بازدید 2708

سفر کوتاه نخست وزیر هند به سریلانکا پیش از بازگشت به خانه

نخست وزیر هند امروز یکشنبه پس از سفر به مالدیو به سریلانکا رفته و در اقدامی از پیش اعلام نشده به بازدید یکی از کلیساهایی که هدف حملات تروریستی آوریل گذشته در این کشور قرار گرفت رفت.
کد خبر: ۹۰۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶ 09 June 2019

نخست وزیر هند امروز یکشنبه پس از سفر به مالدیو به سریلانکا رفته و در اقدامی از پیش اعلام نشده به بازدید یکی از کلیساهایی که هدف حملات تروریستی آوریل گذشته در این کشور قرار گرفت رفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نارندرا مودی، نخست وزیر هند امروز یکشنبه پس از ورود به سریلانکا و در حالی که در مسیر رفتن به دفتر مایتریپالا سیریسنا رئیس جمهور سریلانکا بود، به سمت این کلیسا به نام کلیسای معبد سنت انتونی مسیرش را تغییر داد.

این در حالی است که مقام‌های سریلانکا برای استقبال از نخست وزیر هند فرش قرمز پهن کرده و با تدارک یک رژه نظامی منتظر او بودند.

مودی در توییتر با انتشار تصاویری از حضورش در این کلیسا نوشت: من مطمئن هستم سریلانکا دوباره سر بر می‌آورد.

وی در ادامه این پستش نوشت: اقدامات بزدلانه تروریستی نمی‌توانند روح کشور سریلانکا را مغلوب سازند. هند با مردم کشور سریلانکا همبستگی می کند.

مودی در بدو ورودش به سریلانکا مورد استقبال رانیل ویکرمسینگه، نخست وزیر این کشور قرار گرفت و بعد از آن وارد نشست با مایتریپالا سیریسنا و ماهیندا راجاپاکسه که رهبر مخالفان دولت است، شد.

او قرار است در پایان سفرش به سریلانکا با جامعه هندی‌های مقیم سریلانکا دیدار کرده و پس از آن به کشورش بازخواهد گشت.

نخست وزیر هند در حالی امروز وارد شهر کلمبو پایتخت سریلانکا شد که در حال بازگشت از سفر رسمی به مالدیو بود. او پیش از سفر به سریلانکا، در مالدیو اقدام به افتتاح یک سیستم رادار ساحلی و یک مرکز آموزش نظامی کرده بود.

این سفر کوتاه اما مهم مودی به این دو کشور همسایه هند در حالی انجام می‌شود که دهلی‌نو تلاش دارد با نفوذ چین بر این دو کشور راهبردی مقابله کند.

هند که به صورت سنتی همپیمان مالدیو و سریلانکا بوده از رویکردهای دولت‌های سابق این دو کشور یعنی دولت عبدالله یمین رئیس جمهور سابق مالدیو و همچنین دولت ماهیندا راجاپاکسه رئیس جمهور سابق سریلانکا در نزدیک شدن به چین ناراضی بود.

ماه گذشته میلادی نیز سریلانکا اعلام کرد با هند و ژاپن یک توافق شراکت و همکاری در حوزه دریا امضا می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل