بازدید 8131

برایان‌هوک: ایران به دنبال سیطره بر خاورمیانه است

کد خبر: ۹۰۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۰ 29 June 2019

نماینده آمریکا در امور ایران مدعی شد که ایران به دنبال تشکیل محوری قدرتمند برای سیطره بر منطقه غرب آسیا است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «برایان هوک» نماینده آمریکا در امور ایران جمعه شب مدعی شد که ایران به دنبال تشکیل محوری قدرتمند برای سیطره بر منطقه غرب آسیا است.

وی که با شبکه خبری الحدث مصاحبه می‌کرد، افزود:‌ ایران باید دیپلماسی را با دپلماسی پاسخ دهد.

هوک چند روز پیش نیز در واکنش به هدف قرار داده شدن یک فروند پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسدران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز مدعی شد: «دیپلماسی ما قبول نمی‌کند که ایران از نیروی نظامی (علیه ما) استفاده کند بلکه ایران باید با رویکرد دیپلماتیک ما به روش دیپلماتیک برخورد کند».

هوک در ادامه این مصاحبه گفت: اگر ایران به باج‌خواهی هسته‌ای خود ادامه دهد واکنش‌ها به این اقدام بسیار بزرگ خواهد بود.

دولت آمریکا بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام در اردیبهشت‌ماه سال گذشته تحریم‌های متوقف‌شده به موجب آن را احیا کرده است. دولت آمریکا اعلام کرده قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند. 

کشورهای باقیمانده در برجام پس از خروج از آمریکا از این توافق بین‌المللی مدعی شدند که مزایای ایران از توافق برجام را حفظ خواهند کرد. آلمان، انگلیس و فرانسه به عنوان سه کشور اروپایی طرف توافق هسته‌ای با ایران از ۱۱ بهمن‌ماه سال گذشته ساز و کار مالی با نام اینستکس را با هدف ادعایی تسهیل مبادلات تجاری با ایرن راه‌اندازی کرده‌اند. اینستکس قرار است در مراحل اول مبادلات مربوط به مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی را پوشش دهد، اما کشورهای اروپایی وعده گسترش آن را داده‌اند.

شورای عالی امنیت ملی ایران سرانجام روز چهارشنبه (۱۸ اردیبهشت‌ماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد «در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام» برخی اقدامات خود ذیل برجام را متوقف کرد.

پس از آن «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران روز ۳۰ اردیبهشت اعلام کرد، در راستای اجرای ابلاغیه شورای عالی امنیت ملی، ظرفیت تولید غنی‌سازی اورانیوم ۳.۶۷ کشور با طراحی جدید به حدود چهار برابر افزایش می‌یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها