بازدید 16273
۴
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

سبزپوشی بورس جنب پل حافظ/ نامه‌ای که بانک‌ها را صف خرید کرد

امروز بورس تهران در حالی با پیش قراولی نماد‌های بانکی بارشد شاخص مواجه شد که رییس کانون بانک‌های خصوصی در نامه‌ای به معاون اول رییس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی درخواست کرده که درآمد ناشی از تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی در سال جاری از پرداخت مالیات معاف شود.
کد خبر: ۹۰۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴ 02 June 2019
تابناک اقتصادیامروز بورس تهران در حالی با پیش قراولی نماد‌های بانکی بارشد شاخص مواجه شد که رییس کانون بانک‌های خصوصی در نامه‌ای به معاون اول رییس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی درخواست کرده که درآمد ناشی از تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی در سال جاری از پرداخت مالیات معاف شود.

به گزارش بورس تابناک، بازار سرمایه اکنون در انتظار گزارش‌های سالانه نماد‌های بانکی به سر می‌برد، گزارش‌های که پیش بینی می‌شود از محل تسعیر ارز برخی نماد‌های بانکی سود خوبی را شناسایی کنند، سودی که برخی بانک‌ها درصدد افزایش سرمایه از آن محل هستند و در این میان بانک ملت بیشترین تسعیر ارز را خواهد داشت و البته سایر بانک‌ها از جمله بانک تجارت نیز تسعیر ارز قابل توجهی را خواهند داشت.

نرخ دلار پایه محصولات پتروشیمی نیز در سامانه نیما به یازده هزار تومان رسیده است که در مقایسه با ابتدای اردیبهشت رشد بیش از ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد و بنابراین اگر تکانه‌های نزاع اقتصادی آمریکا و چین بیشتر از این بر کامودیتی‌ها و فراورده‌های نفتی فشار وارد نکند، می‌توان پیش بینی کرد که شرکت‌های پتروشیمی گزارش‌های ۳ ماهه خوبی را روانه بازار کنند.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه دوازدهم خردادماه ۹۸، با افزایش ۲۱۵۶ واحدی معادل ۰.۹۷ درصد به رقم ۲۲۴ هزار و ۵۴۴ واحد رسید. این در حالی است روز گذشته شاهد افت ۲۰۸۹ واحدی معادل ۰.۹۳ درصد نماگر بازار سرمایه بودیم.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۱۴ واحدی معادل ۰.۹۷ درصد به رقم ۶۳ هزار و ۹۹۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۱۷۴ واحدی معادل ۲.۳۰ درصد، عدد ۵۲ هزار و ۳۰۶ واحد را به نمایش گذاشت.
سبزپوشی بورس جنب پل حافظ/ نامه‌ای که بانک‌ها را صف خرید کرد


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۸۰۹ واحدی معادل ۲.۳۰ درصد به رقم ۳۶ هزار و ۵۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۷۰۶ واحد افزایش معادل ۱.۰۸ درصد را رقم زد و به سطح ۲۵۴ هزار و ۶۸ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۱۳۱۲ واحد افزایش معادل ۰.۷۹ درصد به رقم ۱۶۷ هزار و ۵۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۵۷۳ واحد افزایش معادل ۱.۲۸ درصد همراه بود و عدد ۴۳۹ هزار و ۳۷۳ واحد را به نمایش گذاشت.  
 
در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی وبملت متعلق به بانک ملت با ۱۹۲ واحد، نماد مبین متعلق به پتروشیمی مبین با ۱۷۷ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۱۵۷ واحد، نماد وتجارت متعلق به بانک تجارت با ۹۹ واحد، نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۸۷ واحد، نماد اخابر متعلق به مخابرات ایران با ۷۰ واحد و نماد خساپا متعلق به سایپا با ۶۰ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس و نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۵۵ واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر هلدینگ با ۳۴ واحد و نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۳۲ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

ارزش معاملات

ارزش معاملات امروز بورس تهران بیش از ۱۲۴۱.۷ میلیارد تومان بود که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۴ میلیارد و ۹۴۰ میلیون برگه سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۹۶ هزار و ۴۱۷ نوبت معاملاتی بود.

در معاملات امروز گروه بانکی‌ها بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و براین اساس بیش از یک میلیارد و ۹۸۵ میلیون سهم بانکی با ارزش ۱۶۷.۱ میلیارد تومان معامله شد، خودرویی‌ها امروز، اما در تعقیب بانکی‌ها بودند و با اختلاف ناچیزی بیشترین ارزش معاملات را در اختیار داشت و داد و ستد بیش از ۹۴۱ میلیون برگه سهم خودرویی با ارزش بیش از ۱۶۳.۶ میلیارد تومان را تجربه کرد.

شاخص زراعت بیشترین رشد شاخص را تجربه کرد و پس از آن شاخص وسایل ارتباطی و محصولات چوبی دیگر شاخص‌های برتر امروز بورس تهران بودند.

نگاهی به آمار معاملات کد به کدی

امروز نیز بازار معاملات کد به کدی در بین حقوقی‌ها داغ داغ بود و براین اساس بیش از ۱۵.۶۳۳ میلیون برگه سهم ذوب آهن اصفهان به ارزش بیش از ۲.۶ میلیارد تومان و در قیمت ۱۷۱۵ ریال بین حقوقی‌های این سهم جابجا شد، همچنین در ملی صنایع مس ایران نیز بیش از ۱۰ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۴ میلیارد تومان و در محدوده قیمتی ۴۰۵۰ ریال کد به کد شد، در سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نیز ۵ میلیون برگه سهم به ارزش ۱.۳ میلیارد تومان و در محدوده قیمتی ۲۷۵۰ ریال بین حقوقی‌ها کد به کد شد، در سرمایه گذاری سپه نیز ۴۲.۱۴۵ برگه سهم به ارزش ۱۱ میلیارد تومان و در قیمت ۲۶۳۰ ریال کد به کدشد، همچنین بیش از ۱۹۲ میلیون برگه سهم گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان به ارزش بیش از ۳۴ میلیارد تومان و در محدوده قیمتی ۱۷۸۰ ریال کد به کد شد، در سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین نیز ۵ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان و در محدوده قیمتی ۲۳۲۰ ریال بین حقوقی‌ها کد به کد شد و ۸۳۰ هزار برگه سهم گروه صنعتی پاکشو در محدوده قیمتی ۳۶۲۵۰ ریال و با ارزشی معا دل ۳ میلیارد تومان بین کد‌های حقوقی دست به دست شد.

عرضه و تقاضا‌های امروز بورس تهران

امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سایپا (خساپا)؛ نفت سپاهان (شسپا)؛ کشت و صنعت چین چین (غچین)؛ لبنیات‌کالبر (غالبر)؛ تجارت الکترونیک پارسیان (رتاپ)؛ داروسازی ابوریحان (دابور) و سیمان بهبهان (سبهان) با بیشترین صفوف خرید و تقاضا مواجه شدند و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های حق تقدم پتروشیمی جم (جمح)؛ بورس اوراق بهادار تهران (بورس)؛ بانک تجارت (وتجارت)؛ قند نیشابور (قنیشا)؛ صکوک اجاره خلیج فارس (صفارس ۴۱۲) و نهاد‌های مالی بورس اوراق بهادار (نبورس) با بیشترین صفوف عرضه و فروش مواجه شدند.

رفت و آمد‌ها

در داد و ستد‌های امروز بورس تهران، نماد معاملاتی شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس (ددام ۱)؛ لامپ پارس شهاب (بشهاب ۱) و پلاسکوکار (پلاسک ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر، پتروشیمی شازند (شاراک ۱) و سیمان‌ارومیه (ساروم ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب. متوقف شدند.

در مقابل نماد معاملاتی شرکت کارخانجات سیمان صوفیان (سصوفی) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، حق تقدم کارخانجات سیمان صوفیان (سصوفیح) با توجه به بازگشایی نماد اصلی بدون محدودیت نوسان قیمت و حمل و نقل بین المللی خلیج فارس (حفارس) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف.؛ درخشان تهران (پدرخش)، البرز دارو (دالبر)، داروسازی امین (دامین)، همکاران سیستم (سیستم)، مجتمع فولاد خراسان (فخاس)، گروه صنعتی بوتان (لبوتان) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج؛ کارخانجات نساجی بروجرد (نبروج) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیئت مدیره با محدودیت نوسان قیمت؛ پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت تهران (شتران) با توجه به رفع تعلیق نماد معاملاتی با محدودیت نوسان قیمت؛ صنایع سرما آفرین ایران (لسرما)، شرکت‌های الکتریک خودرو شرق (خشرق)، مهر کام پارس (خمهر) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف. بدون محدودیت نوسان قیمت؛ پتروشیمی شازند (شاراک)؛ مهندسی نصیر ماشین (خنصیر)، رینگ سازی مشهد (خرینگ) باتوجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت کدال بازگشایی شدند.

رشد ۲۰ درصدی قیمت سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های توسعه‌شهری‌توس‌گستر (وتوس ۱)؛ سرمایه گذاری پارس توشه (وتوشه ۱)؛ سرمایه گذاری دارویی تامین (تیپیکو ۱)؛ ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس (زپارس ۱)؛ سرمایه‌گذاری رنا (هلدینگ (ورنا ۱)؛ داروسازی ابوریحان (دابور ۱)؛ سرمایه‌گذاری‌بهمن (وبهمن ۱)؛ گروه‌صنایع‌بهشهرایران (وصنا ۱)؛ سایپا (خساپا ۱)؛ نیروکلر (شکلر ۱)؛ داروسازی کوثر (دکوثر ۱)؛ لنت ترمزایران (خلنت ۱)؛ لبنیات پاک (غپاک ۱)؛ خوراک دام پارس (غدام ۱)؛ مارگارین (غمارگ ۱)؛ صنایع شیمیایی فارس (شفارس ۱)؛ فرآورده‌های نسوز پارس (کفپارس ۱)؛ فراورده های نسوزایران (کفرا ۱) رادیاتور ایران (ختور ۱) این نماد‌ها را با وقفه معاملاتی همراه کرد.

همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های تولید مواد اولیه داروپخش (دتماد)، سیمان خزر (سخزر)، بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکین کو (رتکو)، حق تقدم شرکت‌های سیمان خزر (سخزرح)، بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکین کو (رتکوح)، داروسازی دکتر عبیدی (دعبیدح) با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شدند.

آغاز اختیار خرید و فروش فولاد و افق و پاکشو

همچنین امروز دوره معاملاتی اختیار خرید و فروش (فولاد) با سررسید آبان و بهمن ماه ۱۳۹۸ و دوره معاملاتی اختیار خرید و فروش (پاکشو) با سررسید بهمن ماه؛ و دوره معاملاتی اختیار خرید و فروش (افق) با سررسید بهمن ماه ۱۳۹۸ آغاز شد.

طبق اطلاعیه منتشره در تارنمای کدال به نشانی codal.ir جهت بررسی وضعیت اطلاعاتی ناشر، نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی (وپترو ۱) حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۸/۰۳/۲۷ تعلیق شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
چقد خوب شده وضعمون! چپ و راست واحد تولیدی و شرکت داره تعطیل میشه ماشالا وضعیت بورس حتی بهتر هم شده! خدایا شکرت!درامد ارزی به شدت به گفته خوده مسئولین پایین اومده،شرکت ها نمیتونن ثبت سفارش کنن ولی ماشالا بورس رونق گرفته! ای کاش تحریم ها بیشتر بشه همینجوری وضعیت رونق بگیره!بانک ها تا خرخره ورشکستن ولی نماد صف خریده،ماشالا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
بورس بازار بزرگی هست که باید در آن حضور داشت تجربه به دست آورد و سود ساخت با حوصله و خرید حساب شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
بترکه چشم حسود
بخشی از رشد بورس به خاطر افزایش قیمت کالاهای تولیدی انهاست. همچنین ورود شرکت های جدید در بورس هم می تواند سبب بالا رفتند ارزش بورس شود هرچند که در رکود باشد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی