بازدید 21187
۱

پاسخ تهیه‌کننده گاندو به جنجال کلاه گیس و سعدی

کد خبر: ۹۱۰۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵ 08 July 2019

مجتبی امینی تهیه‌کننده سریال «گاندو» درباره برخی حواشی به‌وجود آمده برای این مجموعه در فضای مجازی، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، مجتبی امینی تهیه‌کننده سریال تلویزیونی «گاندو» که این شب‌ها از شبکه سه سیما در حال پخش است، درباره سکانس حاشیه‌ساز این سریال که در آن شخصیت منفی سریال در نقش آلن بیکن آمریکایی، از تأثیر کتاب «گلستان» سعدی در تقابل با ایران می‌گوید، توضیح داد: عده‌ای به این سکانس نقد داشتند و به نظرم متوجه مضمون آن نشده‌اند در حالی که این سکانس می‌خواهد بگوید که غرب چطور از اندوخته و سرمایه ما استفاده می‌کند در حالی که ما قدر آن را نمی‌دانیم.

معرفی درست «سعدی» مطالبه ما است

وی در واکنش به اینکه انعکاس این دیدگاه در قالب این دیالوگ باعث سوتفاهم شده است هم اظهار کرد: این برداشت سلیقه‌ای است و برخی هم واکنش مثبت نسبت به همین دیالوگ داشتند. اما اصل سخن این است که به طور مثال سازمان ملل که بویی از رحم و مروت نبرده است از شعر «بنی آدم اعضای یکدیگرند…» بهره‌برداری می‌کند. در این سکانس هم شخصیت منفی سریال به اسم آلن بیکن به آیدین ستوده (دیگر شخصیت منفی سریال) یاداوری می‌کند که آن‌ها چطور از محتوا، اندوخته، سرمایه و فرهنگ ایرانی بهره‌برداری می‌کنند اما ایرانی‌ها از چنین اندوخته‌ای استفاده نمی‌کنند.

تهیه‌کننده «گاندو» اضافه کرد: اتفاقاً این مطالبه ماست که چرا در تمام این سال‌ها سعدی درست معرفی نشده است و قدرش را ندانسته‌ایم که دیگران بخواهند از آن بهره‌برداری کنند.

استفاده‌مان از «کلاه‌گیس» تجربه متفاوتی نبود

وی در بخشی دیگر درباره استفاده از کلاه گیس برای بازیگران ارمنی سریال توضیح داد: در سریال‌های دیگر هم این تجربه بوده که از غیرمسلمانان در خارج از کشور استفاده شده است و حجاب هم نداشته‌اند و این کار هم خیلی تجربه متفاوتی نبود.

امینی افزود: با این حال از آنجایی که این بازیگران در داخل کشور هم باید به ایفای نقش می‌پرداختند بهتر دیدیم که در طراحی چهره و لباس برای آن‌ها از کلاه گیس استفاده شود.

۹۰ درصد «گاندو» برگرفته از واقعیت پرونده جیسون است

تهیه‌کننده سریال «گاندو» در ادامه در پاسخ به اینکه فکر می‌کند با تمام این حواشی این مجموعه تا چه حد توانسته جزئیات پرونده حساس جیسون رضاییان را به تصویر بکشد، بیان کرد: شاید در حدود ۹۰ درصد اتفاقاتی که در سریال رخ داده واقعی است و برگرفته از خود پرونده رضائیان است.

امینی ادامه داد: با این حال مواردی از تکنیک‌ها و جزئیات عملیات نیروهای امنیتی بود که ما اجازه نداشتیم در روایت تصویری داستان آن‌ها را لو بدهیم و نمی‌توانستیم به نحوه عملکرد این نیروها به طور کامل و با جزییات اشاره کنیم. در دنیا هم این مرسوم است که در سریال‌هایی که در این ژانر ساخته می‌شود به همه تکنیک‌های تخصصی به صورت مستقیم اشاره نمی‌شود.

تهیه‌کننده «گاندو» در پایان درباره انتخاب بازیگران ضدقهرمان و شخصیت‌های منفی این سریال و همچنین جزئیات نقش‌هایشان که از همان ابتدا برای مخاطب مشخص و آشکار بود اظهار کرد: انتخاب‌ها براساس توانایی بازیگران بود به‌طور مثال درباره بازیگری مانند محمدرضا شریفی‌نیا باید گفت او بازی متفاوتی در این سریال داشت و شما تا اواسط بازی او نمی‌توانستید بگویید بدمن قصه است. از طرف دیگر ما حدود ۱۴۰ کاراکتر داشتیم و تعدد بازیگران ما آنقدر نیست که بتوانیم از بین آن‌ها انتخاب کنیم. در کل ما بازخورد منفی نسبت به انتخاب بازیگران نداشتیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۱
سریال خوبی بود دست مریزاد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار