بازدید 7857

رییسی: دستاورد‌ها حاصل مقاومت است نه مذاکره

کد خبر: ۹۰۸۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 27 June 2019
رئیس قوه قضائیه گفت: شهدا به ما ایستادگی و مقاومت را آموختند و آنچه امروز داریم از مذاکره نیست بلکه از راهبرد مقاومت است.

به گزارش تسنیم، در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، مراسم تشییع پیکر‌های مطهر ۱۵۰ شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس در پایتخت برگزار شد. آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه در مراسم تشییع پیکر مطهر ۱۵۰ شهید تازه تفحص شده در سخنانی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: شهدای عالی قدر ما مظهر حقیقت و شناخت هستند و با ما سخن می‌گویند و به ما درس خداشناسی می‌دهند. آن‌ها مظهر اخلاص و تلاش برای خدا بودند. در محضر شهیدان باید درس عبودیت و دلدادگی به خدا بگیریم. آن‌ها به وظیفه دینی خود در زمان خود عمل کردند و جان خود را به خالق خود عرضه کرده‌اند. این تجارت سراسر سود است و شهدا با این کار بهشت جاویدان را برای آینده خود رقم زدند.

وی افزود: شهدای ما مظهر زمان شناسی هستند. آن‌ها شرایط جامعه، نیاز جامعه و آنچه عمل صالح را رقم می‌زند شناختند. هم دشمن شناس بودند و هم دشمن ستیز. همین شهدا برای ما جلوه دشمن شناسی و دشمن ستیزی هستند. دشمن ستیزی فرع بر دشمن شناسی است. آنچه ما امروز از اقتدار و عظمت کشور در اختیار داریم، به برکت خون شهدا و رهنمود‌های امام خامنه‌ای (مدظله العالی) است.

وی گفت که دلیل آنکه دشمن می‌خواهد به ما ضربه بزند، ولی نمی‌تواند و ما توانسته‌ایم با دشمن مقابله کنیم، مشاهده آینده‌ای روشن و امیدآفرین است و رمز آن دلدادگی به خدا و ایمان است.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به مقاومت شهیدان گفت: امروز در همه میدان‌ها برتری از آن انقلاب و دلدادگان به انقلاب است. شهدا به ما ایستادگی و مقاومت را آموختند و آنچه امروز داریم از مذاکره نیست بلکه از راهبرد مقاومت است. خطاب وصیت‌نامه شهیدان به مردم و مسئولین، امروزه بیش از همیشه و همه کار‌ها است. شهیدان می‌گویند ما برای خدا رفتیم و به امر، ولی زمان، اما نگذارید ارزش‌ها از بین برود. می‌گویند باید در برابر دشمنان ایستادگی کرد و این وجه مشترک وصیت نامه همه شهیدان است.

وی افزود: هر جا سخن از ظلم ستیزی و مقابله با استکبار جهانی باشد آن سخن در امتداد راهبرد جمهوری اسلامی ترسیم شده است. همانطوری که دیده‌ایم رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها فرمودند که اگر ایستادگی و مقاومت کنید دشمن ناچار به عقب نشینی خواهد شد؛ اما برخی متاسفانه در مقابل حرف‌های دیگری بر زبان جاری کردند. امروز آن دست مقدسی که سبب انهدام پهپاد جاسوسی متجاوز به آب‌های سرزمینی کشورمان شد، در واقع در راه ایستادگی و مقاومت هیچ تردیدی به خود راه نداده و این دست‌های عاشق و با اراده قطعا در برابر رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی با قدرت و آمادگی اقدام خواهند کرد و دشمنان را پشیمان خواهد کرد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس مرز بین ما و دشمن کجا بود و امروز مرز‌های جبهه انقلاب اسلامی تا کجا رفته است؟ امروز این مرز‌ها تا یمن و آفریقا ادامه پیدا کرده است و پیام حق طلبی شهدا به تمامی مردم آزاده جهان رسیده است. این شهدا پیامی با خود دارند که شنیدن آن گوش شنوا می‌خواهد. از خداوند می‌خواهیم گوشی برای شنیدن پیام‌های رقم زننده دنیا و آخرت شهیدان ه. ما عطا کند. همه باید بدانیم خدا از خون شهیدان نمی‌گذرد چرا که خون شهیدان متصل به ثارالله است و، چون متصل به ثارالله و عاشورا شد، دیگرخدا از این خون‌ها نخواهد گذشت. بدانیم هر چند باطل در عالم جولان می‌دهد، اما ثبات و ایستادگی ندارد و وعده خدا ماندگاری حق است.

وی با اشاره به لزوم خلوص نیت و عمل مدیران کشور گفت: این کشور نهالش بر پایه خون شهیدان است و کسانی که به هر دلیل در کشور ناخالصی دارند و عملشان ناخالص است، ماندگار نخواهند بود. خون شهیدان آنچنان انقلاب را تضمین کرده که آینده بسیار روشن‌تر از تصور ما است و مفسدان در آینده هیچ جایگاهی نخواهند داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان