بازدید 25261
مطالبه ایرانیان در فضای مجازی؛

ایران به توقف نفتکش خود از سوی انگلیس پاسخ متقابل دهد

روز گذشته، نیروی دریایی انگلیس، یک نفتکش ایران را در تنگه جبل الطارق توقیف کرد. رویترز با اعلام این خبر نوشت: دولت محلی جبل‌الطارق در بیانیه‌ای اعلام کرده است که تفنگداران نیروی دریایی انگلیس، یک نفتکش حامل نفت خام به مقصد سوریه را در سواحل این سرزمین توقیف کرده‌اند.
کد خبر: ۹۰۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ 05 July 2019

روز گذشته، نیروی دریایی انگلیس، یک نفتکش ایران را در تنگه جبل الطارق توقیف کرد. رویترز با اعلام این خبر نوشت: دولت محلی جبل‌الطارق در بیانیه‌ای اعلام کرده است که تفنگداران نیروی دریایی انگلیس، یک نفتکش حامل نفت خام به مقصد سوریه را در سواحل این سرزمین توقیف کرده‌اند.

به گزارش «تابناک»؛ این در حالی است که گاردین پیشتر مدعی شده بود، نیروی دریایی انگلیس، نفتکشی را که ادعا می شود، حامل نفت ایران به سوریه بود، توقیف کرده است.

«فابیان پیکاردو» (Fabian Picardo) رئیس منطقه جبل الطارق در این خصوص مدعی شده بود، نفتکش مذکور مظنون به حمل نفت خام برای سوریه بود که توقیف شد.

وی ادعا کرد که این اقدام در ساعات اولیه امروز پنجشنبه توسط پلیس جبل الطارق و نهادهای گمرکی و با کمک نیروی دریای انگلیس انجام گرفته است.

دولت جبل الطارق نیز در بیانیه‌ای مدعی است، بنا بر شواهد، نفتکش «گرِیس-١» (Grace 1) حامل نفت ایران برای تحویل به یک پالایشگاه در سوریه بوده است. بر اساس اعلام این رسانه، بهانه این اقدام نقض تحریم های اتحادیه اروپا علیه دولت سوریه عنوان شده است.

چرا ایران باید به توقف نفتکش خود از سوی انگلیس پاسخ متقابل دهد؟

در همین زمینه، جوزف بورل» (Josep Borrell) سرپرست وزارت خارجه اسپانیا روز پنجشنبه اعلام کرد: توقیف این نفتکش در جبل الطارق بر اساس درخواست آمریکا از انگلیس به انجام رسیده است.

سرپرست وزارت خارجه اسپانیا در این خصوص گفت: از آنجایی که این رویداد در آب های سرزمینی اسپانیا روی داده است، ما در حال بررسی توقیف این کشتی هستیم که مظنون به انتقال نفت خام به سوریه بود.

آنچه روشن است اینکه اقدام انگلیس خلاف قواعد حقوق بین الملل بوده و در همین راستا، بسیاری از ناظران معتقدند که اقدام انگلیس نباید بدون پاسخ بماند و ایران نیز باید اقدام متقابل کند.

در واقع، عدم پاسخ ایران به اقدام انگلیس می تواند به ادامه این روند از سوی آنها و اخلال در کشتیرانی و دریانوردی کشتی ها و نفتکش های ایران در آب های آزاد بین المللی منجر شود.

لذا، با توجه به این اقدام غیرقانونی انگلیس، ایران هم حق اقدام متقابل را دارد و هم توانایی و فرصت آن را. به همین جهت، یک پاسخ متقابل مناسب می تواند از تکرار این اقدامات خصمانه جلوگیری کند.

در همین زمینه، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، ایران به انگلیس پیغام داده که اگر نفتکش توقیف شده ایران رفع توقیف نشود، ایران می تواند متقابلا کشتی های حامل نفت و LNG به مقصد بریتانیا را در تنگه هرمز توقیف کند.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در واکنش به اقدام انگلیس در توئیتی نوشت: انقلاب اسلامی در تاریخ چهل ساله خود، در هیچ معرکه‌ای آغازگر تنش نبوده، اما در پاسخ به زورگویان و گردن‌کشان، تعلل نکرده و تردید به دل راه نداده است. انگلیس اگر نفتکش ایرانی را رفع توقیف نکند، وظیفه دستگاه‌های مسئول، اقدام متقابل و توقیف یک نفتکش انگلیسی است.

احمد مازنی، نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در توئیتر نوشت: توقیف نفتکش ایران در آب های بین‌المللی توسط انگلیس، معنایی جز دنباله‌روی استعمار پیر از سیاست‌های خصمانه آمریکا ندارد؛ دشمنان ایران بدانند اگر در خاورمیانه باد بکارند، توفان درو خواهند کرد.

همزمان مصطفی کواکبیان، نماینده عضو فراکسیون امید مجلس دهم، در واکنشی توییتری به توقیف نفتکش ایران در جبل الطارق نوشت: «به عنوان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران‌ و انگلیس می‌گویم، اقدام انگلستان در توقف نفتکش ایرانی در جبل الطارق اولا نوعی راهزنی دریایی، دوم خصومت غیر قانونی با ایران، سوم بی‌حیثیتی مجدد انگلیس در فرمانبری از آمریکا و چهارم پوچی ادعای اروپایی‌ها برای تداوم برجام را به اثبات رساند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱۶۴
انتشار یافته: ۱۶۴
یا میتوانیم یا نمی توانیم. حد وسطی وجود ندارد. دولت بریتانیا در آستانه تغییر است، و احتمالا شخصی تندرو تر از خانم May به قدرت میرسد. باید ضرب شستی به بریتانیای حقیر وارد کنیم تا بفهمد اکنون قرن 19 و دوره راهزنی دریایی نیست. من احساساتی حرف نمیزنم، واقعیت اینست که اگر جلوی این رفتار گرفته نشود، این مساله را تبدیل به رویه خواهند کرد و مجددا کشتی های نفتی و تجاری ایران را توقیف میکنند. ما باید بر تنگه هرمز سلطه خود را نشان دهیم. شترسواری دولا دولا نمیشه. باید عملا اقدام قاطع انجام بدیم، دیگر وضعیتی بدتر از این تحریم های فعلی که اکنون نفت ما به زیر 300 هزار بشکه رسیده پیش نمی آید. پس بدون ترس باید کاری کنیم. البته نه بالا رفتن از سفارت که جز مظلوم نمایی برای انگلیسی ها چیزی ندارد، بلکه توقیف کشتی مشابه تجاری در تنگه هرمز و هدایت آن به سواحل خودمان راهکار موثری است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
همه حقیر هستن فقط ما خوبیم من نمیدونم اگه بریتانیا حقیر می باشد فرزندان و مسئولین این مملکت اونجا چکار میکنن چرا فرزند یکی از مسئولین انگلیس حتی ایران هم نمیاد بعدشم خیلی اوضاع اقتصادیمون خوبه البته مردمو میگم شما رو نمیگم شما پاسپوزت یا کانادا یا امگلیس دارید که میخواید با انگلیسم دعوا راه بندازید این نفت چه انگلیس ییرعه چه سوریه در کل هیچ کدومشونو پولوشو نمیدانن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
اگر امروز که تماما تحریم هستیم از مزیت تنگه هرمز استفاده نکنیم پس کی میخواهیم استفاده کنیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
باید به سرعت و در کمتر از سه روز اقدام متقابل انجام شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
باید به انگلیس این کفتار پیر یادآوری کنیم که دیگه دوران ابر قدرتیش خیلی وقته تموم شده و الان فقط نوکر حلقه به گوش آمریکاست. آمریکاتون هم که جلو ما کم آورد تو که سگه درگاه اونی چی میگی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
من ساکن شهری جنگ زده بودم و می دونم جنگ چیه اما فکر می کنم اگه جنگ بشه با وجود بدبختی بسیار باز هم به نفع ملت است
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
دوست عزیز من هم تا حدودی با شما موافق هستم که به قول معروف شتر سواری دیگه دولا دولا نمیشه. مسئولین ما باید زودتر تکلیف خود رو با مردم، جامعه جهانی و ... روشن کنند. دیگه نمیشه این وضعیت نه جنگ و نه صلح رو تا ابد ادامه داد! الان نزدیک 40 ساله که ما تو همین وضعیت هستیم.. ما هم باید بپذیریم پشتیبانی به هر قیمتی از سوریه چه عواقبی داره، چه هزینه هایی داره. پس الکی شلوغش نکنین! وقتی اتحادیه اروپا سوریه رو تحریم کرده! حالا به خق یا ناحق... دیگه نباید انتظار داشته باشیم با گل و سیرینی از کشتی های ما استقبال کنند.مخصوصا اینکه ایران در حال حاضر تو شرایط خوبی قرار نداره. اما اون دسته از عزیزانی که درخواست پاسخ ایران به انگلیس رو دارن!!! میشه بفرمایید ایران غیر از احضار سفیر یا کاردار انگلیس در تهران کار دیگه هم می تونه بکنه!؟؟؟؟ یا شاید هم برادران آتش به اختیار بریزن سفارت انگلیس رو هم مثل آمریکا و عربستان اشغال کنند و بعد یه ملت بیچاره 40 سال دیگه در نتیجه حماقت این اتش به اختیار ها، تو فلاکت زندگی کنند لطفا از خواب بیدار بشین. .
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
ناشناس 15:38 میشه بفرمایید مزیت تنگه هرمز چیه؟ خدایا آخه بعضی ها چرا متوجه نیستن که این کارا مگه بچه بازیه؟ مگه دنیا به شما اجازه می ده که تنگه هرمز رو ببندی؟ حالا گیرم تونستی برای یک ماه ببندی! بعدش چی؟ واقعا حماقت هم حد و اندازه ای داره! باز شانس اوردیم که مسئولینی که تصمیم گیری می کنند، تو عمل مثل این عزیزانی که نظر می دهند نیستن و گرنه چیزی از این مملکت باقی نمی موند.
مهدی
| Germany |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
جالبه که خودمان اصرار داریم بعنوان گروگان گیر و تروریست معروف جهان باشیم!
حضرات در سازمان هواپیمایی و وزیر راه و دولت ، بفرماید هر طیاره انگلیسی که از حریم هوایی ایران برای عبور به مقصد کشورهای آسیایی استفاده میکند، چقدر پول به ایران میدهد؟ برای هر پرواز 1000 دلار؟؟؟ به این رقم های ناچیز نیاز داریم؟ حق عبور طیاره های انگلیسی از آسمان ایران را سلب کنید تا مجبور باشند دو ساعت دیر تر به مقصد برسند.

ضمنا تابناک در خبرهای خارجی دیدم که نوشته بودن احتمالا مقصد سوریه نبوده ، بلکه مقصد نفتکش دریای مدیترانه بوده برای منتقل کردن نفت به نفتکش اروپایی که در واقع نفت ایران را دور از چشم امریکا به فروش برساند. چون بنادر سوریه قادر به پذیرش این نفتکش غول پیکر نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
عزیزم مگه بلیط هواپیما چنده؟؟؟نهایتا 4میلیون تومن که
250دلار میشه
با خروج آمریکا از برجام کشورهای اروپایی همراه شرکتهاشون عملا و همزمان از برجام خارج شدن، و اگر یادتون باشه کشور فرانسه همزمان با مذاکرات برجام بیشترین سنگ اندازی را داشت گویی نماینده مستقیم سعودی و اسرائیل است.
این کشتی هم در آبهای اسپانیا توقیف شده در صورتیکه مسیر طولانی را پیموده بوده.
بهترین روش اقدام بمتقابل است.
نفت کش انکلیس رو باید تو خلیج فارس توقیف کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
شایدم غرق کنیم بهتر باشه
دیگه مذاکره برای پس گرفتن لازم نیست
چون با همین رویه بعدیش رو هم غرق می کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
جرات دارید؟
ناشناس
| Australia |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
آره، اینجوری عزت اسلامیمون حفظ می شه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
جرات داریم خوب اش را هم داریم
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
ناشناس 16:03
دیدی که پهباد رو زدیم
ناشناس
| Philippines |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
هم جراتش را داریم هم... جیگراشو اونم به چه بزرگی پهباد امریکا را زدیم فقط واق واق کرد دیگه دوره بزن در رو تموم شده
مهدی
| Germany |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
بهتر است که قوانین بین المللی را رعایت کنیم و از رجزخوانی بیهوده خودداری!
خوب شد که نفت به سوریه نرسید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
این نفتکش نفت قاچاق وارزان را به اروپا میبرده است ،برای سوریه که از طریق زمینی نفت می فرستادیم.
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
اولا من مطمئنم ایران هر چی به سوریه میده، پولش رو میگیره.
در ثانی، از کجا انقدر مطمئن میگی، نفت داشته سوریه میرفته، شاید این یکی از اون شش راه حل جناب زنگنه برای دور زدن تحریم ها بوده.
چیزی که مشخصه اینه که خواستن با نزدیک شدن به موعد کاهش تعهدات برجامی ما، یه سیگنال برامون ارسال کنن. که به صورت استعاری اشاره به شورای امنیت و قطع نامه ها داره.
اصل موضوع که کشتی ما کل قاره آفریقا رو دور زده تا به سوریه نفت برسونه در نظر گرفته نمیشه!
چرا باید این همه هزینه کنیم و معلوم هم نیست کی, چه وقتی میخواد پول ریران رو پس بده
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
عزیزم پول ایران کدومه؟ مگه قراره چیزی پس داده بشه؟ ما و سوریه و لبنان و فلسطبن نداریم که
ناشناس
| Canada |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
الان می بینی انگلیس نفت کش ایران رو توقیف کرده؟ چرا؟ چون به حاهای مهم دنیا دسترسی داره و تو قرن گذشته اونها رو گرفته. ما هم تو قرن گذشته با همین حرفا خودمون رو گول زدیم. الان فرصت تاریخی پیش اومده و تو سواحل مدیترانه هستیم می تونیم با مدیریت خوب یه قدرت جهانی بشیم؛ تا لااقل نسل های اینده ما راحت بشن. اندکی تاریخ ژئوپلتیک بخوانید بد نیست.
ناشناس
| Canada |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
در ضمن انکلیس این تنگه ها رو مفت نگرفته هزینه کرده جنگیده گرفتهگ در نتیجه این که می گید ما و سوریه و غیره؛ بله نداره بخاطر اینکه الان سوریه جزئی از ایرانه. هرچند فعلا بحثش تموم نشده
واقعا با عشق و عاشقی چه میتوان کرد از وقتی ژنرال سیسی کانال سوئز را به روی ایران بست این نفت کش بیچاره تمام قاره آفریقا را دور زده تا بتواند نفت ایران را به بشار اسد برساند بیستون را عشق کند و شهرتش فرهاد برد
پاسخ متقابل ؟! که چی بشه مثلاً . . ؟؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
هیچی... شما بشین شعار روشنفکیریتو بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
هیچی اینکه یک کسی مثل تو از ترس قدرت ایران برود زیر بالشت قایم شود
افتاد الان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
اگه یکی توی خیابون بیخود بهت تیپایی زد تو جوابشو نمیدی میگی که چی بشه؟
امیر
| Netherlands |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
پاسخ متقابل برای چی میدن؟
خودت چی فکر میکنی؟
چطوره برای مثال نشون بدیم که بدون عواقب بعدی، نمیتونید از این کارها بکنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
هیچی بابا،یک عده که فقط میگن بشینید بیان بزنن تو سرمون حرفم نزنین،همه چیز درست میشه
بعد چی قرار درست بشه هیچکس نمی داند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
ایشون ار آلبانی نظر میدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
که دست از یاهوه گویی بردارند و نفت کش ما رو دزدیدن ازاد کنن ، دقیقا کارش راهزنی دریایی بوده
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
شما بخواب
محمد قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
شما وقتی تو جنگی و بهت حمله میکنن فقط فرار میکنی؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
پاسخ متقابل که چی بشه؟
به خاطر اینکه ما با ضرر و منفعتش کاری نداریم پاسخ متقابل بدع تا من و افرادی که مریضیم راضب بشیم احساس غرور کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
اگه قدرت داشتیم الان یک پوند 150000 ریال نبود قدرتمند
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
آلبانی کشوری است که منافقین به آنجا گریختند
ناشناس
| Canada |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
15:18 شما هم بشین هی از راه دور بگو لنگش کن... هی بگو امریکا و انگلیس و ... رو نابود می کنیم! هی بگوامریکا داره متلاشی میشه! هی بگو تنگه هرمز رو با نوار چسب می بندیم! هی بگو تو 10 دقیقه اول جنگ عربستان و اسرائیل و ... رو از صحنه روزگار محو می کنیم، هی بگو ناو هواپیمابر امریکا رو با دو تا بشکه منهدم می کنیم ... باز هم بگم ... بله اینا توهمات شما ها هست که فقط از راه دور نظاره گر ماجرا هستین و وقتی پای عمل بیاد جا می زنین.
چرا باید پاسخ متقابل بده؟! مثل اینکه تنتون بد جوری میخواره و دنبال دردسر و جنگ هستید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
اونا دنبال دردسر و جنگ هستن... البته با وجود شماها بایدم اینقدر گستاخ شده باشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
شما که انگلیسی هستید جوابتون مشخصه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
یعنی میگی هر تو سری خوردیم چیزی نگیم؟ اینه منطق شما؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
نمی‌دانم تن اونها چرا اینقدر می‌خاره و دو قرن همیشه دنبال باج و استعمارند. بس دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
شما که تو آلبانی نشستی پس از چی میترسی؟ جنگ شد ما خودمون میدونیم با تجاوزگرها چی کنیم.
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
تو نمیخواد بترسی بشین همونجا سر جات.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
تو از اونایی هستی که دزد خونت بیاد میگی بزار بدزده . دنبال دردسر نیستم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
اتفاقا اون چیزی که باعث جنگ میشه انفعال و بدون پاسخ
گذاشتن گستاخیه ایناست ۶ ساله هی انفعال به خرج دادیم و عقب نشستیم چی شد؟ اینا فقط دیپلماسی قدرت رو میفهمن اگه با قدرت جلوشون نایستادیم مطمئن باشید گستاخیشون بیشتر میشه با اظهار تاسف هیچ کاری پیش نمیره اینا فقط حرف زور رو میفهمن
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
تن شما مثل اینکه میخاره
ناشناس
| Canada |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
بله ما دنبال جنگ هستیم و جنگی به شما نشون بدیم که تاریخ به خودش ندیده
ناشناس
| Philippines |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
اگر با رژیم مشکل داری اقلا وطن پرست باش دویست سال هر بلایی که خواستند سرمون اوردند چقدر خاک از دست دادیم تو دو جنگ جهانی با اینکه بی طرف بودیم از شمال و جنوب اشغال شدیم چرچیل روزولت استالین اومدن تهران برای قراردادشون ولی شاه مملکتت را به هیچی حساب نکردند برای چه. برای اینکه ایران نیروی نظامی مجهز و قوی نداشت الان هم درد اینها صنعت هسته ای موشکهای نقطه زن بالستیک و نفوذ ایران در منطقه است و عصبانیت انها از اقتدار ماست درود بر سپاهیان و ارتشیان غیور این مرزوبوم پاینده باد ایران
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
مردم که به تو سری خوردن عادت کردن برادر ،حال تو سری خوردن آنهایی که نفت را قاچاق می کنند و به مردم هم پولش نمی رسد چه اشکالی دارد؟
نفتکش ایرانی مطابق با قوانین بین المللی توقیف شده. حالا ایران طبق چه قانونی میخواد اقدام به اصطلاح متقابل انجام بده؟! مگر اینکه بخواد آتش جنگ رو روشن کنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
قوانین بین الملل
خخخخه
عزیزم قوانین اون پرچم بالای سرت نوشته حتما!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
کدوم قانون؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
دقیقا مطابق با کدام قوانین بین المللی؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
نفت کش ما مطابق با قانون اروپا حق توقیف نداشته البته تندروهای انگلیسی که شما ازش دفاع می کنید همه حقی به خودشون میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
کدوم قانون؟ هیچ قطعنامه شورای امنیتی در این زمینه وجود نداره.
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
داداش کدوم قوانین . قوانینی که خودشون برعلیه دیگران وضع کردن و خودشونم به همون بهانه هر کیو دلشون خواست مجازات میکنن؟
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
من هم فکر میکردم قانون وجود داره ولی الان متوجه شدم یعنی همه دنیا فهمیدن تا جایی که منافع غرب تامین بشه قانون هست واگر نه قانون پشمه...الان که چین و هند و دیگر کشورها تولیداتشون بالا اومده و آخوره غربیها کاه و یونجش کم شده شروع کردند به جفتک زدن ---لعنت به کسی که کار نکنه و سنگ بندازه تو کار ملت...همه باید کار کنیم
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
بشین بابا حال نداری -
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
مطابق این قانون که تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران و از سوی دیگر تحریم اتحادیه اروپا علیه پالایشگاه بانیاس را هم نقض می‌کرده است
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
این نفتکش که هیچی چیزیش هم ایرانی نبوده و حتی پرچمش هم پرچم ایران نبوده، قصد داشته با خاموش کردن رادار و دور زدن قاره آفریقا به جای عبور از تنگه باب المندب، تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا رو دور بزنه که شناسایی و توقیف شده و جای هیچ اعتراضی هم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
بعله تحولات نشون داده آقایون جز حرف کاری از دستشون ساخته نیست
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
ظاهرا بخشی مهمی از دولتمردان جنگ را نعمت می پندارند
ولی اینبار جزا است!!
انگلیس که به همراه روسیه از بدترین دشمنان ایران در 400 سال اخیره باید بدونه که قاجار تموم شد و رفت پی کارش!حالا اگر هرات می خواد باید از روی اینجانب رد بشه.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
ادرستو هم بده تا بیاد از روت رد شه!!! بدون ادرس که نمی شه
خاک
| Bulgaria |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
مطمئن باش رد میشه
ما ۱ به ۱۰۰ هستیم
همه دنیا ضد ما هستن
ناشناس
| Canada |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
وقتی یه ابر قدرتی ظهور می کنه همیشه همه دنیا علیهش هستند. مهم نیست که علیهش باشن. مهم اینه که دنیا رو تسخیر خواهیم کرد و این اقدامات عزم ما رو بیشتر می کنه
فورا بايد مقابله به مثل كنيم ، گردن اين روباه پير را بايد بشكنيم،، تا ياد بگيرن كه وقتي عرضه ندارند بعد از يكسال تعهدي كه به ايران دادند عملي كنند.حق ندارند رهزني دريايي كنند. وجواب راهزني تو دهني است!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
زیاد حرص نخور هموطن. طرف خودیه !!!
مهدی
| Germany |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
راهزنان واختلاسگران داخلی را فراموش نکن!
باید با جهان تعامل کنیم

با تندروی چیزی حل نمیشه
من میگم یک نفتکش دو تابعیتی ایرانی بریتانیایی رو توقیف کنیم که مثلا ما هم یک کاری کرده باشیم
کشتی توقیف شده متعلق به یک شرکت روسی به نام Russian Titan Shipping Line است که محل ثبت آن در امارات است و زیر پرچم پاناما حرکت می کرده. محموله نفت آن را هم که ظاهراً یک شرکت سوریه ای خریداری کرده (حالا بگذریم که پولی بابتش داده یا خیر). ایران چکاره است؟

بازرسی از نفت‌کش‌ها و کشتی‌های تجاری در محدوده آب‌های سرزمینی یک کشور یک موضوع عادی است و صاحب آن آب‌ها زمانی می‌تواند کشتی را توقیف کند تا از قانونمند بودن فعالیت های آن اطمینان حاصل کند. در این مورد شبهه نقض تحریم لازم الاجرای اتحادیه اروپا برای ارسال نفت به سوریه وجود دارد.

این یک مسئله حقوقی است که نیاز است از طریق مراجع مسئول به روش قانونی حل و فصل گردد و با گروگانگیری کشتی ها و تهدید تردد آزاد در تنگه هرمز غیر از تشدید تنش چیزی دستگیر ایران نمی شود بجز انزوای بیشتر. همه کارها باید مطابق قانون انجام گردد، حتی در برابر کسانی که شاید قانون را نقض کرده باشند. نقش قانون این است. اگر در این چهل سال چیزی از گروگانگیری بدست آورده ایم، در این مورد هم بدست خواهیم آورد.
اين همه نفتكش ايراني نفتكش ايراني نكنيد! يه كشتي روسي بوده داشته نفت مي برده به مقصد سوريه حتي خدمه ايراني هم نداشته پرچمشم كه مي گن مال پاناما بوده....فقط نفتش نفت ايران بوده! كه اگر ما عرضه داشتيم بايد قبلا پول اين محموله رو دريافت كرده باشيم كه توقيف شدن يا نشدنش به ما ربطي نداره در ضمن خسارت توقيف كشتي رو هم بايد خريدار (سوريه) بده.... متاسفانه بجاي دادن اطلاعات درست به مردم فقط جنجال راه مي اندازيد
پاسخ بده عمو ببینه!!
نفتکش ایرانی دور قاره افریقا رو زده و رفته اونجا چیکار؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
نفت ارزان و قاچاق میتواند باشد چونکه از سوریه هم رد شده و به اروپا میرفته است.
باید یه بار برای همیشه به این روباه پیر درس فراموش نشدنی بدهیم. یا حقمان را بدهید یا از حلقومتان بیرون می‌کشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
بابا لوطی قمه کش
2 میلیون بشکه نفت داشته. که با حداکثر تخفیف فروختیم بشکه ای 60 دلار. میشه 120 میلیون دلار. تقریبا هم قیمت با پهپادی که ساقط کردیم !! خسارت پهپاد رو نقد گرفتن.
به مبارکی توقیف نفتکشهای انگلیسی و امریکایی و تراشیدن سبیل بولتون بده بیاد ناپلئونی را
تابناک جان ، دنبال چی هستی ؟! روشن کردن آتش جنگ ؟!
می‌دونی آتش این جنگ احتمالی با میلیون ها کشته خاموش میشه ؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
چطوره جلوی انگلیسی ها دولا شیم
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
جلوی هیچکس دولا نشو.
قوانین جهانی را رعایت کن!
ناشناس
| Canada |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
مهم نیست که این جنگ چند نفر کشته بشه؛ لااقل برای من مهم نیست. من ایرانم با وی پی ان اومدم. پای جنگ هستیم تا اخرین لحظه اش
مراقب باشیم انگلیسی های خبیث و بد ذات
استاد بزرگ خدعه و نیرنگ هستند.
بی شک پاسخی ناپخته ما را توی دام بزرگی می اندازد.
و تمام حوادث منطقه را به ایران نسبت می دهند و و با پمپاژ خبری به اجماع سازی علیه ما می پردازند‌.
متاسفانه تیم ب به استعمار پیر هم ظاهرا وعده چرب و چیلی داده که اینطور گستاخ شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
ظریف خودتی؟
من این را از فضای مجازی نتیجه نگرفتم. مطمئن هستید که مردم در فضای مجازی این را خواسته اند ؟

بیشتر مردم به مشکلات معیشتی دچار هستند و مطالبات اول آنها جنگ نیست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
بیا دنیای واقعی پسر جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
شکم بروی پا افتادگان دوباره پیداشون شد،فقط بدین بخوریم بقیش کشک کیان عزت ناموس وطن کیلویی چند.
شروع نکنید آی تو داری و از این جور حرف های پوچ والا هزارتاهم مشکل دارم اما میبینم دارند ظلم میکنند به مرد این کشور این غربی ها.آنقدر هم خودم را برای شکم کوچیک و تحقیر غرب نمیکنم و داد نمی زنم.
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
دنیای واقعی زندان و گرسنگی است.
آقایان برای درمان نرن انگلیس پاسخ متقابل پیشکش
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
راست میگی کلی آدم از جونشون گذشتند برای اینکه از شر انگلیس رها بشن بعد مسولین ما میرن انگلیس برای درمان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
به موضوع خوبی اشاره کردید،.
کمی به دیپلماسی فرصت بدید. واسه یه دسمال که قیصریه رو به آتیش نمیکشن. من اصلا دل خوشی از انگلیسا ندارم ولی اقدام انتحاری فقط وضع و بدتر و مشروعیت اقدام متقابل به غرب میده
اقتدار ملی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
هوچی گری اقتدار ملی نیست.
از ديوار سفارت برين بالا نابودش كنيد ! مگه شوخيه !
همیشه زور گفته اند. روزی باید تسویه حساب بشه. هر روز از ترس مرگ مردن بی فایده است.
کاملا درست است ‌ما حاضریم برای دفاع از کشور و اسلام از جان و مال خود بگذریم.در مقابل این پیر مکار نیاید سکوت کرد .دیگه تعلل در مقابل بد عهدی انها به سر امده .به مشت انها باید با مشت جواب داد.به یاری حق و زیر لوای اسلام و ولایت از این گردنه همه به سلامت عبور و کشور را برای فرزندان و ایندگانمان مستقل خواهیم ساخت در این میدان دیگه به کالای خارجی نه و تولید داخلی را با تمام ضعفها حمایت خواهیم کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
ما فقط برای دفاع از کشور جان و مال خودمون رو میدیم!!
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
کدام تولید داخلی!؟
مملکت انقدر وابسته است که برای کالا دیگران را تهدید میکنیم وا آنهم بجه گانه!
من همچین مطالبه ای ندارم. تابناک شما از جانب خودت حرف بزن. از کی شما نماینده مردم شدی؟
روباه پیر باید ادب بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
ادب را از بی ادبان بیاموز
من فکر میکنم دولت ما باید اول بررسی کند و ببیند علت توقیف نفتکش چی بوده؟ اگه مبانی قانونی و حقوقی داشته است که فبها ونعمت وچنانچه فاقد مبنای حقوقی وبین المللی بوده است مامی تونیم به روشهای قانونی و حقوقی و دموکراتیک خسارتهای توقیف نفتکش رو بگیریم وگرنه مقابله به مثل یک ابزار احساسی و هیجانی خواهد بود که نمیتوان به اثار و پیامدهای منطقی منتهی شود.باتشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
هر موقع توانستید ضرر و زیان خارج شدن یکجانبه آمریکا از توافق برجام را نقد کنید الباقیشم نقد میشود به امید خدا.
با تشکر.
انگلیس و امریکا همیسه با هم همدست هستند قبل از اینکه دیر بشه یک کشتی حاپی lng از قطر را توقیف کنید اکه اقدامی کنند همه دنیا میفهمند که کشتی ایران هم در توقیفه واین عکس ابعمل مجازه انگلیس معلوم نیست تو اتحادیه اروپا هست یا نه! اگر اتحادیه اروپا صدور نفت به سوریه را تحریم کرده از طرف کشورهای اروپایی به سوریه بوده به بقیه چی مربوطه. اگر الان اینکار نکنید فردا اسراییل کشتی های نفتی ما را توقیف میکنه حتی تا حالاشم دیر شده. اینها فقط زبون زور میفهمند. هیچ غلطی نمیتونند بکنند مطمین باشید فقط نفت گرون میشه بکذار بشه شاید جین و زاپن هم یک تکونی به خودشون بدهند اروپا هم همینطور امریکا برای هفت سالش نفت ذخیره کرده الان با قیمت بالا بفروشه ولی تمام دنیا رو که نمیتونه نفت بده من میگم این جمهوری اسلامی اگه نمیتونه رو حرفاش واسته پس دیکه چی برای گفتن داره یک عمره میگیم عربها ال و بل خودمون موقع عمل از اونا کم میاریم اگه هم شکست بخوریم که نمیخوریم بالاخره به قول پدر مرحومم ادم یا مرد هست یا نیست حد وسط نداره!!!
اینها فشارهایی هستند که بوی جنگ ازشون میاد مگر اینکه طبق معمول ایران هیچ پاسخ عملی نده
کارهایی مثل ساقط کردن پهباد هم یک چوبخط برای دلایل جنگ خواهد بود
ولی در کل به نفع ملت خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
در تناقض گویی پروفسوری!
مطالبه کدوم ایرانیان دقیقاً؟! خواهشن من یکی رو با اون بقیه جمع نبندید. من چنین مطالبه ای ندارم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
کسی هم شما را جمع نبسته شما هی خودتی 
قاطی هر چیزی میکنی.!
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
ایران وقتی شکست خورده که عده ای پیدا شده اند که به وقت مبارزه گفته اند به من چه من که مطالبه ای ندارم
با وجود ارتش سایبری، آنچه در شبکه های اجتماعی می بینید نمی تونه کار مردم عادی باشه
سلام ... نقض تعهدات غربی ها هم ضرر مستقیم به اقتصاد ایران زده است و هم ضرر غیر مستقیم. ... لزومی به انکار نیست. ... باید شجاعانه به این مسئله اعتراف کنیم ... و سپس .... لطفاً در مورد لزوم جبران خسارات ناشی از عدم تعهد طرف مقابل برجام ؛ قبل از هر گونه توافق جدید احتمالی زیاد و مکرر مطلب بزنید.
به نظرتون سوریه بابت این نفت پولی پرداخت کرده؟بهتر نیست دنبال جواب این سوال باشیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
این نفتکش ظاهرا از سوریه هم رد کرده است.
سوال این است که بکجا می رفته و فروشنده و خریدار کیا هستند.
اين دومين نفت كش ايران است كه توقيف شده نفت كش اول كه سعودى ها دربندر جده داردهم پول توقف انرا مى گيرد انرا رها نمى كند اينها نفت كش ها مارا يكى ، يكى به بهانه مختلف از دور خارج مى كند به هوش وهوشيار باشيد
با سلام مطابق صحبت مجتبی پاسخ نابجا کار را برای ما سخت می کند. اگر قرار است مقابله به مثل کنیم باید فکر کرده عمل کنیم و با انتخاب یک راهکار درست و حساب شده کاری کنیم که نتیجه عمل انگلیس بسیار برایش گران تمام شود تا از عمل خود و پیروی از آمریکا غیر از ضرر چیزی عایدش نشود. یک راهکار آن است که از خرد و مشورت جمعی همه مردم برای انتخاب یک مجموعه راهکارهای فوق العاده هوشمندانه دراز مدت استفاده کنیم تا درس عبرت محکمی برای انگلیس شده و بداند که دیگر هرگز از این غلط ها نکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
به همه پرسی رجوع شود!
هر چند فکر نمیکنم از صادرات این نفت پولی به ایران برگرده ولی فکر میکنم باید جواب قاطع بگیرند تا حتی اگر منظورشان از این کار سیگنالهایی در ارتباط با برجام هم بوده ،راه درست و صادقانه دیپلماسی را انتخاب کنند و نه راهزنی مانند دزدان دریایی قرن 19 .
البته مسئولین ما در ارتباط با گرفتن اینجور انتقامها استادند ، فقط یابد ببینیم کی ؟ و چطوری کلاه بریتانیای مثلا کبیر را سوت میکنند؟
هر چند انگلیسها خودشان را به آمریکا چسبانده اند ولی در این قرن جز مرده متحرک نخواهند بود فقط یکی باید این را توی گوش کرشان فریاد کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
نه گوش های مسئولین ما شنوا هستند و به مردم گوش میدهند و خواست ها را دنبال می کنند ،انتظار شما عالیست!!!!!
باید چند تا از کشتی های انگلیسی و آمریکائی رو بدلیل تحریم ایران علیه اونها توقیف کرد تا پا را از این فراتر نگذارند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
اگر متونستیم تا حال انجام داده بودیم!
اول از سفارتخانه شروع بشود،بیرون کنید این جاسوسان را از کشور،و برای غرامت تمام اموال به نفع مردم ایران مصادره بشود.
حرف نزنید عمل کنید حتی اگر رفع کرد شما هم چند روز بگیرید بعد ول کنید
حضرت امام (ره ) فرمودند:اگر انها در مقابل دنیای ما بایستند در مقابل تمام دنیای آنان خواهیم ایستاد .
اگر پیرو حضرت اما م (ره) و رهبر معظم هستید .بسم الله یه خودی نشان دهید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
امام این سخنو قبل از جام زهر گفته اند یعنی اگر تاریخو مطالعه فرمایید چند سال بعد از این سخن این اتفاق شوم افتاد ایا باید تاریخ تکرار شود تا شما درس بگیرید؟
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
سیاست با زمان تغییر می کند اخوی!
موشك جواب موشك !
کشتی شونو و تفنگدارهاش و الباقیشونو بگیرین تا بفهمن اقدام متقابل یعنی چی
بیخودخودتون روخسته نکنید.
ازاین دولت بی تدبیروناامیدهیچ بخاری بلندنمیشه...
اگر قرار شد کاری کنیم یک اولتیماتم 2 روزه بدید ولی غیر علنی...غیر علنی باشه بهتره ... اگر موثر نبود خیلی غافلگیرانه یک نفتکش که مطمئنیم برای انگلیسه توقیف کنیم...غافلگیرانه باشه با کمترین هزینه ولی اگر هم نشد حتی به قیمت تنش و درگیری دریایی با کلی قایق تندرو مسلح که جرات دفاع هم نداشته باشند. بعد نفتکش مصادره شده از عربستان رو به صورت مشابه اقدام کنیم .... تا نفتکش هامونو آزاد کنند .... فکر کنم خبیث ها به جای جنگ دارن اینجوری کارشونو پیش میبرن و روز به روز هم گستاخ تر خواهند شد....
اگر قراره با زجر و ذلت بمیریم بهتره با عزت بکشیم و کشته شویم . ولی بسیار با سیاست عمل کنیم.
بابا دست بردارید اتفاقی نیفتاده
کشتی رو که نمی تونند بخورند.مجبوورند آزادش کنند
بی خود درگیری درست نکنید
بوی جنگ به مشام میرسد
تابناک. از اینکه کاربران اکثرا خواهان اقدام متقابل هستند. معنی اش این است که می خواهند شعله یک جنگ را ایران روشن کند واین از روی نارضایتی آنها از داخل است تا شاید به زعم آنان فرجی حاصل شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
ارتباط بیخود ایجاد نکن!
ناشناس
| Canada |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
نارصایتی از داخل به جنگ ربطی نداره. جنگ هم می کنیم اونایی رو هم که باعث بروز شرایط اقتصادی حاصر شدند رو هم محاکمه خواهیم کرد
اين نفتكش اگر مقصدش سوريه است چرا از كانال سوئز نرفته و افريقا رو دور زده كه خيلي مسير دوري است، شايد مصري ها ب دليل همراهي با عربستان اجازه ورود محموله هاي نفتي ايران رو به سوئز نميدن، و ايران محبور شده ابهاي افريقا رو دور بزنه كه احتمالا در جهت دور زدن تحريمهاست، خبر احتمال غني سازي ٢٠ درصد در روزهاي اينده و سرنگوني پهباد امريكا ، امريكا و روباه پير را وا داشته تا باج خواهي كنند، اسپانيا اعلام كرده در ابهاي سرزميني من بوده، وبدستور امريكا و انگليس نفتكش توقيف شده، اين يعني حركت مثبت مقامات مادريد نسبت به ايران. ايران نفتكشهايش را از ابهاي بين المللي و سواحل كشورهاي دوست عبور ميدهد، از نظر قانون ابهاي ازاد حركت انگلستان خصمانه و غيرقانوني است، از قرار معلوم اتحاديه اروپا اظهار بي اطلاعي كرده، و اين يعني عمل خصمانه لندن عليه ايران. اقدامات زير ميتواند كارگشا باشد، ابتدا درخواست از مجامع بين المللي و انگليس ب جهت بازگرداندن نفتكش، البته بدون باج دهي ايران، اگر كشتي بازگردانده شد، بسيار نيك ميباشد، اگر نفتكش بازگردانده نشد، ايران بايد سريعا اقدام متقابل كند ، چون در صورتيكه كاري نكنيم بازهم كشتي هاي ما توقيف ميشود و اين يعني به صفر رساندن صادرات نفت، اين يعني فروپاشي اقتصادي، نارضايتي مردم و اعتراضات، در هر حال هزينه توقيف نفتكش بريتانيا توسط ايران در هرمز بسيار كمتر از بي تفاوتي در قبال توقيف نفتكش ايراني ميباشد، از ياد نبريم هنگاميكه محمدشاه قاجار قصد تصرف و بازگرداندن هرات را داشت ، مشابه همين اقدام انجام شد:تهديد انگليس به اشغال ابادان و خرمشهر و بوشهر، همين تهديد شاه قاجار رو مجبور ب عقب نشيني با خواري تمام كرد، با مطالعه فراوان ميگويم اقدام متقابل كارگشاست هرچند هزينه زا باشد، ايران تنها نيست، اگر عربستان واكنش نشان دهد حوثي ها از پسشان بر مييان، اگر اسرائيل غلطي بكند حزب الله و نيروهاي ايراني در سوريه هستند، حشدالشعبي هم اماده ضربه زدن ب اهداف امريكا در صورت فرمان فرمانده كل قوا ميباشد، قايق هاي تندرو و موشكهاي مستقر در جزاير ايراني و جنوب اماده شليك هستند، از اقاي ظريف درخواست دارم سريعا درخواست پس دادن نفتكش را بدهد در صورت عدم تحويل ، نيروهاي مسلح در اقدام متقابل درنگ نكنند. از تاريخ ٢٠٠ سال گذشته ميشود اهداف شوم روباه پير را متوجه شد
من به عنوان یک ایرانی همچین مطالبه ای ندارم. لطفا از قول ایرانیان!! تیتر نزتید. بس کنید این انقلابی گریتونو توروخدا. خسته مون کردید...
اولا سوریه تحریمه نباید نفت بدن یک کشور ورشکسته دوما سیسی کانال سویز را به دستور عربستان بسته مصثل ایران که میخواد تنگه هرمز را ببنده، عاقبت کارهای مسوولین ایران جنگ خانمانسوزه
سلام پیشنهاد م این است که در اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی طرحی بتصویب برسد که همه کشورهایی که در تحریم امریکا همکاری کردند از نظر دولت جمهوری اسلامی تحریم نفتی هستند و هیچ نفتی از طریق تنگه هرمز به مقصد ان کشور ها حمل شود .حالا کشور اروپایی باشد افریقایی باشد یا اسیایی یا امریکایی .
به نظرم اختلاسگران عزيز و بابك زنجاني هاي جديد از اين اقدام خيلي ناراحت هستن.....
قرار شده سپاه ناو هواپيمابر امريكا را توقيف كند.
باید تلافی کرد
کلا ملت جالبی هسیم
لطفا نفت نفت کش توقیف شده را به دریا بریزید....
تنها راه مقابله با تحریم نفتی
رها کردن نفت خام بر روی خلیج فارس است.
به عنوان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران‌ و انگلیس ?????????????????????
مصدق در قضایای نفت جرات و جسارت داشت با اتگلیس قطع رابطه کرد شما فقط شعار میدهید و هیچ اقدامی علیه انگلیس نمیتوانید انجام دهید
تنها راه سیلی زدن به گوش کار ابلهانه و در واقعه از پیش برنامه ریزی شده انگلیس و آمریکا است. انگلیس همیشه همراه آمریکا و سعودی و هرکس ضد ایران است بوده و حالا هم تمام قد در برابر ایران اسلامی خودنمایی کرده است و باید چنان پاسخی عملی به انگلیس داده شود تا همه کشورهای همراه آمریکا و اسرائیل و سعودی حساب کار خودشان را بکنند و این بسیار ساده است. حتی در علم ثابت شده است هر عملی عکس العملی معکوس است مخالف جهت. معهذا باید ایران دم انگلیس و تمام دست نشانده های آمریکا و غیره را با این عمل ببرد به ترتیبی که نه حساب کار خودرا بکنند.
کشتی که مال ایران بوده و اونا می دونستن مال ماست بهش حمله کردند اونوقت بعضی ها انتظاردارندکه به این گستاخی آنان پاسخ ندهیم چون ممکن جنگ بشه .مگه میشه این همه خفت و خاری رو تحمل کرد از چی باید ترسید و لرزید این هم یک نوع تجاوز است و بایستی دفاع کرد .کسانی که می ترسند کنار بایستند این کشور پر از غیور مردان وزنانی است که جواب هر تجاوزی را می دهند .اگر آغاز گر جنگند ما هم هستیم و از کشته شدن برای وطن و مردم ودین خود هیچ وحشتی نداریم .
خودتون و فرزندان و آقازاده هاتون تشریف ببرید تنگه هرمز اقدام متقابل بکنید . به عنوان یک جوان بیکار چه هیچ سهمی از درامد نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع و معادن ایران ندارم برام فرقی نداره.
مرگ یک بار شیون یک بار باید برای نجات خودمان کشورمان جنگید .ولی تمام اقا زاده ها خانم زاده ها داماد زاده ها و بابا هشان که سرباز پیاده نظام دشمن در چپاول وغارت در این چهل سال به صغیر وکبیر رحم نکردند. اول باید زنده زنده سوزاند.وخاکستر فاسدشان به دریا ریخت .که بیشتر از این از پشت به ملت خنجر نزنند.بعد نوبت اجنبی ها است که به شدت نابود کنیم تا ملت و کشور بیمه شوند از هر ناپاکی.
یک عده احساساتی بی اطلاع از حقوق و سیاست و منافع ملی نظر می دهند تابناک هم منتشر می کند با افزایش تنش ما چه چیزی بدست می آوریم انگلیس را به سمت آمریکا سوق می دهیم تا او هم از برجام خارج شود این بنفع ترامپ است ضمنا سوریه تحریم بوده حق یا ناحق ما نباید به آن کشور نفت بدهیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار