بازدید 17056

کاهش قیمت دلار در معاملات امروز/ دلایل روند نزولی شاخص ارزی چیست؟

بازار ارز در پنجمین روز هفته، با ادامه روند کاهشی روز‌های اخیر همراه شد. تا جاییکه صرافی‌های بانکی به عنوان بازارساز ارزی نسبت به هفته گذشته، نرخ فروش دلار آمریکا را ۵۵۰ تومان کاهش داده اند. برخی معتقدند فروکش کردن التهاب اخبار سیاسی، نقش اساسی در روند کاهشی بازار داشته و برخی نیز معتقدند چشم انداز راه اندازی بازار متشکل ارزی، بسیاری را به فکر فروش ارز انداخته است تا از ضرر احتمالی در روز‌های آتی، جلوگیری کنند.
کد خبر: ۹۰۲۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳ 29 May 2019
تابناک اقتصادیبازار ارز در پنجمین روز هفته، با ادامه روند کاهشی روز‌های اخیر همراه شد. تا جاییکه صرافی‌های بانکی به عنوان بازارساز ارزی نسبت به هفته گذشته، نرخ فروش دلار آمریکا را ۵۵۰ تومان کاهش داده اند. برخی معتقدند فروکش کردن التهاب اخبار سیاسی، نقش اساسی در روند کاهشی بازار داشته و برخی نیز معتقدند چشم انداز راه اندازی بازار متشکل ارزی، بسیاری را به فکر فروش ارز انداخته است تا از ضرر احتمالی در روز‌های آتی، جلوگیری کنند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (چهارشنبه هشتم خردادماه ۹۸) بازار ارز، شاهد روند نزولی قیمت‌ها به ویژه دلار و یورو بودیم. کاهش قیمتی که بسیاری را به فکر فروش انداخته، چراکه به گفته بسیاری از فعالان بازار، چشم انداز کنونی، بر مبنای افت نرخ ارز می‌باشد. از یک سو افزایش عرضه از سوی بازارساز ارزی و از سوی دیگر چشم انداز راه اندازی بازار متشکل ارزی در روز‌های آینده، نشان از عدم افزایش قیمت‌ها در روز‌های آتی دارد.
 
ابراز امیدواری برای استمرار کاهش نرخ ارز

محمدرضا پور ابراهیمی داورانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این خصوص ابراز امیدواری کرد که مسیر کاهش نرخ ارز استمرار پیدا کند و تا پایان خرداد ماه شاهد راه اندازی بازار متشکل باشیم، چراکه در این صورت حجم زیادی از منابع ارزی که تا امروز وارد بازار نشده است به بازار اقتصادی باز خواهد گشت و افزایش حجم صادرات در اقتصاد کشور رقم خواهد خورد. وی با بیان اینکه با راه اندازی بازار متشکل ارزی حجم عرضه ارز به دلیل بازگشت منابع ارزی ناشی از صادرات افزایش قابل توجهی پیدا می کند، افزود: همزمان با افزایش صادرات جدید میزان تقاضای ارز نیز در اقتصاد کشور با بازار متشکل ارزی کاهش خواهد یافت.

همچنین بر اساس این گزارش، روز گذشته خبر از سرگیری صادرات نفت ایران به مقصد هند، تاثیر مثبتی بر بازار پولی و بانکی داشته است. بر این اساس، یک مقام ارشد دولت هند گفته است: دولت از این تحریم‌ها راضی نیست و میخواهد واردات را از سر بگیرد. وی گفت: احتمالاً از بانک پاسارگاد ایران که مجوز بانک رزرو هند را برای باز کردن یک شعبه در بمبئی دارد، برای پرداخت پول نفت ایران استفاده می‌شود.  

از دلایل دیگری که برخی فعالان بازار در خصوص روند کاهشی نرخ ارز به ویژه دلار بیان می‌کنند، کاهش حواله درهم در بازار داخلی می‌باشد. زیرا نرخ حواله درهم یکی از متغیر‌هایی است که معامله‌گران ارزی معمولا افت شدید روزانه آن را به معنای افزایش عرضه ارز توسط بازارساز و خواست کاهشی او تعبیر می‌کنند.
 
دلار


بر اساس این گزارش، جدیدترین قیمت‌ها از بازار ارز به شرح زیر می‌باشد.

در حال حاضر در صرافی‌های بانکی و همچنین مجاز کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۳۳۰۰ تومان خریداری می‌شود و در مقابل، به قیمت ۱۳۴۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته می‌شود. این نرخ نسبت به روز قبل، ۳۵۰ تومان کاهش داشته و نسبت به چهارشنبه گذشته، ۵۵۰ تومان ریزش را نشان می‌دهد.

همچنین یورو دیگر ارز پرطرفدار بازار، در حال حاضر به قیمت ۱۵۲۰۰ تومان خریداری شده و با کاهش ۳۵۰ تومان نسبت به روز گذشته، به قیمت ۱۵۳۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شده است.  

نرخ ۳۳ ارز در بانک مرکزی کاهش یافت

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «چهارشنبه هشتم خرداد ماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز سه‌شنبه ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس با ۴۴ ریال کاهش نسبت به روز سه‌شنبه۵۳ هزار و ۱۸۴ ریال و هر یورو نیز با ۶۳ ریال کاهش ۴۶ هزار و ۹۰۲ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۱ هزار و ۷۳۳ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۳۸۱ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۸۱۸ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۲۸۲ ریال، روپیه هند ۶۰۲ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۷ هزار و ۸۸۷ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۷ هزار و ۶۶۷ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۴۲۹ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۱ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۲ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۱۵۰ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۷ هزار و ۴۸۶ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۵۴ ریال، لیر ترکیه ۶ هزار و ۹۵۴ ریال، روبل روسیه ۶۴۹ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۱۶ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۱۰۶ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۴۱۴ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۶۶۴ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و  ۳۸۴ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۷ هزار و ۴۴۵ ریال تعیین شد.

افزون بر این، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۳۱ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار ۸ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۷۷ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۱ هزار و ۹۰۸ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۲ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۵ هزار و ۱۸۰ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۱۳ ریال، لاری گرجستان ۱۵ هزار و ۶۱ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۱۲ ریال، افغانی افغانستان ۵۲۶ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۱۷۳ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۴۹ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۰ هزار و ۱۹۷ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۰ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار ریال ارزش‌گذاری شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
بدو بدو ، دلار بفروش که داریم می رویم به سوی کانال 12 البته نه یکی دو روزه ولی در میان مدت قطعا زیر 13 خواهیم داشت.
امروزقیمت دلارتا۱۳۵۰۰ پایین امدولی بعدشروع به افزایش کردوالان ۱۳۸۰۰ تومان است
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
دلال جماعت پرو و مقاومت میکنند...بدونه شک ضرر میکنند...چون آلان دیگه هر چی تحریم بوده کردند و دولت هم داره به بازار مسلط میشه...! اگه پایین بیآد تورم هم میآد پایین..1!
قابل توجه ساده لوحان خوش خیال زودباور که کلی ازحرفهای چندروزپیش ترامپ ذوقزده شده و دچارتوهم شده بودند:
سخنگوی وزارت خارجه امریکا امروز اعلام کرد هروقت ایران شروط ۱۲ گانه اعلام شده توسط وزیرخارجه راپذیرفت ماهم اماده مذاکره هستیم !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
چقدر دلار خریدی زیر بالشت گذاشتی ؟؟؟ دلار پایین میاد
ahmad
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
از اب گل الود ماهی گرفتن یعنی همین
فکر مردم بدبخت باش فکر مردی باش که دنبال دارو برای ادامه حیات دلبندش هست
حمیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
برو سکه و دلارهای توی صندوقچه ات رو ببر بفروش تا بیشتر ضرر نکردی کوچولو!!! خخخخخخ
در میان مدت و بلند مدت تا انتهای سال دلار قطعا به زیر 10 هزار تومان خواهد امد، و تمام کسانی که دلار ذخیره کردن ضرر می کنند هر چه زودتر بفروش برسانید، مسیرهای فروش نفت کشور با وجود تحریم باز شده، دلارهای صادراتی هم درحال برگشت هستند، ان شالله شاهد دلار زیر 10 تومان خواهیم بود
بیایید با دلار زندگی کنیم
دلالان محترم اوضاع هفته های آتی قطعا به ضرر شماست...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان