . حکایت مهریه دادن بعضها است کی داده کی گرفته. بالاخره باید یک وعده ای داده شود. خیلی ناراحت نباشید نه این 16 درصد صاحب چیزی می شوند نه آن 84 درصد. باصطلاح خر ما از کره گی دم نداشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
احسنت
خر ما از کره گی دم نداشت
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
تو دوره پایانی دولت مردان زیاد روی
حرفشان حساب نکنید چونکه تمام طرحهای این دولت را هم دولت آینده مثل مسکن مهر خواهد کرد حتی اگر بهتر باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
همه اش حرفِ. خیلی غصه رانت کارمندای جدید رو نخورید
مجمد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
وعده های عمل نشده سرخرمن عده ای نمیتوانندقیمت کالاهای اساسی و دارویی مردم راطی دو ماه تامین و ثابت نگاه دارند ؟؟؟ حرف و سخن
و وعده کار مسئولین شده بدنبال راهکار عملی ؟؟؟؟واجرایی باشید
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
تا این لحطه هنوز از حقوق تیرماه من معلم ناامید شده خبری نیست!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
با هیچ دوا درمانی هم این خر ما دارای دم نمیشود.چون باید سالانه حداقل یک میلیون مسکن ساخته شود که در این سالهای اخیر به صد هزار و دویست هزار رسیده است از انصاف نگذریم در طول چهل سال گذشته فقط در دوره احمدی نژاد تقریبا مطابق نیاز روز مسکن تولید شد.البته آن دوره هم نتوانست انباشتهای گذشته را جبران کند .هر چند مسکن مهر هم مشکلاتی داشت ولی طلایی ترین دوران برای مسکن دار شدن قشر ضعیف بعد از دهه شصت بود.
معمولا اصلاح طلبها به دنبال ارزان شدن مسکن نیستند ،هر وقت هم سر کار آمدند قیمت مسکن سر به فلک گذاشته است.نمونه اخیر آن هم طرح مسکن دار شدن کارمندان جدید است که از ابتدا معلوم است که به دلیل نبود اعتبار و برنامه دقیق ، هیچوقت اجرایی نخواهد شد. ضمن اینکه قرار است کارمند 5 سال پول بدهد 2 سال صبر کند و بعد خانه را بسازند ،یعنی یک دوره رییس جمهور دیگر نیز تمام خواهد شد تا نوبت ساخت برسد که شاید قیمت مسکن تا آن موقع چند برابر هم شده باشد.
در واقع همان بزک نمیر بهار میاد خودمان.
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
حالا کی می‌تونه کارمند دولت بشه؟؟؟

جواب: بچه‌های آشنایان و اطرافیان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
من یک طرح عالی و عملیاتی برای خانه دار کردن همه دارم
هر وقت التماس کردین ارائه میدام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
منم بیست سال با خانه بدوشی برای دولت کار کردم آقای دولت برای ما چه کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
فعلا که دولت کاری کرده که من کارمند دیگر توان اجاره کردن هم ندارم خانه دار شدن کجا بود. لابد برای از مابهتران خودشان است
با سلام
بعد از چند وقت هم متوجه میشیم پول ما رو خوردن یه لیوان آب هم روش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
بعد 6سال تازه از خواب بیدارشدن به فکر مسکن افتادن ...
شرایط سنوات کاری اصلا معقول نیست. شرط باید نداشتن مسکن باشد نه کارمندان جدید الورود. مگر کسی که 15 سال پیش جذب شده گناه کرده. آخه این شرایط رو کی تنظیم میکنه و بر چه اساسی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
بهتر بود می گفتین اونایی که به هر دلیلی کارمند نشدند چه گناهی دارند که باید هزینه خانه دار شدن تعدادی کارمند دولت که بازدهی شون هم خدا را شکر نزدیکه صفر است را بدن. !!!
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
ایشون کارمندی با 15 سال سابقه هستند و مشکلات خودشون رو فقط می بینند!
کدام کارمندان دولت؟معلم ها یا مدیران بالارده خودروسازها؟ این ها همه کارمندان دولت محسوب میشوند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
تنها قشری که در دولت به خوبی کار می کنند معلم ها و مامورین مالیات هستند!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
مهم اینه که هر کارمندی باشه این طرح درست نیست. چرا باید پول خانه دار شدن کارمند از جیب بقیه ملت داده بشه؟؟؟؟ ایا تورم پولهایی که برای اجرای چنین طرح هایی چاپ خواهد شد فقط بر دوش کارمنداست یا بقیه مردم هم باید تقاص این تورم بدن؟؟؟؟
واقعا مسخره است که دولت فقط به فکر کارمندان خودش باشد بعد دائم از این بنالیم که بخش خصوصی ضعیف است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
الان هر میلیاردری را می بینی تو ایران به جای اینکه از
تولید کنندگان و تاجران و ... باشه از قشر زحمت کش کارمندا و پزشکانه!! چرا؟ چون رانت و انحصار دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
جناب آقای ناشناس 15.50 به اونی که میگی کارمند نمیگن برادر اون یک مسئوله که دارای رانت و پارتی و پست و مقام و هزار جور چیز دیگه هست و الا منم یه کارمند بدبختم که اینایی که شما میگی ندارم. والسلام
دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
دوست عزیز زود جوگیر نشو. چه زمینی؟ چه خانه ای؟ از این حرفها خیلی گفته اند و خواهند گفت. لذا این حرفها را وقتی می شنوی باید از ته دل بخندی؟ فقط بخند. ممنون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
جناب ناشناس ۰۴/۳۰
من نگفتم همه کارمندا میلیونرن. عرض کردم الان اغلب میلیاردرهای کشور از قشر کارمندا و پزشکا ها هستند. خودتم یک نگاه به دور و برت بندازی می بینی چقدر صحت داره. در ضمن اگه کارمند بودن اینقدر بدیختی میاره بهتون توصیه می کنم سریع استعفا بدین و بگذارین کسی که فکر می کنه کارمندی شغل خوبیه بره تو اون کار
انتخاب تیتر جالب و قابل تامل
سلام
جالب است که نویسنده مقاله، به پرداخت اقساطی مابقی قیمت خانه طی 17 سال توجهی نکرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
انچه اهمیت دارد این است که چرا همچین طرح هایی
فقط برای کارمندای دولت هستش؟ اگه واقعا قرار نیست چیزی از بودجه عمومی صرف این طرح بشه پس چرا برای بقیه مردم هم اجراش نکنند؟؟؟؟؟؟
اوج بی عدالتی. اصلا کدوم کارمند دولتی بدون خونست!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
کارمندان بانک، دارایی، گمرک و .... بنده خداها کدومشون خونه دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
همش کارمند ،سایر مردم روح هستند اصن دیده نمی شن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
دولت برای پرسنل خودش هم خونه که هیچ توان اجاره رو هم دریغ کرده بعد شما چی انتظار داری
این سخنان جناب آقای روحانی نیز مانند شعارهای انتخاباتی دو دوره قبل ایشان فقط کاربرد تبلیغاتی برای جلب و جذب آرا در انتخابات مجلس و دوره آتی ریاست جمهوری دارد ؛ که متاسفانه باید عرض کنم که این شعارها دیگر تاریخ مصرف ندارند !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
این شعارها برای مردم ایران بسیار خوب مصرف دارند.میگی نه ..زمان انتخابات نگاه کن ..کافیه یه وعده هلکی بدهند هر کی میخواد باشه .این مردم همه چی فراموش کرده دوباره به صندوقها حمله و
رای میدهند..تاریخ بسیار بسیار تکرار میشود...
خیلی خودتونو نکشید کی داد و کی گرفت
همه دنیا در فکر کوچکتر کردن دولت و تقویت بخش خصوصی هستند اما در ایران قضیه برعکس است
همه چیزمان به همه چیزمان میاد
توی این کشور برای هفت ساعت نمشه برناه ریزی کرد چه برسه به 7 سال
این هم ز اون وعده هایی که محقق نخواهد شد.
هر چند کاملا موافقم که این طرح بسیار دیر هنگام مطرح میشود اما به یاد داشته باشید که کارمندان دولت تنها شاغلینی هستند که در فشار های اقتصادی مورد ظلم قرار گرفتند و در حالیکه همه نرخ‌ها حداقل سه برابر رشد داشت حقوق کارمندان هیچ تغییر جدی نداشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
کارمند بخش خصوصی چی ؟ مرد حسابی کارمند دولت کلی امکانات دارد دیگه چی می خواهی ؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
اتفاقا قشر کارمند دولت از مزایایی بهرهمند است که کارگران و قشر خثوصی تو خواب میبینند ‌ بخش خصوصی
که بیشتر تعطیل شده است و مشغول استپ و تپسی اما اکثریت کارمندان دولت بعد از صحبانه تا نهار اگر وقتی هم شد کار میکنند و انواع تعاونیها در خدمتشان است و حقوق اکثریتی انها هم از بخش خصوصی بالاتر است . اصلا کارمند دولت شدن ارزوست اما هر کسی را راه نمیدهند حتما معرفی نماینده ای یا مشابه احتیاج است . مشکل دولت این است که چند برابر احتیاج کارمند دارد
ناشناس
| Ireland |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
همه مثل شمایند. فکر کردید که هر کس کارمند نیست تاجر است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
هر روز شاهد نابودی کارگران، تولیدکنندگان، کشاورزان، صنعتگران و .... که شاغل در بخش خصوصی هستند هستیم ولی شما کارمندان به خاطر کار نکرده سر برج حقوقتون را می گیرین و اگه شانس بیارین تو ادارات خاص استخدام بشین که درامد دوم هم برا خودتون دست و پا می کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
کی به اندازه کارمند دولت مالیات داده ؟ بعدم که کی خونه داده ؟ فعلا که ما دیگه توان اجاره منزل هم نداریم. من پیشنهادم اینه دولت به کارمندارنش یک کانکس قسطی بده و پولش رو هم ده برابر قسطی کنه و دیگه حقوق هم نده به کارمندش
تاسف
متاسفانه سالهاست در این مملکت هرگونه امتیاز ی که اعطا میشود اولین شرط آن شاغل بودن است (کارمند ،کارگرو یا بازنشسته و مستمری بگیر )بیچاره بیکار آن که از هر نوع خدمات معا فند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
مشکل این مملکت در درجه اول همین اعطای امتیازات است و درد اصلی اینجاست که مردم هم درکی از این ندارند که اعطای امتیازبه یک قشر خاص معادل برداشت از جیب همه مردم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
متاسفانه فقط یه بیکار می فهمه چی می گی ،جامعه نسبت به ما بی اعتناست...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
بیچاره کارمند که از شروع کارش داره بیمه و مالیات و .. میده حتی اگر حقوقش رو نگرفته باشه. بعدش هم فقط با یه حقوق بخور و نمیر سالی ده هزار تومن به امثال من اضافه میشه و مخارج الی ماشالله. والله این دولت توان اجاره مسکن هم به ما نداده چه برسه توان صاحب خانه شدن. والا بازاری هر جا هزینش اضافه بشه قیمتش رو بالا میبره راننده همین و کار آزاد همین و فرار مالیاتی و ... هم جز اصول کاریه اونوقت کارمند بیچاره باید تو گرونی حقوقش رو سه ماه به سه ماه بدن یا مثل پول تو جیبی بخور و نمیر پرداخت میکنن.شما نجومی بگیران رو از ما کارمندان بیچاره جدا کن بی زحمت
خوب تو این 5 سال که اون کارمند هم باید اجاره خانه بده هم پس انداز برای ساخت و بعدش دو سال دیگه هم صبر کنه و باز باید اجاره بده تازه آخرش اگه به سرنوشت تعاونی مسکن خیلی از ادارات دچار نشه باید 17 سال دیگه قسط بده وقتی سند مال خودش شد آنوقت میتونه بفروشه مستقیم بره بهشت زهرا یک قبر بخره، مگر دولت چقدر حقوق میده به کارمند؟ وقتی درامد مردم به ریال است و همه چیز از جمله خانه با دلار قیمت گذاری میشه و حتی مسکن بیشتر از دلار رشد قیمت داره مشکل مردم با این راهکارهای سطحی حل نخواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
دوست عزیز میخوای کلا مجانی یک خونه برای کارمندان بسازیم؟؟ منابع مالیش هم مشکلی نیست، با مالیات و تورم از بخش خصصی در میاریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
خب میفته میمیره راحت میشه بهتره که
اول اینکه چرا فقط کارمندان دولت بقیه مردم حساب نمیشوند!! دوما این طرح فقط در حد حرفه و سدی برای دولت بعدی که به مشکل بخورد . دولت فقط با این حرفها میخواهد فصل فروش مسکن را متوقف کند . بدشانسها خریداران مسکن که با هزار مشکل میخواهند صاحب خانه شوند و با این وعده وعیدهای دولت بلاتکلیف شده اند و بعدا به مشکل خرید میخورند . چون این طرحها و امارها نیز قبلا داده شد ولی حقیقت نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
فعلا هر چی به کارمندا دادن بیا مال شما باشه
بارمالی بر گردن دولت بعدی انداختن و...
طرح خوبیه. آفرین. ما از این طرح حمایت می کنیم
طرح خوبیه. آفرین. ما از این طرح حمایت می کنیم
هفت سال دیگه معلوم نیست کی مرده باشه کی زنده. بگو برای امروز میتونی این وضعیت را که نتیجه مدیریت غلط خودتون هست درست کنی؟ اینا با این حرفا دو سال دیگه سر من و شما را گرم میکنن تهشم هیچی عایدمون نخواهد شد.
پاسخ ها
مجمد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
مسکن مهر چی بود وچی شداول قیمت با وام 25 میلیون بود بعد به 80 میلیون با 40 میلیون بدهی وام شد
فقط پیمانکار های خودی تایید شده سود کردند راه خوبی برای سر کیسه کردن مردم ؟؟؟؟؟
تو ایران اینطوریه که اگه کارمند دولت نباشی باید بری بمیری! یعنی اگه پارتی نداشته باشی و استخدام دولت نباشی و دستتو به زانوی خودت گرفته باشی و خود اشتغالی داشته باشی و سربار جایی نباشی و حقوق و مزایای مفت نگیری، کسی تره هم برات خرد نمیکنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
دست مریزاد که حرف دل من را گفتی......
کلا هر چی مشکل تو کشور است یک سرش به ارگان های دولتی و شبه دولتی می رسه و در عین حال هم همیشه طلب کارن
30 سال طرف کارمند دولت بود جند سال است هم مستاجره صاحب خانه نشده
چخ میگی.
البته بدبخت معلم بوده.!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
چرا با این همه ظلمی که در حقش میشه استعفا نمی ده؟
زهی خیال باطل. بس کنید ترو خدا. فعلا شعارهای قبلیتون را جامعه عمل بپوشونید تا برسیم به این سنگ بزرگ
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
سی سال کار کرده بازنشسته شده ...حالا بیاد استعفا بده؟!!!!!!!!!!
دلتون خوشه شما!! واقعا با چه انگیزه ای دارین تحلیل میدین؟! دیروز رییس جمهور چشم در چشم مردم انداخت و خیلی خوشحال گفت آمار میگه فقط 30 % افزایش کرایه از پارسال داشتیم و همه دارن دروغ می گن که تورم اجاره بها نزدیک 100% شده!! به همین راحتی مشکل اجاره رو حل کردن ایشون!! همچین آمارسازها و همچین راه حلهای سریعی داریم ما!!
آنچنان خانه ایی برای ما مهیا کنند.آنچنان....خخخخخخ
من کارمند دولتم...این طرح نهایی نمیشه ... چون اعتمادی نیست به این دولت ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
من هم کارگر بخش خصوص ام و امیدوارم چنین طرح هایی هیچ وقت محقق نشه
ساده ای ها یه چیزی گفتن مثل بقیه چیزا
سلام . چرا دولت کارمندان و حقوق بگیران با سابقه بالای 20 سال و 25 سال را امکانات نمی دهد؟ چرا به فکر مسکن برای آنها نیست؟ بسیاری از کارکنان دولت با سابقه بالا که نمی توانند خانه ای بخرند را نیز باید حمایت کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
شما چرا فقط کارمند دلت را ادم حساب می کنی؟کارگر و بیکار و ... چی پس
احسنت به این مسئولین .
فقط کارمندهای دولت ، بقیه اقشار جامعه مثل کارگر ها خودشون با حقوق وزارت کاری چندتا خونه دارن و نیازی به حمایت ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
بخش خصوصی کاری انجام نمی دن که انتظار خونه داشته باشن. ماشالله شما کارمندا را نگاه کن، یک روز کار نکنن مملکت فلج میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
هنوز نه به باره و نه به دار آقا میگه پس بقیه چی؟
.آقا سهم قول روحانی به من مال تو
فساد شاخ و دم نداره
واقعا جای تاسف دارد، باز هم کارمندانی که وضع مالی خوبی دارند و چند خانه هم خریده اند حتی با وام دولتی و از طریق تعاونیها، مطمئن باشید دوباره ثبت نام میکنند و صاحب خانه جدیدی میشوند و به التهاب بازار مسکن دامن میزنند و آنها که واقعا مستاجرند و نیازمند مسکن و سرپناه همچنان بدون خانه خواهند ماند، همان اتفاقی که دقیقا در مسکن مهر رخ داد و فلسفه ساخت آن با دلالی مسکن مهر، زیر سوال رفت.

مگر اینکه واقعا بدون رانت و بی قانونی و فساد، دارایی افراد مشخص شود و خانه فقط به کارمندانی تعلق بگیرد که واقعا خانه ندارند و مستاجر هستند و نه آنهایی که چنتا خانه از دولت گرفته اند !!!!!!!!!!!!
ظاهرا نزدیک انتخاباته و طرح های کارشناسی نشده هم الی ماشاءالله !
صاحب خونه بی وجدان ما هشتاد درصد کشیده رو اجاره خونه امسال میگه میخواین وایسین نمیخاینم جمع کنین برین دولت هم حکم همون صاحب خانه رو داره یعنی به دولت هیچ امیدی نباید بست.
پس بقیه اقشار جامعه چیست، مگر قرون وسطی هست که برای یک عده از مردم که کارمند دولت هستند خانه بسازید و بقیه مردم هم نگاه کنند و مالیات هم برای ساخت خانه آن کارمندان بدهند ؟؟؟؟؟؟ ...
دوباره نزدیک انتخابات شد و وعده وعید شروع شد.
چرا از ارائه ی یک طرح جامع و مانع اینقدر عاجزیم . حقوق و دستمزد مشاغل مدیریتی و کارشناسی ما سر به فلک میکشد . اما دریغ از یک کار پخته و سودمند .مگر بی سرپناهان فقط کارکنان دولت هستند . کارگر و دستفروش و دوره گرد و سایر اقشار بی بضاعت در کجای طرح دولت محترم قرار گرفته اند ؟ کسی که بیکار است باید در خیابان بخوابد ، کسی که روزگار اورا به خاک سیاه نشانده باید در چادر زندگی کند .؟
توی این شش سال گذشته بفکر کارمندان نبودن حالا این دوره پایانی که بدوره انتقالی معروف است هرچه هم بافته باشند دولت جدید که آمد پنبه خواهد کرد.
فرمودید سرنوشت مسکن مهر ؟!!!! مگر در پرو ژه های مسکن مهر علیرغم اینکه دولت فعلی با ان مخالف بود خللی اتفاق افتاد 95 درصد تحویل شد و تا چند ماه دیگر تمامی مسکن های مهر تحویل خواهد شد چون طرفش مردم بودند اینکه به تعداد مسکن های متوسط اضافه شود نهایتا باعث کاهش تقاضا و تعدیل قیمت خواهد شد پس طرح خوبی است اینکه با هو و جنجال سعی دارید کارمندان دولت را مشتی رانت خوار نمایش دهید درست نیست کارمندان دولت معلم و محیط بان و پرستار و .... را هم شامل می شود حرفها را قبل از انتشار با واقعیت سبک و سنگین کنید
پاسخ ها
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
خوبی شوما؟؟
۹۵٪ چی چی!!
من یک باز نشسته نیروی دریایی هستم 9 سال قبل مبلغ سی ملیون در اختیار یک فرد قرار دادیم که بعد دوسال یک خانه 85 متری به ما تحویل بدهد ولی سرمایه ما رو بالا کشید شکایت کردیم حدودا 500 نفر هستیم چند سال زندان بود تا مرد حالا هم به هر کجا مراجعه میکنیم میگن دو باره باید از دست وارساش شکایت کنید اطمینانی نیست که به کسی چه دولتی چه ازاد
لطفا متن خبر را اصلاح کنید.
در پایان ۷ سال قسط ها تازه به مدت ۱۷ سال شروع می شوند و با احتساب ۵ سال اول که کارمند قسط داده بایست مجموعا ۲۲ سال قسط پرداخت کند. در صورتی که شما در جدول در عرض ۷ سال ۴۵ میلیون را ذکر کردید.
کارمند شدن به قدر کافی برای بعضی ها جذاب است لذا دولت از جیب ملت دنبال جذابیت بیشتر شغل کارمندی نباشد.
با احترام به کارمندان عزیز باید عرض کنم کشور ژاپن با 120 میلیون جمعیت با300هزار کارمند اداره می شود و کشور 81میلیونی ما با 2500000(دومیلیون و پانصد هزار ) کارمند اینگونه اداره می شود. تازه بعد از بازنشستگی نیز با توجه به ناکارآمد بودن صندوق های بازنشستگی 80% حقوقشان از بودجه نفت تامین می شود و تنها 20% از طریق صندوق.
لذا دولت به فکر ملت باشد نه چاق وچله کردن خود!!!
چرا یک بانک اطلاعاتی برای صاحبان املا ک درست نمیشه
که معلوم شود چه اشخاصی خانه دارند و چه اشخاصی ندارند. سازمان ثبت املاک میتواند منبع خوبی باشد.
دولت بایستی به بی خانمان ها کمک کند
پاسخ ها
جمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
به همون دلیل که به خونه های خالی مالیات نمیبندن
یک عده با پارتی و زد و بند فامیل و سفارش یها را بکار گرفته و با همین رانت خانه و کاشانه ای برایشان تهیه می کنند و با جابجا کردن در سازمان های مختلف خانه های بیشتری برایشان فراهم می کنند. سال های سال وام های ضروری میلیاردی به فرد در جاهای مختلف داده می شد و کسی هم به کسی نبود. امروز در کشور یک مدیر رده بالا با سفارش فامیلش را بدون ازمون استخدامی و با شرکت های وابسته به شرکت یا بانک مادر بصورت زیر پوستی جذب می کند. اگر قرار بر خانه دار شدن باشد این قاعده پررنگ تر می شود. کسی مخالف امکانات دادن به کارکنان دولت نیست ولی به شرط اینکه کارکنان دولت تماما از یک طریق بکار گرفته شده باشند مثلا با آزمون . نه با پارتی.
دولت حرف تو این شش سال زیاد زده. اینم جزو آن حرف هاست.
واقعا اینطرحه دادین ؟!!!
با اینکار همه را تشویق به کارمند شدن نی کنید هم اکنون بیش از پنجاه درصد کارمندان در ادارات ده دقیقه هم کار نمی کنند تورم کارمند خوب یک سیاست عاقلانه در پیش بگیرید شما بیایید چند تا کار است انجام بدهید مشکل حل خواهد شد 1: شهرداریها در دادن پروانه مساعدت کنند 2: میلگرد بتن مصالحی که در سطح کشور خصوصا جاهائیکه مشکل مسکن وجود تولید. شود دیگر نیازی به این همه خرج و..وجود نخواهد داشت
دوستان عزیز . همه این وعده ها بنوعی سرکار گذاشتن من و شما است .
لطفا از هر طریق ممکن برای خود و خانواده خود سرپناهی تهیه کنید و گرنه از این شعارهای عوام فریب سالهاست که میگن و ما هم میشنویم .
تکلیف ما بدبخت بیچاره هایی که پارتی نداریم و به جایی هم وصل نیستیم که تو اداره دولتی استخدام بشیم چی میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
ما شبح هستیم اصلا جزو آمار نیستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
ما هم باید سعی کنیم که یک پارتی چیزی پیدا کنیم و با هزار کلک استخدام دولت بشیم تا در نهایت بتونیم استخدام بشیم و تا اخر عمر یک آب باریکه ای داشته باشیم. بعد از استخدام هم شروع می کنیم به غر زدن که چرا حقوق ما پایینه و خونه و ... نداریم. البته صنف کارمندان هم اونقدر زیاد هستند و زمان خالی دارند که بالاخره یک امتیازاتی برا خودشون بگیرند
شما مالیات بر عایدی، مالیات سالانه و مالیات بر مسکن دوم به بعد رو وضع کن،
خودمون میخریم
اخوی در ژاپن تعداد معلمان خیلی بیشتر از ایران هست چطور ژاپن سیصد هزار کارمند دارد؟
دولتمردان باید طرح مسکن مهر را بااصلاحاتی ادامه دهند برای انگیزه اینکار بایستی به کلیه تعاونیهای کارگری وکارمندی وازاد را تشویق نموده تا انهابتواند بدون پرداخت ریالی بابت اخذ پروانه ساخت ازشهرداری وتامین اجتمای ونظام مهندسی وحتی بدون کسراخذ وجهی بابت حق بیمه تامین اجتماعی ومالیات ازپیمانکاران وبنوعی پرداخت چنین وجهی مجددا بحساب تعاونیها واریز وپیمانکاران از ان معاف ودرعوض بنفع اعضای تعاونی درتعاونیها واریز گردد ودستگاهایی که توان کمک ارایه زمین وماشین الات ومصالح ساختمانی وووو که بنوعی درساخت مسکن میتواند استفاده نماید کمک نمایند وهمچنین بانکها نیز درپرداخت وام با ضمانت محکم ازدستگاهایی که متولی امرهستند با بهره کم بکمک اعضای تعاونیها بشتابند دراین صورت است که تمامی اقشارفاقد مسکن تمایل خودرا اعلام مینمایند وجا دارد برای جلوگیری ازسود جو یی افراد از دستگاهای متولی امور برای شناسایی افراد فاقد مسکن کمک گرفته شود
فقط دلار و به قیمت قبلی برگردونید همه چیز خودش درست میشه
30 سال پیش هم یه بنده خدایی گفت حقوق کارمندان رو طوری افزایش خواهد داد که حداقل رفاه رو داشته باشن! هنوز اون روز نرسیده و کارمندان و بازنشستگان و کارگران در زیر خط فقرند!
حق و حقوق مان را بده بقیه پیشکشت. (حقوق هنوز نداده ای- 6ماه اضافه کاری مونده- دو سال است حق ماموریت ها داده نمی شود - پایانکار از سالهای 89 تا 92 هنوز مونده- پاداش ازدواج و فوت از سالهای 92 هنوز مونده و .............).
بعد از ۱۲ سال کارمندی دولت اون هم بعنوان استاد بهترین دانشگاه این مملکت هنوز خبری از خانه دار شدند که نیست هیچ حتی تسهیلات در حد خرید مسکن در تهران هم وجود ندارد. دل خودتون رو به وعده های این دولت و آن دولت خوش نکنید.
پاسخ ها
حامدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
آقای دکتر، در تهران بک واحد ۱۰۰ متری، در مناطق متوسط به بالا ، حدود ۳ میلیارد تومن است، اصلا. نبایستی به خرید خانه فکر کرد. بنده نیز همکار شما هستم....علاوه بر مبلغ کلان رهن حدود ۴۰ درصد از حقوق بابت اجاره ماهیانه پرداخت می کنم.
سلام....چنین برنامه ای هرگز محقق نخواهد شد، هرچقدر هم از یک کارمند کسر بشه بعداز ۲۰ سال با قیمت کنونی نیز هزینه یک واحد ۶۰ متری را پوشش نخواهد داد....هم اکنون یک وحد ۶۰ متری در اکثریت شهرهای کشور بالغ بر ۷۰۰ میلیون است....
مردم را بدبخت نگه داشته اند
۶ سال با شعار مسکن اجتماعی مردم را سرگرم کردند حالا هم با این.
عمده مشگلات اقتصادی مملکت ما ار جمله مسکن ریشه در نا کارامدی و سو، مدیریت در اقتصاد کلان دارد ۴۰ سال رشد نقدینگی بالای ۲۰ درصد و تورم ۲ رقمی باعث افزایش شدید شکاف طبقاتی و تحلیل رفتن خلق ثروت و تولید ملی شده است در یک کلام عمده مردم به واسطه عدم وجود رشد اقتصادی فقیرند چاره کار هم اصلاح مشگل از ریشه است بدون دست یابی به سرمایه خارجی،بدون دست یابی به تکنو لوژی و بازار جهانی بدون دست یابی به شبکه مالی بین المللی و.... هیچ مشگلی در کشور حل نخواهد شد.
باور نکنید
من که 32 سال کارمند دولت بودم. هیچ کمک و مساعدت برای خرید خانه ندادند عاقبت هم بازنشسته شدم در یک آپارتمان کوچک قسطی زندگی می کنم.
این دولت هم اگر مرد عمل بود در پایان دوره اش از این حرفها نمی زد. شش سال است در راس کشورند یک واحد خانه نساختند. حالا که به آخر دوره شان رسیده اند حرفای باور نکردنی می زنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
مشکل ما اینه که انتظار داریم دولت بیاد برای ما خونه بسازه!!! تو هیچ کشور توسعه یافته ای دولت خونه نمی سازه به دو دلیل: 1- خونه یا هر کالایی که دولت بسازه با چندین برابر قیمت تولید میشه و با کیفیت پایین 2- پس از تولید خانه یا هر کالایی توسط دولت در هنگام توزیع فسادهای مختلفی روی خواهد داد.
دولت و حکومت قوانین درست تدوین می کنند و با اجرای درست انها خانه و سایر کالاهای مورد نیاز ملت توسط بخش خصوصی ساخته می شود.
به عنوان مثال دولت با تصویب قوانین در مورد تعداد مجاز خانه هایی که یک نفر می تواند داشته باشد یا بستن مالیات بر انها باعث میشود خود به خود خانه از یک کالای سرمایه ای ب کالای مصرفی تبدیل بشه و ملت خانه دار بشن
به بی عدالتی های اجتماعی پایان دهید . مثلا من و همسایه ام هر دو فرزندانمان را دانشگاه فرستاده ایم فرزند او بعد از تحصیلات استخدام میشود و فرزند من بیکار می ماند حالا فرزند او هم استخدام شده و هم صاحب خانه میشود ولی فرزند من هم بیکار است هم بدون خانه ....لطفا متوجه باشید دارید چکار می کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
بله دقیقا ،
خوب همه رفتین سرکار، یک دعوای خوب بین کارمند و غیرکارمند راه افتاد، الهی شکر اینم از جنجال امروز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
این دعوا خیلی وقت پیش باید راه میفتاد. بین اقشاری که از امتیازات خاص برخوردارند (مانند پزشکان، کارمندان، رانت خواران، واردکنندگان انحصاری، تولید کنندگان انحصاری و...) و سایر اقشار (کارگر، تولید کننده، وارد کننده، کشاورز و ...). این به نفع اصلاح سیستم است
30 سال کارمند دولت بودیم حالا مانند تهیدستان زندگی می کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
میخواستین برین کارگری کنین و مانند ثروتمندان زندگی کنین!!! چرا همیشه طلبکارین شما
هزار وعده خوبان يكي وفا نكند !!!! يك وعده مدت دار ديگه تا مردم تا چند سال ديگه برن سر كار !! آقاي روحاني ، شما كه چنين برنامه هاي سازنده و مردم پسندي داشتي چرا دوره اول و اولين سال رياست جمهوري ارائه ندادي تا حالا بعد از شش سال مردم نتيجه ملموسش اش را ببينند ؟ وضعيت اقتصادي اون سالها بهتر و شرايط هم مهيا تر بود .
جالب است هرچند این مساله با شکست مواجه خواهد شد و در صورت موفقیت نیز برای بنده و امثال بنده نفع و سودی نداره اما یکی از ابر رانتهایی که از دید منتقدین شما پنهان مانده پرداخت وام خرید مسکن توسط بانکها به کارمندانشان پس از دو سال استخدام است آنهم ماهی 300 تومن از حقوقشون کم میشه آیا این رانت نیست؟ کارمندان بانکی که هر سال بیست سی مورد پاداش و امتیاز علاوه برحقوق و مزایاشون دریافت میکنن در حالی که سایر کارمندان از آن بی بهره اند چرا در مورد این رانت حتی یک گزارش نیز تهیه نمیفرمایید چرا چشممان توان دیدن این 16 درصد جامعه رو نداره
سی سال کار کردیم نه زمین دولتی گرفتیم نه ... و فعلا مستاخریم . مثلا جانباز هم هستیم البته جانبازی منتی نیست فقط مجض اطلاع
بازنشسته ها را دریابید که در سنین کهولت شرمنده خانواده نباشند .
ریشه تمام مشکلات کشور همین کارمندان دولت از بالاترین سمت تا پاپین ترین سمتها هستند روزی 2 ساعت کار مفید ودریافت حقوق 8 ساعت کار یعنی جنایت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
تقصير كارمند چيه؟ وقتي مديران همه پروژه ها رو خوابوندن.ما از كار كردن ابايي نداريم. والا خودمون هم از بيكاري رنج مي بريم.تازه نيستيد ببينيد همين مديرا از كمبود نيروي انساني ناله مي كنن و مدام دنبال اينن كه بچه هاشونو يه جوري وارد سيستم كنن.حيف از بيت المال. حيف از وقت و عمر انسانها
کسانی که کارمند دولت نیستند ایرانی نیستند برن بمیرن که کارمند نشدند پارتی ندارن .دولت با این طرح خودش عامل تبعیض میشه
ارزو بر کارمندان عیب نیست...
احسنت . ایرادهای مطرح شده وارد است. به نظر بنده چنین طرحهایی بصورت ملی و برای همه اقشار جامعه اجرایی شود.
ارادتمند - کارمند دولت
این هم شده ماجرای برای هر نفر ایرانی هزار متر زمین! البته من هزار متر کوه دماوند (قله )را انتخاب کردم وانشاء اله اسناد مالکیت آن به زودی صادر خواهد شد !
دولت خیال میکند تمام ملت ایران یعنی کارمندان دولت بابا فقط 4 میلیون نفر کارمند دولت هستند بقیه ملت هیچ حق و حقوقی ندارند؟ زن و شوهر هر دو کارمند دولت روی هم بیشتر از 8 میلیون تومان حقوق میگیرند یارانه هم میگیرند وام ضروری هر سال به یکی از آنها پرداخت میشود سبد کمکهای نقدی و غیر نقدی میگیرند به هزار بهانه به آنها کمک میکنند تازه شاکی هم هستند برخلاف قدیما همه آرزو دارند کارمند دولت شوند دولت محترم بقیه مردم هم انسانند و نیاز به کمک دارند حالا مسکن هم فقط برای کارمندان دولت با روزی 10 دقیقه کار مفید تمامی منابع تامین اجتماعی که یک صندوق خصوصی است برای کارمندان دولت هزینه میشود تا صندوق تامین اجتماعی مجبور شود هر ماهه وام بگیرد تا حقوق بازنشستگان خود را پرداخت کند آخر بی عدالتی تا کی؟؟؟
2
--- بهتر بود به جای کلمه ی کارکن از کارمند یا کارگر استفاده میشد. و با کارگرمند!

من بک کارمند هستم با 20 سال سابقه کار که هنوز هم مستأجر هستم. وقتی به فیش حقوقی ام نگاه میکنم که قرار است 40 درصد حقوق را به دولت و حدود 30 درصد را به صاحبخانه بدهم، مخارج یومیه خود و خانواده را به چه صورت بگذرانم؟؟؟؟
هر چند که
این دولت هم ثابت کرده که جز شعار چیزی در چنته ندارد. دو سال دیگر این دولت هم می رود و دولت جدیدی منصوب می شود که یحتمل طبق تجارب گذشته طرح های اینچنینی از ریشه و اساس به زیر سوال می رود.
و از همه مهمتر
حتی اگر بسیار خوش بین باشیم و حتی اگر دولت هم عزم جدی در این خصوص داشته باشد، با عدم ثبات قیمت ها و مصالح، این گونه طرح ها بخودی خود باطل است.
این هم جدیدترین حوک روز است که دولت گفته !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
درسته! این طرح، طرح مناسبی نیست.
گذشت اون زمانی که میگفتن کارمند دولت کارمند دولت ، الان کارمند دولت در حد یک ضامن (که اونم خدا را شکر دیگه داره حل میشه) بیشتر ارزش نداره قشری که برخی از اونها خودبرتر بین هستند و به اراب رجوع کمترین احترامی نمی گذارن و کمترین ارزش افزوده و راندمان مفیدی جز هزینه برای کشور ندارن...
البته توجه داشته باشید که معیار زمان در تقویم دولت تدبیر با شاخص استاندارد کمی متفاوته! برای داشتن تخمین درست تری از وعده ۷ ساله رجوع کنید به وعده حل مشکلات در ۱۰۰ روز که پس از ۶ سال هنوز تمام نشده...!
پس غیر کارمندا که همین حقوق را هم ندارن چکار کنن
مردم نباید فریب بخورن وپولاشونو بخوابونن واسه مسکن ملی!!!
دولت میخاد یه مسکن مهر دیگه راه بندازه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس