بازدید 18995

۴۲۰۰ میلیارد تومان پاداش بازنشستگی فرهنگیان

کد خبر: ۹۱۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۴ 21 July 2019
مدیرکل بودجه وزارت آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین چالش‌های مالی وزارت آموزش و پرورش را پاداش بازنشستگی فرهنگیان عنوان کرد و گفت: پاداش پایان خدمت سال ۹۷ بازنشستگان فرهنگی بیش از ۴هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که پرداخت نشده است.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، مهرداد خان‌ماکو در گردهمایی روسا و مدیران آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در سالن اجلاس باشگاه فرهنگیان بیان کرد: آموزش و پرورش بزرگترین نهاد آموزشی کشور است، ولی متاسفانه، سهم آموزش و پرورش از بودجه کم است و ۹۸.۲ درصد بودجه وزارت آموزش و پرورش نیز صرف هزینه‌های پرسنلی می‌شود.

وی افزود: با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا از آبان ۹۷ دچار مشکل در بودجه ادارات هستیم.

مدیرکل بودجه وزارت آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین چالش‌های مالی وزارت آموزش و پرورش را پاداش بازنشستگی فرهنگیان عنوان کرد و گفت: پاداش پایان خدمت سال ۹۷ بازنشستگان فرهنگی بیش از ۴هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که پرداخت نشده است و حتی از پاداش بازنشستگی سال ۹۶ نیز بدهی داریم.

خان ماکو در ادامه گفت: در حال حاضر در آموزش و پرورش دو موضوع مهم را داریم که یکی از این دو موضوع، رتبه بندی معلمان است که امیدواریم با اعتباری که دولت محترم در قالب بودجه ۹۸ پیش بینی کرده است نسبت به اجرای رتبه بندی اقدام کنیم.

وی ادامه داد: موضوع دوم که موضوع روز و جاری فرهنگیان محترم است، بحث اضافه کاری فرهنگیان شاغل در بخش اداری است که از خزانه درخواست شده است تا ملبغ مورد نظر تامین و در اختیاز وزارت آموزش و پرورش قرا گیرد تا بر اساس معادله علمی توزیع اعتبارات بین ادارات کل استان‌ها توزیع می‌شود.

مدیرکل بودجه وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همه ما تابع سیاست‌های وزارت هستیم و تمام بخشنامه‌ها و دستور مقام عالی وزارت بر این تاکید دارند که اخذ هرگونه وجه ثبت نامی در مدارس دولتی ممنوع است.

خان ماکو تصریح کرد: وظیفه وزارت نیز این است که نسبت به تامین سرانه مدارس اقدام کند که این تامین در دو بخش می‌تواند روی دهد که یکی تامین نقدینگی که بر اساس شاخص‌ها به مدارس اختصاص می‌یابد و دیگری به شکل کمک‌های غیر نقدی است که از طریق اداره کل انجام می‌گیرد.

وی با بیان این که ملبغ مورد نیاز سرانه مدارس ۳۴۹ میلیارد تومان است که دولت فقط ۱۰ تا ۲۰ درصد آن را تخصیص می‌دهد، گفت: ما در ستاد به دنبال افزایش ردیف بودجه سرانه مدارس هستیم و سازمان برنامه و بودجه نیز قول‌های لازم در این خصوص را داده است و معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش نیز به جد پی گیر این موضوع هستند.

مدیرکل بودجه وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: طرح رایگان بودن هزینه حامل‌های انرژی در مدارس در بودجه سال ۹۷ پیش بینی شده بود که به دلیل دیر ابلاغ شدن بخشنامه از طرف شرکت‌های برق، آب و گاز با تاخیر اجرایی شد.

خان ماکو افزود: از ابتدای سال ۹۸ کارگروه متشکل از امور انرژی، سازما ن. برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد و آیین نامه مربوطه تهیه شده و طبق الگوی مصرف که از طرف این سه شرکت ارایه شده است آخرین اصلاحات هفته قبل انجام شده و امسال این طرح در قالب ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اجرایی می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان