بازدید 5010

۸۴ درصد از تریاک دنیا را افغانستان تولید می‌کند

کد خبر: ۹۰۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸ 23 June 2019

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 84 درصد از تریاک دنیا را افغانستان تولید می کند و عوامل سیاسی، اقتصادی و .. جوانان ما را مورد هجمه قرار داده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا-،زندی در جمع خبرنگاران افزود: بیش از 803 نوع ماده مخدر صنعتی را در دنیا ترویج داده اند که یکی از آنها شیشه است که سبب زوال عقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد رشد 384 درصدی تولید مواد مخدر صنعتی هستیم افزود: سن اعتیاد افزایش پیدا کرده و جوانانی که باید پویا و متفکر باشند اغلب به این مواد افیونی آلوده شده‌اند.

زندی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان در مسیر ترانزیت قرار دارد و بر اساس برآورد ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، 158 هزار نفر درگیر پدیده شوم اعتیاد هستند، خانواده ها باید بدانند امروز استکبار جهانی و در راس آن آمریکا، تلاش بر کشت و برداشت مواد مخدر دارند .

امروز هیچ ارگان و نهادی به تنهایی نمی‌تواند با مواد مخدر مبارزه کند اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر تلاش برای استفاده از ظرفیت همه اقشار مردم و جامعه و متنفذین است .

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 4 هزار شهید تقدیم نظام کرده که 770 نفر از این تعداد شهدای مواد مخدر استان هستند و 2400 نفر در این مسیر مبارزه جانباز شده اند .

وی بیان کرد: سال گذشته و امسال 8 سرشبکه مواد مخدر در سیستان و بلوچستان منهدم شده‌اند .

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر