بازدید 5441

واکنش‌های درست به کارهای اشتباه

کد خبر: ۹۱۱۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹ 13 July 2019

اشتباهات حقیقت زندگی اند، واکنش ما نسبت به آنها مهم است.

به گزارش «تابناک»، شهاب طباطبایی در ادامه در ایرنا پلاس نوشت: معتقدم بی تابی هایمان در برابر اشتباهاتِ مدیران و مسوولان کشور طبیعی ترین عکس العمل به اتفاقات و اشتباهات مکرر پیرامون مان باشد. عکس العملی که تندی آن بیشتر در نوع واکنش ها به اشتباهات و خطاهای مرتکب شده ریشه دارد.

هر مدیر یا مسوول تا جایی که در توان دارد مسوولیت آنچه در حوزه خود اتفاق می افتد را به گردن نمی گیرد. در بیشتر موارد اشتباهات و خطاهای مدیریتی به طرز عجیبی بی صاحب می مانند. بی مسوولیتی هایی که هر روز و هر روز انباشته می شوند تا …

سه گانه ی شهردار، اصحاب رسانه و معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد از حیث واکنش ها قابل توجه است: نخستین اشتباه را شهردار مشهد کرد و دومین اشتباه یا دقیق تر خطای مهلک را معاون فرهنگی اجتماعی شهردار مرتکب شد. تا اینجا اشتباهات و خطاها اتفاق افتاد، بهنگام ترین، طبیعی ترین و مدنی ترین واکنش را رسانه ها و افکار عمومی نشان دادند،

در زمانی کوتاه معاون شهردار با پذیرش اشتباه، واکنشی نسبتاً درست اما ناتمام و ناکافی نشان داد، او می توانست در همان متن ِ عذرخواهی، استعفا بدهد که با واکنش بعدی اما دیرهنگامش آن را تا حدودی جبران کرد. واکنش شهردار جوان مشهد به نظرم مسوولانه و پخته بود. او از جامعه رسانه ای کشور عذرخواهی کرد، به اشتباه خود که عدم رعایت امور خصوصی بود اقرار کرد، سهم خود در این اشتباه را پذیرفت، با استعفا موافقت کرد و دوباره عذرخواهی کرد.

واکنش مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی هم پس از اتمام ماجرا بهنگام، منصفانه و همدلانه بود. ماجرای شهرداری مشهد مجموعه ای از واکنش های عاقلانه و درست به یک اشتباه و خطای مشهود بود. واکنش های درستی که چندوقتی است به آرزوهایمان تبدیل شده، خطای روز سه شنبه مشهد به جای تبدیل به یک سرخوردگی یا نارضایتی به خوشی و خرمی ختم به خیر شد.

مرحوم مدرس می گفت کار خوب کاری است که بشود اشتباهاتش را شمرد، می خواهم بگویم کار خوب شامل واکنش های درست ما به آن اشتباهات هم می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر