بازدید 6444
۱
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شاخص بورس سبز پوش از رمضان گذشت/ کد به کد حقیقی به حقوقی در نماد یک بانک

به روال همیشه امسال نیز ماه مبارک رمضان با نوسان و اصلاح و البته فرصت ورود برای سهامداران همراه بود، خبر تمایل آمریکا به مذاکره بدون پیش شرط، رشد ارز نیمایی و گزارش‌های سالانه مثبت شرکت‌ها  که به تدریج منتشر می‌شود و همچنین بازگشایی نماد‌ها پس از تقسیم سود در مجامع، تقاضا برای خرید سهام را در بورس تهران افزایش داده است.
کد خبر: ۹۰۳۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ 03 June 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه سیزدهم خردادماه ۹۸، با افزایش ۲۴۳۹ واحدی معادل ۱.۰۹ درصد به رقم ۲۲۶ هزار و ۹۸۳ واحد رسید. این در حالی است روز گذشته شاهد رشد ۲۱۵۶ واحدی معادل ۰.۹۷ درصد نماگر بازار سرمایه بودیم.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در سومین و آخرین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۹۴ واحدی معادل ۱.۰۹ درصد به رقم ۶۴ هزار و ۶۶۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۲۹۳ واحدی معادل ۲.۴۷ درصد، عدد ۵۳ هزار و ۶۰۰ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۸۹۰ واحدی معادل ۲.۴۷ درصد به رقم ۳۶ هزار و ۸۸۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۵۳۵ واحد افزایش معادل یک درصد را رقم زد و به سطح ۲۵۶ هزار و ۶۰۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۱۴۱۹ واحد افزایش معادل ۰.۸۵ درصد به رقم ۱۶۸ هزار و ۴۷۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۵۸۱ واحد افزایش معادل ۱.۵۰ درصد همراه بود و عدد ۴۴۵ هزار و ۹۵۵ واحد را به نمایش گذاشت.  
 
شاخص بورس

امروز نماد بانک خاورمیانه شاهد کد به کد حقیقی به حقوقی بود  و با توجه به اینکه قیمت این سهم از محدوده ۲۶۰ تومان درماه‌های اخیر به بیش از ۴۰۰ تومان رسیده بود، این کد به کد حقیقی به حقوقی ممکن است نشانه‌ای از بازگشت قیمتی سهم و آغاز روند نزولی باشد. امروز نماد بانک خاورمیانه شاهد کد به کد حقیقی به حقوقی بود  و با توجه به اینکه قیمت این سهم از محدوده ۲۶۰ تومان درماه‌های اخیر به بیش از ۴۰۰ تومان رسیده بود، این کد به کد حقیقی به حقوقی ممکن است نشانه‌ای از بازگشت قیمتی سهم و آغاز روند نزولی باشد.

به گزارش بورس تابناک، به روال همیشه امسال نیز ماه مبارک رمضان با نوسان و اصلاح و البته فرصت ورود برای سهامداران همراه بود، خبر تمایل آمریکا به مذاکره بدون پیش شرط، رشد ارز نیمایی و گزارش‌های سالانه مثبت شرکت‌ها  که به تدریج منتشر می‌شود و همچنین بازگشایی نماد‌ها پس از تقسیم سود در مجامع، تقاضا برای خرید سهام را در بورس تهران افزایش داده است.

آمار معاملات کد به کدی

در معاملات کد به کدی امروز شاهد کد به کد حقیقی به حقوقی در نماد بانک خاورمیانه بودیم  و با توجه به اینکه قیمت این سهم از محدوده ۲۶۰ تومان درماه‌های اخیر به بیش از ۴۰۰ تومان رسیده بود، این کد به کد حقیقی به حقوقی می‌تواند نشانه‌ای از بازگشت قیمتی سهم و آغاز روند نزولی باشد، بر این اساس بیش از ۷ میلیون برگه سهم وخاور در قیمت ۴۱۴۶ ریال و با ارزش بیش از ۲.۹ میلیارد تومان از حقیقی به حقوقی کد به کد شده است.

همچنین بیش از ۵۹.۹ میلیون برگه سهم تامین سرمایه امید در قیمت ۱۶۰۳ ریال و با ارزش ۹.۶ میلیارد تومان، ۱۰ میلیون برگه سهم پالایش نفت تهران به ارزش ۷.۱ میلیارد تومان و بیش از ۳۰ میلیون برگه سهم سرمایه گذاری آتیه دماوند (واتی) در قیمت ۳۰۰۰ ریال و به ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان، در گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان نیز  ۱۷.۷۳۲ سهم به ارزش ۳.۲ میلیارد تومان و در قیمت ۱۸۱۰ ریال بین کد‌های حقوقی دست به دست شده است.

نگاهی به ارزش معاملات 

ارزش معاملات امروز بورس تهران بیش از ۱۳۵۱.۹ میلیارد تومان بود که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۴ میلیارد و ۹۷۸ برگه سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۲۸ هزار و ۷۴۷ نوبت بود.

گروه خودرو امروز با فاصله بیشترین ارزش معاملات را در بین گروه‌های مختلف به خود اختصاص داد و از داد و ستد یک میلیارد و ۳۹۹ برگه سهم خودرویی  ارزش معاملات ۲۶۱ میلیاردی برای این گروه رقم خورد. گروه بانکی‌ها با ۱۱۹ میلیارد تومانی و شیمیایی‌ها با ۹۸.۹ میلیارد تومان دو گروه دیگری بودند که بیشترین ارزش معاملات را در اختیار داشتند.  

عرضه و تقاضا

امروز نماد شرکت‌های کشت و صنعت چین چین (غچین)، بانک سینا (وسینا)، گلوکوزان (غگل)، داده گسترعصرنوین-های وب، لبنیات‌کالبر (غالبر)، ایران ترانسفو (بترانس) و  سرمایه‌گذاری ملی‌ایران (ونیکی) با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نماد شرکت‌های صندوق س. با درآمد ثابت کمند (کمند)، صکوک اجاره خلیج فارس- ۳ ماهه ۱۶% (صفارس ۴۱۲)، صندوق س. با درآمد ثابت کیان (کیان)، پتروشیمی خارک (شخارک)، تولیدکنندگان بورس کالای ایران (تکالا)، س. صنایع‌شیمیایی‌ایران (شیران) و سرمایه گذاری دارویی تامین (تیپیکو) با بیشترین عرضه مواجه شدند و سهامداران برای فروش ان‌ها به صف شدند.

نماد‌های با بیشترین تاثیر افزاینده و کاهنده 

نماد مبین متعلق به پتروشیمی مبین با ۱۹۶ واحد مثبت بیشترین تاثیر مثبت را برشاخص کل بورس ثبت کرد و نماد هلدینگ پتروشیمی فارس با ۱۸۳ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۱۱۸ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۸۱ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۷۷ واحد، سایپا (خساپا) با ۷۵ واحد و فولاد خراسان (فخاس) با ۷۳ واحددیگر نماد‌های بودند که تاثیر افزاینده بر شاخص بورس داشتند. در مقابل نماد پالایش نفت بندرعباس (شبریز) با ۷۲ واحد منفی و خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۳۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس ثبت کردند.

رفت و آمد‌های بازار

نماد معاملاتی شرکت هلدینگ سرمایه‌گذاری‌توکافولاد (وتوکا ۱)، سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی (وپترو ۱) و کاشی الوند (کلوند ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، ایران‌ارقام (مرقام ۱) و سیمان کردستان (سکرد ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، صنعتی نیرومحرکه (خمحرکه)، صنایع خاک چینی ایران (کخاک)، فولاد خوزستان (فخوز)، کربن ایران (شکربن)، کارخانجات تولیدی شهید قندی (بکام) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی، گلوکوزان (غگل) جهت برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیئت مدیره، حق تقدم شرکت کارت اعتباری ایران کیش (رکیشح) با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی؛ داروسازی کیمیدارو (دکیمی ۱) و کوثر (دکوثر ۱)؛ داروسازی اسوه (داسوه ۱)، داروپخش (هلدینگ (وپخش ۱)، موتورسازان‌تراکتورسازی ایران (خموتور ۱)، تکنوتار (تکنو ۱)، لعابیران (شلعاب ۱)  و کارتن ایران (چکارن ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر متوقف شدند.

در مقابل نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی (وپترو) با توجه به رفع تعلیق نماد معاملاتی و افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، بیمه پارسیان (پارسیان) پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی و عمومی فوق العاده، سبحان دارو (دسبحان)، نفت پارس (شنفت)، صنایع مس شهید باهنر (فباهنر)، بیمه ما (ما)، لیزینگ ایرانیان (وایران) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، داروسازی زهراوی (دزهراوی) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی؛ دشت مرغاب (غدشت) با توجه به رفع تعلیق نماد معاملاتی؛ گروه صنایع پمپ سازی ایران (تپمپی)، مهندسی حمل و نقل پتروشیمی (حپترو)، سایپا شیشیه (کساپا)، داروئی و بهداشتی لقمان (دلقما) صنایع شیمیایی سینا (شسینا) باتوجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت کدال بازگشایی شدند.

در معاملات امروز نماد‌های شرکت‌های سیمان فارس (سفار)، تولیدی لنت ترمز ایران (خلنت)؛ البرز دارو (دالبر)، داروسازی امین (دامین)، مجتمع فولاد خراسان (فخاس)، کارخانجات سیمان صوفیان (سصوفی)، حق تقدم شرکت کارخانجات سیمان صوفیان (سصوفیح) باتوجه به عدم کشف قیمت بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شدند و همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع‌جوشکاب‌یزد (بکاب ۱)، ایران‌یاساتایرورابر (پاسا ۱)، موتورسازان‌تراکتورسازی‌ایران (خموتور ۱)، ایران‌دارو (دیران ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام با وقفه همراه شدند و نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان فارس (سفار)، تولیدی لنت ترمز ایران (خلنت)، کارخانجات کاشی و سرامیک حافظ (کحافظ) مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی می‌باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیدوارم از کسانی که در شرایط فعلی حاظر شدن سرمایه هاشون رو ببرند سمت بازار بورس و از بازار سکه و طلا و دلار دور شدن حمایت بشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها