بازدید 7707
۹

فرار مالیاتی زیاد برخی وکلا

کد خبر: ۹۰۵۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷ 14 June 2019

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه فرار مالیاتی برخی وکلا زیاد است، گفت: عدم درج حق الوکاله در قراردادها فرار مالیاتی محسوب می شود که این موضوع جرم است.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، بعد از موضوع رسانه‌ای شدن موضوع فرار مالیاتی پزشکان، بحث عدم شفافیت حق‌الوکاله‌ها و فرار مالیاتی برخی از وکلا به یکی از موضوعات اصلی حوزه حقوقی و قضائی تبدیل شده‌است. رئیس قوه قضائیه نیز در دیدار برخی از وکلا بر موضوع شفافیت حق‌الوکاله‌ها تاکید کرد و آن را کمکی به سازمان امور مالیاتی دانست. در همین راستا، محمدکاظمی، نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس، در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: عدم درج مبلغ واقعی حق‌الوکاله در قرارداد وکالت، فرار مالیاتی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از فرار مالیاتی برخی وکلا تصریح کرد: خیلی از وکلا، مبلغ واقعی حق الوکاله دریافتی را در قرارداد نمی‌نویسند و این به معنای فرار از پرداخت مالیات بوده که جرم محسوب می‌شود.

پرداخت حق‌الوکاله باید با کارت‌خوان باشد

نایب رئیس کمیسیون قضائی مجلس با تاکید بر تمهید سازوکاری به منظور جلوگیری از فرار مالیات، پرداخت حق‌الوکاله از طریق دستگاه کارت‌خوان را به عنوان یک راهکار مطرح کرد و گفت: قراردادهای فی‌مابین وکیل و موکل باید بر اساس آئین نامه حق الوکاله تنظیم شود و موکل نیز باید مبلغ حق‌الوکاله را بر اساس آئین‌نامه مذکور به حساب وکیل واریز کند.

کاظمی با اشاره به راهکار پیاده شده در خصوص پزشکان، تصریح کرد: موکلین باید موظف باشند که مبلغ حق الوکاله را از طریق همان دستگاه کارتخوانی که به حساب شخص وکیل متصل است، پرداخت کنند تا بتوان بر اساس مبلغ واقعی حق‌الوکاله، از وکیل مالیات دریافت کرد.

مبلغ فرار مالیاتی برخی وکلا زیاد است

نایب رئیس کمیسیون قضائی مجلس با اشاره به اینکه همه در قبال قانون یکسان هستند، تصریح کرد: وکلا نیز باید مطابق قانون، مالیات بر درآمد خود را پرداخت کنند.

کاظمی در واکنش به مبلغ نزدیک به ۷ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی وکلا که در رسانه‌ها مطرح شده نیز تصریح کرد: درآمد وکالت زیاد است و به دلیل فرار مالیاتی صورت گرفته حق دولت تضییع می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۹
من وکلایی رو میشناسم که سالی بیش از چندین میلیارد درآمد نقدی دارند بماند که چه زمینها و منزلهایی را هم بعنوان حق الوکاله برمیدارند... 20 تا 30 درصد از زنده کردن پول و یا مال برمیدارند ...
پزشکان بیشترین فرار مالیاتی را دارند
پزشکان، وکلا، مهندسیناز فراریان بزرگ مالیاتی هستند. مطب پزشکان که میریم یک پز گذاشتن میگن خرابه باید نقد پرداخت کنید.
نحوه پوشش خبرها را ببینید و مقایسه نمایید : فرار مالیاتی پزشکان و فرار مالیاتی برخی وکلا
محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ عنوان کرده، میزان فرار مالیاتی پزشکان حداقل حدود ۶۵۰۰ میلیارد تومان است
کاظمی در واکنش به مبلغ نزدیک به ۷ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی وکلا که در رسانه‌ها مطرح شده نیز تصریح کرد: درآمد وکالت زیاد است و به دلیل فرار مالیاتی صورت گرفته حق دولت تضییع می‌شود
حال نحوه پرداخت و پوشش خبری به دو گروه مانند هم است
هیچکس حق الوکاله وکیل را به صورت قطعی و نقد اول پرونده نمی دهد ، میزان حق الوکاله اغلب به نتیجه پرونده گره میخورد و در نتیجه میزان حق الوکاله معلوم نیست و نقد هم پرداخت نمیشود ، اما ماده۱۰۳ قانون مالیات های مستقیم در حکمی عجیب مقرر میکند وکیل باید اول پرونده رقم حق الوکاله را اعلام کرده و ۵درصد آنرا هم بپردازد ، این نوع مالیت گرفتن از درآمد احتمالی محقق نشده در مورد هیچ شغل دیگری وجود ندارد ، همه مشاغل در پایان کار و پس از تحقق قطعی درآمد مالیات میدهند ، نایب رئیس محترم هم به جای حمله به وکلا باید به اصلاح این مقرره غیر قابل اجرا که حق الوکاله را قطعی و نقد فرض کرده و از این طریق به عرف مردم بی احترامی نموده اهتمام کنند
بايد ديد ايا دادستانها كه درمورد نداشتن كارت خوان پزشكان ورود كردن در مورد وكلا كه همكار انا هستن واكنشي نشان ميدن
با سلام
وکیل هایی که نا سالم ونادرست هستند وپرونده افراد نادرست و نا سالم را به عهده می گیرند تا حقی را ناحق ویا برعکس ناحقی را برحق نمایند وبا گمراه کردن سیستم قضایی وکالت خود را به نتیجه برسانند اگر مالیات هم ندهند که بطور معمول را گریز از ان را هم می دانند دیگر چه انتظاری دارید اگر در کشور اسلامی ما در همه زمینه ها قاطعیت وجود داشت احدی در هیچ زمینه ای جرات جسارت تخلف را حتی به ذهن خود هم نمی اورد ما در کشور قوای سه گانه داریم که اگر در همه افراد انها علاوه کافی دانش (نه صرف داشتن مدارک بالای دانشگاهی )بلکه براساس تجربیات وخروجی سوابق کاریش دارای قاطعیت صد درصد باشد از هم اکنون هم می توان امور را سرو سامان داد قاطعیت همراه با دانش و تخصص موثر داروی مورد نیاز ودوای شفا بخش در همه موارد مشکل دار وبیمار است .
وکیل بنده ضمن دریافت مبلغ زیادی بابت حق الوکاله و قرارداد جداگانه دریافت درصد کلانی از موضوع بها خواسته دعوی اعلامی در وکالتنامه را برابر تعرفه اعلام و مبلغ تمبر باطل کرده را هم بر خلاف ماده ۱۰۳ قانون مالیات‌های مستقیم کمتر از مبلغ حکم انی ماده باطل بطوریکه شعبه تجدید نظر به همین دلیل قرار رد دادخواست چند میلیارد تومانی ما را صادر نموده. تکلیف چیست؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل