بازدید 4250

گوترش: به گریفیث اطمینان کامل دارم

کد خبر: ۹۰۴۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۷ 11 June 2019

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد بامداد سه شنبه گفت که به «مارتین گریفیث» نماینده ویژه اش در امور یمن اطمینان کامل دارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، «اری کانیکو» سخنگوی گوترش، این اظهارات را در جمع خبرنگاران و در پاسخ به ارزیابی دبیرکل سازمان ملل متحد از عملکرد گریفیث گفته است.

کانیکو تاکید کرد که دبیرکل اطمینان کامل خود را در نماینده ویژه اش در یمن قرار داده است.

ساعاتی پیش از این اظهارات، «خالد الیمانی» وزیر امورخارجه دولت مستعفی یمن از سمت خود استعفا کرد.

این استعفا سه هفته پس از آن صورت گرفت که دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، به صورت رسمی از عملکرد گریفیث به گوترش شکایت کرده بود.

دولت مستعفی یمن همچنین مدعی شد که جانبداری نماینده ویژه سازمان ملل از جنبش انصارالله باعث ناکار آمدی توافقنامه دسامبر گذشته (آذرماه ۹۷) سوئد شده است.

دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکراتی که دسامبر سال گذشته (آذر ۹۷) در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد به توافق هایی در خصوص استان های ساحلی الحدیده، تعز و تبادل اسرا دست یافتند، اما این توافق ها با توجه به اختلاف های دو طرف بر سر جزییات آن، به صورت کامل اجرایی نشد.

ماه می گذشته نیز (اردیبهشت / خرداد) پارلمان وابسته به دولت مستعفی یمن از اعضای کابینه منصور هادی خواسته بود، تا زمانی که "گریفیث به قطعنامه‌های سازمان ملل متعهد نباشد" با وی ارتباطی نداشته باشند.

این تحولات همزمان با آن روی می‌دهد که قرار بود "رزماری دی کارلو" معاون دبیر کل سازمان ملل برای بررسی بحران یمن روز دوشنبه (۱۰ ژوئن) به عربستان سعودی برود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان