بازدید 19779
وال استریت ژورنال گزارش داد؛

اروپا نمی‌تواند به خاطر افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده، ایران را تحریم کند

چندین تن از رهبران گروه ۲۰، از جمله آقای مکرون، در جلسات حاشیه‌ای نشست این گروه با ترامپ در مورد مسائل ایران دیدار کردند. ترامپ گفته مکرون به او گفته که دوست دارد با ایرانیان ملاقات کند. ترامپ در جواب گفته: گفتم حتما، هر کسی که بخواهد می تواند با آن‌ها ملاقات کند. من اهمیتی نمی دهم. فکر می‌کنم صحبت کردن با آن‌ها عالی است.
کد خبر: ۹۰۸۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸ 30 June 2019

امانوئل مکرن، رئیس جمهور فرانسه، گفت: اروپا هیچ برنامه فوری برای دنباله روی از ایالات متحده و اعمال تحریم علیه ایران ندارد، حتی اگر تهران تهدید خود را عملی کرده و از توافق هسته ای که دونالد ترامپ سال گذشته از آن خارج شد، تخطی کند.

مقامات ایالات متحده در روزهای اخیر از اروپایی ها خواسته اند تا پس از آنکه دولت ایالات متحده در روزهای اخیر، تحریم های جدیدی علیه ایران در پی حملات اخیر به تانکرهای نفتی، شلیک راکت و سقوط یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی اعمال کرده، مواضع خود را نسبت به ایران سخت تر کنند.

ترامپ روز شنبه هشدار داد، اگر ایران تهدید خود برای غنی سازی اورانیوم بیشتر از مقررات مربوط به توافق هسته ای 2015 را عملی کند، تلافی جویی نامشخصی در پیش خواهد بود.

اروپا برای تحریم ایران منتظر یک تخطی بزرگ می‌ماند

وی در پایان نشست گروه ۲۰ به خبرنگاران گفت: من فقط می توانم بگویم خواهید دید چه پیش می آید. ما نمی توانیم اجازه دهیم ایران سلاح هسته ای داشته باشد و افزود که عجله برای رسیدن به یک قرارداد با ایران ندارد.

جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در توییتر نوشته که کشورش در برابر هر گونه تحریم های ایالات متحده مقاومت خواهد کرد.

چندین تن از رهبران گروه ۲۰، از جمله آقای مکرون، در جلسات حاشیه‌ای نشست این گروه با ترامپ در مورد مسائل ایران دیدار کردند. ترامپ گفته مکرون به او گفته که دوست دارد با ایرانیان ملاقات کند. ترامپ در جواب گفته: گفتم حتما، هر کسی که بخواهد می تواند با آن‌ها ملاقات کند. من اهمیتی نمی دهم. فکر می‌کنم صحبت کردن با آن‌ها عالی است.

آقای مکرون در یک کنفرانس خبری جداگانه گفت، هدف اصلی او این است که تنش های بین ایران و ایالات متحده را از بین ببرد، اما همچنین در هدف جلوگیری از ایران برای دستیابی به سلاح های هسته ای با ترامپ مشترک است. او گفته که اگر ایران محدودیت ذخایر اورانیوم را رد کند، اروپا تحریمی وضع نخواهد کرد، زیرا این امر در چهارچوب توافق هسته ای نیست.

او ادامه داد: این یک ریسک بزرگ است. آنچه ما در چنین موقعیتی انجام خواهیم داد، این نیست که مستقیم به سراغ تحریم برویم، بلکه باید دقیق و بنا بر معاهده ای که در سال 2015 امضا کرده ایم، عمل کنیم. او گفته که در صورت عدم برآورده شدن مطالبات، فرانسه، آلمان و بریتانیا در ابتدا وزیر خارجه ایران را برای توضیحات رسمی دعوت خواهند کرد.

تحت توافق هسته ای، چندین فرآیند چند مرحله ای برای شکایت و ارزیابی وجود دارد که دست کم پنجاه روز طول می کشد. تنها در پایان این روند است که اگر ایران همچنان از مفاد توافق تخطی کرده باشد، اروپا بالقوه تحریم ها را تحمیل خواهد کرد. اما برخی مقامات اروپایی می گویند که فرانسه، آلمان و بریتانیا ممکن است در استفاده از این مکانیزم تعلل کنند و منتظر یک تخطی و نقض جدی و بزرگ تعهدات از سوی ایران باشند.

رئيس جمهور فرانسه، پیامی در خصوص درک موضع ايران نشان داده است. مکرون گفته: تا همین اواخر، ایرانیان، طبق همه گزارش ها به درستی رفتار و از قوانین پیروی کرده اند. در حال حاضر به دلیل افزایش تحریم ها و تنش ها، تهدید کرده اند که تا حدی متفاوت اقدام کنند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز با ترامپ دیدار و در مورد شیوه کشانیدن ایران به میز مذاکره صحبتی مفصل کرد. او گفته: این چیزی است که من بسیار با آن موافقم. اما وضعیت هنوز هم بسیار تنش آلود است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر