بازدید 15606
سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به «تابناک»؛

ایران ششم تیر از سقف ۳۰۰ کیلو گرم اورانیوم غنی شده عبور می‌کند/اروپایی‌ها باید سریع‌تر تصمیم بگیرند؛ یا نمی‌خواهند یا نمی‌توانند! /تحریم شرکت تولیدکننده رادیودارو از سوی آمریکا ترور است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که ایران ۶ تیر از سقف ۳۰۰ کیلو گرم اورانیوم غنی شده که پیشتر تعیین شده بود، عبور خواهد کرد. وی تأکید کرد: آنچه مهم است این که جمهوری اسلامی ایران بیش از این برای به نتیجه رسیدن اقدامات آنها صبر نخواهد کرد و آنها باید از فرصت باقی مانده برای اجرای تعهداتشان استفاده کنند.
کد خبر: ۹۰۶۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ 17 June 2019

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، ایران ششم تیر از سقف ۳۰۰ کیلو گرم اورانیوم غنی شده که پیشتر تعیین شده بود، عبور خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی تابناک به اراک، بهروز کمالوندی سازمان انرژی اتمی که در مجتمع آب سنگین خنداب اراک حضور یافته است در نشست خبری گفت: درباره بحث تصمیماتی که شورای امنیت می‌گرفت، دو اقدام را سازمان انرژی اتمی بر عهده گرفت. درباره اینکه به مرحله دوم ورود خواهیم کرد، نمی‌دانیم و بستگی به اقدام طرف مقابل دارد.

کمالوندی در ادامه گفت: ما تولید را در نطنز افزایش دادیم. امروز شمارش معکوس شروع شده و از امروز ده روز ما از سقف ۳۰۰ کیلو عبور خواهیم کرد و افزایش تولید بالا خواهد رفت و سرعت افزایش اورانیوم غنی شده ۳.۶۷ بالا خواهد رفت. ما در زمینه آب سنگین به مصرف کننده تبدیل شده‌ایم که در یکی از موارد تا ۵۷ نوع بیماری را می‌توان تشخیص داد. ممکن است در سنوات آینده نیازی به صادر کردن آب سنگین نباشد.

ایران ۶ تیر از سقف ۳۰۰ کیلو گرم اورانیوم غنی شده عبور می‌کند

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در ادامه گفت: هرچند ما نمی‌خواهیم تعهداتی را که در گذشته داشته‌ایم و بازار‌هایی که پیدا کرده‌ایم را کنار بگذاریم، ممکن است با یک روندی، با رفتن به ۱۳۰ به بالاتر، مزیت‌های اقتصادی را کنار نگذاریم و آن را به عنوان مواد اولیه صادر نکنیم و با ارزش افزوده آن را صادر کنیم.

وی درباره مرحله دوم اقدام ایران برای کاهش تعهدات به برجام گفت: درباره مرحله دوم ما منتظر تصمیم مقامات هستیم. هنوز برای اروپایی‌ها وقت باقی است. آن‌ها در گذشته هم فرصت داشتند یک سال صبر استراتژیک بود و دو ماه هم فرصت دادیم. اروپایی‌ها اظهار عجز کرده‌اند، اما این موضوع به وزارت خارجه مربوط هست. اگر دو اقدامی که در مرحله اول زمانبر بود و ما داشتیم در مرحله بعدی به ویژه برای رفتن بالاتر از ۳.۶۷ نیاز به زمانی نخواهد بود. فکر نکنند که بعد از ۶۰ روز، بار دیگر فرصت ۶۰ روزه خواهند داشت. اقدامات ایران در راستای بند‌های ۲۶ و ۳۶ برجام است. درباره بند دیگری که در رابطه با مرحله دوم هست، امروز در خدمت متخصصین بودیم. آنچه دستور گرفته‌اند، این است که هر دو رآکتور را با هم به پیش ببرند.

کمالوندی همچنین افزود: ما درباره افزایش ۳.۶۷ هم سناریو‌های مختلف را در نظر گرفته‌ایم. این می‌تواند از ۳.۶۸ باشد تا شرایط دیگری. بر اساس نیاز‌های فنی سناریو‌های مختلف در خدمت مسئولین نظام قرار گرفته و در انتهای ۶۰ روز اول تصمیم گرفته خواهد شد. با همین روندی که رو به جلو می‌رویم، ما فکر می‌کنیم در دو ماه و نیم آینده اگر بازار جدیدی برای عرضه تولیدات جانبی آن‌ها نداشته باشیم، این (آب سنگین) می‌تواند از ۱۳۰ تن عبور کند. در ذهن ترامپ این است که اگر کسی از ما آب سنگین نخرد، خودکار کارخانه تعطیل می‌شود، در صورتی که این طور نیست؛ ما هم مصرف داخلی داریم و هم بازار داریم.

وی درباره تأسیسات هسته‌ای فردو نیز گفت: فردو فعلی با فردو سابق خیلی فرق دارد. تنها چیزی که نداریم، فقط غنی سازی است. ما الان در فردو مرکز خلا هم داریم. در نطنز واحد اختلاط هست، زیرساخت‌های لازم مونتاژ را برای غنی سازی هسته‌ای هم دیدید. در شرایط بسیار خوبی قرار داریم همه امکانات برای حرکت با شتاب را داریم و اگر محدودیت‌ها برداشته شود خواهیم دید که به سرعت برای پیشرفت و تأمین رفاه کشور حرکت خواهیم کرد. با شرایطی که کشور به لحاظ صنعت هسته‌ای دارد، نوید این را می‌دهم که در زمینه‌های مختلف این صنعت پیشرفت‌هایی داشته باشیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی از طرف متخصصان صنعت هسته‌ای گفت: همه گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند و نخواهد گذاشت که این صنعت صدمه ببیند.

وی در خصوص اینکه آیا پس از بررسی اروپا که قرار است انجام شود، ایران تصمیم جدیدی خواهد داشت یا نه، گفت: درباره اقدام طرف مقابل ما منتظر هستیم که اقدامی انجام دهند، جلسه و نشست کفایت نمی‌کند. به محض اینکه آن‌ها اقدام عملی انجام دهند، این امکان هست که تعهدات به شرایط قبلی برگردد. اگر من آن موقع عرض کردم ۴ برابر، الان دو برابر آن ۴ برابر قبلی (سرعت تولید اورانیوم غنی شده درصد پایین) است و در آینده هم نمی‌توان گفت: چند برابر است.

کمالوندی افزود: راکتور دوم و مدت زمان مورد نیاز، نیاز به جلسه و ارائه است، اما بدانید که با سرعت انجام خواهد شد. ما شنیدیم که از ۶ ماه تا یک سال و نیم است. مسأله اصلی کالندریا است. چون اجزای کالندریای قبلی را داریم می‌تواند سریعتر باشد. به هر حال تعهدی را نمی‌پذیریم که بازطراحی داشته باشیم. ما تعهد برگشت نکردن به راکتور قبلی را بر اساس مرحله دوم کنار می‌گذاریم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با تأکید بر اینکه آب سنگین دارای مواد استفاده متعددی در رشته‌های مختلفی از جمله پزشکی است و به درمان و تشخیص بسیاری از بیماری‌ها در نوزادان کمک می‌کند، در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد اجرای مرحله دوم کاهش تعهدات برجامی ایران تصریح کرد: ما در ارتباط با این موضوع منتظر تصمیم مقامات مسئول کشور هستیم. هنوز برای اروپایی‌ها فرصت برای تصمیم گیری وجود دارد. ما دیگر صبر نداریم. حدود یک سال صبر کردیم دو ماه نیز به آنها فرصت دادیم اکنون مدت محدودی از این زمان باقی مانده و آنها می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اگر از این فرصت استفاده نشود، ما می‌توانیم دو تحلیل ارائه کنیم، خاطرنشان کرد: تحلیل اول این است که آنها نمی‌خواهند که به تعهداتشان عمل کنند و تحلیل دوم این است که نمی‌توانند این کار را انجام دهند. توانایی فنی و داخلی لازم را ندارند یا اینکه نمی‌توانند در مقابل رقیب خود قرار بگیرند.

کمالوندی با تأکید بر اینکه مقامات وزارت خارجه همچنان با مقامات اروپایی در مذاکره هستند و تماس دائمی بین آنها وجود دارد، ادامه داد: همانطور که در جریان هستید، خانم اشمیت در روز شنبه با آقای عراقچی دیدار داشت و گفت وگوهایی در این دیدار انجام شد.

وی تأکید کرد: آنچه مهم است این که جمهوری اسلامی ایران بیش از این برای به نتیجه رسیدن اقدامات آنها صبر نخواهد کرد و آنها باید از فرصت باقی مانده برای اجرای تعهداتشان استفاده کنند.

کمالوندی در پاسخ به پرسش خبرنگار تابناک درباره اینکه باتوجه به فرصت بیست روزه باقی مانده عملا بعید به نظر می رسد اروپایی ها بخواهند به غیر از حرف های تکراری اقدام عملی را در قبال ایران انجام دهد، گزینه های ایران به جز افزایش سطح غنی سازی تا 20 درصد برای گام دوم در کاهش سطح تعهدات بحرانی مشخص شده و در این خصوص چه خواهید کرد، گفت: ما همکاری های زیادی با اروپایی ها داریم علاوه بر موضوعات هسته ای و برجام، در حوزه هایی مثل مبارزه با مواد مخدر و مهاجران و در حوزه های فنی گزینه های زیادی داریم که می توانیم آنها را انجام بدهیم. اگر آنها در گذشته، خیلی این موضوعات را جدی نمی گرفتند اما الان این موضوع را بسیار جدی گرفته اند. البته برخی رسانه های غربی برای راحت کردن خیال آنها گزینه های غلطی در این خصوص می دهند. ما در راستای انجام وظایف سازمان انرژی اتمی ده ها گزینه برای گام دوم کاهش سطح تعهدات در اختیار شورای عالی امنیت ملی قرار داده ایم و از حیث فنی توان بالایی در انجام آن داریم.

وی افزود: اگر قرار باشد ایران مزیتی در قبال انجام تعهدات نداشته باشد، دلیلی برای انجام تعهدات بحرانی نداریم و این حق مسلم ماست که نسبت به کاهش سطح تعهدات مرحله به مرحله تصمیم بگیریم و در خصوص آن اقدام کنیم. گزینه های زیادی در این خصوص پیش بینی شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۸۶
ما باید بمب بسازیم.
بمب هسته ای:امنیت ابدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
چه گناهی کردیم شدیم رعیت
ناشناس
| France |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
امنیت ابدی ما یا شما؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
اينقدر بمب بمب نكن!! مگر شوروي بمب اتم نداشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
حرام است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
امنیت ابد پایین تر از این خبر بخون که در کرمان مردم دارن چادر میزنن پول اجاره ندارن خیلی ها گوشتو خیلی چیزا رو از زندگیشون حذف کردن البته شماها که این چیزا رو نمیدونید همه پول سرمایه این مملکت برای شماست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
فقط تکیه بر منافع ملی و توسعه کشور و حمایت از مردم و داشتن برنامه و بکار گرفتن مدیران کار آمد و متخصص و پاکدست و دلسوز
و کنار آمدن با دنیا و تنش زدایی با همسایگان و کنار گذاشتن لجاجت و رفتار غیر معقول و غیر منطقی میتواند راه نجات کشور و رفاه و امنیت مردم باشد .
هیچ کشوری در طول تاریخ و در دنیا وجود ندارد که از راه جنگ و دشمنی توانسته باشد به نتیجه دلخواه رسیده باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
آقا یا خانم آی کیو یادت رفته شوروی هم
بمب اتم داشت نمی بینی کره شمالی نه تنها بمب اتم بلکه موشکهای بالستیک حمل آنها رو هم داره حرف بیخود نزن
متاسفم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
شما فعلا قالپاق پراید رو وارد نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
با عرض معذرت جناب، حضرت آقا بارها و بارها فرموده اند که ما هرگز و به هر نیتی که باشه دنبال ساخت بمب اتمی نیستیم زیرا شرعا ساختن بمب به هر بهانه ای حرام هست. همونطور که ایشان فرمودن توسعه تکنلوژی استفاده از انرژی هسته ای حق هر کشوری هست چرا که شاید الان ما داریم از سوخت های دیگه استفاده میکنیم مثل نفت و گاز ایا فکر کردید که 20 سال دیگه هیچ سوختی شاید جز سوخت اتمی موجود نباشد؟ ایا ما نباید خودمون و برای چنین روزی اماده کنیم؟ ایا ما باید در این ضمینه وابسته به غرب بشیم؟
ناشناس
| Philippines |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
بمب اتم.موشک بالستیک.حضور واقتدار نظامی درمرزهای حوزه تمدن ایران بزرگ ومردمی تحصیل کرده و وطن پرست ازنون شب واجبتره اقلا تاریخ را مطالعه کنید به جرم نداشتن نیروی نظامی مقتدر در دویست سال اخیر کلی از مناطق کشورمان را از دست داده ایم اقتدار ایران یعنی همه چیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
بنظرشمامسخره نیست که بااعلام هرخبربدی فردایش بورس رکوردجدیدی میزند؟؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
مردم دارن تاوان چيزي رو ميدن كه تا حالا هيچكدوم از فوايدشو نديدن!!! نيروگاههامون هنوز سوخت مصرف ميكنه اينهمه هزين به دوش مردم انداختين مردم توي فشارن و دارن تاوان ندونم كاري يه عده كاسب تحريم رو ميدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
احتمالا این اقا از غرب زده هایی است که خودشیرینی میخواد بکنه
ناقلا تو گفتی و ما باور کردیم
شما که هسته ای رو دادید رفت حالا چی دارید بدید امتیاز بگیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
اقای اصلاح طلب مردم باهوشن میشناسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
با اتمام ضرب الاجل تعیین تکلیف اف ای تی اف وخروج گام به گام ایران از برجام بزودی شاهد جهش چشمگیرقیمت دلار و سقوط تاریخی بورس خواهیم بود
یکی بگه این همه هزینه برای انرژی اتمی برای چیست ؟ انرژی هسته ای به کام کاسبان تحریم و روسیه می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
تو چی میگی؟ حداقل یه سرچ کن کاربرداشو بخون بعد نظر بده. ما که هیچ کاری هم نکنیم الکی بهمون تهمتشو میزنن و تحریم میکنن، حداقل نباید بهشون یه دهن کجی کنیم که بدونن دیگه کاری ازشون برنمیاد؟ اتفاقا باید تا درصدای غنای بالا پیش بریم، نه که بمب بسازیم، بلکه امکان ساخت بمبو داشته باشیم. اتفاقا درصدای غنای بالای شصت درصد توی سوخت زیردریایی ها و ناوها کاربرد داره. قطعا بعدا نیازمون میشه
اصطلاح "کاسبان تحریم" دیگه تاریخ مصرفش تموم شد رفت. چون با وجود ترامپ تحریم غرب خواهی نخواهی تو شاخه. این چن وقت گویا خواب تشریف داشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
مبحث هسته ای میتونه اهرمی باشه برای همراه کردن کشورهای اروپایی و دیگران. ی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
زمان قاجار هم درمورد نفت میگفتند این ماده سیاه بدبو به چه دردی میخوره؟
بذارید ببرند
ناشناس
| France |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
میلیارها دلار هزینه مستقیم میلیاردها دلار هزینه ضرر زیان و تحریم میشد باهاش ایران رو کمپلت سلول خورشیدی بچینن به مریخ هم برق صادر کنن
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
. هیچکس نمیگه خودرو خوب که اینقدر کشته ندیم , شغل خوب برای جوانان و...حق مسلم ایرانیهاست, فقط هسته ای که اکثریت ملت اونو نمیخوتن حق مسلم شده, .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
یه زمانی میگفتن نفت بو میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
اشتباه مثبت دادم.افسوس
اروپا زیر پرچم امریکا هست و جرات زیادی ندارد فقط اسمش اتحادیه مستقل است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
شرط میبند تو از اونای هستی یا پاسپورت اروپا با کانادا رو داری زن بچت هم اونجا هستن فقط برای پول دار اوردن ایینجای این شعارها رو میدی
واسمون نون میشه یا آب؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
بدون امنیت نه نون معنی پیدا می کنه نه آب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
نون و آب رو برو از اونی که بهش رای دادی بگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
شما راه دیگه ای بلدی
فکر میکنی اگه تسلیم بشیم و هیچ اعتراضی هم نشون ندیم جواب میده
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
واسه اکثریت مردم ، جنگ میشه و نابودی و فقر
و البته واسه برخی جنگ میشه ، بیشترین و بهترین کاسبی و ثروت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
برا مردم کیک زرد و اورانیوم غنی شده میدن سهمیه ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
هردو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
اورانیوم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
همین هسته ای ونزوئلا نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
یکی یه لقمه بکنه تو دهن این رفیقمان
دیگه 60روز رو نمدید نکنید
هر چی بود همینه اونا صنعت ما رو تعطیل کردن بعدشم اقتصاد و نفت رو تحریم کردن و ایران رو فلج کردن
جنگ راه نندازید مثل مرد روشون رو کم کنید
اگر شطرنج هم باشه الان نوبت حرکت ایران هست
اصلا 100 تا بمب اتم بسازين و زير شديدترين تحريمها باشين. با وضعيت بد اقتصادى سيستم اقتصادی متلاشى ميشه. اونوقت بمب اتم كارى نمى تونه انجام بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
مساله سر بمب نیست بلکه فواید دیگر هسته ای است
یا این بگو مگوها فیلمه یا واقعا زدن به سیم آخر
ما چه بمب هسته ای داشته باشیم چه نداشته باشیم آمریکا به جنایات خود علیه ما ادامه می دهد. پس بهتر است که کار را یکسره کنیم و سلاح هسته ای بسازیم. با توجه به موقعیت استثنایی ایران و دارا بودن ذخایر بالای انرژی جهان مجبور است که با ایران کنار آمده و جرأت حمله به کشور ما را ندارد. آنهایی که استدلال می کنند, سلاح هسته ای امنیت نمی آورد ناآگاه هستند. کره شمالی کشور فقیریست و موقعیت ایران را ندارد.
زیاد احتیاجی نیست به اروپا اولتیماتوم بدهید فقط اقدام عملی کنید انها خودشان سریعتر خواهند جنبید
هی اینکه بگویید مثل این خواهد بود که اگر کاری کوچک هم کنند سریعا برمیگردید به کم راًی نباید شد.
در ضمن اقدامات امریکا دارد به پایان میرسد و فقط اقتصاد ایذران را خراب کرده وگرنه هیچ نتیجه ای که میخواسته نگرفته است و بازاری را که مال اروپا بوده هم دارد نابود میکند خود اروپا بالاخره دادش درمیاید و برمیگردد
در این شرایط فقط مقاومت لازم است و البته همین اکارهای هسته ای هم لازم است
چرا آقایان ظریف و روحانی و شرکا نمیخواهند قبول کنند که برجام از بین رفته و برجامی دیگه در کار نیست. تنها راه نجات کشور این هست که یک بار دیگه از اول و بر سر همه مسائل (نه فقط هسته ای) بنشینید با خود آمریکا مذاکره کنید و به توافق کامل و جامع برسید. این خیال خام که برجامی وجود داره و آمریکا به اون برمیگرده از سرتون برای همیشه بیرون کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
شما هم این تحلیلهای آبکی را از سرتان بیرون کنید و به کار دیگری مشغول شوید. آیا آدم عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده می شود؟ سر چه چیز با آمریکا مذاکره کنیم؟ نفوذ منطقه ای و موشکهای خود را بدهیم تا آمریکا ایران را همانند لیبی ویران سازد؟ مذاکره با آمریکا یعنی نابودی ایران. ما سر این موضوع با این جانیان مذاکره می کنیم که آنها گورشان را از منطقه گم کنند. پس لطفا دیگر از این تحلیلهای آبکی ارایه ندهید.
این راهی که ایران در پیش گرفته آخرش به جای خوبی ختم نمیشه و بیشتر از اینکه آمریکا و غرب ضرر کنه خودمون ضرر می کنیم اون 100 برابر بیشتر. فکر می کنید برای اونها اهمیتی داره که ایران این کارها رو میکنه؟! .
داریم وارد بحرانی میشویم که فقط مردم بدبخت سختی های آنرا حس میکنند و مسئولان هرگز آنرا درک نخواهند کرد

بخدا مذاکره بهتر از جام زهره
همین خبر برای نابودی بورس کافی بود
اين انرژي اتمي بلايي بود كه اندازه بدبختي هاشو حتي مردم هيروشيما و ناكازاكي هم نكشيده بودند كه ما مردم داريم ميكشم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
با تفکراتی مثل تو که کلا می گید هیچی بدرد نمیخوره کشور کشورنمیشه
آقای 13:00 ...... یک روانپزشک خوب به شما معرفی میکنم، نزد ایشان بروید، انشاالله حالتان بهتر میشود و به تعادل روانی باز خواهید گشت. بنده سعادت ملاقات با این روانپزشک را نداشته ام، اما شنیده ام که بدتر از شما را هم معالجه کرده است.
در ضمن آن دکتر، دفترچه بیمه هم قبول میکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
اگه سعادتشو تا حالا نداشتی، اصلا نگران نباش، لیاقتشو که داری
چین نباید تصمیم بگیرد؟ اروپا اصولا مشتری نفت ایران نبوده اند. مشتری عمده هند و چین بودند، هند که هیچ اما چین هم در برجام بوده و هم جز شورای امنیت است. بهتر نیست به جای توقع از غرب به اصطلاح وحشی از چین به اصطلاح هم پیمان توقع داشته باشند؟
مثلا پاکستان که بمب هسته ای داره خیلی وضع رفاه مردمش خوبه؟ گداهای پاکستانی که گاهی میریزن تو شهرهای ما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
عرضه نداره برق تولید کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
حالا مثلاً افغانستان و عراق و سوریه و یمن که ندارن وضعشون خوبه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
ای ول
حالا اورانیوم بدین بخوریم
از بچه ۵ ساله تا پیرمرد و پیرزن ۸۰ ساله داخل سطل زباله میگردند بقیه هم که فقط دنبال یه لقمه نون چه آرامش و رفاهی برای مردم آوردید نمیتوانید استعفا بدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
شاید میخوان از زباله برق تولید کنن. یادته جهانگیری به قالیباف میگفت چرا از زباله برق تولید نمی کنید؟
نه نون می شه نه اب در هر صورت بدبختی ؟
اول فكر ميكردم انرژي اتمي باعث رفاه و آسايش نسبي مردم كشورم ميشه و با اون موافق بودم
الان متوجه شدم تمام نكنيد و فقر و فلاكتي كه مردم باهاش درگيرند بخاطر اين انرژي هسته اي و حق مسلم بود!!

لعنت ابدي و أزلي بر انرژي هسته اي!!
بودن در برجام بهر حال بهتر از نبودنش است ما که قصد ساخت بمب هم نداشتیم اما برجام لااقل باعث می شه حرفامون شنیده بشود و ارتباطمون با دنیا قطع نشه
اگر آمریکا برجام را پاره کند ما آن را آتش میزنیم . آمریکا به وعده اش عمل کرد . شما چطور ؟!؟!؟! پس چرا آتشش نزدید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
کبریت ندارن
بمب بسازین تموم بشه چون در هر صورت حتی با نساختن هم به سخترین شکل ممکن اینها دشمنی خواهند کرد الان دنیا دنیای قدرته وقتی خیلیا دارن ما چرا نداشته باشیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
احسنتر!
همین حالا که فصل گرما شروع شده با قطعی مکرر برق مواجعه ایم انرژی اتمی کمتر از. یک و نیم درصد برق کشور را بعد از پنجاه سال تولید میکند. آنهم توسط نیروگاه بوشهر که هزینه ای معادل ساخت چهار نیروگاه مشابه را داشته و سوخت وکنترل آن توسط روسها انجام می گیرد. پس خواهشا بیشتر از این. از کیسه ملت هزینه نکنید. دوباره مجبور می شوید پلمب کنید.
صبر استراتژیک روح برجام داره تموم میشه. خدایا این روح سرگردان را در غل و زنجیر کن. هر روز قیمت ارز را بالا می برد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
راستش برجام همون قبل از اینکه روح درش دمیده شه سقط شده بود و دولتمردان ما دلشون به برجام مرده خوش کرده بودن. ما باید سپاسگزار ترامپ باشیم که حقیقت رو به ما نشان داد. چند بار باید آقایون از غربیا رودست بخورن؟ چقد تجربه کنن و عبرت نگیرن؟
این تجربه برای نسل جدید لازم بود، نه برا دولتمردان. اینا که زمان انقلاب و جنگ بودن و از غیرقابل اطمینان بودن دشمن خبر داشتن. اینا عذری ندارن. اینا دائما منتقدین رو میکوبیدن یا ملتو خفیف میکردن و میگفتن برجام یه نعمته و باید شکرشو بجا بیاریم. آیا این تحقیر ملت نبود؟
جمله "فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطاعُوهُ" در مورد برخی دولتمردان ما متاسفانه صدق میکنه
نمیخواهند
برجام مرده را هیچکس نمی تونه زنده کنه.
نه اروپا نه چین و روسیه.
می خواهید چکار کنید این همه اورانیوم غنی شده را!؟
کسی که ازتون نمی خره پس این همه هزینه برای چیست!؟
تا کی می خواهید به این رفتار خودتون ادامه بدید!؟
برجام را آتش نزدید. تنگه را هم نبستید. آمریکا هم هر کاری که لازم بود کرد تا اقتصاد کشور را فلج کند واگر حمله نظامی هم بکند اخرش رسما به مذاکره ختم می شود. ما قرار بود ژاپن بشویم. حالا کره شمالی جلوتره!!!
با این کارتان ارسال پرونده ایران را ذیل بند۷ منشور سازمان ملل. و اجماع بین الملل تسریع می کنید
نخست وزیر ژاپن سه اشتباه کرد اولا اصلا نباید می آمد. دوما. وقتی در فرودگاه با استقبال وزیر روبرو شد باید از همانجا بر می گشت. سوما از. ماندن ایران دربرجام حمایت کرد
کسانی که میگن چرا گیر دادید به هسته ای و مشکلاتی مثل خودرو را بیان میکنن، باید گفت حق گرفتنی است، مشکل از خود شماست؟ شش ماه پراید نخرید، مجبور میشن خودروی خوب تولید کنن، یادتون نیست چند وقت پیش قرارگذاشتید پراید نخرید؟ یادتونه دولت وام خرید خودرو داد و از صبح فرداش رفتید تو صف خرید پراید زنبیل گذاشتید؟ یاد بگیرید که خودتون را اصلاح کنید و اینقدر از دیگران ایراد نگیردید، هسته ای حق ایران است و ایستادیم تا حقمون را بگیریم. شما هم ماشین خوب میخوای وایستا حقتو بگیر.
حداقل اقدامات بازگشت ايران می تواند اثرمخرب خودرادر انتخابات راست جمهور دوراینده امریکاداشته باشدمثل زمان گارنر.
بدبختی از این بیشتر که اینجا بدنیا اومدم
روزگاری ترامپ خط قرمز کشیدن اوباما را مسخره می کرد... جناب ترامپ خطوط صورتی شما که مضحک ترند!! بخوبی نشان داده شده که این هیاهوی غرب پشتوانه ای ندارد. راه حل عبور از تمامی مشکلات برخورد سخت با این اوباش است. ترسو هستند ترسو!
ایران باید داوطلبانه کلیه فعالیت های هسته ایش را تعلیق کند و بدون هیچ شرطی با آمریکا در همه زمینه ها مذاکره کند اما ظاهرا منافع عده ای در هسته ای بازی و تنش و تحریم است و منافع مردم برایشان اهمیتی ندارد.
من موندم یک راه حل بدین. ما قبل از این به جامعه جهانی ثابت کردیم یادون رفت اول گفتن ده سال تعطیل کنید بزارید کنار چنان میشون چنین میشود؟؟وجدانا چکار کردن؟؟ غربی ها؟؟ به یک وعده هم عمل نکردن؟؟دوم؟؟واقعا یعنی شما فکر میکنید اروپا با امریکا هماهنگ نیست؟؟؟یعنی اروپا سر برجام روبروی ه امریکا وا میسته؟؟ واقعا فکر میکنید هماهنگ نیستن؟؟ همه مون میدونم مشکل غرب با ایران سر هسته ای نیست؟؟اونا واقعا با نظام مشکل دارن چه بسا نظامی اگه بود دلخواه اونا حتی در ساخت نیروگاه و بمب حتی به ایران کمک میکردن. پس خودتون گول نزنید؟؟ مگه دوربین و کارکنان ببن الملل ان لاین هر ثانیه نیروگاه های ما را چک نمیکنند؟؟مگه نه آژانس و اروپا میگن ایران از لحاظ هسته ای تخلف نکردن مگه نه سالها مذاکره شد برجامی درست شد؟؟این مسایل نه مال هزار سال پیشه که بگی تاریخ دست کاری کردن و فلان فلان و نه عجیب و غریب. بارها از تلوزیون دیدین و تحلیل کردین . اخرش چی شد؟؟نمیدونم اون جک شنیدین که یک گرگ هر کاری میکنه نمیتونه چطوری گیر بده به یک خرگوش خلاصه بهش میگه تو گوشات چقد درازه و ..... حالا نمیدونم بعضی دوستان علنا میگن آقا بشیم خرگوش ه. تسلیم بشیم. این رو میخوان. وگرنه وجدانا تابلو یه دیگه آقا زدن زیر برجامی که خودشون امضا کردن. این تفکر سرابی بیش نیست که چنانچه با امریکا دوست شیم ایران میشه گلستان. من تو جنگ بدنیا اومدم زمان جنگ اوره شدیم ولی همون منطقه مرزی بودیم جنگ کردیم ویران شدیم بعدش بزرگ شدم بیکار هستم زن ندارم چه میدونم داغون داغون شدیم خدا شاهده . یعنی از اون کسهایی هستم که هیچ خیری از این مسولهای ایران ندیدم بلکه ضرر و بربختی تا دلت بخواد. هیچکی هم از ماها خبر نداره هیچک کسی. ولی اصلا دوست ندارم تبدیل به اون خرگوش ببشم. این هم بگم این نظر شخصی بنده است.
ای کاش ظریف انقدر عجله نمی کرد و دست اورد های کشور را نمیداد. حال باید تاوان اعتماد به این گرگ ها را پس دهیم
حالا قدر جلیلی رو باید بدونیم
من هم اگر ماهیانه بیش از چهل میلیون حقوق می گرفتم. از اسکورت. مسافرت خارجی خانه سازمانی بهره مند بودم. به ترامپ شخصا می گفتم تحریم تو اثری ندارد
اورانيوم غني شده براي مردم نون و اب و دارو ، مسكن و اشتغال نميشه ، ميخواين با اين اورانيوم غني شده كدوم بدبختي مردم رو درمون كنيد ؟ اگر اروپا تصميم نگيره ميخواين چكار كنيد ؟ هزار كيلو توليد كنيد ؟ بعدش چي ؟ بصورت سهميه اي بين مردم توزيع كنين !
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر