بازدید 18770

آژانس اتمی درخواست آمریکا را پذیرفت

کد خبر: ۹۰۹۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵ 05 July 2019
سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه اعلام کرد شورای حکام چند روز دیگر بنا به درخواست آمریکا که خواستار نشست فوری این شورا برای بررسی مسائل مربوط به پرونده هسته‌ای ایران شده بود تشکیل جلسه خواهد داد.

به گزارش فارس، ساعاتی بعد از درخواست نماینده آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی برای برگزاری نشست ویژه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص ایران، یک سخنگوی آژانس زمان برگزاری این نشست را اعلام کرد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت جلسه شورای حکام آژانس اتمی، رأس ساعت ۱۴:۳۰ روز ۱۰ جولای (۱۹ تیرماه) برگزار خواهد شد.

«جکی ولکات»، نماینده آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی ساعاتی قبل‌تر خواستار برگزاری نشست ویژه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بحث درباره جدیدترین گزارش آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران شد. (جزئیات بیشتر)

درخواست مقام آمریکایی بعد از آن صورت گرفت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عبور ذخائر اورانیوم ایران از سقف ۳۰۰ کیلوگرم تعیین‌شده در برجام را تأیید کرد.

نماینده آمریکا در بیانیه روز جمعه این موضوع را «نگران‌کننده» خواسته و گفته که جامعه بین‌المللی بایستی ایران را پاسخگو کند.

ادعای مقام آمریکایی در حالی بیان شده که دولت این کشور اردیبهشت‌ماه سال گذشته به صورت یکجانبه و با نقض تعهدات خود از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شده است.

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام ذیل سیاستی موسوم به «فشار حداکثری علیه ایران» تحریم‌ها علیه ایران را احیا کرده و به شرکت‌ها و طرف‌ها همکار با ایران درباره هر گونه تجارت با ایران هشدار داده است.

کشور‌های اروپایی علی‌رغم وعده‌های مکرر در یک سال گذشته عملاً نخواسته یا نتوانسته‌اند با تأمین عواید اقتصادی برای ایران اثر خروج آمریکا از برجام را جبران کنند.

جمهوری اسلامی ایران، بر همین اساس در بیانیه‌ای ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال جاری با صدور یک ضرب‌الاجل ۶۰ روزه به طرف‌های باقی مانده در برجام هشدار داد در صورتی که به تعهداتشان به ویژه در زمینه‌های بانکی و نفتی عمل نکنند ایران از حق خود وفق بند‌های ۲۶ و ۳۶ در برجام برای کاستن از تعهداتش در این توافق استفاده خواهد کرد.

«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی از تصمیم آمریکا برای درخواست برگزاری جلسه ویژه شورای حکام درباره برنامه هسته‌ای ایران ابراز شگفتی کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان