بازدید 7880

خنثی شدن یک کودتای نظامی در ونزوئلا

کد خبر: ۹۰۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۸ 27 June 2019
وزیر ارتباطات و اطلاعات ونزوئلا از خنثی‌سازی یک کودتای نظامی در این کشور خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، «خورخه رودریگز» وزیر ارتباطات و اطلاعات ونزوئلا روز چهارشنبه اعلام کرد نهادهای امنیتی این کشور یک کودتای نظامی را خنثی کرده‌اند.

به گفته این وزیر ونزوئلایی، کودتاچیان برنامه‌ریزی کرده بوده‌اند که انبارهای مهمات و فرودگاه نظامی شهر کاراکاس را به تصرف خود در آورند. آنها همچنین قصد داشته‌اند «رائول بادولا» وزیر دفاع سابق ونزوئلا را از زندان آزاد کرده و او را رئیس‌جمهور اعلام کنند.

وزیر ارتباطات و اطلاعات ونزوئلا تأکید کرده است که دولت این کشور ویدئوهایی را در اختیار دارد که جابجایی پول و سلاح برای انجام عملیات فوق را تأیید می‌کند.

خورخه رودریگز همچنین اعلام کرد کودتاچیان قصد داشته‌اند با همکاری مزدوران خارجی، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا را به قتل برسانند.

حدود پنج ماه قبل «خوان گوایدو» رئیس‌ سابق مجمع ملی ونزوئلا به تحریک مقامات واشنگتن خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد. وی بارها هواداران خود را به آشوب علیه دولت قانونی ونزوئلا فرا خوانده و حتی از نیروهای مسلح ونزوئلا خواسته است که علیه رئیس‌جمهور نیکلاس مادورو دست به شورش مسلحانه بزنند.

آمریکا و متحدانش خوان گوایدو را به‌عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت شناخته و تلاش می‌کنند با سرنگون کردن دولت قانونی نیکلاس مادورو، وی را در ونزوئلا به قدرت برساند.

نیکلاس مادورو تاکنون بارها تأکید کرده است که تسلیم فشارهای واشنگتن و متحدانش نخواهد شد و جایگاه قانونی خود را ترک نخواهد کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان