بازدید 14513

بازار داغ انتقاد به طرح جدید ترافیک

کد خبر: ۹۰۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ 06 July 2019

طرح کاهش آلودگی هوا از ابتدای تابستان جایگزین طرح ۱۴ ساله زوج و فرد در پایتخت شد؛ سن طرح هرچند کم ولی نقدها نسبت به آن زیاد است؛ برخی معتقد به بازنگری و اصلاح آن هستند اما مسؤولان بلدیه به ادامه اجرای آن اصرار دارند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، طرح کاهش آلودگی هوا از ابتدای تابستان جایگزین طرح زوج و فرد در پایتخت شد؛ طرحی که ۱۴ سال از عمر آن گذشته بود با اعلام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران منقضی اعلام شد و بر اساس طرح جدید، دیگر زوج یا فرد بودن پلاک خودرو ملاک مجوز تردد در حلقه دوم طرح ترافیک نیست.

طرح کاهش آلودگی هوا از قبل اجرا با مخالفت برخی از کارشناسان و مسؤولان مواجه شد و پلیس نیز آن را هر چند با تأخیر ولی در نهایت آن را تأیید کرد.

درآمدزایی بیشتر برای شهرداری و دریافت عوارض از مردم از جمله موضوعاتی بود که در انتقاد به طرح جدید مطرح شد و این انتقاد در حدی بود برخی آن را طرح کاسبکارانه عنوان کردند. سیدهادی هاشمی، رئیس اسبق پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، از جمله این منتقدین محسوب می‌شود که به نظرش طرح ترافیک جدید فقط برای درآمدزایی اجرا شده است.

وی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد: معایب این طرح بسیار زیاد است. در این طرح سیستم کنترلی پلیس حذف می‌شود. در گذشته براساس طرح زوج و فرد پلیس با بررسی پلاک خودروها، علاوه بر سیستم کنترلی از طریق دوربین پلیس هم می‌توانست به عنوان یک بازوی کنترلی بازدارندگی لازم را داشته باشد و طرح را مدیریت کند، اما در طرح جدید پلیس نمی‌تواند کنترلی بر این محدوده داشته باشد.

قانون با طرح جدید ترافیکی به انحراف کشیده شد

هاشمی تصریح کرد: اساس طرح جدید این بود که در کاهش ترافیک و آلودگی هوا تاثیر بسزایی داشته باشد، اما من احساس می‌کنم که از قانون کاهش آلودگی هوا سوءاستفاده شده و قانون به انحراف کشیده شده است. این پیشنهادات، کاسبکارانه و به قصد درآمدزایی برای شهرداری است، یعنی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران براساس این طرح ورود همه افراد را به این محدوده آزاد گذاشته است و مطمئن باشید که این طرح نه تنها در کاهش آلودگی هوا و ترافیک تاثیری ندارد، بلکه به مراتب تراکم ترافیک را بالا برده و محیط‌زیست را آلوده می‌کند.

وی ادامه داد: معتقدم در اصل این قانون باید بازنگری شود یعنی در حقیقت باید بازنگری شود که چرا در این زمینه صلاحیت تصمیم‌گیری و اختیارات به شورای عالی ترافیک و از سوی آن به شهرداری سپرده شده است. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری و شهرداری ذینفع منافع اقتصادی در این طرح هستند و مانند همه طرح‌های شهرداری که درآمد به شهرسازی، حمل و نقل و سایر ملزومات شهری ارجح‌تر بوده است و فقط به دلیل درآمدزایی در یک خیابان ۸ متری به یک برج تجاری مجوز ساخت و ساز می‌دهند، درآمد این طرح نیز نسبت به کاهش آلودگی هوا ارجح‌تر است.

مخالفت‌ها ناشی از غرض ورزی نباشد

اما مدیران شهری به ویژه از معاونت حمل و نقل و ترافیک نه تنها درآمدزایی با اجرای طرح جدید برای شهرداری را قبول ندارند؛ بلکه بارها اعلام کرده‌اند اجرای طرح‌ جدید ترافیک، کاهش درامد را به همراه داشته است. همچنین به گفته آنها مخالفت‌ها ناشی از غرض‌ورزی و مخالف خوانی و صرفاً بر اساس نظریات شخصی است.

عمار سعیدیانفر، مدیر ساماندهی طرح‌های ترافیکی، منتقدان طرح کاهش آلودگی هوا را به حضور در جلسه برای مناظره دعوت کرده و در جواب منتقدان گفته است:طرح جدید ترافیکی پایتخت بر اساس مطالعات چندین ماهه کارشناسان شکل‌گرفته و در جلسات متعدد کارشناسی و شورای ترافیک شهر تهران موردبحث و بررسی واقع‌شده و در نهایت نیز به امضاء رئیس پلیس راهور تهران بزرگ رسیده است.

وی تصریح کرد: از منتقدان طرح کنترل آلودگی هوا دعوت می‌کنم تا در طی جلساتی با حضور کارشناسان، ابعاد مختلف ترافیکی و زیست‌محیطی این طرح را بازبینی و تاثیر روش‌ نوین کنترل ترافیک تهران را بررسی کنند.

وی با اشاره به این اظهارنظر که جایگاه پلیس که پیش‌تر به‌عنوان ابزار کنترلی در طرح زوج یا فرد عمل می‌کرده در الگوی جدید ترافیکی ازدست‌رفته است، ادامه داد: ابزار کنترلی پلیس راهنمایی و رانندگی بر پایه تکنولوژی در طرح جدید افزایش یافته است به‌طوری‌که تمام طرح مذکور تحت رصد و تائید پلیس راهنمایی و رانندگی قرار می‌گیرد.

مدیر ساماندهی طرح‌های ترافیکی با تأکید بر اینکه نباید با غرض‌ورزی و مخالف خوانی و صرفاً بر اساس نظریات شخصی طرح کنترل آلودگی هوا را محکوم به شکست معرفی کنیم.گفت: نمی‌توانیم با مغالطه، طرح کنترل آلودگی هوا را به ساخت‌وساز بی‌رویه در مدیریت قبلی شهرداری تهران متصل و تنها هدف از طرح کنترل آلودگی هوا را درآمدزایی عنوان کنیم، طرح برخی اظهارنظرهای نادرست مبنی بر اینکه تغییرات طرح ترافیک در سال 97 با هدف افزایش درآمدزایی شهرداری تهران عنوان‌شده است. درآمد شهرداری تهران از طرح ترافیک در سال 1397، حدود 70 میلیارد تومان نسبت به سال 96 کاهش‌یافته است.

نقد شورای شهر به شهرداری در مورد طرح جدید ترافیک

نظر شورای شهری‌ها در مورد طرح کاهش آلودگی هوا متفاوت است به نظر آنها طرح پیوست اجتماعی ندارد و باید در کنار در نظر گرفتن پیوست‌های لازم، اطلاع رسانی درست نیز انجام می‌‌گرفت.

علی اعطا از منتقدان طرح است؛ وی در مورد گلایه‌مندی مردم از اجرای طرح کاهش آلودگی هوا گفت:به نظرم اجرای طرح جدید ترافیک به لحاظ مطالعات و پیوست‌ها می‌توانست جدی‌تر بررسی شود و این نقد از جانب شورای شهر به شهرداری وارد است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهارداشت: برای اینکه جزئیات دقیقی از اجرای این طرح مشخص شود باید منتظر گذشتن زمان بیشتری حدود 90 روز باشیم. ولی بر اساس گزارش‌های اولیه اجرای طرح کاهش آلودگی هوا عملکرد مثبت و مؤثری داشت است به طوری که نسبت به قبل از اجرای آن طول ترافیک 35 درصد با کاهش همراه بوده است . همچنین میزان ورودی خودروها کاهش 24 درصدی به این محدوده داشته است.

افزایش آلاینده ازن مربوط به گرما است

افزایش ترافیک از دیگر نقدهای وارده به طرح کاهش آلودگی هوا است موضوعی که برخی اصرار به آن می‌‌کنند و برخی انکار؛ محسن پورسیدآقایی، معاون شهردار تهران آلودگی ایجاد شده در پایتخت را ناشی از ازن می‌داند و نه ترافیک.

به گفته وی آلودگی تهران در حال حاضر بیشتر ناشی از آلاینده ازن است که با گرما و تابش اثر مستقیم دارد و ناشی از موضوع دیگری نیست، چرا که گازهای نیتروژن از بخارات بنزین ایجاد می‌شوند و تابش خورشید سبب بروز آلودگی ازن خواهد شد. همچنینکاهش ذرات معلق و دود هم در افزایش ازن مؤثر است چرا که ازن در گرد و خاک کاهش می‌یابد.

وی در گفت‌وگو با فارس بیان داشت: طرح کاهش آلودگی هوا که از ابتدای تیر آغاز شده نتایج موثری را در زمینه کاهش آلودگی‌ها و ترافیک داشته است به طوری که شاخص آلاینده مونوکسید کربن 16 درصد کمتر شده و این مسئله هم‌جهت با کاهش ترافیک در پایتخت به وقوع پیوسته است.

طرح زوج و فرد سبب افزایش سرانه مالکیت خودرو‌های شخصی

فعالان محیط زیست از دیگر صاحبنظران تأثیر مثبت یا منفی اجرای کاهش آلودگی هوا هستند، که بارها بسیاری از این قشر اعلام کرده بودند طرح زوج و فرد سبب تمایل کمتر مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی شده است.

محمد درویش فعال محیط زیست از جمله منتقدان طرح زوج یا فرد است. وی در گفت‌وگو با فارس با تاکید بر اینکه طرح زوج و فرد افزایش دهنده سرانه مالکیت خودرو شخصی بوده است تصریح کرد: با اجرای طرح زوج و فرد برخی خانواده‌ ها دو خودرو با پلاک فرد و زوج داشتند تا برای تردد در محدوده ترافیکی راحت باشند. همین امر باعث افزایش خودرو و عدم استفاده از حمل و نقل عمومی شده بود. معتقدم ازدیاد سرانه مالکان خودرو هم موجب افزایش ترافیک، آلودگی‌های زیست محیطی، آلودگی‌های صوتی و ... شد و کیفیت زیست در تهران را برای شهروندان کاهش داد.

این فعال محیط زیست بیان داشت: معتقدم باید خودرو سواری را در پایتخت سخت بگیریم که خودروسواران به این انتخاب برسند از وسایل حمل ونقل عمومی برای تردد در شهر استفاده کنند.

سرنوشت طرح جدید دغدغه کارشناسان

تبدیل سرنوشت طرح کاهش آلودگی هوا به سرنوشت زوج و فرد از نگرانی‌های منتقدان و برخی از کارشناسان است. اینکه این طرح به تدریج عادی شود و اثر بازدارنده نداشته باشد، برای برخی دغدغه شده است؛ دغدغه‌ای که یوسف حجت، مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری تهران به یکی از رسانه‌ها گفت: اینکه خودروهای ما در طول زمان بیشتر و بیشتر می شوند و وضعیت ما نیز به همین نسبت بدتر می‌شود را نمی‌توان کاری کرد. اما این طرح تشویق کننده ای برای خرید خودرو نیست، در طرح جدید این آزادی عمل وجود دارد که فرد هر روزی که دلش بخواهد از خودروی خود استفاده کند و قطعاً اجرای این طرح به سرنوشت طرح زوج یا فرد تبدیل نخواهد شد.

احتمال بازنگری در طرح ترافیک جدید

بازنگری در طرح جدید نیز از مباحثی است که درباره طرح جایگزین زوج و فرد سابق عنوان شده است و برخی انجام آن را ضروری می‌دانند، غلامحسین آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران از جمله کسانی است که موضوع بازنگری در طرح جدید ترافیک را مطرح کرده و در مورد گلایه‌مندی مردم از طرح جدید بیان داشت: این طرح در شروع کار است و هنگامی که یک تغییری ایجاد می‌شود، یکسری تبعات ابتدایی دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد. به هر حال این طرح باید دو ماه اجرایی شود و نقاط قوت و ضعف آن مشخص خواهد شد، اگر نقاط ضعف زیادی داشته باشد، قطعاً در اجرای آن تجدیدنظر می‌شود و اگر نقاط قوت آن بیشتر باشد، به همین روال ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: قطعا فرمانداری تهران نیز بررسی و نظارت خود را بر طرح جدید زوج و فرد خواهد داشت و تاکنون نیز در جلسات مختلف چند نقطه ضعف آن را تذکر داده‌ایم، ولی در کل این طرح به یک بازه زمانی دو ماهه نیاز دارد.

عمر طرح کاهش چندساله می‌شود؟

اکنون ۱۵ روز از اجرای طرح کاهش آلودگی هوا در پایتخت می‌گذرد و بازار نقد و انتقاد به این طرح از جانب شهروندان و کارشناسان زیاد است. شهروندان گلایه از اخذ عوارض بیشتر نسبت به طرح زوج و فرد دارند و برخی اجرای طرح را کارشناسی نشده و کاسبکارانه می‌دانند. در حال حاضر از سن طرح جدید در پایتخت نمی‌گذرد و باید دید اجرای آن در طی یک سال آینده چه نتایج موثری را برای شهروندان خواهد داشت و آیا طرح برای استمرار در آینده نیاز به بازنگری دارد؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۵
انتشار یافته: ۵۰
الان چند ساله كه اين اقايون تو شوراي اسلامي شهر تهران عضو شده اند ولي هيچ كار فوق العاده ايي اعماز كاهش ترافيك و الودگي هوا و همچنين پروژه هاي مهم انجام نداده اند . مردم تو رو به خدا تو انتخابهاتون با چشمان باز عمل كنين و فريب تبليغات رو نخوريد . دودش به چشم خودتون ميره
مثبت ترین نکته این طرح جدید از بین رفتن رانت پلاک های زوجه که به مذاق آقایونی که این جند سال شماره های زوج رو قبضه کرده بودند خوش نیومده ....
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
من با اینکه شمارم زوجه ولی با این حرفت موافقم.
آخه وقتی میشه باپول دادن واردمحدوده بشی...دیگه جلوگیری ازآلودگی معنی نداره...همش کلک ودغلبازی برای خالی کردن جیب مردم..
فکر وذکر شهر داری فقط چاپیدن مردم
ترافیک خیلی کمتر شده
طرح بسیار خوب ، کارشناسانه و عاقلانه ای است ، با غرض ورزی قضاوت نکنید .
زوج و فرد به مساوات است .
تمایل به داشتن همزمان 2 پلاک را از بین می برد .
هزینه طرح آلودگی هوا نیمی از طرح ترافیک اصلی است .
ساکنین طرح را در نظر گرفته است .
دیگر باید چه میکردند که مردم راضی شوند ؟؟؟؟؟
فقط عادت کردید هر کاری که میکنند بگویید بد است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
شما در شهرداری کار میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
علی آقا نظراتو بخونی بد نیستااااا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
برادر حرف شما زمانی درسته که جای فصلی 20 روز فصلی 48 روز برای همه خودروها مجاز بود این طرح صرفا جهت سودجویی از جیب مردمه.همین
بابا هيچ كس بفكر مردم نيست فقط مردم در قالب پل و عابر بانك ميبيند والسلام
روزهای پنج شنبه که تعداد اتومبیلها در تهران بسیار کمتر از روزهای عادی هست مثل قبل نباید شامل طرح باشه!
ولی خوب پول هم چیز بدی نیست!
خواهش میکنم التماس میکنم این نظر رو بخونید و رسیدگی کنید

یکی به داد ما که مثل زندانی رفتار میشه باهامون که ساکن این طرح هستیم برسه

فلج شدیم

چرا 20 روز؟؟؟ کی کارشناسی کرده ما که درون طرحیم باید مثل بقیه که خارج از طرح میان اسیر و زندانی باشیم؟؟؟


فرق ما با زوج و فرد هم که بدتر شده

این کار چیه؟؟؟

برای همه کارهامون دچار مشکل شدیم

مسیر هایی که در حالت عادیش تاکسی و اتوبوس نداره و سربالایی هست و باید با هزینه ده برابر دربست و اینها رفت

برای کارهای ضروری که دیگه نمیشه برنامه ریخت 20 روز

چرا باید همه عوارض و موارد دیگه و بیمه و اینها رو کامل بدیم و 20 روز ماشین در بیاریم؟؟؟؟؟

برای ثبت اینکه داخل طرح ساکن هستیم نزدیک به 400 هزار تومن عوارض و هزینه های دیگه گرفتن با اعلام اینکه داخل سایت ثبت نام هم بی دلیل یک مبلغ 21 هزار تومان هم بود که اصلا مشخص نبود برای چی هست

کجای دنیا تصمیم میگیرن ساعت رفت و اول صبح بزنن بعد برگشت تعیین کنن ساعت 5

مگه ما زندانی هستیم که نتونیم حرکت کنیم یا یخوان بیان ملاقاتمون باید وقت بگیرن

به همه اینها شما این سایت مزخرف my.tehran رو اضافه کنید که معلوم نیست مشکلش چیه که برای من سهمیه

زده 29/3/1398 بعد هم به محض اینکه اولین روز رفتم داحل سایت برای من در تاریخ 25/2/1397 برای من عوارض

زده به صورت اینکه ساعت ورود 15:21:33 بعد خروج 15:21:33 یعنی چه جوری و برای من 16800 تومن هزینه

اضافه کرده بود که این هم سوای اون 21 هزار تومان پرداخت شد باز

همه این موارد رو من اسکرین دارم خواستم مستقیم به بخش تابناک بیام و درد دل کنم ولی گفتم شاید اینجا سریعتر رسیدگی بشه

کجای دنیا به اسم آلودگی میگن بیا پول بده هر روز همه ماشین هایی که برای زوج و فرد خریدی بیار بیرون

باز اون زمان که عادت کرده بودیم به اون طرح ملت یکروز درمیون ماشین میاوردن الان همه ملت همه ماشین هاشون رو همزمان در میارن خارج طرح میارن داخل طرح اینجا نابود شده
زوج و فرد قديم را ادامه بدهيد مشروط بر اين كه پنجشنبه ها هم طرح ترافيك باشد و حقي از پلاك هاي فرد ضايع نشود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
چه حقی دقیقا از پلاکهای فرد ضایع میشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این طرح از زوج و فرد بهتره
فقط فکر گرفتن پول از مردم هستن.
بگذارید اول مهر بشه تا تاثیر طرح کارشانسی حضرات مشخص بشه.
به استناد کدام قانون همه خودروها بایستی برای تردد در زوج و فرد در سایت شهرداری ثبت نام کنند؟
نمیدانم چقدر باید زمان ببرد تا مردم متوجه شوند، پور سید آقایی فقط و فقط به فکر پول، باند بازی و اتلاف سرمایه ها به ازای طرح های ناکارآمد و زیان بار است.
مملکت تا کجا و چقدر باید تاوان حضور این افراد را در مناصب بدهد ؟
فاجعه تصادف و آتش سوزی راه آهن که منجر به کشته شدن ده ها نفر از هموطنانمان بواسطه سوء مدیریت مطلق این آقا بود هنوز از یاد نرفته است.
لطفا پست کن:
از زمان اجرای طرح ترافیک به هیچ عنوان کمتر نشده...در ساعاتی در برخی نقاط حتی بیشتر هم شده..در ضمن بعد ساعت ۷ قفل شدن خیابونها عادی میشه...چون یه تعدادی بعد اون ساعت میان بیرون....چطور اونوقت آلودگی هوا کمتر میشه؟؟؟
کاملا مشخصه این طرح فقط برای پر کردن جیب شهرداری هست و متاسفانه مبالغی که از این طرح از ملت اخاذی!!میشود طبق معمول حیف میل شده و صرف هیچ چیز جز پر کزدن جیب آقایون مسئول نمیشود!!
پوسید آقائی به دنبال رفع مشکلات مردم تهران و یا کاهش الودگی هوای تهران نبوده و نیست.
فقط میخواهد از این آلودگی هوا و مشکلات مردم تهران برای خودش درآمد کسب کند.
تا زمانيكه دستگاه هاي مسئول نخواهند به اصل موضوع بپردازند ، اين مشكل حل نخواهد شد....
١- مديريت ترافيك بايد بر مبناء كاهش سفر و كوتاه كردن مسير بنا گردد نه محدود كردن افراد
٢- استفاده از تكنولوژي نوين براي كاهش آلودگي مانند استفاده از خودرو هاي برقي و هيبريدي
٣- جايگزين نمودن ارتباط مجازي و روش هاي غير حضوري بجاي مراجعه به مراكز خدماتي
٤- توسعه عدالت اجتماعي در سطح ملي و حتي مناطق شهري براي جلوگيري از مهاجرت
٥- ارائه خدمات در بيست و چهار ساعت روز بجاي محدود كردن آن در مقطعي از روز
و.....
درود بر شرفت آقای هاشمی پلیس مردمی , حرف دل مردم ناراضی و عصبانی از طرح جدید رو زدی , هفت طبقه جواز و تراکم میفروشد و ادعای خلوت کردن محدوده طرح را دارن , نبایدپلیس در درآمدزایی شهرداری شریک باشه واعتماد مردم را از دست بدهد.به ساکنین طرح ظلم میشود .بلاخره روزی پلیس نیاز به همراهی مردم پیدا میکنه .
این طرح فقط برای خالی کردن جیب مردم است و گرنه امسال نسبت به سالهای گذشته آلودگی هوا کمتر بوده است .
باسلام به شهروندان مظلوم که این عظمای تصمیم گیر هر بلایی دلشون بخواد سرشون در میارن.کسانی که میگویند این طرح باعث کاهش ترافیک شده درواقع صورت مسئله را پاک کرده اند و نه اینکه راه حلی برای کاهش ترافیک ارائه کرده باشند. کل بار ترافیک را از محدوده مزبور به معابر اطراف محدوده منتقل کرده اند. این که راه حل نشد. اگر بنا به راه حلهای این چنینی باشه که "ننه جون" ما هم میتونه از این راه حلها پیشنهاد بده، مثلاً "کلاً ماشین بیرون نیارید. اگه آوردید باید فلان مقدار عوارض بدید. در محدوه طرح هم به هیج وجه اجازه ورود به ماشنهای شخصی داده نمیشود". اونوقت ببینید ترافیک کلاً خیلی کم میشه، دیگه تو محدوده هم اصلاً ترافیک نخواهد بود. آخه اینم شد راه حل آقایون نخبه؟!!!!!
نه طرح زوج و فرد درست بود و نه این طرح ، به چه حقی مردم باید برای ورود به ۸۰ درصد مساحت تهران عوارض بدهند بعد عوارض سالانه هم پرداخت کنند؟؟ چرا آشغال خورو مونتاژ کن ها که بی کمیفیت ترین خودرو را با گرانترین قیمت به مردم می دهند و تولید کنندگان بنزین که سمی ترین بنزین جهان را به مردم ایران می دهند و پلیس راهنمایی و رانندگی که هیچ نقش مثبتی در کاهش ترافیک ندارد هیچکدام هزینه آلودگی هوا را نمی دهند اما مردم که خود قربانی ناکارآمدی و سوئ استفاده جاهای دیگر هستند باید هزینه بدهند؟
در این طرح مرتب میگوند نفع مردم در نظر گرفته شده و تبلیغ 20 روز تردد رایگان در هر فصل میکنند. در طرح قبلی ما 36 روز تردد رایگان داشتیم پس شهرداری اینجا بری 16 روز عوارض اضافی میگیرد.حسن این طرح فقط این است که روز فرد یا زوج ندارد. اگر همان 36 روز را بدون در نظر گرفتن زوج یا فرد اجرا کنند مسلما مردم بسته به روز نیازشان بهتر میتوانند استفاده کنند.
از طرف دیگر انتظار این بود که این طرح کلا جمع شود و در وض با تغییر ساعات کار صنوف و مدارس و ادارات ترافیک هم در طول روز و هم در سطح همه خیابانها پخش شود. این طرح و طرح قبلی ترافیک بخشی از شهر را تقلیل ولی موجب انباشت ترافیک در معابر خارج از طرح میشود.در اینمورد اصلاحات هندسی خیابانها و همکاری بیشتر پلیس راهور لازم است ولی مقاومت میکنند. همینطور پیش رویم کم کم حلقه سوم هم درست خواهد شد. این از تردد در معابر شهری اونهم از تردد در جاده ها در ایام تعطیل. یکی محدودیتهای مختلف اعمال میکند یکی هم به انحاء مختلف سعی در فروش اتوموبیل تولیدیست. به نظر شما اینها در تضاد با یکدیگر نیست !!!؟؟؟
باید محدوده طرح ترافیک رو گسترش داد و تعداد مجوزهای طرح ترافیک رو هم به یک سوم اون چیزی که الان هست کاهش داد. فقط خودروهای امدادی و دولتی و تاکسی ها باید اجازه ورود به محدوده طرح رو داشته باشند. مردم باید زور و اجبار بالای سرشون باشه تا هر روز برای رفتن به سر کار و دانشگاه و بعضاً برای ول چرخیدن ، از وسیله نقلیه شخصی استفاده نکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
چرت چرا میگی آخه معلوم نیست از چی ناراحتی این حرف رو میزنی یا رانندگی بلد نیستی میشینی پشت فرمون و از ترس خشک میشی و شاکی میشی میای اینجا این حرف رو میزنی یا اینکه جیبت پر پول یا اینکه کلا تا بحال کارت به طرح نخورده و هزینه و بدبختی عبور و مرور با وسایل نقیله داخلش
هنوزپاييزنيومده.
این کارشناس نما بر چه مبنایی می گوید این طرح باعث کاهش درآمد شهرداری شده است
در همه سالهای اجرای انواع طرح های ترافیک، به جز گرفتن پول عوارض و جریمه از مردم، مسئولین چه کارهای زیربنایی برای بهبود ترافیک و کیفیت هوای تهران - و شهرهای بزرگ - انجام داده اند؟ مگر به جز اینست که سال به سال ترافیک سنگینتر و کیفیت هوا بدتر شده؟ جالبه باید دو برابر قیمت جهانی خودروهایی با کیفیت پایینتر بخریم و نصف مدت هم بتوانیم از آن استفاده کنیم؟ یعنی پول بره تو جیب سازمان های مسئول ولی هزینه ها از جیب مردم پرداخت بشه کلا.
ـ میفرمایند که طرح زوج و فرد بی اثر بوده ، پس طرح بی اثر باید کلا لغو بشه نه اینکه پولی بشه !!!
ـ مشخصا درآمدزایی برای شهرداری یکی از مهمترین مولفه ها در تدوین این طرح جدید بوده ...
ـ مشخصا دغدغه این طرح کنترل آلودگی نیست ؛ کافیه یه نگاه به عدد و رقم ایستگاههای آلودگی هوا بندازی : در جاهایی مثل دیباجی یا کلاهدوز و کلا منطقه یک میزان آلودگی از بقیه جاها بیشتره ، پس قاعدتا طرح باید در اونجاها اجرا بشه در صورتیکه اونجاها اصلا خبری نیست !!! البته منطقه یک منطقه آقازاده نشینها ست و این ژنهای خوب نباید به زحمت بیافتن !!!!!!
ـ من 20 ساله در محدوده طرح زوج و فرد خونه خریدم ، زمانی که اصلا خبری از طرح نبود !!! من اضرر کردم ، چون هم ارزش ملک در این مناطق کمتر شد ضمن اینکه برای تردد باید پول بدم !!!! در صورتیکه منطقه یک نشین پولدار ، مفت و مجانی داره تردد میکنه ، باعث ترافیک و آلودگی هم بیشتر ایشونه تا من که فقط برای کارهای ضروری ماشین بر می دارم .... کدوم نهاد پاسخگوی ضرر و زیان من هست ؟!؟!؟!؟!؟
چرا مردم ما فقط نقد میکنند؟؟؟
در لندن در استکهلم و . . . بسیاری از شهر های دنیا خیلی گران تر پول میگیرند و خرج حمل و نقل و نقل عمومی میکنند.
پارکینگ ها هم در کنار خیابان و مسقف هم خدا تومان است و بنزین
چرا باید همه چی مفت باشد ؟؟؟؟؟ الان میگویید درآمد دلاری. به خدا حقوق دلاری بدهند و مالیات مثل اروپا بگیرند. اگر دو روز طاقت بیاوریم
این طرح بر اساس درامدزایی ایجاد شده است و برای راحتی قشر پولدار . انها براحتی عوارض سالیانه ساختمان خود را پرداخت و با روزی بیست هزار تومان که برایشان مفت است هر روز تردد میکنند ‌ . الان با بیست تومان ارزانتر از رفتن با تاکسی ایترنتی میشود . لذا هم ترافیک و هم الودگی بیشتر خواهد شد الان چون فصل تعطیلی مدارس است مورد میزان نیست صبر کنید و نتیجه را در مهر ماه ببینید
خوب مردمو گذاشتين سر كار دستتونم تا خرتلاق كردين توي جيب مردم!!!!
من قبل از برقراری طرح جدید ثبت نام کردم
الان که وارد سامانه تهران من شدم می بینم 202800 تومن بدهکاری دارم

چرا ؟

حداقل یکی جواب بده
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
پاسخ روشنه : نباید ثبت نام می کردی. این مبلغ رو به عنوان ورودیه ازت گرفتن!
از روزی که این طرح ایجاد شده بار ترافیکی در بزرگراه همت وحشتناک شده که با بازشدن مدارس بدترم میشه
واقعا طرح بیخود و مزخرفی است و هیچ تاثیری در کاهش ترافیک نداشته است.

فقط بحث دلالی و پول گرفتن از مردم است.

در ضمن شهرداری باید در نظر داشته باشد عوارض سالانه خود را تغییر دهد یعین بر اساس 20 روز در فصل

و 80 روز در سال.
لطفا فکری به حال ما وانت دارها بکنید که باید خرج زندگی خانواده رو دربیاریم.با این اوضاع فقط به ما ظلم شده
طرح کنترل آلودگی هوا که جایگزین طرح زوج و فرد شده نه تنها بار ترافیکی رو کاهش نداده,بلکه ترافیک در بزرگراه های اطراف این طرح مثل همت را به شدت افزایش داده و حتی باعث آلودگی هوا(افزایش شدید ازن) در تابستان شده که در سال های گذشته واقعا با این پدیده در این حد روبرو نبودیم.
حالا که دقیق تر میبینیم این طرح نه برای کاهش آلودگی, نه کاهش ترافیک ایجاد نشده چون نه بستر کاملی از حمل و نقل عمومی داریم و نه فرهنگ عدم استفاده از خودرو تک سرنشین.
این طرح تنها باعث واریز نقدینگی بالایی به شهرداری زودتر از موعد برای پرداخت عوارض خودرو و ساختمان ساکنین محدوده طرح آلودگی هوا شده و با جریمه روزانه تمام خودروها و واریز مبلغ هنگفتی عوارض به شهرداری می باشد.
فقط کافیه یک آمار از مردم گرفته بشه که از موقعی که این طرح ایجاد شده چقدر ترافیک در بزرگراه های اطراف محدوده سنگین تر شده و این بار ترافیکی با باز شدن مدارس و دانشگاه ها به اوج خود می رسد.
خاطی باید محاکمه شود .مشکلات مردم را زیاد نکنید .
طرح جدید آلودگی، فقط برای کاسبی شهرداری است.
20 روز مجاز در فصل را باید خود مردم بشمارن؟!!!!!! آپدیت سایت تا 29 خرداد هست و طرح از یکم تیر شروع شده است!!!!!!
چقدر خیابونها خلوت شده .........باید از طراح عقل کل قدردانی کرد ............آخه این چه بازیه دراوردید همش برای رفاه پولدارها کار مکنند.
این طرح فقط برای کسب درآمده وگرنه افزایش عوارض و پرداخت عوارض و نوسازی مسکن پیش پیش چه معنی میده؟
اومدیم و من تصمیم گرفتم خانه ام رو وسط سال بفروشم؟ من عوارض داده ام که دیگری استفاده کنه؟
همه جور لوس بازی رو از این خارجی ها یاد گرفتید ، ولی تو این موارد مردم رو کردید موش آزمایشگاه و کیسه تون رو از جیبشون پر میکنید. خوب ببینید دیگران چکار کردند شما هم همون کار رو بکنید. انگار دارند دوباره چرخ رو اختراع میکنند و همنوز بین مثلث و مستطیل بودنش دارند تست میزنند، حالا کی نوبت دایره برسه خدا میدونه.
بازهم یه طرح کارشناسی نشده فقط برای رسیدن به پول بیشتر
محدوده طرح بافت قدیمی ه شهر و پر از ساختمان های قدیمی چند طبقه که فقط یک پلاک ثبتی داره برای همین ففط یه ماشین میتونه از بین چند خانوار ثبت نام کنه
وفتی تماس میگیری شهرداری و میگی خب ساختمان قدیمی هر طبقه سند جدا نداره ولی چند خانوار زندگی میکنن میگه خب یکیتون ثبت نام کنه به همین راحتی
بقیه هم هر وقت تشریف اوردن بیرون جریمشو بدن
همش به خاطر خالی کردن جیب مردمه
این جرم معرضه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر