بازدید 5458

همتی: تسلط کامل بر تثبیت بازار ارز داریم

کد خبر: ۹۰۵۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸ 14 June 2019
رئیس کل بانک مرکزی گفت: بعد از این سفر، برخی در بازار ارز تلاش کردند که سوءاستفاده کرده و نرخ ارز را بالا پایین کنند و نوسان‌گیری کنند که موفق نشدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، عبدالناصر همتی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه روابط دیرینه‌ای با ژاپن داریم و سفر نخست وزیر ژاپن، تقویت کننده این روابط خواهد بود اظهار داشت: بعد از این سفر، برخی در بازار ارز تلاش کردند که سوءاستفاده کرده و نرخ ارز را بالا پایین کنند و نوسان‌گیری کنند که موفق نشدند.

وی با اشاره به موضع مقتدرانه ایران در برابر فشار‌های خارجی و آمریکا، افزود: برخی این ابزار‌های سیاسی را برای مقاصد خود و افزایش نرخ ارز به‌کارگیری می‌کردند که با تسلط بانک مرکزی در بازار ارز این هدفشان محقق نشد.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه به مردم اطمینان می‌دهم که هیچ بنیان اقتصادی که بتواند نرخ ارز را بالا پایین کند و تغییراتی داشته باشد نداریم، تصریح کرد: بانک مرکزی بازار ارز را رصد کرده و بر آن مسلط است.

همتی با بیان اینکه از نظر عرضه و ذخایر مشکلی در ارز نداریم افزود: در تثبیت بازار ارز هم مشکلی نداریم و تسلط لازم و کافی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در برخی از کانال‌ها تلاشی برای افزایش نرخ بود، ولی هیچ خرید و فروشی در صرافی‌های دولتی رخ نداد و نرخ ارز زیر ۱۳ هزار تومان بود ابراز داشت: مطمئنم این جو هم گذراست. مهم در بازار ارز، «بازار حواله» است.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: موفقیت بانک مرکزی در دو ماهه نخست سال ۹۸ که ایام تعطیل زیادی هم داشتیم، تامین بیش از ۹.۵ میلیارد دلار برای کالا‌های وارداتی بود در حالی که دشمن تصور می‌کرد با مشکل تامین ارز مواجهیم، ولی الحمدلله مشکلی نداریم، راه‌های مختلفی برای تامین ارز داریم و ان‌شاالله با قدرت این روند را ادامه می‌دهیم و هیچ نگرانی در این زمینه نداریم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار