بازدید 5855

آمریکا: در حال حاضر کانال ارتباطی با ایران نداریم

کد خبر: ۹۰۲۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳ 28 May 2019

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که در حال حاضر کانال ارتباطی با ایران وجود ندارد و اگر تهران 12 شرط مطرح شده توسط واشنگتن را به صورت جدی مد نظر قرار دهد، این کشور آماده مذاکره است.

به گزارش «تابناک» به نقل از  فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت در صورتی که ایران 12 شرط مطرح شده را جدی بگیرد آماده مذاکره با این کشور هستیم.

وی اضافه کرد که همچنان به تشدید فشارهای حداکثری علیه ایران ادامه خواهیم داد و تحریم‌ها علیه ایران باقی می‌ماند و تنها درباره فعالیت‌های هسته‌ای این کشور نخواهد ماند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سه‌شنبه ۸ می (۱۸ اردیبهشت‌ماه) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج کرد و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا کرد.

«برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام، تیرماه سال ۱۳۹۴ میان ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان (موسوم به گروه ۱+۵) حاصل شد.

دولت آمریکا از نخستین روزهای اجرایی شدن این توافق، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این کارشکنی‌ها شدت گرفت و او بارها تهدید کرد کشورش را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل