بازدید 6469

۷۰ هزار تبعه افغان به کشورشان بازگردانده شدند

کد خبر: ۹۰۹۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰ 03 July 2019
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: بیش از ۷۰ هزار تبعه افغان غیر مجاز که از سایر استان‌ها توسط پلیس دستگیر شده بودند از مرز دو غارون تایباد در خراسان رضوی به کشورشان بازگردانده شدند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، حسن جعفری در دیدار با کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان افزود: این تعداد فقط در سه ماهه اول سال جاری از سایر استان‌های کشور دستگیر شده و به استان خراسان رضوی اعزام شده بودند.

وی با بیان اینکه ایران طی ۴۰ سال گذشته پناهگاه خوبی برای پناهندگان بوده است اضافه کرد: به رغم مشکلات در همه حوزه‌ها خدمات خوبی به اتباع افغانی داده شده است که از جمله آن می‌توان به ۴۵۰ هزار نفر دانش آموز افغانی اشاره کرد که به صورت رایگان خدمات آموزشی دریافت می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: تمامی خدمات استان برای اتباع خارجی و ایرانی یکسان است.

جعفری افزود: از زمان حضور آمریکایی‌ها در افغانستان شاهد چند برابر شدن تولید مواد مخدر در این کشور هستیم و از طرف دیگر به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های عمرانی و اجتماعی و امنیت در این کشور، تردد اتباع غیر مجاز این کشور در ایران افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: علی رغم همه هزینه‌های سنگینی که در ایران برای پناهندگان می‌شود، اما کمک‌های بین المللی به ایران بسیار ناچیز است برای همین انتظار داریم متناسب با نوع خدمات این کمک‌ها تعریف شوند.

جعفری ادامه داد: بسیاری از خدمات رایگان کشور به پناهجویان مورد غفلت بوده و اطلاع رسانی نمی‌شود لذا انتظار داریم این خدمات درست و به اندازه خودش به جامعه بین المللی منعکس شود.

نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران هم که برای فراهم کردن مقدمات سفر آتی سفرای کشور‌های اروپایی به مشهد به این شهرستان سفر کرده است گفت: در حال حاضر لازم است مشارکت ما با هم بیشتر از هر زمان دیگری تقویت شود چرا که تعداد بسیار زیادی از پناهندگان افغان در مشهد زندگی می‌کنند.

ایوو فریزن با بیان اینکه تعامل بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت دارد افزود: هفته آینده که سفرای کشور‌های اروپایی به مشهد سفر می‌کنند فرصت بسیار خوبی هست که از تعامل و همکاری‌ها در جهت مطلوب استفاده شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس