بازدید 18126

مذاکرات آمریکا و ایران در پیش است؟/ محورهای احتمالی مذاکرات چه خواهد بود؟

کانال ارتباطی ژاپن جدی‌ترین کانال است که توجهات بین المللی را به خود جلب کرده است و بسیاری از ناظران بر این باورند که سفر نخست وزیر ژاپن به ایران پس از چهل سال، می‌تواند آغاز تحولی عمده در کاهش تنش‌ها میان ایران و آمریکا باشد. حال این پرسش مطرح می‌شود که سفر نخست وزیر ژاپن می‌تواند زمینه‌های مذاکره مستقیم میان ایران و آمریکا را فراهم سازد؟ موضوع مذاکرات احتمالی چه خواهد بود؟
کد خبر: ۹۰۳۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶ 06 June 2019

در یک ماه گذشته، خبرها و گزارش های پیرامون میانجی‌گری کشورهای مختلف میان ایران و آمریکا منتشر شد. شدت نگرانی از درگیری نظامی ایران و امریکا آن‌گونه که وزیر خارجه عمان ابراز داشت، به حدی است که تا اینجا می‌توان دست‌کم «فعال شدن» شش کانال را ردگیری کرد. این شش کانال عبارت است از کشورهای عمان، ژاپن، آلمان، سوئیس، پاکستان و عراق.

به گزارش «تابناک»؛ در همین رابطه، کانال ارتباطی ژاپن جدی ترین کانالی است که توجهات بین المللی را به خود جلب کرده است و بسیاری از ناظران بر این باورند که سفر نخست وزیر ژاپن به ایران پس از چهل سال، می تواند آغاز تحولی عمده در کاهش تنش ها میان ایران و آمریکا باشد.

در این زمینه، رسانه‌های ژاپنی روز پنج‌شنبه به نقل از مقامات این کشور اعلام کردند که قرار است شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن هفته آینده به تهران سفر کند. هدف از این سفر که طی روزهای ۱۲ تا ۱۴ ژوئن انجام خواهد شد، میانجی‌گری میان ایران و آمریکا برای حل و فصل تنش‌های روی داده در منطقۀ خلیج فارس است. در صورت تحقق این برنامه، این اولین سفر یک نخست‌وزیر ژاپن به ایران پس از چهار دهه است.

به گفته یکی از مقامات دولت ژاپن، توکیو همچنان مشغول برنامه‌ریزی جزئیات این سفر است؛ از جمله اینکه آقای نخست‌وزیر در تهران با چه افرادی ملاقات کند. با وجود این، رسانه‌های محلی ژاپن می‌گویند تا کنون دیدار با رهبر انقلاب و حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران برنامه‌ریزی شده است.

حال این پرسش مطرح می شود که آیا سفر نخست وزیر ژاپن می تواند زمینه های مذاکره مستقیم میان ایران و آمریکا را فراهم سازد؟ موضوع مذاکرات احتمالی چه خواهد بود؟

گمانه زنی های زیادی در این رابطه مطرح شده است. برخی ناظران بر این باورند که میانجی‌گری ژاپن می تواند منجر به مذاکرات جدیدی میان ایران و آمریکا بر سر مسأله هسته ای و برجام شود؛ مسأله ای که به نظر می رسد با واقعیت های موجود سازگار نیست.

مذاکرات آمریکا و ایران در پیش است؟/ محورهای احتمالی مذاکرات چه خواهد بود؟
 
لذا ذکر چند نکته ضروری است؛
 

نخست اینکه، اگر قرار باشد مذاکره ای میان ایران و آمریکا آغاز شود، این مذاکرات در شمول مذاکرات غیرهسته ای خواهد بود و لذا بعید به نظر می رسد مذاکره ای هسته ای آغاز شود!

دوم آنکه اگر قرار باشد مذاکره ای آغاز شود و این مذاکرات غیرهسته ای باشد، مذاکرات بر سر چه خواهد بود؟ این پرسشی است که پاسخ دقیقی برای آن وجود ندارد؛ اما گمانه زنی های زیادی پیرامون آن انجام شده است. برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است که احتمالا مذاکراتی در سطح پایین میان تهران و واشنگتن بر سر پرونده هایی همچون سوریه و افغانستان آغاز شود.

نکته مهم این که این مذاکرات احتمالی در سطوح بالا انجام نخواهد شد، بلکه مذاکراتی در سطوح کارشناسی و در سطح پایین صورت خواهد گرفت، به گونه ای که برخی ناظران معتقدند که مذاکرات سطوح پایین، سرانجام می تواند مقدمه مذاکراتی در سطوح بالا باشد؛ به شرطی که طرفین و به ویژه آمریکایی ها اراده جدی برای حل اختلافات در پرونده های مورد بحث را داشته باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۶۴
انتشار یافته: ۲۱
هرچی باید بگن قبلا گفتن.اومدن این بنده خدا به صحبت های قبلی نوعی وجاهت میده که بتونن ادامه بدن.رسول الله هم تو صدر اسلام با کفار قریش مذاکره می کرد.توکل به خدا
خدا را شکر . خدایا ژاپن بشه منجی ملت ایران . البته اگه کاسبان تحریم بذارن .
امریکا ترامپ به درد هیچ مذاکره ای نمی خورد چون به هیچ چیزی او پایبند نیست.
مذاکرات منطقه ای که خواست دولت اوباما هم بود ولی مذاکره نشد.
مذاکره با ترامپ در هر زمینه و در هر سطحی که صورت بگیرد چه محرمانه و چه غیر محرمانه یعنی خودکشی سیاسی ایران. امیدوارم دولتمردان این اشتباه بزرگ را نکنند. آمریکا هیچ امتیازی به ما نخواهد داد و دیگر برگ برنده ای هم ندارد فقط ماییم که با مذاکره برنده شدن ترامپ و تفکر او را در انتخابات آینده تضمین می کنیم. الان در یک بزنگاه تاریخی هستیم نباید وا بدهیم. برای اینکه از وضعیت فعلی به سلامت عبور کنیم و امیدوار به شکست جمهوری خواهان در انتخابات باشیم دو سال باید صبر و مقاومت کنیم البته همگی نه فقط قشر ضعیف و ناتوان جامعه.باید بر امور داخلی و ایجاد اصلاحات اساسی در ساختار سیاسی و اقتصادی کشور تمرکز کنیم. ثروت ما کم نیست مشکل در توزیع ناعادلانه ثروت و فساد فاحش در سیستم سیاسی و اقتصادی است.برای پیروزی بر آمریکا باید در داخل کشور و با فساد داخلی بجنگیم.
مذاکره در هیچ سطحی وجود نخواهد داشت و ظاهرا گندکاری ها و سرکشی های وزارت امور خارجه که یکی از آن برجام بدون گنجاندن شروط رهبری بود، تمامی ندارد. قبول جضور این فرد در ایران با عنوان میانجی، خودش شبهه آفرین است.ترامپ در طول عمر کارش در مقام ریاست جمهوری امریکا براحتی به عنوان نوکر ایران بخوبی انجام وظیفه کرده وتقریبا تمام اعتبار امریکا را در دنیا از بین برده و تمامی دنیا را با امریکا دشمن کرده.هیچ توافقی در دوره او با امریکا توسط هیچ کشوری اجرایی نشده و تمام توافقات قبلی نیز ملقی شده.حالا ما با پذیرفتن این فرد که بعنوان میانجی هم میاید ، داریم چه هدفی را دنبال میکنیم؟.باز ایران را در موضع ضعف قرار میدهیم؟تصویب برجام با این تیم کافی نبود؟ تیم وزارت امور خارجه را عوض کنید.کسانی رو که مسبب اون افتضاح برجام بودند را از دایره تصمیم گیری نظام خارج کنید و با قدرت و با سرعت عوامل اجرایی برای پیشرفت داخلی را فراهم کنید و موانع آن را در هر سطح مدیریتی بدون تعارف برای همیشه از صحنه کشور حذف کنید.حضور این فرد در وضعیت فعلی جز ضرر هیچ فایده ای ندارد.از این سفر جلوگیری کنید و بحثش را تا زمان انتخابات امریکا تمام کنید.ترامپ نیاز به این مذاکره دارد.هیچ دستاورد موفقیت آمیزی در سیاست خارجی نداشته و هر توافقی را در صورت انتخاب مجدد زیر پا میگذارد.مهم نیست مذاکره در چه سطحی باشد.حتی برای صرف چای و یکبار باشد کار ایران تمام است.اینرا بعضی ها بفهمند خیلی خوب است.تحت امر رهبری باشید تا پایدار بمانید
بعله مذاکره کنید که بعدا دوباره محور شرارت بخوانند شما را
نمونه های ان زیاد است
ولی درس عبرتی وجود ندارد و خوش امد بگویید دوباره برای چند سال اینده که اقتصاد را به هم بریزد با اینکه ممکن است دوباره نفت را مثل قبل بفروشیم
مذاکرات تا حدی که ضربه‌ای به ماهیت اصلی ملت ایران نزنه مشکلی نداره.
واقعیت اینه که ترامپ به چیزی غیر از تقویت خودش و آمریکا فکر نمیکنه.
امیدوارم همه چی به خوبی عاقبت به خیر بشه و نوکر ترامپ نشیم.
ما مذاکره نمیکنیم. مرگ بر امریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر زاپن
اگر مذاکره در مورد غیر برجام باشد و ایران قبول کند در مورد چیزهای دیگر بحث کند
من این افراد داخلی را خیانت کار می دانم ،چون انها زدن زیر برجام و پروتر امدن گفتند .....
وقتی ایران روسیه را دارد، چه نیاز به امریکا و اروپا؟ ما بهترین متحدین هستیم برای همدیگر
خیلی باحالیم نه!! عالی رتبه مقام کشور قویا اعلام میکند مذاکره با امریکا نباید بشود و نزدیک هم نشوند. سایر مقامات عالی رتبه از جمله رییس جمهور هم میگوید با عهد شکن امکان مذاکره نیست و باید به برجام برگشت. آنگاه شما تیتر میزنید مذاکره با آمریکا؟!؟ من نه به جناح خاصی تعلق دارم و نه حتی میگیوم اصلا ایرانی هستم. میخواهم بگویم که واقعا علت این تناقض ها در چیست؟
مذاکرات سطح پایین و سطح بالا دیگر چه صیغه ایست؟ گفتگو کنید و شر تحریم را از سرمان بردارید. روزی نیست که در تهران در مترو و خیابون دست گدا و فقیر دراز نباشد. شهرهای دیگر هم وضع بهتری ندارن. کاری کنید، نشستن و صبر به اصطلاح استراتژیک برای مردم نون و آب نمیشه
همه کسانی که صاحب خانواده هستند مرد یا زن برای خانواده خود تلاش می کنند تا در رفاه و آسایش باشند امیدوارم مسئولان هم مردم ایران را خانواده خود بدانند
مذاکرات زیادی از این دست دیدیم در این ۴۰ سال گذشته که یک طرفه امریکا از ان بیرون امده و چیز عجیب و غریبی هم نیست که حالا فکر کردی این ژاپن می اید که کاری صورت دهد برای همیشه
اصلا در این حد نیست این کشور
خیلی وقته مذاکره میکنند
یکی از راهبردهای امریکا این است که در حالی که ایران را در آب جوش تحریم قرار داده و آپ پز می کند، از طریق واسطه های بیشماری که می فرستد روحانی را تشویق به صبوری راهبردی کند تا ایران تعهدات خود در برجام را بیشتر از این کاهش ندهد، چون کاهش تعهدات ایران در برجام دسترسی سازمان جاسوسی اسرائیل به اطلاعات مربوط به برنامه اتمی ایران را کاهش خواهد داد و این برای اسرائیلی ها مایه نگرانی خواهد شد.
تو رو خدا مذاکره کنین
همش بازی سیاست مداران هست. هیچ نتیجه خوبی برای مردم وطن نخواهد داشت.
مقام رهبری حجت رابرای همه تمام کرده وتکلیف رابطور صریح وواضح روشن کرده اند و تاکیدکرده ان که مذاکره باامریکا سم است مذاکره بادولت فعلی امریکا سم مضاعف است همچنین ایشان گفتند مذاکره باامریکانه تنهاسودی نداردبلکه مضر هم هست
بعضی ها که دایما خوابهای رنگی و فول اچ دی ازمذاکره باامریکا میبینند بایدبدانندخواب هایشان تعبیرنخواهد شد !
مذاکره کنید ، بخدا مردم عادی بیچاره شدند ، مواد غذایی مردم را بجای نفت صادر می کنند ، سیب زمینی 8500 ، مردم عادی توی فشارند
اینقدرازموضع ضعف وتسلیم دربرابرامریکا اقدام نکنید مگرایران ازبرجام خارج سده که حالا بعضی ها اینقدرسنگ مذاکره رابه سینه میزنند وصحبت از بازگشت ازتحریمهامیکنند؟!!!
ازانطرف کشورهایی مثل عربستان وامارات وبحرین برای ماخط ونشان میکشند وبرعلیه ماتوطیه چینی میکنند ازاینطرف ما اغوشمان رابرای انهابازمیکنیم !!!!!
هیهات من الذله
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر