بازدید 6156

پیشنهاد مک آفی به کوبا برای مقابله با آمریکا

کد خبر: ۹۰۹۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵ 06 July 2019

جان مک آفی مؤسس شرکت McAfee Associates، شرکت نرم افزاری شناخته شده، که از دست مقامات مالیاتی در آمریکا گریخته است روز جمعه گفت: می‌تواند به کوبا هم کمک کند از دست دولت آمریکا بگریزد و یک ارز رمزگذاری شده به راه اندازد که تحریم تجاری آمریکا را شکست دهد.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از رویترز، مک آفی ۷۳ ساله که یک نرم افزار ضدویروس مشهوری با نام خودش تولید کرده است، گفت: «این کاری جزئی است که تحریم دولت آمریکا را از طریق یک سامانه هوشمند ارزی دور بزنیم. بر این اساس، من در کانالی خصوصی در توئیتر، به آن‌ها رسما پیشنهاد کرده ام به صورت رایگان کمکشان کنم.»
رویترز در ادامه نوشت: هرچند دولت کوبا به این پیشنهاد پاسخی نداده است، اما دولت این کشور اوایل هفته جاری میلادی گفت: در حال بررسی استفاده بالقوه از ارز رمزگذاری شده برای کاهش بحران اقتصادی این کشور است که به علت تشدید تحریم‌های آمریکا در دوران دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور وخیم‌تر شده است. کشور‌هایی نظیر ایران و ونزوئلا که در معرض تحریم‌های آمریکا هستند به فکر استفاده از ارز دیجیتال در تجارت افتاده اند هرچند به نظر هیچ طرحی در این باره به مرحله عمل نرسیده است.
مک آفی افزود: «نمی شود شما یک سکه تولید کنید و بعد انتظار داشته باشید پرواز کند. باید آن را بر بلاک چین مناسب سوار کنید و طوری ساختار دهید که نیاز‌های مشخص یک کشور یا اوضاع اقتصادی را برطرف کند. احتمالا کمتر از ۱۰ نفر در جهان هستند که این کار را بلدند و من قطعا یکی از آن‌ها هستم.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار