بازدید 5353
۱
رئیس فراکسیون «بدر»:

ادغام الحشد الشعبی مساله جدیدی نیست

کد خبر: ۹۰۹۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰ 02 July 2019
رئیس فراکسیون «بدر» پارلمان عراق گفت که «ادغام الحشد الشعبی با نهاد امنیتی امر جدیدی نیست و هیچ شخصیت سیاسی یا دولتی قادر به از میان برداشتن این سازمان نخواهد بود».

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «حسن الکعبی» رئیس فراکسیون «بدر» پارلمان عراق روز سه‌شنبه گفت که تصمیم عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر این کشور برای سازماندهی الحشد الشعبی و ادغام آن با نیرو‌های مسلح، مساله جدیدی نیست.

حسن الکعبی در عین حال تاکید کرد که هیچ شخصیت سیاسی یا دولتی قادر نخواهد بود الحشد الشعبی را از میان بردارد.

وی به پایگاه خبری «المسله» گفت که «الحشد الشعبی جزو گروه‌های مقاومت و مردم نهاد است و حمایت از آن از طریق آموزش نظامی و عقیدتی واجب است تا قدرت و اقتدار این سازمان حفظ شود».

رئیس فراکسیون بدر عراق تاکید کرد که «الحشد بخش جدایی ناپذیر نیرو‌های مسلح عراق است که تحت فرماندهی فرمانده کل نیرو‌های مسلح قرار دارد».

رئیس فراکسیون بدر با اشاره به فتوای مرجعیت عالی عراق برای تاسیس الحشد الشعبی گفت که «فتوای مرجعیت سر جای خود باقی است و همگان از آن اطاعت می‌کنند».

وی در پایان متذکر شد که «الحشد تنها با فتوای خود آیت‌الله سیستانی مرجعیت عالیقدر از میان برداشته می‌شود و هیچ مقام سیاسی یا دولتی قادر به حذف آن نخواهد بود».

«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق دیروز دوشنبه دهم تیرماه، فرمانی ده بندی برای سازماندهی الحشد الشعبی صادر کرد که بر اساس آن این سازمان «بخشی جدانشدنی نیرو‌های مسلح عراق» شده و آن دسته از گروه‌هایی که نمی‌خواهند به «نیروی مسلح عراق» بپیوندند، می‌توانند جدا شوند و به فعالیت سیاسی بپردازند.

عادل عبدالمهدی در این فرمان ده‌بندی مطلب جدیدی که علیه الحشد الشعبی باشد، نه تنها اعلام نکرده که بند‌های اصلی از جمله بند نخست، بر موجودیت آن تأکید مؤکد کرده و گفته «الحشد الشعبی بخشی جدایی‌ناپذیر از نیرو‌های مسلح عراق است». این را باید مقایسه کرد با زمان ۲۰۱۶ که برخی گروه‌های سیاسی نزدیک به آمریکا یا عربستان سعودی، تلاش کردند که موجودیت الحشد الشعبی را بعد از نابودی داعش، کاملا منتفی کنند، اما اکنون در فرمانی که تأکید بر قانون قبلی است، تصریح شده که الحشد، بخشی جدایی‌ناپذیر از نیرو‌های مسلح عراق است
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
اگر حشد الشعبی بمونه عراق هم مثل لبنان و یمن وارد جنگ داخلی خواهد شد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل