بازدید 14677

اطلاعیه سپاه درباره پهپاد آمریکایی

کد خبر: ۹۰۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ 20 June 2019
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای جزئیاتی از هدف قرار گرفتن پهپاد متجاوز امریکایی در حریم جمهوری اسلامی ایران توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه را اعلام کرد.

به گزارش «تابناک» در پی سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی امریکایی پس از تجاوز به فضای سرزمینی ایران اسلامی در ساعات اولیه بامداد امروز مقابل منطقه کوه مبارک استان هرمزگان، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای به تشریح جزئیاتی از این اقدام پرداخت.

در این اطلاعیه آمده است: پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک در ساعت ۱۴ دقیقه بامداد امروز از یکی از پایگاه‌های نیرو‌های آمریکایی در جنوب خلیج فارس به هوا برخاسته و بر خلاف قوانین هوانوردی کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش نموده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد.

این اطلاعیه افزوده است: این هواپیمای بدون سرنشین در زمان بازگشت به سمت غرب منطقه در محدوده تنگه هرمز با تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، مشغول جمع آوری اطلاعات و جاسوسی می‌شود.

در ادامه اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه تصریح شده است: در ساعت ۴ و پنج دقیقه بامداد در حالی که هواپیمای متجاوز وارد فضای سرزمینی کشورمان شده بود، توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه مورد هدف قرار گرفت و سرنگون گردید.

گفتنی است:هواپیمای گلوبال هاوک یا RQ-۴C یکی از پیشرفته‌ترین هواپیما‌های جاسوسی جهان محسوب می‌شود که بر اساس اطلاعات به دست آمده بیش از ۲۰۰ میلیون دلار میلیون دلار قیمت دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱۴
زنده باد سپاه و ارتش ایران
ما آخرش نفهمیم پهپاد درست است یا پهباد صحیح است؟
پاسخ ها
سیاوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
پهپاد که معنی ش هم هست: پرنده هدایت پذیر از دور
ناز شصت سپاه عزیز و مقتدر, و ما رمیت اذ رمیت ...
خوبه ولی دیر زدنش بنظرم همون یک متری ورود باید میزدنش بچه رو چون اطلاعاتش رو به هرحال تا اونجا فرستاده
ما منتظر سومی هستیم هیچ جا نمیریم همین جا هستیم به مناسبت دومین آر کیوی منهدم شده
علی به برکت الله
بریم واسه مهندسی معکوس.
ومکروا و مکرالله والله خیرالماکرین
اگر 180 میلیون بدید یکی میخرم
دم بچه های سپاه و ارتش وهمه مرزبانان غیور کشورمان گرم.آدم از اقتدار نیروهای مسلح کشور احساس غرور بهش دست میده،خداوند پشت وپناهتون.هنوز یادمون نرفته وقتی ناو آمریکایی هواپیمای مسافربری کشورمون را در آبهای سرزمینی خودمون ساقط کرد ودهها زن و کودک بی‌گناه را به خاک و خون کشید وما نمی تونستیم جواب دندان شکنی بهشون بدیم،اگر شرایط آن روز مثل الان بود اول آنکه جرعت چنین اقدامی نداشتند واگر هم چنین اشتباهی مرتکب می شدند مطمئن باشید آن ناو سالم از خلیج‌فارس بیرون نمی رفت و در قعر دریا قرار می گرفت.درود خدا بر هر آن کس که برای اقتدار و عزت این مرز وبوم زحمت می کشد.
یه پهپاد 200 میلیون دلاری با یه موشک دویست هزار دلاری ساقط شد!
سری آر کیو کلاً تو ایران شانس نیاوردن
سوال اصلی این است که چرا آمریکا باید یک هواپیما جاسوسی به داخل مرز ایران بفرستد؟
ای دستتون درد نکنه،سپاه قهرمان.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل