بازدید 6575

پاسخ شفاف تابناک ورزشی به جوابیه کمیته ملی المپیک

ورزش، میدان فروتنی و افتادگی است و رویه‌ای که رییس کنونی کمیته ملی المپیک در پیش گرفته اند، با روح ورزش و آموزه‌های «جنبش المپیک» در تضاد آشکار است، البته اگر ایشان ما را به ناآگاهی از جنبش المپیک متهم نکنند... آقای صالحی امیری با سابقه دوسال حضور در ورزش، چگونه خود را معادل کلیت ورزش ایران دانسته اند؟
کد خبر: ۹۰۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ 22 June 2019

در پی انتشار گزارشی انتقادی در تابناک ورزشی با عنوان «سفر غیرضروری صالحی امیری به سوییس برای افتتاح ساختمان IOC»، کمیته ملی المپیک جوابیه‌ای به سایت تابناک ارسال کرد که طبق وظیفه رسانه‌ای خود، منتشر کردیم، اما این نامه حاوی چندین اشتباه و ادعای نادرست در خصوص نویسنده مطلب مذکور است.

به گزارش تابناک ورزشی، سفر رییس کمیته ملی المپیک به سوییس با همراهی دکتر مهدی علی نژاد رییس موفق فدراسیون ووشو و مجید کیهانی رییس پرحاشیه و پرانتقاد فدراسیون دوومیدانی انجام شده است و امروز نیز در خبرها گزارشی از دو سه ملاقات صالحی امیری در هتل محل استقرار میهمانان در لوزان منتشر شده است. اینجا برای تنویر افکار عمومی چند نکته را یادآور می شویم.

۱- رییس محترم کمیته ملی المپیک، و نگارنده جوابیه ارسالی، گویا هنوز به درستی مفهوم «تحلیل» را درک نکرده اند که واژه «غیرواقعی» را به آن نسبت می‌دهند. تحلیل، فرآیندی است که در ذهن کارشناس و نگارنده می‌گذرد و با خبر یا گزارش خبری که از متن رخداد‌ها می‌گوید، تفاوت اساسی دارد. تحلیل منتشره در «تابناک ورزشی» همانند همه تحلیل‌های رسانه ای، در ذهن نگارنده واقع شده است پس غیرواقعی نیست و واقعیت دارد. ما می‌توانیم با آن تحلیل مخالف باشیم و نظر دیگری داشته باشیم، اما نمی‌توانیم آن را غیرواقعی؟! قلمداد کنیم. همانطور که هر کدام از ما نمی‌توانیم به ذهنیات و تفکرات آقای صالحی امیری، عنوان «غیرواقعی» اطلاق و الصاق کنیم اما می توانیم آنها را نادرست و یا ناکارآمد بنامیم. پس بهتر است برای تحلیل کارشناسی که بیش از دو دهه در ورزش ایران قلم زده و مدیران زیادی مثل آقای صالحی امیری دیده است که آمده اند و رفته اند، احترام قائل باشیم و بدانیم با دوسال حضور در ورزش نمی‌توانیم کارشناسان خبره این حوزه را ناآگاه و تحلیل شان را غیرواقعی خطاب کنیم.

پاسخ شفاف تابناک ورزشی به جوابیه کمیته ملی المپیک

۲- اگر از هر یک از مدیران ورزش، دلایل سفر خارجی شان را بپرسیم، بهرحال لیست بلند بالایی از برنامه‌ها و مقاصدشان ردیف و تنظیم خواهند کرد که زبان هر منتقدی را خواهد بست. خوب بود که رییس محترم کمیته المپیک با این حجم از اهداف در سفر سوییس و این میزان حساسیت از نقد، بعد از تصمیم به سفر مجموعه برنامه‌ها و دیدار‌های خود را روی سایت کمیته المپیک منتشر می‌کرد تا امروز دیگران را متهم با جهل درباره برنامه دیدار‌های شان نکند. ذکر این نکته ضروری است که مدیران اعزامی به چنین مراسمی اغلب در یک هتل مشترک اسکان پیدا می کنند و در حالت طبیعی نیز دیدارها و گفت و شنودهای معمولی بین شان جریان خواهد داشت اما دلیل نمی شود که از این محاوره ها؛ نتایج بنیادی و ساختاری برای ورزش کشور حاصل شود. بهرحال انتظار نمی رود که هیات اعزامی ایران که زحمت کشیده و این راه طولانی و پرهزینه را تا سوییس طی کرده اند، با دیدن مدیران سایر کشورها روی شان را برگردانده و راهی دیگر در پیش بگیرند! مهم ، دستاوردها و اهداف استراتژیک از این سفرهاست که معمولا در حاشیه مراسم افتتاح یک ساختمان نمی توان توقع یک دستاورد بلندمدت را داشت که برایش تا زیباترین کشور اروپا قدم رنجه شود.

۳- رییس محترم کمیته المپیک و احتمالا همکار ایشان (نگارنده جوابیه)، انتقاد ساده و معمولی تابناک از خود را مترادف با حمله به «مجموعه ورزش کشور» قلمداد کرده اند! بد نیست ایشان وکالت نامه خود از طرف همه اهالی ورزش کشور را نیز به این جوابیه الصاق می‌کردند و به دفتر تابناک می‌فرستادند تا متوجه شویم با سابقه دوسال حضور در ورزش، چگونه خود را معادل کلیت ورزش ایران دانسته اند؟ این حجم از غرور در هیچ یک از مدیران فعلی و گذشته ورزش ایران سابقه نداشته است. ورزش، میدان فروتنی و افتادگی است و رویه‌ای که رییس کنونی کمیته ملی المپیک در پیش گرفته اند، با روح ورزش و آموزه‌های «جنبش المپیک» در تضاد آشکار است، البته اگر ایشان ما را به ناآگاهی از جنبش المپیک متهم نکنند...

۴- و در نهایت اینکه خیلی بهتر از آقای صالحی امیری و نگارنده جوابیه از ماموریت‌های کمیته ملی المپیک ایران آگاهیم و از این پس نیز تلاش می‌کنیم یکایک اقدامات و تصمیمات ایشان را بر اساس شرح وظایف و حدود اختیارات مو به مو زیر ذره بین برده و انحرافات از وظایف و اختیارات را یادآور و متذکر شویم. اما برای نمونه بدنیست آقای صالحی امیری درباره دخالت شان در موضوع مهم «بازنشستگان فدراسیون فوتبال» توضیح دهند. آیا وظیفه ایشان بوده است که ورود کنند؟ دخالت در انتخاب سرمربی تیم ملی امید چطور؟ درباره اختلاف بین حدادی و شاهین طبع (بازیکن و سرمربی تیم ملی بسکتبال) چه حرفی دارند؟ دخالت بی مورد ایشان در امورات داخلی فدراسیون‌ها و تیم‌های ملی در کجای اساسنامه کمیته ملی المپیک آمده است؟ بنابراین وقتی می بینیم رییس محترم، در چنین مواردی ورود می کنند و دامنه نفوذ خود را تا این حد گسترانیده اند، تقاضا کردیم لااقل قدمی هم برای مردم شهرستان های دوردست بردارند از قدرت و توان مدیریتی خود بخشی از مشکلات مردم عادی را هم مرتفع سازند.

رسانه تابناک؛ طی سال‌ها فعالیت حرفه ای، متشکل از جمعی از متعهدترین و برجسته‌ترین خبرنگاران و تحلیلگران رسانه‌ای کشور بوده است و فارغ از حب و بغض، تمایلات جناحی و خطی و یا منافع فردی و گروهی، سعی می‌کند بازتاب دهنده واقعیات جامعه برای مردم و مسوولان باشد. چنان که پیش از این مطالب و گزارش‌هایی به سود و نفع جناب آقای صالحی امیری، توسط همین نویسنده و روزنامه نگار در تابناک منتشر شده است و در مطلب مذکور نیز هیچ اتهام ناروایی به این مقام مسوول در ورزش تحت هیچ عنوانی نسبت داده نشده ...

بد نیست مدیران محترم ورزش به خصوص کمیته ملی المپیک و بالاخص شخص آقای صالحی امیری، با تقویت حس نقدپذیری و احترام به آزادی عقیده و قلم - که حاصل خون شهدای عزیز ملت است - در جهت اصلاح رفتار خود بر آیند و بجای این میزان از خشم در مواجهه با یک تحلیل ساده، (پیش از این با طرح شکایت در محاکم قضایی این روحیه خود را بروز داده اند)، با دستاورد مدیریتی خوب خود پاسخ بهتری تقدیم افکارعمومی کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر