بازدید 9695

پیشگیری از مرگ زودهنگام قلبی عروقی

کد خبر: ۹۰۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ 13 June 2019

به گفته محققان، تلاش جهانی برای پایین نگه داشتن فشارخون، کاهش مصرف سدیم و حذف چربی ترانس از رژیم غذایی می تواند از مرگ زودهنگام 94 میلیون نفر به دلیل بیماری قلبی-عروقی پیشگیری کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، طبق پیش بینی محققان مناطقی که بیشترین بهره را از این اقدامات پیشگیرانه می برند شامل منطقه شرق اسیا، منطقه پاسفیک، جنوب اسیا و کشورهای جنوب صحرای آفریقا هستند.

«گودرز دانایی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده سلامت چان دانشگاه هاروارد، در این باره می گوید: «تمرکز منابع بر تلفیق این سه اقدام می تواند تاثیر بالقوه بزرگی بر سلامت قلب-عروق تا سال ۲۰۴۰ داشته باشد.»

در این مطالعه، محققان داده های جهانی حاصل از چندین مطالعه را بررسی کرده و از داده های سازمان بهداشت جهانی نیز برای برآورد محاسبات خود استفاده کردند.

طبق برآورد این محققان، افزایش مقیاس های درمانی فشارخون تا ۷۰ درصد می تواند موجب نجات جان ۳۹.۴ میلیون نفر در جهان شود.

کاهش مصرف سدیم تا ۳۰ درصد می تواند جان ۴۰ میلیون نفر دیگر را نجات دهد. همچنین حذف چربی ترانس می تواند از مرگ زودهنگام ۱۴.۸ میلیون نفر پیشگیری نماید.

به گفته محققان، یک شیوه مهم در کاهش مرگ زودهنگام ناشی از بیماری قلبی-عروقی می تواند افزایش مصرف داروهای فشارخون باشد که عمدتاً ایمن و قابل دسترس هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار