بازدید 3991
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری جسورانه مدیریت ثروت ستارگان در گفت و گو با بورس تابناک مطرح کرد

دوره ده ساله ورود یک استارت آپ به بازار سرمایه/ امکان سرمایه گذاری تا سقف ۵ میلیارد در استارت آپ‌ها

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری جسورانه مدیریت ثروت ستارگان گفت: در دنیا نیز حدود هفت تا ده سال طول می کشد سهام استارت آپ در بورس عرضه شود و در آن مدل نیز ممکن است قسمتی از سهام نگهداری شده و بخشی از آن نیز واگذار شود.
کد خبر: ۹۰۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰ 02 June 2019

دوره ده ساله ورود یک استارت آپ به بازار سرمایه/ امکان سرمایه گذاری تا سقف ۵ میلیارد در استارت آپ‌هامدیر عامل شرکت سرمایه گذاری جسورانه مدیریت ثروت ستارگان گفت: در دنیا نیز حدود هفت تا ده سال طول می کشد سهام استارت آپ در بورس عرضه شود و در آن مدل نیز ممکن است قسمتی از سهام نگهداری شده و بخشی از آن نیز واگذار شود.

وحید شامخی در گفت و گو با بورس تابناک تصریح کرد: مدیریت ثروت ستارگان یکی از وی سی های است که از اواخر سال 96 کم کم پا گرفت و عملا از ابتدای سال 97 فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 97 عمده فعالیت خود را بر بستر سازی و نهادسازی و تاسیس چند نهاد مالی متمرکز کرد.

وی ادامه داد: فعالیت های تاسیس صندوق سرمایه گذاری جسورانه تخصصی فین تک و مشارکت و همکاری در تاسیس اولین فرا صندوق کشور از عمده اقدامات این شرکت در سال گذشته بوده است.

شامخی افزود: فعالیت دیگری که سال گذشته بر آن متمرکز شدیم بحث های پسا سرمایه گذاری بود که بر این اساس پرتفویی از 9 استارت آپ فین تکی به مدیریت ثروت ستارگان منتقل شد. کمک در راهبری، تصمیم گیری های راهبردی، برنامه ریزی و ارتباط سازی از خدماتی بود که به تیم ها در قالب اسمارت مانی یا پول هوشمند ارائه شد.

وی تاکید کرد: سرمایه گذاری از طریق فین تک فاند که با همکاری چند شریک در حال تاسیس است طی 2 ماه آینده به نتیجه برسد و محقق شود. اما فارغ از نهاد فین تک فاند، از بهمن ماه تصمیم گرفتیم سرمایه گذاری مستقیم بر روی استارت آپ های مالی (فین تک ها) را به طور مستقیم نیز آغاز کنیم.

شامخی با بیان اینکه در همین راستا در اسفند ماه دو سرمایه گذاری جدید انجام شد، ادامه داد: طی دو ماه اخیر نیز ارزیابی دو سرمایه گذاری جدید دیگر انجام شده است و در مرحله عقد قرارداد هستیم.

شامخی در ادامه گفت: در شرایط فعلی از سرمایه گذاری در حوزه فین تک استقبال می کنیم و امکان سرمایه گذاری مستقیم شرکت تا سقف 5 میلیارد تومان نیز وجود دارد، و خیلی مشتاقیم تیم های جدید و جوان را حمایت کنیم.

وی ادامه داد: ارزیابی تیم های استارت آپی طی کمترین زمان و در هشت هفته کاری انجام خواهد شد و با داشتن تیمی چابک و سریع این کار درکوتاهترین زمان ممکن صورت خواهد گرفت.

شامخی در خصوص نحوه حمایت و مدل درآمدی از استارت آپ های فین تکی نیز گفت: به طور کلی ما یک وی سی هستیم و سهام استارت اپ را می خریم و در یک مقطع زمانی دیگر نیز سهام را واگذار می کنیم. طبیعی است که ممکن است این واگذاری به یک سرمایه گذار جدید باشد (فرض بر این است که ارزش سهام بیشتر شده و درآمد ما نیز ازاین محل حاصل می شود) و یا در حالت ایده آل که زمان بیشتری نیاز دارد (میانگین معمول در دنیا بین 8 تا 10 سال است) سهام استارت آپ در بورس عرضه اولیه می شود.

مدیر عامل شرکت مدیریت ثروت ستارگان در پایان خاطر نشان کرد: صندوق‌های جسورانه همواره از تیم های قوی و بلندپرواز استقبال می کنند.

به گزارش بورس تابناک، زمان زیادی از حضور صندوق های جسورانه در فضای بازارسرمایه و فرابورس نمی گذرد، صندوق های که با هدف کمک به افرادی با دستاورد هایی علمی شکل گرفتند تا با ارزش گذاری این تلاش های علمی به آنان قابلیت مادی دهند.

این صندوق های سرمایه گذاری مشابه صندوق های سرمایه گذاری در سهام عمل می کنند با این تفاوت که سرمایه گذاری آنها بصورت سرمایه شخصی و در قالب شرکت های سهامی خاص است.

همانند دیگر صندوق های سرمایه گذاری،‌ صندوق های سرمایه گذاری جسورانه باید ابتدا سرمایه را از طریق فروش واحدهای سرمایه گذاری به افراد سرمایه گذار جذب کنند و سپس سهام شرکت های نوپایی که فکر می کنند بازدهی خوبی دارند را خریداری کنند.

برای انتخاب شرکت های نوپا/استارتاپ های مناسب برای سرمایه گذاری معمولا مدیران صندوق های سرمایه گذاری جسورانه طرح های کسب و کار این شرکت های نوپا را بررسی و دقیق مطالعه می نمایند.

سرمایه گذاران صندوق های سرمایه گذاری جسورانه معمولا سود و عایدی خود را زمانی دریافت می کنند که صندوق یا شرکتی که سهام شرکت های نوپا را خریداری کرده است از این شرکت های نوپا حال بواسطه عرضه سهام شرکت در بورس،‌ادغام یا فروش با شرکتی دیگر خارج شود. در واقع با فروش سهام نوپا این صندوق سرمایه گذاری و سهامداران آن سود خود را دریافت می کنند.

معمولا در دنیا این صندوق ها هزینه ای به عنوان اجرت/هزینه مدیریت دارایی های صندوق برای خود بصورت درصدی لحاظ می کنند و اگر در هنگام فروش شرکت های نوپا نیز سودی دریافت کردند،‌ صندوق در آن سود نیز سهیم می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها