بازدید 45669

مشخصات غول ۲۰۰ میلیون دلاری ساقط‌شده آمریکا

کد خبر: ۹۰۶۷۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ 20 June 2019

نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا که از جمله تسلیحات گران‌قیمت ایالات متحده است را در مناطق سرزمینی کشورمان ساقط کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس،، در نخستین ساعات بامداد امروز (پنجشنبه ۳۰ خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی "گلوبال هاوک "امریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

پهپاد گلوبال هاوک (Global Hawk) محصول شرکت نورثروپ-گرومن آمریکا با نام اختصاری RQ-4 است که به منظور اجرای عملیات‌های جاسوسی و شناسایی توسط نیروی هوایی و دریایی ایالات متحده آمریکا به کار گرفته می‌شود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت سازنده «گلوبال هاوک» از جمله ویژگی‌های بارز این پهپاد، مداومت پروازی زیاد (بیش از ۳۲ ساعت بدون سوختگیری) در ارتفاع پروازی زیاد (۶۰ هزارپا معادل با ۱۸ کیلومتر از سطح زمین) برای انجام مأموریت اصلی خود یعنی تصویربرداری و نقشه‌برداری آنلاین مناطق وسیع به وسیله دوربین‌ها و سنسورهای مختلف است به طوری‌که قادر است محوطه‌ای به مساحت ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع را در یک روز اسکن و نقشه برداری کند و اطلاعات خود را با استفاده از تجهیزات ارتباطی با سرعت ۵۰ مگابایت بر ثانیه ارسال کند.

برد عملیاتی این پهپاد حدود ۱۲ هزار و ۳۰۰ ناتیکال مایل (بیش از ۲۲ هزار کیلومتر) است و قادر به اجرای مأموریت در تمام شرایط آب و هوایی خواهد بود.

بیشترین وزن این پهپاد در هنگام برخاستن، کمی بیشتر از ۱۴.۵ تن است که می‌تواند محموله‌هایی تا وزن ۱۳۶۰ کیلوگرم را با خود حمل کند.

بدنه این پهپاد از جنس آلومینیوم است و طراحی بدنه آن نیز به گونه‌ای طراحی شده تا از سطح مقطع راداری آن کاسته شود. از سویی این پهپاد مجهز به سیستم گرمایش سوخت است که به پرواز آن در ارتفاع بالا کمک خواهد کرد.

گلوبال هاوک را می‌توان از جمله تسلیحات گران قیمت ارتش آمریکا برشمرد چراکه قیمت هر فروند از این پهپاد با احتساب هزینه‌های عملیاتی و نگهداری آن، به بیش از ۲۲۰ میلیون دلار می‌رسد و از این حیث یکی از گران‌ترین پهپادهای آمریکایی محسوب می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۲۷
لطفا یھ تیکہ از پہباد را نشون بددین
دمشون گرم یکم به خودرو سازی ها هم یاد بدن همت و افتخار ایرانی را!
چرا هکش نکردن که سالم بشوننش؟
جدا چرا پهباد ۲۲۲میلیون دلاری رو سالم فرود نیاوردند بعد پولش رو بدن فقرا
دو هزار میلیارد پولشه ها
تصویر ساقط شده؟
خوب اگر زدین چرا فیلمش رو پحش نمی کنین؟
خوبه بقایای این غول چنین وچنان از تلویزیون نشان داده بشه
درود بر محققین صنیع دفاعی و سربازان دلاور کشورمان
الله اكبر الله اكبر الله اكبر
لا حول و لا قوه الا بالله
آفرين بر سربازان جان بركف امام خامنه اي عزيز كه در عمل اقتدار نظام را در پي پايمال كردن ابهت پوشالي آمريكا در جهان سياست توسط رهبر مقتدر،حكيم،انقلابي،حيدري و تيزبين به رخ جهانيان كشيدند.يقينا امت بسيجي و انقلابي با اطاعت از ولي امر مسلمين جهان امام خامنه اي عزيز آماده جانفشاني در برابر زياده خواهي دشمنان خواهد بود
كه البته بعيد است كسي به خود اجازه دهد با شير مردان حيدر زمان دست و پنجه نرم كند
خداقوت فرزندان دلیر ایران.هردستی به ایران وحریم آن دراز شد بایدفورا قطع شود.
سلام.آفرین بر دلیران ایران زمین و عزیزان درنیروی هوائی سپاه
این همه افتخار بالیدن داره. بیاییم همه چی را با هم قاطی نکنیم. ما یک ملتیم. این ماجرا جای افتخار و سرافرازی داره. خیلنت و دزدی و فساد را هم باید به اشد مجازات گرفتار کرد. ولی این افتخارها باید باعث انرژی مثبت و غرور ملی بشه. خدایا این ملت خوب و سرافراز و عاقبت به خیر کن
باور کردیم .
تابناک جون وزن رو درست نوشتی؟
اینو زدین جنگ نشه یوقت!!
پهباد پر
ناز شست
توکل به خدا
دست نیروهای سپاه درد نکند. ان شاءالله دفعه بعد ان را روی زمین می نشانند.
ولله چ عرض کنم؟؟؟!!!
همش کشک است همانطور که ترامپ هم کشک است علمشان هم گزافهگویی است دانشگاهایشان هم رشوه ای مگر نبود چند وقت پیش کوس رسوایی چند دانشگاه از جمله هاروارد ایتنفورد ام ای تی به خاطر پرداخت رشوه از طرف هنرمندان هالیوودی تا فرزندان انها در زمره قبول شدگان این دانشگاهها در بیاورند و لذا ترامپ هم خروجی افکار این قوم است در سفر نخست وزیر ژاپن حسابی پوزش به زمین مالید ولی چون مغز فندقی است درک این رخداد را ندارد ای کاش زعمای قوم ما به خود آیند و با جلوگیری از این همه دزدی ها حقوق عامه را صرف نیروهای خلاق و مبتکر و توسعه علوم و فنون در دانش‌گاها نمایند که آن موقع بفهمیم که ترامپ یاوه گویی بیش نیست
ارزون حساب کن مشتری بشویم
۲۰۰ میلیون دلار؟؟؟
دم بچههاي هوافضاي ايران گرم
خیلی کار بدی کردیم
آدم که مهمانشو ساقط نمیکنه
(نقل قول عده ای از هموطنای غیور)
سالم گرفتن ؟؟؟
حیفش کردید که !
عالیه که سرنگون شده ولی اطلاعات را ارسال کرده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار