بازدید 14329

اقدام جالب توجه و متفاوت فرماندار نمین برای رفع یک مشکل +فیلم

نشستی متفاوت که در انتها به این نتیجه رسیده که نانوا‌های حاضر در نشست وعده بهبود کیفیت محصولاتشان را داده اند و احتمالا در مقابل، تقاضا‌هایی از فرماندار و دیگر مسئولان شهر داشته اند. رویدادی که انتشار فیلمی کوتاه از آن در فضای مجازی، موجب شکل گیری موج بزرگی از واکنش‌ها شده است.
کد خبر: ۹۰۹۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲ 03 July 2019
تابناک اجتماعی -
ابتکار فرماندار یکی از شهرستان‌های شمال غربی کشورمان برای حل یکی از مشکلات قدیمی شهروندان، بازتاب‌های متفاوتی در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت.

به گزارش «تابناک»، از جمله مسائلی که از دیرباز گلایه‌های بسیاری از شهروندان ایرانی را در مواجهه با مسئولان به دنبال داشته، کیفیت نان است. گلایه‌ای بسیار پر تکرار که می‌شود در بریده‌های روزنامه در سال‌های دور نیز نشانه‌های آن را یافت و وعده‌ها و تدابیر مسئولان برای رفعش را مرور کرد.

موضوعی مرتبط با زندگی روزمره اغلب مردم که گاه در مقاطعی به ارائه راهکار‌هایی بنیادین برای رفع آن نیز منجر شده که از جمله آنها، طرح برچیدن نانوایی‌های سنتی و جایگزینی آن‌ها با کارخانه‌های تولید صنعتی نان بوده که اگرچه توانسته نان‌های جدیدی به سبد خانوار ایرانی بیافزاید، اما از جمله اید‌های شکست خورده و برچیده شده است.

البته همه راهکار‌های ارائه شده برای بهبود کیفیت نان در کشورمان نیز شکست خورده نیستند. این را می‌شود از ورود تکنولوژی به نانوایی‌های سنتی ایرانی دریافت که موجب شده بسیاری از نانوایی‌ها به تنور‌های صنعتی و گردان و دستگاه‌های خمیرگیری، چانه گیری و پهن کردن چانه مجهز شوند و تقریبا اثری از سوخت‌های سنتی و مشعل‌های قدیمی در هیچ نانوایی به چشم نخورد.

مجموعه تغییراتی برای تهیه نان با کیفیت بالاتر که به آنها، بهبود کیفیت آرد و افزایش نظارت، به ویژه در امور بهداشتی را باید افزود. اتفاقات مثبتی که هنوز نتوانسته گلایه از کیفیت نان را در همه جا پایان دهد و هر بار که بحث دورریز و اسراف نان به میان می‌آید، پای کیفیت نان را به بحث باز نکند.

این در حالی است که طی سال‌های اخیر، بحث قیمت نان و افزایش آن در چند مقطع هم مزید بر علت شده و انتقاد‌ها در خصوص کیفیت این کالای اساسی را شدت بخشیده است. انتقاداتی که واکنش مسئولان به ان، اغلب از وعده رسیدگی به این مقوله و تاکید بر افزایش نظارت و یا دعوت مردم به صبوری فراتر نرفته است.

راهکار‌هایی تکراری و کم اثر که ظاهرا کم اثر بودنشان برای فرماندار شهرستان نمین مسجل شده است. باوری که موجب شده وی در اقدامی متفاوت، جمعی از نانوا‌های شهر را گرد هم آورده و از ایشان خواسته تا با میل کردن نانی که برای پذیرایی از ایشان فراهم آمده، در خصوص کیفیت این کالای مهم بحث و تبادل نظر کنند.

نشستی متفاوت که در انتها به این نتیجه رسیده که نانوا‌های حاضر در نشست وعده بهبود کیفیت محصولاتشان را داده اند و احتمالا در مقابل، تقاضا‌هایی از فرماندار و دیگر مسئولان شهر داشته اند. رویدادی که انتشار فیلمی کوتاه از آن در فضای مجازی، موجب شکل گیری موج بزرگی از واکنش‌ها شده است.

اتفاقی جالب توجه و خاص که برخی تحسینش کرده و برخی انتقادات و اشکالاتی متوجه آن دانسته اند و در نتیجه این بازخوردها، بازتابش وسعت گرفته است. بازتاب رویدادی متفاوت که دست کم نشان می‌دهد همه راه‌ها برای بهبود کیفیت نان، برخورد با متخلفان و تاکید بر نظارت‌های سخت گیرانه نیست و می‌توان به جای این تدابیر، از همدلی نانوا‌ها و مسئولان بهره گرفت. اتفاقی که جای خالی اش در امور زیادی به چشم می‌خورد.
 
تعداد بازدید : 4383
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
من میتونم عنوان رو با متن، اقدام هنجار شکنانه فرماندار نمین عوض کنم
هرکار خلاقانه ای، قطعا هنجار شکنی است
نان کرنون محلی شهربابک رو اگر میخوردید تازه میفهمیدید که نان چیست.نانی که چهل دقیقه در تنور سنگی میماند و کاملا مغز پخت میشود.دور ریز هم ندارد.هر نانوایی از هر شهری که خواست به شهربابک بیاید تا آموزش ساخت تنور مخصوص و روش پخت را ببیند و هم درآمد بالایی برای خود رقم بزند و هم با پخت نان ممتاز دعای خیر مردم را نصیب خود کند
ای بابا روی میز که کثیف هست چرا نون رو روی سفرنذاشتن
خودتون میدونید و مملکتتون
ایشون باید تولید کنندگان گندم را هم دعوت میکرد چون خبر نداره کیفیت از صفر تا صد تولید است و با گندم تولید شده با کیفیت پایین نمیشه نان با کیفیت تحویل مردم داد
آذریها کلا به کارهای نمایشی خیلی علاقه دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
لطفا حرف‌ مفت نزنید
اهل عمل هستند
نفس کار بسیار عالی بوده
بنظرم این کارو با خودرو سازان بکنن. جمعشون کنن بگن پراید و پژوی چهل سال پیش رو سوار شید به همراه زن و بچه. بعد برید سرکار و مسافرت و بیاید درباره کیفیت! تبادل نظر کنیم.
هه
ههه اخه ازمایشگاه برای چی گذاشتن !!؟ خودشون خوردن امتیاز دادن
من ترکم، من بخاتر کمبود کیفیت صدا هیچی نفهمیدم.
چرا بازبان رسمی کشور صحبت نمیکنن تا بقیه هم وطنان و نانواداران هم متوجه این راهکار شوند
این فرماندار باید ارتقا بگیرد نه ماموران متخلف
آخه این چیه گذاشتید؟
مگه همه مردم ترک زبان هستند؟؟؟
نان بایستی به تنهایی نه با مزه های جانبی و توسط متخصص و و نانوا و آزامایش آزمایشگاه سالم و باتجربه مورد ارزیابی قرار بگیرد، نه توسط خود نانوا ها
براي اينكه نان با كيفيت و قابل قبول به دست مردم برسد بايد چند آيتم مهم را در نظر گرفت:
1- نوع و كيفيت آرد ( معمولا آرد تازه و تهيه شده از گندم تازه كيفيت خوبي نخواهد داشت)
2- زمان تهيه خمير ( خميري كه 20 دقيقه يا نيم ساعت قبل از پخت تهيه شود نان با كيفيتي نخواهد داشت )
3- تجهيزات و ماشين آلات تهيه نان ( تنورها و كوره هاي سنتي كيفيت پخت نان را بيشتر مي كند )
4- مواد افزودني به خمير
5- علاقه و وجدان كاري ( كسي كه با حوصله و علاقه در كاري مشغول شود نتيجه بهتري خواهد گرفت )
در زمان قديم شاطرها ساعت 3 الي 4 صبح به مغازه خود مراجعه كرده و نسبت به تهيه خمير اقدام مي كردند و تا زمان شروع پخت نان كه معمولا حداقل 2 الي 3 ساعت طول مي كشيد خمير كاملا پف كرده و جا مي افتاد و در نتيجه كيفيت نان بيشتر شده و هم بركت و حجم خمير نيز زيادتر مي شد.
متاسفانه شاطرهاي حال حاظر اكثرا" جوان و كم سن و سال هستند و مغازه را معمولا اجاره كرده و بيشتر به افزايش درآمد فكر مي كنند تا كيفيت و رضايت نان . آنها از وزن خمير كم مي كنند ، چند عدد كنجد به نان اضافه كرده و با قيمت بيشتر به مردم تحميل مي كنند.
كار جالبي انجام دادند، آفرين به ايشان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل